• Anonym (Bedragen)

Otrogen flickvän

Vad tycker folket om otrohet? Är det verkligen möjligt att reparera ett förhållande efter otrohet?

Kom på min flickväns otrohet och inte bara med utan 2st! Världen rasade och gjorde slut kort därefter. När jag ser henne eller tänker på henne nu ser jag bara otrohet och äckel!

Har ju såklart hört par som tagit sig igenom otrohet men tror själv aldrig att jag skulle kunna lita på en sån person igen. Vad har ni för erfarenheter av otroget? För mig är otrohet det absolut värsta man kan utsätta sin partner för och mitt ex var den sista jag trodde det om. Ett riktigt svek som kommer ta tid att kunna lita på någon igen

• Svar på tråden Otrogen flickvän
  • molly50
    Anonym (Ka) skrev 2019-05-29 13:46:31 följande:
    Säkert, men det är en annan ton från det egna könet om det är kvinnor vi snackar om. Hos män är det oftast bristen av sex, hos kvinnor kan det vara allt möjligt som brister.
    Det känns vanligare också (utan att veta) att kvinnor oftare finner sin otrohet på jobbet.
    Oavsett skäl så är det ju lika fel att bedra sin partner.
    Det minsta man kan göra då är att åtminstone vara ärlig och stå för det man har gjort.
  • Anonym (Ka)
    molly50 skrev 2019-05-29 13:50:29 följande:
    Oavsett skäl så är det ju lika fel att bedra sin partner.
    Det minsta man kan göra då är att åtminstone vara ärlig och stå för det man har gjort.
    Absolut, i det är vi överens.
  • Anonym (Ja)
    molly50 skrev 2019-05-29 13:39:21 följande:
    Jag har sett lika många män som skyller ifrån sig också,här på FL.
    Nej, där valde du att ta en alltför enkel genväg som sannolikt inte kan vara sann.

Jag vet att du liksom jag under långa tider har följt bl a otrohetstrådar här på FL. Både du och jag har nog läst de flesta?
    Det är inte sannolikt att du i alla dessa trådar, samma trådar som jag, har sett lika många män som skyller ifrån sig?

Du och jag brukar i huvudsak vara någorlunda överens.
    Men i just det här fallet har jag uppenbarligen en annan uppfattning än du.

Många kvinnor verkar ha ett större behov av att förneka inför sig själva. Och även ett större behov behov av att förneka och få medhåll inför mamma, syster eller väninnor.
    Det finns sannolikt någon naturlig och/eller enkel förklaring till att detta behov är större hos många kvinnor?
    Jag tror att som en följd av detta söker och finner många kvinnor olika orsaker till att förneka och skylla på något annat.

T ex, har du någonsin sett en enda man som har skyllt sin otrohet på att hans kvinna skulle vara en idiot?
    Men både du och jag vet att det har förekommit rätt många gånger att kvinnor förklarar/skyller på att deras man är en idiot, eller tom "en riktig idiot". Om inte kvinnan själv skyller på det så är det ändå någon annan kvinna i tråden som påpekar att hennes man nog är en idiot, eller något liknande.

Jag hävdar med emfas att det trots allt ligger åtminstone något i mina påståenden.

Det tror jag inte heller att du till 100% kan förneka?
  • Anonym (Ka)
    Anonym (Ja) skrev 2019-05-29 14:02:27 följande:
    Nej, där valde du att ta en alltför enkel genväg som sannolikt inte kan vara sann.

Jag vet att du liksom jag under långa tider har följt bl a otrohetstrådar här på FL. Både du och jag har nog läst de flesta?
    Det är inte sannolikt att du i alla dessa trådar, samma trådar som jag, har sett lika många män som skyller ifrån sig?

Många kvinnor verkar ha ett större behov av att förneka inför sig själva. Och även ett större behov behov av att förneka och få medhåll inför mamma, syster eller väninnor.
    Det finns sannolikt någon naturlig och/eller enkel förklaring till att detta behov är större hos många kvinnor?
    Jag tror att som en följd av detta söker och finner många kvinnor olika orsaker till att förneka och skylla på något annat.

T ex, har du någonsin sett en enda man som har skyllt sin otrohet på att hans kvinna skulle vara en idiot?
    Men både du och jag vet att det har förekommit rätt många gånger att kvinnor förklarar/skyller på att deras man är en idiot, eller tom "en riktig idiot". Om inte kvinnan själv skyller på det så är det ändå någon annan kvinna i tråden som påpekar att hennes man nog är en idiot, eller något liknande.

