Närstående missbruk
Skulle ni anmäla en närstående för missbruk?
Tex tala om för hens jobb hur det ligger till och tipsa polisen.
Skulle ni anmäla en närstående för missbruk?
Tex tala om för hens jobb hur det ligger till och tipsa polisen.
THC finns bara kvar i spårbara mängder i blodet 8-10h efter intag(Källa Rättsmedicinalverket).
Detta är uppgifter som används i domstolarna.
Saken är att personen kör troligtvis helt nykter enligt lagen, då tillräckligt med tid passerar innan framförandet av fordonet.
Jag rökar cannabis nästan varje kväll. Jobbar inom sjukvården jag med. Inte hemtjänst så jag kör inte.
Jag tar sista blosset vid 21:00 på kvällen sen går jag upp klockan 05:00 och känner mig helt återställd.
Sköter mina arbetsuppgifter med BRAVUR! Kan jag säga. Jag bryr mig extremt mycket om patienterna. Jag får ofta beröm av cheferna och tillhör de som alltid får högst kvot på löneförhandlingarna.
När jag röker blir jag slö och loj och obekymrad men fortfarande helt klar i knoppen. Kanske vinglar om jag går ut. Men sitta på en fest och vara social för att man rökat tidigare stämmer ej. Typ en timme efter ett bloss är man nykter igen.
Detta är nog mer en personlighetsfråga.
Låter som det totala omvända mot TS person.
Personligen blev jag lite fundersam på beskrivningen, där personen blev glad och öppen efter den rökt.
Men utan så blyg och fåordig.
Jag tror vi har en psykiskohälsa här och då denna person i TS, ja, det låter lite så i alla fall.
När jag hade ont i ryggen få många år sedan nu(vaknade 30-50ggr per natt pga smärta), så rökte jag precis innan jag skulle sova och om ryggen var dålig.
Hur jag blev visste jag inte direkt, tjejen såg ingen skillnad heller(mer än att jag sov bättre och blev gladare mer allmänt pga slippa extrem trötthet.), och jag sov hela nätter.
Ryggont tog slut, och tog lång stund innan jag ens reflekterade över att jag inte tog någon cannabis längre.
Låter som det totala omvända mot TS person.
Personligen blev jag lite fundersam på beskrivningen, där personen blev glad och öppen efter den rökt.
Men utan så blyg och fåordig.
Jag tror vi har en psykiskohälsa här och då denna person i TS, ja, det låter lite så i alla fall.
När jag hade ont i ryggen få många år sedan nu(vaknade 30-50ggr per natt pga smärta), så rökte jag precis innan jag skulle sova och om ryggen var dålig.
Hur jag blev visste jag inte direkt, tjejen såg ingen skillnad heller(mer än att jag sov bättre och blev gladare mer allmänt pga slippa extrem trötthet.), och jag sov hela nätter.
Ryggont tog slut, och tog lång stund innan jag ens reflekterade över att jag inte tog någon cannabis längre.
Jag funderar mer på varför man ser rycka undan matta för h*n och vad det skulle hjälpa för.
För jag ser att om man gör så, så kommer konsumtionen troligtvis eskalera kraftigt.
Och vad man ska uppfylla med att få bort h*n från jobbet och körkortet, det förstår jag inte ens.
Då det låter som det kommer vara kontraproduktivt och förvärra problemet.
H*n kommer ju inte prata mer på sitt arbete för han slutar helt heller, så är lite perplex i vad man ska uppnå med detta.
H*n kör troligtvis nykter(beror på hur sent han röker sista), och det är bara arbetsgivaren som kan avgöra om h*n gör ett bra jobb elelr inte.(Dock är han nykter, så den delen lär inte vara en sak)
Ja, sluta med cannabis är enkelt, då abstinens är till det närmaste obefintlig.
Enda är väl man som i detta fallet ska ha rökt på i 10år(om nu det var varaktigt), så komemr man få lite svettningar och svårt och sova i par dagar.(sen är det över)
men vad man ska göra här vet jag inte, jag tror inte det spelar någon som helst roll vad man gör, så kommer problemet kvarstå eller ökas.
Och troligtvis pga psykiskohälsa i botten.
Och samtidigt, om man gör h*n arbetslös och tar körkortet, vad tror man ska hände där?
Så vill man personen illa, så är valet enkelt.
Vill man verkligen hjälpa, ja, då har man gigantiska svårigheter att hitta lösningar här är min gissning och pga 10års konsumtion i botten.
Skulle inte påstå att det är pissenkelt att sluta med cannabis i hens fall.
Hen slutade i ca 2 mån, fick mardrömmar när hen skulle sova men blev mer närvarande på något sätt på dagen. Den där blyga personen kom fram igen.
Hen kände doften av Cannabis en dag och efter det kom ett stort bråk med partnern (som inte vill att hen röker på) då hen försökte gå bakom ryggen och röka på igen.
Därefter visade det sig att hen rökt på ungefär från det bråket till dags datum. Vilket hen erkände i ett samtal.
Mycket troligt att hen har mentala problem som ligger bakom, jag har en känsla av att det är bipolär hen är.
TS
Du har noll koll på röka, lägg ned din häxjakt.
Innan du löser den, så löser du inget.
Vad är det du vill göra med denna person, hjälpa eller stjälpa?
Du ger väldigt mixade signaler om vad det är egentligen du vill lösa. då dessa troligtvis kommer förvärra situationen.
Ställde en allmän fråga för jag har ingen aning om hur man hanterar personer som tar droger.
Vet bara att personen förstör varenda relation hen har och jag förstår att något psykiskt ligger bakom ett missbruk men hen låtsas som att allt är fantastiskt i hens liv, total förnekelse.
Skulle inte påstå att det är pissenkelt att sluta med cannabis i hens fall.
Hen slutade i ca 2 mån, fick mardrömmar när hen skulle sova men blev mer närvarande på något sätt på dagen. Den där blyga personen kom fram igen.
Hen kände doften av Cannabis en dag och efter det kom ett stort bråk med partnern (som inte vill att hen röker på) då hen försökte gå bakom ryggen och röka på igen.
Därefter visade det sig att hen rökt på ungefär från det bråket till dags datum. Vilket hen erkände i ett samtal.
Mycket troligt att hen har mentala problem som ligger bakom, jag har en känsla av att det är bipolär hen är.
Jag känner folk som förstör sina relationer varje gång, och de tar aldrig droger.
Det behöver inte ligga nått psykiskt bakom ett missbruk, men det är en större sannolikhet att det gör.
Och ljuga om fantastiskt liv, det behöver man inte många minuter på facebook för att se den lögnen.
Om du ska försöka lösa nått, så är det den psykiska sjukdomen(om det är en sådan).
Men 10års konsumtion av cannabis, nått säger mig h*n aldrig kommer sluta.
Men ta jobb, körkort ifrån honom, det har inte en susning hur det ska göra situationen bättre.