• Anonym (Heartbroken)

Missfall och han sticker

Fick missfall i helgen... min partner visar ingen omtanke, inga kramar etc utan sticker. Får höra av andra att han är ute och super... som vanligt

Jag förstår att han är ledsen men gör man så...

• Svar på tråden Missfall och han sticker
  • Anonym (op)
    Anonym (Heartbroken) skrev 2019-12-09 12:20:32 följande:

Beklagar att du var tvungen att gå igenom det...

Du borde lämna honom.

Det är empatilöst det han gör.

Vet att det inte är så lätt alltid, men fundera på det i alla fall. Det är en sån dealbreaker det han gör.
  • Anonym (Heartbroken)

Ja... känner också så

• Anonym (Heartbroken)

Op: drack ditt ex me

• nernu
    Anonym (Heartbroken) skrev 2019-12-08 22:38:41 följande:

Vill bara tillägga att hans drickande har varit ett STORT problem i vårt förhållande och han vet hur mycket jag hatar det...

Då är det väl ingen större överraskning? Skaffa inte barn med en missbrukare.
  • destilj

för barnets skull, så är det nog kanske för det bästa. Tror det är väldigt viktigt och ha en lugn och stabil plattform och börja livet på, inte alltid är det så viktigt och folk ändra sig. Men det låter som att det inte skulle göra det, hoppas saker ordnar sig.

• Anonym (op)
    Anonym (Heartbroken) skrev 2019-12-09 12:34:03 följande:

Ja.
  • Anonym (op)
    Anonym (Heartbroken) skrev 2019-12-09 12:34:03 följande:

Han sa han gjorde det för att situationen var så jobbig för honom. 

Han var alltså med mig i början av aborten, men när själva utdrivningen skedde hade han dragit hem och var skitfull när jag väl kom hem, vilket dessutom var på natten, och jag hade inget kort eller pengar på mig, så jag fick gå hem efter allt detta. En femtonminuterspromenad, men kan säga jag kände mig extremt ensam och ledsen under den promenaden.
  • Anonym (-----------)
    Anonym (Heartbroken) skrev 2019-12-09 10:50:52 följande:

Jag åt p-piller men blev gravid dvs jag valde inte att bli gravid. Bara för att jag inte ville göra abort anser du det... ok

Nä jag anser ingenting, hade du varit tydligare med det i inläggen innan (läste alla) så hade jag inte skrivit så öht. Förstås. Från min sida var det bara en uppriktig fråga. 

Men men, det bästa sättet du kan stärka dig själv på nu är väl att ta all hjälp som finns. Nåt samtalsstöd t ex, hoppas du äter/dricker rätt o tar hand om dig på alla sätt (?). Särskilt som du lär vara rätt trött nu..
  • Anonym (Menat att hända..)
    Anonym (Heartbroken) skrev 2019-12-09 08:00:10 följande:

Lidande är lidande oavsett orsaken... Ibland måste man gå för att rädda sig själv

Trist med missfall. Förstår att det är jobbigt. Dock så var det nog det bästa. Känslan du har nu är jobbig men det är ingenting mot det lidande hans/ditt barn skulle känna. Du blir sårad men du kan välja bort honom ut ditt liv om du vill. Ett barn skulle bli tvingad att ha honom som pappa för alltid. Barnet skulle växa upp med en missbrukande pappa som lovar och sedan krossar hens hjärta om och om igen. Barnet skulle alltid veta att pappa föredrar spriten ( och att mamma låter det ske).

Detta skulle bli en tragisk barndom.

Det viktigaste beslut man gör till sitt barn är valet av medförälder. Det påverkar hela barnets liv. En bra förälder är en riktigt bra gåva till sitt barn. Att medvetet välja en missbrukare till förälder är att medvetet välja lidande till sitt barn.

Gå vidare och ha aldrig mer sex med en sådan man. Blir du sugen då kan du tänka på hur du mår nu. Tänk då att ditt barn känner på samma sätt varje dag under sin barndom.. Då slocknar nog lusten
  • Anonym (öokljuhyj)
    Anonym (M) skrev 2019-12-09 07:08:09 följande:

Du är inte medberoende. Du lever med någon som är sjuk. Det är skillnad. Vill du lämna någon som är sjuk är det ditt val, men göm dig inte bakom någon omskrivning för att lätta ditt samvete. Det är bara svagt.