Jag hävdar med emfas att det trots allt ligger åtminstone något i mina påståenden.
    Jag håller med dig i det stora hela, men kan det inte vara så att kvinnor och män helt enkelt har olika språkbruk, typ,
    Kvinna_idiot
    Man_slyna
  • Anonym (man)

Jag tycker båda könen är precis lika duktiga på att skylla ifrån sig, man använder kanske olika ord men menar ungefär samma saker, det är alltid någon annans fel.

Däremot håller jag med om att det är stor skillnad på hur de bemöts. Kvinnor som varit otrogna möts av betydligt mer förståelse och empati från andra kvinnor, och bortförklaringarna får betydligt mer acceptans. 
  • molly50

Kan det inte helt enkelt vara så att jag har missat något då? Att du har sett något som jag inte har sett eller att vi inte har läst samma trådar?
    Jag kan inte minnas alla trådar om otrohet som finns här så jag kan ju inte veta exakt vilka trådar det är som du och jag har läst.
    Sen som Anonym (ka) skriver så har kanske män och kvinnor helt enkelt olika språkbruk?
  • Anonym (man)
    molly50 skrev 2019-05-29 14:26:12 följande:
    Kan det inte helt enkelt vara så att jag har missat något då? Att du har sett något som jag inte har sett eller att vi inte har läst samma trådar?
    Jag kan inte minnas alla trådar om otrohet som finns här så jag kan ju inte veta exakt vilka trådar det är som du och jag har läst.
    Sen som Anonym (ka) skriver så har kanske män och kvinnor helt enkelt olika språkbruk?
    Fast du behöver inte minnas varenda tråd för att minnas om du lagt märke till mönster eller olikheter i hur kvinnor och män bemöts?

Har du verkligen aldrig märkt skillnader i hur män och kvinnor bemöts? Och nu menar jag generellt och inte bara av dig
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Ka) skrev 2019-05-29 14:08:17 följande:
    Jag håller med dig i det stora hela, men kan det inte vara så att kvinnor och män helt enkelt har olika språkbruk, typ,
    Kvinna_idiot
    Man_slyna
    Jo, du har rätt, jag tror absolut att det kan skilja i språkbruk.

Men jag vidhåller att det relativt vanligt förekommer att många kvinnor skyller sin otrohet på att deras man är en idiot, ordagrant.
    Men jag har aldrig sett en enda man skylla sin otrohet på att hans fru skulle vara en slyna, ordagrant.

Jag tycker att det är på sin plats att du faktiskt medger att det åtminstone är möjligt att kan ligga något i mina påståenden.
    Eller tom att du klarar medge att; "Ja, våra resonemang har gjort att jag har tänkt efter och visst finns det fog för dina påståenden"
  • Anonym (Ka)
    Anonym (Ja) skrev 2019-05-29 14:40:52 följande:
    Jo, du har rätt, jag tror absolut att det kan skilja i språkbruk.

Men jag vidhåller att det relativt vanligt förekommer att många kvinnor skyller sin otrohet på att deras man är en idiot, ordagrant.
    Men jag har aldrig sett en enda man skylla sin otrohet på att hans fru skulle vara en slyna, ordagrant.

Jag tycker att det är på sin plats att du faktiskt medger att det åtminstone är möjligt att kan ligga något i mina påståenden.
    Eller tom att du klarar medge att; "Ja, våra resonemang har gjort att jag har tänkt efter och visst finns det fog för dina påståenden"
    Förmodar det var riktat till "Molly 50"
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Ka) skrev 2019-05-29 14:50:42 följande:
    Förmodar det var riktat till "Molly 50"
    Bra förmodat Ka.
    Tack för att du är uppmärksam och jag ber om ursäkt för mitt slarv.
  • molly50
    Anonym (man) skrev 2019-05-29 14:40:36 följande:
    Fast du behöver inte minnas varenda tråd för att minnas om du lagt märke till mönster eller olikheter i hur kvinnor och män bemöts?

Har du verkligen aldrig märkt skillnader i hur män och kvinnor bemöts? Och nu menar jag generellt och inte bara av dig
    Att män och kvinnor bemöts olika kan jag hålla med dig om. Men det gäller väl inte bara otrohet utan även andra ämnen.
Svar på tråden Otrogen flickvän