• Anonym (Maria)

Vanligt att killen man är med har mobbat i skolan?

Killen jag träffar nu berättade för ett tag sedan när vi snackade om lite allt möjligt om vissa saker han gjort i skolan (högstadiet och gymnasiet) som var ganska rejält osjyssta och typ mobbning. Han är inte heller den enda kille jag varit med som berättar sådana här grejer. Jag undrar om det är typ så det är och ganska vanligt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-18 16:53
    Resultaten av omröstningen hittills känns faktiskt lite mysko. Jag har fiskat efter lite mer info från killen jag träffar och enligt honom så deltog ofta typ 80% av klasskompisar och även en hel del lärare som han minns det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vanligt att killen man är med har mobbat i skolan?
  • Tukt
    Anonym (Johanna) skrev 2019-12-19 07:17:11 följande:
    Det tror inte jag. Det sprids myter om att tjejer snackar mer skit än killar och att tjejer minsann är hemskare än killar och värre på alla sätt. Men det är en del av vår kultur att tycka illa om det som är tjejigt och att sprida myter om tjejer och kvinnor är sämre än killar och män. Det är bara kvinnohat helt enkelt, men vi upptäcker det inte, för det är en del av vår kultur. 

Tjejer bygger djupa relationer med andra människor och därför blir tjejer mer sårade av ifall något händer med relationen. Tjejer bygger djupa relationer med andra på grund av uppfostran.

Killar bygger inte djupa relationer med andra och blir därför inte lika sårade när saker händer som hade kunnat skada en relation. De snackar bara vidare sitt ytliga snack med några andra killar. Men det är lika mycket skitsnack bakom ryggen där, om inte mer. 

De som verkligen har hjälpt och stöttat mig genom livet och i arbetslivet har varit andra kvinnor/tjejer. Killarna är det jag som har försökt hjälpa och stötta. Ett fåtal undantag, som till exempel min man, men i övrigt har det varit kvinnor som verkligen ställt upp för mig och varit solidariska med mig. 
    På en skala mellan 1 och 10, hur generaliserande tycker du det du skriver är?

Vad är kultur när det kommer till kön? Finns det en speciell kultur för män och en för kvinnor alltså?
  • KlantSmurfen
    Anonym (Johanna) skrev 2019-12-19 07:17:11 följande: #80
    Anonym (Många barn) skrev 2019-12-18 20:33:01 följande:

Jag tror att det är lika vanligt bland tjejer

Jag var ingen mobbare men det var tillfällen då i stort sett hela klassen rycktes med

Tjejer snackar även mer skit

Det tror inte jag. Det sprids myter om att tjejer snackar mer skit än killar och att tjejer minsann är hemskare än killar och värre på alla sätt. Men det är en del av vår kultur att tycka illa om det som är tjejigt och att sprida myter om tjejer och kvinnor är sämre än killar och män. Det är bara kvinnohat helt enkelt, men vi upptäcker det inte, för det är en del av vår kultur. 

Tjejer bygger djupa relationer med andra människor och därför blir tjejer mer sårade av ifall något händer med relationen. Tjejer bygger djupa relationer med andra på grund av uppfostran.

Killar bygger inte djupa relationer med andra och blir därför inte lika sårade när saker händer som hade kunnat skada en relation. De snackar bara vidare sitt ytliga snack med några andra killar. Men det är lika mycket skitsnack bakom ryggen där, om inte mer. 

De som verkligen har hjälpt och stöttat mig genom livet och i arbetslivet har varit andra kvinnor/tjejer. Killarna är det jag som har försökt hjälpa och stötta. Ett fåtal undantag, som till exempel min man, men i övrigt har det varit kvinnor som verkligen ställt upp för mig och varit solidariska med mig. 
    "Men det är en del av vår kultur att tycka illa om det som är tjejigt och att sprida myter om tjejer och kvinnor är sämre än killar och män."
    BS, feminister påstår det och använder det som en ursäkt för att kasta skit på män, de är väldigt bra på att snacka skit, hela ditt inlägg är skitsnack. Claeson är bara en i mängden av de som snackar skit, det är som en norm inom (vänster)feminism att man ska snacka skit.

