Inga bekymmer skrev 2019-03-12 23:15:15 följande:
Oh, my alltså. Läser du ens vad jag skriver? Var har jag skrivit att mitt barn är 6 år? Jag skrev att grannbarnen fick mobil då och väldigt många i klassen. Mitt barn är snart 9 år. I höstas fick han erbjudande om att sälja jultidningar och han tittade då på detta och ville väldigt gärna sälja. Ska jag då som förälder säga: Nej, du är ett barn och sälja jultidningar är ett jobb och barn får inte jobba?
Givetsvis uppmuntrar man det. Barn behöver också lära sig att jobba och ta ansvar om de ska klara sig i vuxenlivet. I skolan tex måste de jobba varje dag, så det är bra att uppmuntra det, särskilt när det kommer från barnet själv!
Nej, vi tänker inte så att andras barn får då ska vårt barn få. Tex, vi sa nej till Fortnite-spel, hade vi tänkt så så hade vi sagt ja.
Vi skiter fullständigt i vad andra kör för bilar. Vi har vår från 08 som funkar skapligt. Skulle aldrig få för oss att köpa ny bil bara för att grabbarna har finare bilar. Vi lever efter våra tillgångar, inte efter grannarnas och vi jämför oss inte med nån annan.
Ja, här hemma lär vi våra barn att vara omtänksamma, snälla och att säga ifrån om folk är elaka/beter sig dumt.
Ja, då är jag stark då eftersom min son nu börjar leka med tjejer i klassen, trots att de flesta killar retar tjejerna och är taskiga mot dem.. Flera killar har retat min son för det och min som svarar bara: Jag leker med dem för jag är mig själv. Och nu har en av kompisarna till en av dem som varit värst sagt att "om du inte slutar reta honom så går jag över på hans sida". Alltså, det verkar lösa sig, eftersom är man snäll så blir man omtyckt, samtidigt som man får respekt när man vågar va sig själv och säga ifrån!:)
Men herre gud ...
barn ska leka och ha kul!
Det kommer den tid då de ska jobba också det är oundviklig.
Låt barnen få vara barn och leka så länge det går.
Jag tror du är ganska omedveten om dig själv och allt annat.
Så här skriver du : Ni förbjuder Fortnite spel, och det är bra.
Men ni förbjuder för att ni anser inte att det är den direkta grupptryck där och då kan ni vara er själva! Där grupptryck förekommer då tar ni till resonemanget typ amen alla andra gör det har det m.m
Sedan skriver du att ni skiter fullständigt vad andra kör för bilar.
Ni skiter i det! Där tar ni inte hänsyn till barnen och skyller på tillgångar!
Jajamen men vad säger barnen som ni redan lärt att jämföra sig med andra?? De får helt enkelt finna sig i det för FÖRÄLDRARNA skiter i det!
Härligt uppfostran!
Du skriver sedan att ni lever efter era tillgångar och kör en 08.
Du säger ju själv att ni inte har råd med Tesla annars hade ni köpt en om era tillgångar hade tillåtet det. Alltså en direkt tävling!
Bra jobbat med sonen att han leker med tjejerna!
Jag tror du glömmer vad du skrivit
så här skrev du i ditt inlägg :
så han har alltså inte fått någon mobil av oss från typ 6 års ålder