• Anonym (Singe­lmamma­n)
    Fri 5 Jul 2019 15:58
    26348 visningar
    83 svar
    83
    26348

    Singelmamma - osexigt??

    Vänder mig främst till er män..

    Hur känner no för att dejta en singelmamma? Eller hur kände ni för det innan ni själva fick barn och var i 30-årsåldern?

    Jag är nybliven singelmamma, har en son på 1,5 år. Jag själv är 32, ser väl rätt bra ut och anser mig själv vara hyfsat normal, har bra jobb, ok boende i Stockholm och lever såklart för sonen som jag har varannan vecka.

    Jag känner mig dock så SJUKT ohet. Inte kroppsligt, ser ut precis som innan, nätt och värnar mycket om utseendet generellt, men av att vara just morsa. Att ha fött nån annans barn, om ni förstår? Är inte orörd längre, haha..

    Hur känner ni för att dejta en med barn sen innan?!

  • Svar på tråden Singelmamma - osexigt??
  • Anonym (Låt oss hylla kvinna­n)
    Thu 12 Jan 2023 09:55
    #63
    Anonym (Låt oss hylla kvinnan) skrev 2023-01-09 10:23:45 följande:

    Ännu en tråd där en kvinna fiskar efter sympati och bekräftelse.
    Det kan vi behöva.


    Ännu ett idiotinlägg jag skrev när jag var bitter.
    Flera av de sexigaste kvinnorna jag vet är singelmammor.
  • Anonym (No worrie­s)
    Thu 12 Jan 2023 10:04
    #64
    Anonym (Oj) skrev 2019-07-05 18:52:19 följande:
    Det där bådar ju gott för mig som är ensamstående på heltid och nästan enbart faller för yngre män.
    Har typ samma scenario här fast jag är 43 och gravid med min nya samt tre barn sedan innan med mitt ex. Min nuvarande är 33. 
  • Anonym (No worrie­s)
    Thu 12 Jan 2023 10:09
    #65
    Anonym (kille) skrev 2023-01-12 09:38:10 följande:

    Spelar ingen roll. 


     


    EN kvinna som har skaffat barn och inte har lyckats behålla barnets far... ska man passa sig noga för.. För man ska inte komma o tro att man är någon speciell för denna kvinna. Utan man kommer ändå bara vara en i raden av män för den kvinnan.


    Har ingen tillåtelse på ensamstående singel föräldrar. Dom har inte varit rädda om det som har betytt allra mest (familjen). Varför skulle man tro att de skulle vara rädda om en som är helt ny i sammanhanget för då? 


    Visst det kan ha finnas skäl till varför kärnfamiljen inte fungerade. Men idag heter det ju att 9 av 10 kvinnor har blivit slagna och alla 10 av 10 kvinnor har träffat på en dålig man. Det är ju inte rationellt.


    För mig vore det största som kunde hända att skaffa barn med en kvinna. En kvinna som jag då skulle vilja vara med  iallafall 20 år om inte hela livet ut.


    Men man har inte respekt för varandra idag.


    Då är jag hellre med en barnlös kvinna och får gå igenom allt det stora och fina ihop där det är första gången för båda.. istället för att vara med en som redan har gått den största resan i sitt liv en gång tidigare eller flera gånger och mest suckar åt saker.


    Fast nu förutsätter du ju att kvinnan är den som gjort slut på relationen. Det stämmer ju inte alltid det heller. 


    Min exman började försumma familjen och satt bara och spelade datorspel. Dag ut och dag in i två hela år. Han engagerade sig öht inte i något. Sen när jag markerade tydligt att det får vara nog med datorspelande så lämnade han förhållandet trots att jag ville kämpa för att reparera allt genom parterapi och att han sökte hjälp för sitt spelberoende. 


     

  • Anonym (kille­)
    Thu 12 Jan 2023 10:46
    #66
    Anonym (No worries) skrev 2023-01-12 10:09:26 följande:

    Fast nu förutsätter du ju att kvinnan är den som gjort slut på relationen. Det stämmer ju inte alltid det heller. 


    Min exman började försumma familjen och satt bara och spelade datorspel. Dag ut och dag in i två hela år. Han engagerade sig öht inte i något. Sen när jag markerade tydligt att det får vara nog med datorspelande så lämnade han förhållandet trots att jag ville kämpa för att reparera allt genom parterapi och att han sökte hjälp för sitt spelberoende. 