"Det sprids myter om att tjejer snackar mer skit än killar.."
    Mer skitsnack...
    KlantSmurfen skrev 2019-09-15 09:55:37 följande: #302
    Pojkars mobbning mot fickor liknar sexuella trakasserier

Nancy Guerra och hennes medarbetare har också undersökt mobbning och diskriminering. I artikeln Understanding Bullying and Victimization during Childhood and Adolescence redovisar de hur aggression och ålder samspelar med mobbning.13 De menar att när tonårspojkar utsätter tonårsfickor för kränkningar kan det få mer sexuella anstrykningar och liknar snarare sexuella trakasserier. En del ungdomar menade att mobbning var kul och underhållande och att mobbning kunde relateras till sexualitet. Enligt forskarna kunde både popularitet och sexualitet kopplas till mobbning, om än på olika sätt när det gäller kön. Pojkar uppfattades vara dominerande och sågs också uppgradera sin status som populära killar genom att de kunde demonstrera sina krafter mot andra killar. De förringade också fickors status genom att benämna dem slampor och informera om deras sexuella önskemål på toaletter, i telefoner och på internet. De fickor som var föremål för denna uppmärksamhet från pojkarnas sida var de fickor som de egentligen tyckte om.

Flickors mobbning stärker deras sexuella attraktion

Enligt forskarna var däremot mobbning och kränkningar ett sätt för fickor att stärka sin egen sexuella och fysiska attraktion genom att begränsa motståndarnas möjligheter. Det skedde genom ryktesspridning, skvaller och uteslutande på offentliga platser, via telefoner och internet. Så förutom att fickor var mer vana vid att kränka mer indirekt och socialt hade dessa handlingar ytterligare ett syfte. Det primära syftet var att stärka fickornas sexuella status och därigenom också tillgången till de mest attraktiva pojkarna. Att vinna social status genom att stärka sin position som sexualobjekt stämmer också överens med vedertagna genusteorier. Ofta är målen för dessa handlingar desamma för pojkar och fickor, även om medlen för att nå målen kan variera. Studien beskriver däremot inte om detta är ett heterosexuellt spel enbart bland heterosexuella eller om det är så att alla fickor och pojkar "tvingas" ingå i ett heterosexuellt spel för att vinna status i klassen

www.skolverket.se/download/18.1d7693d81684bec9282e6d/1548919325566/Flickor-pojkar-krankningar.pdf
    (PDF) Boys, Bullying, and Gender Roles: How Hegemonic Masculinity Shapes Bullying Behavior

Bullying inSchools
    [...]
    Involvement in bullying is not uniform, particularly comparing girls and boys. Overwhelmingly, males are perceived as being more aggressive than females [27], and therefore are more often the targets and perpetrators of bullying [24, 56]. Boys are also more likely to use direct (physical) bullying [29, 56], which includes hitting, kicking, choking, spitting, or hair pulling [70]. Indirect bullying, including name calling, starting rumors and other forms of psychological bullying, while used by boys, is more often used by girls [24, 27, 29, 57, 70]. In addition to girls and boys using di?erent types of bullying, their gender in?u- ences why they are victimized.
    www.researchgate.net/publication/328390783_Boys_Bullying_and_Gender_Roles_How_Hegemonic_Masculinity_Shapes_Bullying_Behavior

(PDF) Gender, Bullying Victimization, and Education

Bullying Victimization
    Typically, bullying victimization is defined as a systematic and reoccurring type of aggres- sion by more powerful peers toward a weaker individual (Espelage & Swearer, 2010; Hong & Espelage, 2012; Olweus, 1993). The research emphasizes two broad categories of bullying victimization: direct and indirect. Direct bullying victimization is physical aggression and harassment, such as hitting, pushing, kicking, and the destruction of property (Espelage & Swearer, 2010; Hong & Espelage, 2012; Olweus, 1993).

Indirect bullying victimization is described as verbal aggression, gossiping, manipulation, and social  isolation of the victim, which is intended to damage the victim?s social status and self-esteem (Dukes et al., 2010; Klein, 2012; Swearer, 2008). Studies also reveal that gender plays a significant role in the type of bullying victimization a student experi- ences. Girls are more likely to experience indirect forms, whereas boys are more likely to experience direct forms of bullying victimization (Dukes et al., 2010; Finkelhor, 2008; Popp & Peguero, 2011); on the other hand, there are findings indicating that girls are  increasingly getting into physical forms of bullying (Espelage & Swearer, 2003; Klein, 2012; Swearer, 2008)

The consequences of bullying victimization tend to be serious, negative, and long- lasting regardless of type of bullying. Bullying victimizations have commonly been associ- ated with psychological and behavioral problems (Espelage & Swearer, 2010; Finkelhor, 2008). In addition, research also finds that girls experience greater psychological distress than boys as a result of experiencing indirect bullying, which may be caused by the height- ened importance girls place on the social group (Faris & Felmlee, 2011; Klein, 2012; Young, Boye, & Nelson, 2006).

