Här blir det paketkalender i år till 4-åringen. Tidigare år har vi kört pixi, men kände redan förra året att många böcker inte passade, så det kändes lite bortkastat om vi ska prata överdriven konsumtion. Därför bestämde jag mig för att styra själv i år. Tycker det varit lättare än vad jag trodde att hitta på grejer faktiskt. Hon får mest saker som hon ändå hade fått annars, men inte i paketform. Har sparat undan typ allt jag kunnat några månader, haha. Nya underkläder, strumpor, vantar och hårsnoddar. Plåster, schampo, badskum, reflex, lite nya pärlor och vattenfärger. Till helgerna brukar hon få en liten godispåse, nu får hon den i kalendern istället. En luciakrona och ett rött band dagarna innan lucia (hon hade ingen). En pysselbok för att öva bokstäver. Några aktiviteter på helgerna (pepparkakshusbygge (slagit in silverkulor) och chokladbollsbak, och bad). Ett hänge till julgranen dagen innan julafton. I första luckan får hon en adventsbok för att läsa ett kapitel om dagen. Hoppas jag kunnat inspirera lite till en kalender som varken behöver vara full av skräp eller innebära en massa extra konsumtion :)