Jo, jag är medberoende då jag, hittills, gjort allt för att han ska må bra medan han själv inte gjort ett dugg. Jag blev själv sjuk på kuppen, men lyckades, med hjälp, bli bättre. Nu är jag på väg att bli sjuk igen pga honom och det vägrar jag.
  • Anonym (öokljuhyj)
    Anonym (Albina) skrev 2019-12-09 07:22:23 följande:

Till skillnad från missbruk menar du? Du vet att även missbruk klassificeras som sjukdom? Så att lämna den med psykisk ohälsa är inte skillnad mot den som sitter fast i ett missbruk.

Och du kan definitivt vara medberoende - dvs uppfylla,de kriterierna- även till en människa utan ett substansmissbruk. Så fort man stannar i en relation för den andres skull. Trots att man själv far illa i relationen. Av nån känsla av ansvar och att den andres behov är viktigare än ens egna. När man gör våld på sig själv och ständigt anpassar sig efter den andre. Utan att den andre tar sitt ansvar och försöker förändra situationen. När man definierar sitt värde i relationen och värdet i relationen utifrån den andres behov. Tycker jag man gör väldigt klokt i att vända ljuset mot sig själv och se -varför- man gör det. Och så är medberoende en förklaring att titta på.

Precis så är det. Jag älskar honom men går under om jag fortsätter att leva med honom. Att jag dröjt med att göra slut är för hans skull.
  • Tomelilla15
    Anonym (Heartbroken) skrev 2019-12-08 22:47:29 följande:

Jag har försökt prata med honom om det men enligt honom har han INGA problem... ja jag har sagt till honom att om han inte slutar kommer jag lämna honom... men inget hjälper. Tack för din omtanke. Jag mår jättedåligt och hade verkligen behövt stöd och kärlek nu. Inga av mina vänner bor nära tyvärr så är helt ensam. Kan inte fatta hur man kan välja alkohol framför någon man påstår sig älska...

Det är väl precis det som kännetecknar ett missbruk? När man väljer drogen framför nära och kära. Han kanske ångrar det varje gång men när suget kommer väljer han drogen. Han låter som en missbrukare och du borde fundera på om det är en partner du vill ha. Det blir inte sista gången han väljer drogen före dig, men det tror jag du vet redan. Du måste bara tröttna på skiten tillräckligt mycket för att lämna.
  • Anonym (A 2)
    destilj skrev 2019-12-09 12:57:00 följande:
    för barnets skull, så är det nog kanske för det bästa. Tror det är väldigt viktigt och ha en lugn och stabil plattform och börja livet på, inte alltid är det så viktigt och folk ändra sig. Men det låter som att det inte skulle göra det, hoppas saker ordnar sig.
    Håller med
  • Anonym (Erina)

TS, säger detta i välmening - är det en bra idé att skaffa barn med en man som har alkoholproblem? Kanske är detta din chans att börja om med någon som är bättre lämpad för familjeliv. Sköt om dig.

• Anonym (o)

Flytta därifrån så att du kan ta hand om dig själv

• Anonym (Too)

Jag förstår dig. Jag fick också efter ul reda på att det var ett mf i fredags.

Vi skulle byta däck direkt efter på min bil och blev utskälld av karln eftersom däcken inte låg på rätt plats, utan i ett förråd längre bort. Plus utskälld över att jag var lat etc utan förståelse för att det är jobbigt att genomgå ivf-behandling, få mf och inga känslor, tröst eller förståelse visades, bara skäll.

• Anonym (o)
    Anonym (Too) skrev 2019-12-09 22:54:24 följande:

Jag förstår dig. Jag fick också efter ul reda på att det var ett mf i fredags.

Vi skulle byta däck direkt efter på min bil och blev utskälld av karln eftersom däcken inte låg på rätt plats, utan i ett förråd längre bort. Plus utskälld över att jag var lat etc utan förståelse för att det är jobbigt att genomgå ivf-behandling, få mf och inga känslor, tröst eller förståelse visades, bara skäll.

Tänker du fortsätta försöka ha honom som far till dina barn?
  • Anonym (Men...)

Men varför bli gravid med en man som dricker alldeles för mycket, och är empatilös? Och hur skulle han bli som pappa? Tror du att han magiskt genomgår någon personlighetsförändring om ni får ett barn? Nä, inte så troligt, hoppas att du hittar en ny man att bli gravid med!

• Anonym (mm)
    Anonym (op) skrev 2019-12-09 13:12:08 följande:
    Han sa han gjorde det för att situationen var så jobbig för honom. 
    Det var den säkert. Men en missbrukare hittar alltid någon anledning att dricka.
Svar på tråden Missfall och han sticker