www.researchgate.net/publication/266742972_Gender_Bullying_Victimization_and_Education

(PDF) The Involvement of Girls and Boys with Bullying: An Analysis of Gender Differences
    [...]
    The scientific literature provides results in this direction, emphasizing issues of gender in analyses of school bullying. Research on bullying suggests that boys are more prone to be both bullies and victims of bullying, especially in its physical expression, since girls are more likely to engage in situations of indirect bullying, such as teasing or gossip about peers
    [...]
    In a recent study using a representative sample of 1,500 Spanish students enrolled in compulsory secondary school during the 2007?2008 academic year, it was revealed that concerning bullies, boys are involved in all kinds of bullying incidents to a significantly higher degree than are girls, except in cases of indirect manifestation of the phenomenon (such as speaking ill of someone, for example) in which girls are significantly more associated with than are boys. For victims, too, the boys experience direct experiences of bullying, such as physical aggression, and girls are more involved in situations of indirect violence, such as malicious gossip

www.researchgate.net/publication/259247829_The_Involvement_of_Girls_and_Boys_with_Bullying_An_Analysis_of_Gender_Differences

(PDF) GENDER DIFFERENCES IN BULLYING AND VICTIMIZATION AMONG EARLY ADOLESCENTS IN JORDAN

In a study by Pateraki and Houndoumadi (2001), who examined differences in prevalence rates of bullying among Greek children of ages between 8 and 12 years, they found that 14.7% of the participants were victims, 6.3% were bullies, prevalence of bullying was among males higher than  females,  physical bullying  was more  prevalent among  males, and  indirect bullying  was more  prevalent  among females.

www.researchgate.net/publication/321779392_GENDER_DIFFERENCES_IN_BULLYING_AND_VICTIMIZATION_AMONG_EARLY_ADOLESCENTS_IN_JORDAN
  • Anonym (Johanna)
    Tukt skrev 2019-12-19 10:16:01 följande:
    På en skala mellan 1 och 10, hur generaliserande tycker du det du skriver är?

Vad är kultur när det kommer till kön? Finns det en speciell kultur för män och en för kvinnor alltså?
    Ja. Vilken sten har du levt under hela ditt liv?
  • Anonym (tobbe)

Tjejerna suktade efter killarna som mobbade och det var en anledning till att killar trackade andra killar. Det gav tjejer. Åtminstone i dom skolor jag gick på.

• Tukt
    Anonym (Johanna) skrev 2019-12-19 22:39:07 följande:
    Ja. Vilken sten har du levt under hela ditt liv?
    Tänkte du svara eller nöjer du dig med att vara otrevlig?
  • Anonym (HB)
    Anonym (Johanna) skrev 2019-12-19 07:17:11 följande:
    Inga kvinnor har stöttat mig i alla fall, exempelvis ger dom mig menande/nedlåtande blickar på bankkontoret och fnissar åt mig på butiken osv. Men du kanske menar sådana man känner, andra kan man ju behandla som skräp.

Jag tycker mobbing är ett mycket feminint beteende och att många mobbare för mig generellt sett har typiskt feminina egenskaper, exempelvis om man är 190 cm lång och måste ha med sig 5 till personer för att våga slå ned någon som är 165 cm lång, nedbruten mentalt och kroppsligt redan av andra mobbar-ligor så är man inte modig som en riktig man ska vara. Sedan när man är ensam med måltavlan skitar man nästan på sig under fysisk konfrontation. Prata och fnissa som små flickor bakom ryggen är inte heller manligt och att sprida rykten. Dom trevligaste tjejerna jag har träffat har varit manhaftiga kan jag tillägga.
  • KlantSmurfen
    Tecum skrev 2019-12-17 10:22:46 följande: #50
    Tukt skrev 2019-12-17 10:01:08 följande:

Känns som den här tråden spårat ur rätt rejält.

Folk blandar i hop mäns våld mot kvinnor med mobbing. Någon pratar om välbärgade hem, som att det skulle vara en faktor. När handlade det hela om ekonomi?

En annan skriver om barn och empati. Men även om empati är en bra grund för att inte mobba så är det knappast en garanti, då mobbing handlar om helt andra saker.
    Någon har "professionella". Vad för profession är det, kan man undra?

