molly50 skrev 2019-05-29 13:39:21 följande:
Jag har sett lika många män som skyller ifrån sig också,här på FL.
Nej, där valde du att ta en alltför enkel genväg som sannolikt inte kan vara sann.
Jag vet att du liksom jag under långa tider har följt bl a otrohetstrådar här på FL. Både du och jag har nog läst de flesta?
Det är inte sannolikt att du i alla dessa trådar, samma trådar som jag, har sett lika många män som skyller ifrån sig?
Du och jag brukar i huvudsak vara någorlunda överens.
Men i just det här fallet har jag uppenbarligen en annan uppfattning än du.
Många kvinnor verkar ha ett större behov av att förneka inför sig själva. Och även ett större behov behov av att förneka och få medhåll inför mamma, syster eller väninnor.
Det finns sannolikt någon naturlig och/eller enkel förklaring till att detta behov är större hos många kvinnor?
Jag tror att som en följd av detta söker och finner många kvinnor olika orsaker till att förneka och skylla på något annat.
T ex, har du någonsin sett en enda man som har skyllt sin otrohet på att hans kvinna skulle vara en idiot?
Men både du och jag vet att det har förekommit rätt många gånger att kvinnor förklarar/skyller på att deras man är en idiot, eller tom "en riktig idiot". Om inte kvinnan själv skyller på det så är det ändå någon annan kvinna i tråden som påpekar att hennes man nog är en idiot, eller något liknande.
Jag hävdar med emfas att det trots allt ligger åtminstone något i mina påståenden.Det tror jag inte heller att du till 100% kan förneka?