• Aak

Missfall?

Hej!

Känner mest att jag vill skriva av mig och höra era erfarenheter.

På nyårsafton testade jag positivt, oväntat men väldigt kul! Tror inte att jag kan vara i mer än vecka 2-3.

I tisdags började blöda, det blev lite rosa när jag torkade mig, samma sak under onsdagen. Märktes framförallt när gick på toa. Sen på kvällen i går och även i morse var det lite mer blod, inte så mycket som vanlig mens men mer klarrött och även med någon liten klump. Blöder inte mycket under dagen, räcker med ett trosskydd. Jag har inte ont.

Har pratat med barnmorska som säger blöd färdigt och ta ett nytt test efter tre veckor för att se om jag fortfarande är gravid.

Förstår att det inte finns något att göra men är så orolig, och känns jobbigt att gå och vänta ut detta. Vad har ni för erfarenheter? Har ni varit med om liknande och hur gick det för er?

• Svar på tråden Missfall?
  • Aak
    LittleSunshine84 skrev 2019-01-07 20:58:49 följande:

När jag fick mitt missfall i v7-8 så var det inte särskilt mkt blod/klumpar som kom ut. Däremot visade gravtestet negativt samma kväll som jag började blöda.

Har ni tagit nya test?

Beklagar ditt missfall :( Jag tog ett test igår som fortfarande visade positiv, men får ta ett nytt om några veckor. Blödningarna har mer eller mindre slutat för mig, har lite mer flytningar däremot.

Det som gör det lite svårare är ju att jag aldrig kände av några gravidsymptom, så kan inte säga om de har minskat. Iofs har det ju inte framkommit några heller.
  • Aak
    Syskonlängtan2019 skrev 2019-01-07 14:20:55 följande:

Typiskt... Man vill ju veta istället för att undra... Men kroppen sköter det nog själv.

Jag småblöder fortfarande, troligtvis efter VUL i fredags kväll. Har inte ont eller så. Men ska på cellprov imorgon, och vet inte om jag får göra det om det fortfarande finns blod som behöver komma ut? Men ena stunden kommer det så pyttelite när jag torkar mig så det är oväsentligt, medan det kan komma lite mer när jag torkar mig senare. Men fortfarande inte mycket.. Får man göra om cellprovet då bara eller? Vill ju ändå gå dit om det går att genomföra.

Ja, det jobbig är ju verkligen att inte veta, men vill ju tro att det ska finnas ett litet liv där men är väl bara att vänta och ställa in sig på att det förmodligen är ett missfall :(

Vågar inte svara på vad som gäller vid cellprovstagning, har själv bara gjort det en gång men vet att de sa att jag inte skulle blöda något!
  • LittleSunshine84
    Aak skrev 2019-01-07 21:42:53 följande:

Beklagar ditt missfall :( Jag tog ett test igår som fortfarande visade positiv, men får ta ett nytt om några veckor. Blödningarna har mer eller mindre slutat för mig, har lite mer flytningar däremot.

Det som gör det lite svårare är ju att jag aldrig kände av några gravidsymptom, så kan inte säga om de har minskat. Iofs har det ju inte framkommit några heller.

Aha, jag skulle ta det som ett gott tecken bara styrkan på testet inte blivit svagare :) jag kände mig väldigt ogravid hela tiden fram till missfallet. Tyckte jag kände lite som mensvärk precis innan jag började blöda (sparsamt). Minns när jag kände mensvärken att jag tänkte att ngt var fel, ngn halvtimme efter började jag blöda och testade negativt några timmar senare. Men innan dess inga tecken på graviditet alls. Kanske hade det avstannat mkt tidigare för mig och det dröjde innan själva missfallet kom igång? Svårt att veta!

Har en son på 2 år och är gravid i v31 nu, blev gravid med en mens emellan missfallet. Hoppas ni får era plus!!
  • Aak
    LittleSunshine84 skrev 2019-01-07 22:00:10 följande:

Aha, jag skulle ta det som ett gott tecken bara styrkan på testet inte blivit svagare :) jag kände mig väldigt ogravid hela tiden fram till missfallet. Tyckte jag kände lite som mensvärk precis innan jag började blöda (sparsamt). Minns när jag kände mensvärken att jag tänkte att ngt var fel, ngn halvtimme efter började jag blöda och testade negativt några timmar senare. Men innan dess inga tecken på graviditet alls. Kanske hade det avstannat mkt tidigare för mig och det dröjde innan själva missfallet kom igång? Svårt att veta!