Hade jag varit trådstartare med en viktig fråga hade jag nog gjort slut med min partner för att aldrig mer skaffa en

Nya undersökningar visar att det finns ett starkt samband mellan mobbning och annat våld i skolan och våld mot kvinnor senare i livet. Våldsbeteende grundläggs i skolan och därför måste det bekämpas där. Därför är den kopplingen i högsta grad relevant i förhållande till trådstarten.
    Tecum skrev 2019-12-17 17:00:20 följande: #59
    Tukt skrev 2019-12-17 16:51:37 följande:
    Nu får du bestämma dig. Är ämnet outforskat eller ej? Du säger nämligen både och.
    Det har varit outforskat och åsidosatt men nu finns det relevanta kunskaper. Det är alltså inte outforskat längre.
    Tecum skrev 2019-12-18 17:27:34 följande: #67
    Tukt skrev 2019-12-17 23:24:40 följande:
    Du leverera citat så ryckta ur ett sammanhang att det inte ens går att avgöra vad det handlar om.
    Men när din diskussionsteknik går över på att hacka och pika. Ja precis så som just mobbare gör, i stället för att ta diskussionen. Ja då  känner jag att vi är vid vägs ände. God natt.
    Du vill ju inte ha någon diskussion om sakfrågan, varken om mobbning eller de följder det kan få. Du ber om källor och underlag, när du får det duger det inte. Det är SÅ typiskt, vissa personer blir supernervösa när mobbingämnet kommer upp, lägger ut rökridåer och försöker dra bort diskussionen från sakfrågan. Sen spelar du förorättad och gör dig till offer. Väldigt typiskt mobbare.... 
    Tecum skrev 2019-12-18 19:56:47 följande: #75
    KlantSmurfen skrev 2019-12-18 19:31:19 följande:
    "Tycker du att det är osannolikt att ett våldsamt beteende grundläggs i skolan mtp de extremt mesiga "påföljder" ett sådant våld får?"

Jag tycker att det är sannolikt att du svamlar en hel del, inget i artikeln stödjer att våldsbeteende grundläggs i skolan det är din egna slutsats. Istället för att fråga dumma frågor om varför jag tycker att det är osannolikt kan du länka till seriös forskning som stödjer din slutsats.

"Det står också att mäns våld mot kvinnor aldrig kommer att upphöra om vi inte börjar med killars våld mot tjejer"

Zandra Kanakaris som du citerade utgår ifrån den radikalfeministiska våldsteorin som är rent BS.
    Som sagt, supernervösa... smile2.gif
    Jag väntar fortfarande på att du ska länka till forskning som bevisar att våldsamt beteende grundläggs i skolan (och att mobbing i skolan slutar med våld mot kvinnor). Du är väl inte så jävla korkad att du antyder att meningsmotståndaren är "typiskt mobbare" & "supernervösa" bara för att du inte kan erkänna att du hittat på att forskningen håller med dej?

• Tecum
    KlantSmurfen skrev 2019-12-20 15:41:56 följande:
    Jag väntar fortfarande på att du ska länka till forskning som bevisar att våldsamt beteende grundläggs i skolan (och att mobbing i skolan slutar med våld mot kvinnor). Du är väl inte så jävla korkad att du antyder att meningsmotståndaren är "typiskt mobbare" & "supernervösa" bara för att du inte kan erkänna att du hittat på att forskningen håller med dej?

Varför tror du att så gott som alla tidningar tog in artikeln? Den forskning jag hänvisar till är den som ligget till grund för artikeln och släpps i sin helhet om några veckor. Där visas att våldsamt beteende grundläggs i ungdomen och mobbning är en typ av våldsamt beteende. 
    Och om det bara vore min teori, vad är det för fel på teorin? Jag tycker att den känns ytterst sannolik, vad talar mot den?

Om radikalfeministerna anammat teorin som du säger är det verkligen ett fall framåt. De har ju alltid hävdat att det är vita medelålders cis-män som står för allt ont i världen och att det är de som förtrycker kvinnor. Om de nu inser att allt börjar i skolan istället är det en väg framåt för att faktiskt agera. De har ju alltid hävdat att barn och ungdom är oskyldiga och inte ansvariga för sina gärningar (precis som vissa här i tråden skriver), om de kan tänka om där är det bra.
  • KlantSmurfen
    Tecum skrev 2019-12-20 16:39:29 följande: #88
    KlantSmurfen skrev 2019-12-20 15:41:56 följande:
    Varför tror du att så gott som alla tidningar tog in artikeln? Den forskning jag hänvisar till är den som ligget till grund för artikeln och släpps i sin helhet om några veckor. Där visas att våldsamt beteende grundläggs i ungdomen och mobbning är en typ av våldsamt beteende. 
    Och om det bara vore min teori, vad är det för fel på teorin? Jag tycker att den känns ytterst sannolik, vad talar mot den?

