• fizzypop

kyckling var rosa

hej jag gjorde i ordning chicken drumsticks i micron, för dem som inte vet så är det färdiglagad kyckling med barbecue krydda från kronfågeln som man kan värma i micron,   
    de här ska alltså vara färdiglagade    och när vi började äta så var kycklingen väldigt rosa!  varje bit ! en var lite blod prickig också liksom wtf!

en i sällskapet trodde inte det var nån fara men jag är väldigt skeptisk att det inte skulle vara nån fara!   vad tror ni?   kan jag få Skade stånd om jag blir sjuk?

• Svar på tråden kyckling var rosa
  • klyban
    fizzypop skrev 2018-12-02 18:06:49 följande:
    jag känner nämligen redan av lite magont
    Placebo heter sånt.
    hur många meter var det?
  • klyban
    fizzypop skrev 2018-12-02 18:19:36 följande:
    tack så mycket , har jag gjort dig nånting? nej just det ja! glömde att det finns dem som TYCKER OM att sitta framför datorn och skriva elakheter! 

Men om man äter en kyckling som man redan misstänker är inte tillagad(och jag antar du har nån kunskap om livsmedel eftersom du lyfter frågan.)
    Om med detta är det inte en dumhet att äta en sådan kyckling och med dessa kunskaper?
    John Guidetti hade samma tankar som du, och tänkte nej, jag äter skiten.
    Han blev borta ifrån fotbollen länge pga skador på muskler.

Siffran med antalet som har campolybacter är ca 15-30%, och det är så stor risk att du får den bakterien = 15-20%.
    Och underförutsättningen att det inte var tillagat tillräckligt då.

hur många meter var det?
  • sysop
    klyban skrev 2018-12-03 15:47:59 följande:

Men om man äter en kyckling som man redan misstänker är inte tillagad(och jag antar du har nån kunskap om livsmedel eftersom du lyfter frågan.)
    Om med detta är det inte en dumhet att äta en sådan kyckling och med dessa kunskaper?
    John Guidetti hade samma tankar som du, och tänkte nej, jag äter skiten.
    Han blev borta ifrån fotbollen länge pga skador på muskler.

Siffran med antalet som har campolybacter är ca 15-30%, och det är så stor risk att du får den bakterien = 15-20%.
    Och underförutsättningen att det inte var tillagat tillräckligt då.

Better to be safe than sorry Förvånad
  • klyban
    sysop skrev 2018-12-03 15:51:04 följande:
    Better to be safe than sorry Förvånad

Vad svarar du på?
    Undrar då safe than sorry skulle betyda man INTE åt det, vilket den UPPENBARLIGEN gjorde.

hur många meter var det?
  • sysop
    klyban skrev 2018-12-03 22:14:20 följande:

Vad svarar du på?
    Undrar då safe than sorry skulle betyda man INTE åt det, vilket den UPPENBARLIGEN gjorde.

Precis han skulle ha varit i ett bättre läge om han hade tagit det säkra före det osäkra och helt enkelt valt att INTE äta av den kycklingen
  • klyban
    sysop skrev 2018-12-03 22:20:39 följande:
    Precis han skulle ha varit i ett bättre läge om han hade tagit det säkra före det osäkra och helt enkelt valt att INTE äta av den kycklingen

Detta gör mig inte direkt klokare.

Men nu vet i alla fall TS om det orsakade nått eller inte, för campylobakter passerar sällan obemärkt.
    Salmonella är mindre troligt, och kan ta längre tid innan det manifesterar sig rejält, kan ju nästan vara diffust ibland.

hur många meter var det?
  • sysop
    klyban skrev 2018-12-04 15:56:08 följande:

Detta gör mig inte direkt klokare.

Men nu vet i alla fall TS om det orsakade nått eller inte, för campylobakter passerar sällan obemärkt.
    Salmonella är mindre troligt, och kan ta längre tid innan det manifesterar sig rejält, kan ju nästan vara diffust ibland.

"Better to be safe than sorry" är ett amerikanskt uttryck och kan närmast jämställas med "bättra att ta det säkra före det osäkra" och var i det här fallet en uppmaning att inte ät saker som man har stark misstanke om att inte är bra för en.

Så enkelt var det Solig
  • Åsa

Hade du gått tillbaka med kycklingen till affären hade du troligen fått pengarna tillbaka. Nu valde du att fota den ochoch sedan äta upp den utan att tillaga den ytterligare.  Visst kan du informera tillverkaren och visst kan de be om ursäkt och ge dig ett nytt paket om fotot gör väldigt troligt att ditt påstående stämde, men mer än så är det inte troligt att du kan vänta dig.

• fizzypop

jag blev inte sjuk och jag är inte dum i huvudet jag åt av den för en i sällskapet sa att det inte vara nån fara, men jag åt kanske en tugga inte mer.

märkligt hur folk reagerar. de är faktiskt brist på social kompetens att bara trycka ner folk hela tiden

• fizzypop
    Åsa skrev 2018-12-04 16:47:14 följande:

Hade du gått tillbaka med kycklingen till affären hade du troligen fått pengarna tillbaka. Nu valde du att fota den ochoch sedan äta upp den utan att tillaga den ytterligare.  Visst kan du informera tillverkaren och visst kan de be om ursäkt och ge dig ett nytt paket om fotot gör väldigt troligt att ditt påstående stämde, men mer än så är det inte troligt att du kan vänta dig.

var sa jag att jag ätit upp den ??
  • sysop
    fizzypop skrev 2018-12-04 16:50:18 följande:
    Bra att du inte åt den Glad

Om du kontaktar konsumentkontakt så får du med all sannolikhet ersättning för dina utlägg och kanske lite mer
  • Åsa
    fizzypop skrev 2018-12-04 16:50:18 följande:
    Jag rättar till "du åt _av_ den".
Svar på tråden kyckling var rosa