     


    Nej, läs min text igen då. Jag skrev " idag har man ingen respekt för varandra".


    Jaha och? Varför valde du skaffa barn med en sådan då?  Låter ju ioförsig som han försökte kämpa på med genom att söka hjälp för sitt spelberoende. Hur kommer det sig då att ni är ex idag då? Lämnade du när han försökte ta tag i sina problem o innan han hade löst dom eller ? Låter ju inte särskilt snällt.


    Varför skaffade du barn med han överhuvudtaget ifrån början då? 


    "Han lekta bra man bla bla", brukar det heta då.. Ja, men det ligger väl i DITT ansvar att VETA att du har skaffar barn med en bra man. Han verkar ju också ha varit bra. Ej våldsam eller otrogen. Bara inte hjälpt till att dra halva lasset i hemmet. 

    Men är jag dum om jag utgår ifrån att han än idag inte drar halva lasset nu heller i ditt hem? Så vad fan var skillnaden?

  • Anonym (kille­)
    Thu 12 Jan 2023 10:49
    #67
    Anonym (No worries) skrev 2023-01-12 10:09:26 följande:

    Fast nu förutsätter du ju att kvinnan är den som gjort slut på relationen. Det stämmer ju inte alltid det heller. 


    Min exman började försumma familjen och satt bara och spelade datorspel. Dag ut och dag in i två hela år. Han engagerade sig öht inte i något. Sen när jag markerade tydligt att det får vara nog med datorspelande så lämnade han förhållandet trots att jag ville kämpa för att reparera allt genom parterapi och att han sökte hjälp för sitt spelberoende. 


     


    O vad pratar du om egentligen... var det inte du som gjorde slut menar du eller ? För det låter ju som det till 100%.
  • Anonym (No worrie­s)
    Thu 12 Jan 2023 10:59
    #68
    Anonym (kille) skrev 2023-01-12 10:49:05 följande:
    O vad pratar du om egentligen... var det inte du som gjorde slut menar du eller ? För det låter ju som det till 100%.

    Nej. Jag sa bara att jag ville att vi skulle gå i parterapi och att han skulle ta itu med missbruket. Att jag skulle stötta honom i det. Hade inte en tanke på att göra slut då jag verkligen ville att barnen skulle leva ihop med sin pappa. 

  • Anonym (No worrie­s)
    Thu 12 Jan 2023 11:05
    #69
    Anonym (kille) skrev 2023-01-12 10:46:35 följande:

    Nej, läs min text igen då. Jag skrev " idag har man ingen respekt för varandra".


    Jaha och? Varför valde du skaffa barn med en sådan då?  Låter ju ioförsig som han försökte kämpa på med genom att söka hjälp för sitt spelberoende. Hur kommer det sig då att ni är ex idag då? Lämnade du när han försökte ta tag i sina problem o innan han hade löst dom eller ? Låter ju inte särskilt snällt.


    Varför skaffade du barn med han överhuvudtaget ifrån början då? 


    "Han lekta bra man bla bla", brukar det heta då.. Ja, men det ligger väl i DITT ansvar att VETA att du har skaffar barn med en bra man. Han verkar ju också ha varit bra. Ej våldsam eller otrogen. Bara inte hjälpt till att dra halva lasset i hemmet. 

    Men är jag dum om jag utgår ifrån att han än idag inte drar halva lasset nu heller i ditt hem? Så vad fan var skillnaden?


    Läs om min text igen, snälla. Du har läst in en massa som inte stämmer. Jag blev inte ihop med en person med spelberoende, det var något han utvecklade efter flera år ihop. Jag är inte synsk och kunde alltså inte veta innan att han skulle bli spelberoende. Han ÄR en bra människa, men hans spelberoende var viktigare för honom. 


    Sen så tog han aldrig tag i beroendet, han vägrade gå både i terapi och ta tag i sina problem. Istället lämnade HAN relationen. Inte jag - han. Trots att jag hela tiden sa att jag skulle finns där och stötta. Det blev för jobbigt för honom att jag påtalade det. 

  • Anonym (kille­)
    Thu 12 Jan 2023 12:12
    #70
    Anonym (No worries) skrev 2023-01-12 11:05:45 följande:

    Läs om min text igen, snälla. Du har läst in en massa som inte stämmer. Jag blev inte ihop med en person med spelberoende, det var något han utvecklade efter flera år ihop. Jag är inte synsk och kunde alltså inte veta innan att han skulle bli spelberoende. Han ÄR en bra människa, men hans spelberoende var viktigare för honom. 


