• Anonym (Kokar inombords)

Försökt men står inte ut med min killes ex!

Jag står inte ut med min killes ex! Det bara inte går...
    (det är dessutom hans andra ex).

Försökt att jobba med mig själv och tänka logiskt och klokt och vuxet och allt vad det innebär. Pratat med kompisar och vänner som lever i bonusrelationer, bett om råd... Pratat tom med min husläkare om det, dvs att jag känner mig irriterad och stressad kring min killes ex... Jag avskyr henne rent ut sagt...

Japp, nu är det sagt. Jag hatar människan!
    Så hemskt att skriva så, att hata någon....

Flera som känner likadant? Och viktigast av allt - hur hanterar ni det?

Trots allt så har min kille 2 barn med henne (och två till, vuxna, med sitt första. Jävla soppa!).
    Jag önskar att jag kunde bara strunta i henne och fokusera på oss och vår relation. 

• Svar på tråden Försökt men står inte ut med min killes ex!
  • Anonym (A)
    Ess skrev 2019-09-06 18:23:03 följande:
    Hon kan ju sluta gå till skolan när ts ska hämta.
    Hon kan hålla sig på sin kant när de är på samma evenemang, eller åtminstone bete sig normalt och bara säga hej och inget mer.
    Håller med
  • Anonym (klubba)

Hon kan hålla sig på sin kant när de är på samma evenemang, eller åtminstone bete sig normalt och bara säga hej och inget mer.

Någon behöver berätta det för exet hur hon bör bete sig. Ts kanske?
  • Anonym (Inga ex)

Men enligt ts då gör hon ingenting konstigt eller fel alls när barnen är med.
  • Ess
    Anonym (Inga ex) skrev 2019-09-06 19:06:19 följande:
    Jo tom barnen reagerar på hur mamman bär sig åt.
  • Ess
    Anonym (klubba) skrev 2019-09-06 19:02:38 följande:
    Någon behöver berätta det för exet hur hon bör bete sig. Ts kanske?
    Hur skulle det va om hon själv börjar använda sitt huvud.
  • Zwilma

Har samma problem.... Avskyr min killes ex på grund av att hon hittar på att hon är döende i cancer, att hon har blivit vräkt och hon är alkolist.

• Anonym (klubba)
    Ess skrev 2019-09-06 19:15:32 följande:

Hur skulle det va om hon själv börjar använda sitt huvud.

Hon har inte kommit på det. Någon bör rimligtvis informera exet om det också. Antar det också faller på ts lott.
  • Anonym (klubba)
    Ess skrev 2019-09-06 19:14:16 följande:

Jo tom barnen reagerar på hur mamman bär sig åt.

Eller så reagerar de på att ts blir nervös.
  • molly50
    Anonym (Inga ex) skrev 2019-09-06 18:03:34 följande:
    Så exet ska sluta gå till sina egna barns uppvisningar och matcher för att ts ska kunna gå dit och titta på någon annans barn?
    Nej,det jag syftade på är t ex när hon dyker upp utanför skolan när hon vet att TS är där och lämnar eller hämtar.
    Det är väl knappast nödvändigt? Vad är hon rädd för? Att TS ska kidnappa hennes barn?
    Att hon går på barnens uppvisningar och fotbollsmatcher är knappast oannonserat,
    Barnen vill att även TS kommer dit. Ska TS då neka dem det pga exet?
  • molly50
    Anonym (Inga ex) skrev 2019-09-06 19:06:19 följande:
    Men tycker du att det är normalt att hon dyker upp på skolan när hon vet att det 'r TS som ska hämta eller lämna? Sen står hon och hånler mot TS.
    Är inte det et konstigt beteende?
    Hon gör det ju aldrig när TS sambo ska hämta/lämna på skolan.
  • molly50
    Anonym (klubba) skrev 2019-09-06 19:30:25 följande:
    Eller så reagerar de på att ts blir nervös.
    TS blir väl inte nervös?
    De har t om påpekat för mamman att TS ska hämta och undrar vad mamman gör där.
    Ett av barnen vill dessutom bo mer hos pappan och TS än hos mamman.
    Har det också att göra med att TS är nervös?
  • Anonym (klubba)
    molly50 skrev 2019-09-07 11:41:43 följande:

TS blir väl inte nervös?

De har t om påpekat för mamman att TS ska hämta och undrar vad mamman gör där.

Ett av barnen vill dessutom bo mer hos pappan och TS än hos mamman.

Har det också att göra med att TS är nervös?

Vem som har rätt eller mest knäpp spelar absolut ingen roll.
  • molly50
    Anonym (klubba) skrev 2019-09-07 11:53:27 följande:
    Vem som har rätt eller mest knäpp spelar absolut ingen roll.
    Varför tog du då upp det?
  • Rudbeckius
    Zwilma skrev 2019-09-06 19:18:19 följande:

Har samma problem.... Avskyr min killes ex på grund av att hon hittar på att hon är döende i cancer, att hon har blivit vräkt och hon är alkolist.

Åh, en till. Detta verkar ju vanligt. Ett dysfunktionellt beteende hos en vuxen som påverkar så många negativt.

Berätta, hur hanterar ni den jobbiga ex-frun?

Finns det motsvarande jobbiga ex-män eller är detta en beteendestörning som bara drabbar kvinnor?
  • Anonym (klubba)
    molly50 skrev 2019-09-07 12:11:51 följande:

Varför tog du då upp det?

Jag har ganska genomgående försökt föra fram resonemanget om att ts inte kommer någon vart genom att fokusera på exets tillkortakommanden.
  • molly50
    Anonym (klubba) skrev 2019-09-07 14:10:14 följande:
    Jag har ganska genomgående försökt föra fram resonemanget om att ts inte kommer någon vart genom att fokusera på exets tillkortakommanden.
    Nej,men du måste ju också förstå att det är jobbigt för TS.
    Det är jobbigt för henne att aldrig veta när exet dyker upp,att hon står och hånler mot henne när de ses,att hon skickar spydiga hälsningar till TS osv.
    Det finns väl inte många,om ens någon,som skulle vara helt opåverkade av det.
Svar på tråden Försökt men står inte ut med min killes ex!