Missfall och han sticker
Fick missfall i helgen... min partner visar ingen omtanke, inga kramar etc utan sticker. Får höra av andra att han är ute och super... som vanligt
Jag förstår att han är ledsen men gör man så...
Fick missfall i helgen... min partner visar ingen omtanke, inga kramar etc utan sticker. Får höra av andra att han är ute och super... som vanligt
Jag förstår att han är ledsen men gör man så...
Beklagar att du var tvungen att gå igenom det...
Ja... känner också så
Op: drack ditt ex me
Vill bara tillägga att hans drickande har varit ett STORT problem i vårt förhållande och han vet hur mycket jag hatar det...
för barnets skull, så är det nog kanske för det bästa. Tror det är väldigt viktigt och ha en lugn och stabil plattform och börja livet på, inte alltid är det så viktigt och folk ändra sig. Men det låter som att det inte skulle göra det, hoppas saker ordnar sig.
Jag åt p-piller men blev gravid dvs jag valde inte att bli gravid. Bara för att jag inte ville göra abort anser du det... ok
Lidande är lidande oavsett orsaken... Ibland måste man gå för att rädda sig själv
Du är inte medberoende. Du lever med någon som är sjuk. Det är skillnad. Vill du lämna någon som är sjuk är det ditt val, men göm dig inte bakom någon omskrivning för att lätta ditt samvete. Det är bara svagt.
Till skillnad från missbruk menar du? Du vet att även missbruk klassificeras som sjukdom? Så att lämna den med psykisk ohälsa är inte skillnad mot den som sitter fast i ett missbruk.
Och du kan definitivt vara medberoende - dvs uppfylla,de kriterierna- även till en människa utan ett substansmissbruk. Så fort man stannar i en relation för den andres skull. Trots att man själv far illa i relationen. Av nån känsla av ansvar och att den andres behov är viktigare än ens egna. När man gör våld på sig själv och ständigt anpassar sig efter den andre. Utan att den andre tar sitt ansvar och försöker förändra situationen. När man definierar sitt värde i relationen och värdet i relationen utifrån den andres behov. Tycker jag man gör väldigt klokt i att vända ljuset mot sig själv och se -varför- man gör det. Och så är medberoende en förklaring att titta på.
Jag har försökt prata med honom om det men enligt honom har han INGA problem... ja jag har sagt till honom att om han inte slutar kommer jag lämna honom... men inget hjälper. Tack för din omtanke. Jag mår jättedåligt och hade verkligen behövt stöd och kärlek nu. Inga av mina vänner bor nära tyvärr så är helt ensam. Kan inte fatta hur man kan välja alkohol framför någon man påstår sig älska...
TS, säger detta i välmening - är det en bra idé att skaffa barn med en man som har alkoholproblem? Kanske är detta din chans att börja om med någon som är bättre lämpad för familjeliv. Sköt om dig.
Flytta därifrån så att du kan ta hand om dig själv
Jag förstår dig. Jag fick också efter ul reda på att det var ett mf i fredags.
Vi skulle byta däck direkt efter på min bil och blev utskälld av karln eftersom däcken inte låg på rätt plats, utan i ett förråd längre bort. Plus utskälld över att jag var lat etc utan förståelse för att det är jobbigt att genomgå ivf-behandling, få mf och inga känslor, tröst eller förståelse visades, bara skäll.
Jag förstår dig. Jag fick också efter ul reda på att det var ett mf i fredags.
Vi skulle byta däck direkt efter på min bil och blev utskälld av karln eftersom däcken inte låg på rätt plats, utan i ett förråd längre bort. Plus utskälld över att jag var lat etc utan förståelse för att det är jobbigt att genomgå ivf-behandling, få mf och inga känslor, tröst eller förståelse visades, bara skäll.
Men varför bli gravid med en man som dricker alldeles för mycket, och är empatilös? Och hur skulle han bli som pappa? Tror du att han magiskt genomgår någon personlighetsförändring om ni får ett barn? Nä, inte så troligt, hoppas att du hittar en ny man att bli gravid med!