    Sen så tog han aldrig tag i beroendet, han vägrade gå både i terapi och ta tag i sina problem. Istället lämnade HAN relationen. Inte jag - han. Trots att jag hela tiden sa att jag skulle finns där och stötta. Det blev för jobbigt för honom att jag påtalade det. 


    Jag kan bli lite eldig ibland. Ber om ursäkt för at jag läste in saker som inte stämde. Hans / hennes missbruk ska ju ses som en sjukdom.


    Det går lite emot att han gjorde slut under missbruket. Men han kanske insåg att han hade större problem än vad han klarade av att reda ut och ville göra så lite skada som möjligt för er övriga genom att lämna. 


    Ni verkar fina båda två. Tråkigt att det blev som det blev.


    Du har rätt, fel av mig att sitta o döma alla sådär som jag gjorde. 


    Jag var tsm med en kvinna som hade en tonårig son. O det gjorde ont att behöva lämna honom då jag brann för hans framtid. Antar att min ilska ifrån mammans beteende sitter kvar än i dag. Jag litar helt enkelt inte på singel ensamstående. Sedan vill jag inte beskylla kvinnan enbart. 


    Men antar att det blev så för man få ofta hör att "han var en idiot, en dålig snubbe" precis hela tiden när man träffar en ny kvinna. Är det inte barnens pappa så är det alltid ett x. Bara så trött på att höra det. Båda är ansvariga och skyldiga. Inte bara att det varden ena som gjorde alla fel kan jag tycka...eller iallafall tänka.

  • Anonym (Hello­)
    Sat 28 Jan 2023 15:04
    #73

    Tycker singelmammor är heta, men mina upplevelser av dom är att de är svåra att ha bra relation med. Det är kanske det som är anledningen till att de är just singelmammor, men jag förstår mig då inte på de pappor som skaffade barn med dom! Givetvis finns det säkert undantag, men alla de jag träffat har haft sina egenheter.

  • Anonym (Mimmi­)
    Sat 28 Jan 2023 15:33
    #74
    Anonym (4) skrev 2023-01-26 07:48:10 följande:

    Va tänker du själv om män med barn. E väl lite samma. Står man på egna ben å e en bra mamma e väl de lika sexit som en singel.


    Precis så. Och män med småungar är det osexigaste som existerar.
  • Anonym (Spets­arn)
    Sat 28 Jan 2023 15:36
    #75
    +1

    Jag är tänd på två singelmammor och skulle gärna spetsa dom.

  • Anonym (Singe­l)
    Sat 28 Jan 2023 20:27
    #76
    +1

    Det är inte ditt problem vad någon man tänker och tycker .Du vet vad du vill och du är värd det bästa!

  • Anonym (Hello­)
    Sat 28 Jan 2023 20:32
    #77
    Anonym (Spetsarn) skrev 2023-01-28 15:36:30 följande:

    Jag är tänd på två singelmammor och skulle gärna spetsa dom.


    Ja det är mycket lättare att bara vilja ha sex med dom, än att ha en relation med dom! Det är absolut inga problem, och det tycker dom om!
  • Anonym (Singe­l)
    Sat 28 Jan 2023 20:38
    #78

    Jag har problem med singelpappor och undrar hur
    de har behandlat exet.

  • Anonym (Hello­)
    Sat 28 Jan 2023 20:50
    #79
    Anonym (Singel) skrev 2023-01-28 20:38:51 följande:

    Jag har problem med singelpappor och undrar hur
    de har behandlat exet.


    Det beror ju på historien bakom varför de bröt upp! Samma sak med mammorna, såklart.
  • Anonym (A)
    Sat 28 Jan 2023 22:31
    #80

    Inget jag upplevt.

  • Anonym (Ola)
    Sun 29 Jan 2023 08:34
    #82

    Marknaden är så desperat från männens sida, så du kommer troligen klara dig alldeles utmärkt på dejtingmarknaden som singelmamma.

  • Mon 6 Feb 2023 06:40
    #83
    -1

    Singel mammor är det osexigaste som finns, är rester. Dom killar som väljer en singel mamma gör det för ingen annan vill vara med dom.

Svar på tråden Singelmamma - osexigt??