Har en son på 2 år och är gravid i v31 nu, blev gravid med en mens emellan missfallet. Hoppas ni får era plus!!

Skulle säga att det forfarande var ett starkt plus, så man kan ju alltid hoppas! Jag tycker att jag känt av lite svag mensvärk i flera dagar till och från, först trodde jag att det kanske hade något att gör med att det växer något där inne, men nu är jag osäker. Det är väl bara avvakta som gäller :)

Åh va härligt!

Det är ju såklart så att det kommer nya chanser om denna gången inte skulle gå vägen!
  • LittleSunshine84
    Aak skrev 2019-01-07 22:32:27 följande:

Skulle säga att det forfarande var ett starkt plus, så man kan ju alltid hoppas! Jag tycker att jag känt av lite svag mensvärk i flera dagar till och från, först trodde jag att det kanske hade något att gör med att det växer något där inne, men nu är jag osäker. Det är väl bara avvakta som gäller :)

Åh va härligt!

Det är ju såklart så att det kommer nya chanser om denna gången inte skulle gå vägen!

Då håller vi tummarna!! :)
  • LittleSunshine84

Åh va härligt!

• LittleSunshine84

Åh va härligt!

• Aak

Ni som haft missfall, är det vanligt att man blöder en längre period, ganska oregelbundet? Har vissa dagar där det knappt är något eller ingenting alls och nu plötsligt var med mer med lite koagulerat blod.

Samtidigt som jag inbillar mig att jag är hungrig mycket oftare än innan, känner mig ganska trött.. blir knäpp på det här!

• LittleSunshine84
    Aak skrev 2019-01-10 11:08:05 följande:

Ni som haft missfall, är det vanligt att man blöder en längre period, ganska oregelbundet? Har vissa dagar där det knappt är något eller ingenting alls och nu plötsligt var med mer med lite koagulerat blod.

Samtidigt som jag inbillar mig att jag är hungrig mycket oftare än innan, känner mig ganska trött.. blir knäpp på det här!

Jag blödde i 10dgr tror jag och det var lite till och från minns jag. Haft vänner som fått MF och någon blödde i fyra veckor medans en annan blödde som en vanlig mens. Så jag tror att det kan vara väldigt olika.

Kan det vara värt för dig att göra Vul för att se hur det står till?
  • Aak
    LittleSunshine84 skrev 2019-01-10 13:13:16 följande:

Jag blödde i 10dgr tror jag och det var lite till och från minns jag. Haft vänner som fått MF och någon blödde i fyra veckor medans en annan blödde som en vanlig mens. Så jag tror att det kan vara väldigt olika.

Kan det vara värt för dig att göra Vul för att se hur det står till?

Okej, kanske för försöka kolla upp detta. Är borta hela nästa vecka så får se hur det utvecklas och ev kolla upp det där efter!
  • UndrandeSökare
    Mawie skrev 2019-01-04 18:23:02 följande:

Känner mig ledsen är så jobbigt att bli glad och få hopp vid varje positivt gravtest, det har blivit en skräck för mig när man får blod i trosorna.

Jag har en son som är 12 år i dag,jag visste inte att jag var gravid förrän v 16 för jag hade vanliga menstruationer och inga graviditetstecken och åt p-piller.

Blöder mindre nu, ömmar i magen.

Hur hsr det gått Mawie? Har du varit till nån läkare nu för vul? Har ni fått trombyl och Lutinus inför nästa försök?
  • Mawie

[quote=79353271][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2019-01-11 14:17:39 följande:[/quote-nick]Hur hsr det gått Mawie? Har du varit till nån läkare nu för vul? Har ni fått trombyl och Lutinus inför nästa försök?[/

Har varit på vil de kunde inte hitta något foster, allt hade kommit ut.

Vi har på börjat en missfallsutredning så tagit massa blodprov på mig och på sambon.

Har fått trombyl utskrivet, tror jag ska fråga om progestron vaggisar med nästa gång.

Man kunde se sex ägg på ena sidan tre lite större, så ägg är på gång.

Ängeldotter 6/9-18
  • UndrandeSökare
    Mawie skrev 2019-01-17 12:32:43 följande:

[quote=79353271][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2019-01-11 14:17:39 följande:[/quote-nick]Hur hsr det gått Mawie? Har du varit till nån läkare nu för vul? Har ni fått trombyl och Lutinus inför nästa försök?[/

Har varit på vil de kunde inte hitta något foster, allt hade kommit ut.

