Mawie skrev 2019-01-17 12:32:43 följande:
[quote=79353271][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2019-01-11 14:17:39 följande:[/quote-nick]Hur hsr det gått Mawie? Har du varit till nån läkare nu för vul? Har ni fått trombyl och Lutinus inför nästa försök?[/
Har varit på vil de kunde inte hitta något foster, allt hade kommit ut.
Vi har på börjat en missfallsutredning så tagit massa blodprov på mig och på sambon.
Har fått trombyl utskrivet, tror jag ska fråga om progestron vaggisar med nästa gång.
Man kunde se sex ägg på ena sidan tre lite större, så ägg är på gång.
Det låter bra att ni fått börja med missfallsutredning, jag hoppas ni får bra hjälp.
Försök se till att din man får göra
Spermaanalys MED Morfologi. Obs, måste vara med morfologi, det är viktigaste delen, det räcker inte att bara mäta mängd och rörlighet. Problemet bakom missfall kan sitta där, även spermier kan bli sämre med mannens ålder.
Försök också få både
Lutinus och
Trombyl utskrivet, helst också
Fragmin och
Prednisolon. Tillsammans kan dessa 4 mediciner hjälpa till att motverka missfall.
Annars om inte missfallsutredningen skulle visa något, så vänd dig till Marie på Fertilitetplus (privatklinik i Stockholm) så kan hon hjälpa er med recept. Marie kan också hjälpa till med Intralipiddropp som hjälper till att lugna immunförsvaret och kan förhindra missfall.
www.fertilitetplus.se/
Jag kan också rekommendera boken
Is your body babyfriendly, jättebra bok som berättar vilka tester man kan ta och hur man kan behandla för att förhindra upprepade missfall. Köp den och läs. Kostar 219kr på Bokus.
www.bokus.com/bok/9780978507800/is-your-body-baby-friendly/
Du är också varmt välkommen till Atentråden om du vill, där är vi många i samma situation som kämpar tillsammans mot fertilitetsproblem och där finns många kunniga.
www.familjeliv.se/forum/thread/63072249-vi-som-snart-ar-gravida-efter-utredning-i-aten
Denna tråd har jag startat:
www.familjeliv.se/forum/thread/79251441-vi-som-gor-utredning-hos-dr-gorgy-i-london
Här kan du läsa vår historia:
www.familjeliv.se/user/presentation/view/undrandesokare
Jag kan också tipsa dig om dessa bra trådar som jag läst:
www.familjeliv.se/forum/thread/47451750-utredning-hos-alan-e-beer/1
www.familjeliv.se/forum/thread/49826574-utredning-hos-alan-e-beer-trad-2/1
www.familjeliv.se/forum/thread/78363309-antligen-syskon-efter-fyra-missfall