Vi har på börjat en missfallsutredning så tagit massa blodprov på mig och på sambon.

Har fått trombyl utskrivet, tror jag ska fråga om progestron vaggisar med nästa gång.

Man kunde se sex ägg på ena sidan tre lite större, så ägg är på gång.

Det låter bra att ni fått börja med missfallsutredning, jag hoppas ni får bra hjälp.

Försök se till att din man får göra Spermaanalys MED Morfologi. Obs, måste vara med morfologi, det är viktigaste delen, det räcker inte att bara mäta mängd och rörlighet. Problemet bakom missfall kan sitta där, även spermier kan bli sämre med mannens ålder.

Försök också få både Lutinus och Trombyl utskrivet, helst också Fragmin och Prednisolon. Tillsammans kan dessa 4 mediciner hjälpa till att motverka missfall.

Annars om inte missfallsutredningen skulle visa något, så vänd dig till Marie på Fertilitetplus (privatklinik i Stockholm) så kan hon hjälpa er med recept. Marie kan också hjälpa till med Intralipiddropp som hjälper till att lugna immunförsvaret och kan förhindra missfall.  www.fertilitetplus.se/

Jag kan också rekommendera boken Is your body babyfriendly, jättebra bok som berättar vilka tester man kan ta och hur man kan behandla för att förhindra upprepade missfall. Köp den och läs. Kostar 219kr på Bokus.
    www.bokus.com/bok/9780978507800/is-your-body-baby-friendly/

Du är också varmt välkommen till Atentråden om du vill, där är vi många i samma situation som kämpar tillsammans mot fertilitetsproblem och där finns många kunniga.
    www.familjeliv.se/forum/thread/63072249-vi-som-snart-ar-gravida-efter-utredning-i-aten

Denna tråd har jag startat:
    www.familjeliv.se/forum/thread/79251441-vi-som-gor-utredning-hos-dr-gorgy-i-london

Här kan du läsa vår historia:
    www.familjeliv.se/user/presentation/view/undrandesokare

Jag kan också tipsa dig om dessa bra trådar som jag läst:
    www.familjeliv.se/forum/thread/47451750-utredning-hos-alan-e-beer/1

www.familjeliv.se/forum/thread/49826574-utredning-hos-alan-e-beer-trad-2/1

www.familjeliv.se/forum/thread/78363309-antligen-syskon-efter-fyra-missfall
  • Aak

Efter en lång lång väntan har jag idag, i vecka 9 (8+2), varit och gjort ett vul och fick se en liten krabat med ett tickande hjärta. Blev helt överväldigad då jag mår oförskämt bra och nästan räknat med missfall efter all blödning. Helt underbar känsla iaf och nu håller jag bara tummarna att resten av resan ska gå bra!

• Mawie

Åh så härligt, grattis Aek!!

Jag ska testa på söndag igen, hade rosa på pappret sen inget mer, hoppas att det var en nidisblödning jag hade på ägglossningsdag 8.

Har ej haft mens sen missfallet.

Tack för alla bra tips UndrandeSökande, har antecknat och tar med till min läkare som vi ska träffa den14/2

<3 <3 :D

Ängeldotter 6/9-18
  • Aak
    Mawie skrev 2019-01-31 16:11:45 följande:

Åh så härligt, grattis Aek!!

Jag ska testa på söndag igen, hade rosa på pappret sen inget mer, hoppas att det var en nidisblödning jag hade på ägglossningsdag 8.

Har ej haft mens sen missfallet.

Tack för alla bra tips UndrandeSökande, har antecknat och tar med till min läkare som vi ska träffa den14/2

<3 <3 :D

Tack! Känns helt underbart, är så spänd!

Jag håller mina tummar för dig!!
  • LittleSunshine84

Grattis!!! :)

Aak skrev 2019-01-31 15:01:29 följande:

Efter en lång lång väntan har jag idag, i vecka 9 (8+2), varit och gjort ett vul och fick se en liten krabat med ett tickande hjärta. Blev helt överväldigad då jag mår oförskämt bra och nästan räknat med missfall efter all blödning. Helt underbar känsla iaf och nu håller jag bara tummarna att resten av resan ska gå bra!

• Aak
    LittleSunshine84 skrev 2019-02-01 12:13:20 följande:

Grattis!!! :)

Tack!! :)
Svar på tråden Missfall?