Om radikalfeministerna anammat teorin som du säger är det verkligen ett fall framåt. De har ju alltid hävdat att det är vita medelålders cis-män som står för allt ont i världen och att det är de som förtrycker kvinnor. Om de nu inser att allt börjar i skolan istället är det en väg framåt för att faktiskt agera. De har ju alltid hävdat att barn och ungdom är oskyldiga och inte ansvariga för sina gärningar (precis som vissa här i tråden skriver), om de kan tänka om där är det bra.
    "Och om det bara vore min teori, vad är det för fel på teorin?"
    Din teori är att allt börjar i skolan. Vad som är fel med din teori är att din teori är BS.

Tecum skrev 2019-12-20 16:39:29 följande: #88
    [...]Om de nu inser att allt börjar i skolan istället är det en väg framåt för att faktiskt agera. [...]

"Jag tycker att den känns ytterst sannolik, vad talar mot den?"
    Burden of proof...Det är inte jag som ska bevisa vad som är fel med din teori det är du som ska bevisa att börjar i skolan, väntar med spänning smile5.gif

Det finns redan massvis med forskning som förklarar hur det börjar så du behöver inte vänta på att Sibel Korkmaz ska bli klar med sin. Jag tycker att det är väldigt osannolikt att det helt plötsligt skulle visa sig att all tidigare forskning hade fel och att våld egentligen grundläggs (skapas) i skolan.

"Om radikalfeministerna anammat teorin som du säger är det verkligen ett fall framåt."
    För det första har inte radikalfeministerna anammat din teori för det andra kan man ju undra hur du lyckats inbilla dej det.
  • Tecum
    KlantSmurfen skrev 2019-12-20 19:04:34 följande:
    Din teori är att allt börjar i skolan. Vad som är fel med din teori är att din teori är BS.

Burden of proof...Det är inte jag som ska bevisa vad som är fel med din teori det är du som ska bevisa att börjar i skolan, väntar med spänning smile5.gif

Det finns redan massvis med forskning som förklarar hur det börjar så du behöver inte vänta på att Sibel Korkmaz ska bli klar med sin. Jag tycker att det är väldigt osannolikt att det helt plötsligt skulle visa sig att all tidigare forskning hade fel och att våld egentligen grundläggs (skapas) i skolan.

"Om radikalfeministerna anammat teorin som du säger är det verkligen ett fall framåt."
    För det första har inte radikalfeministerna anammat din teori för det andra kan man ju undra hur du lyckats inbilla dej det.
    Vad säger "all tidigare forskning" då som du tror blint på?

Jag trodde att du var en vettig person som klarade att diskutera sakfrågor men du visade sig vara en "tjej" som inte tål andra åsikter, helt saknar argument och bara kör med personangrepp. Jag lägger ner det här.
  • KlantSmurfen
    Tecum skrev 2019-12-20 19:24:13 följande: #90
    KlantSmurfen skrev 2019-12-20 19:04:34 följande:

Vad säger "all tidigare forskning" då som du tror blint på?

Jag trodde att du var en vettig person som klarade att diskutera sakfrågor men du visade sig vara en "tjej" som inte tål andra åsikter, helt saknar argument och bara kör med personangrepp. smile4.gif Jag lägger ner det här.
    "Vad säger "all tidigare forskning" då som du tror blint på?"
    Jag trodde att en riktig våldsexpert som du redan visste det. Med tanke på din otroligt unika förmåga att tolka vad som står i en vanlig artikel tvivlar jag på att det är någon mening att förklara för dig vad tidigare forskning säger, som våldsexpert vet du ju redan så mycket bättre än mej, eller hur?

Du har fortfarande inte lagt fram några bevis för att din egna teori (hypotes) stämmer, den som helt saknar argument är du Flört

"men du visade sig vara en "tjej" som inte tål andra åsikter"
    Du får gärna förklara hur håller inte med, BS, bevisa det är synonymt med en tjej som inte tål andras åsikter, jag förstår inte vad "tjej" har med saken att göra och jag tycker att det är väldigt sexistiskt att påstå tjejer inte tål andras åsikter.

"...och bara kör med personangrepp"
    Om det visar sig du fantiserat ihop vad forskningen säger och går till personangrepp för att du inte kan erkänna att du bara har hittat på så var det ett personangrepp...men eftersom du inte ljuger har du nog snart länkat till forskningen som stödjer din egna teori (hypotes) , eller hur?
    KlantSmurfen skrev 2019-12-20 15:41:56 följande: #87
    If the shoe fits, wear it

Apropå personangrepp...sluta skylla ifrån dig...
    Tecum skrev 2019-12-20 19:24:13 följande: #90
    [...]men du visade sig vara en "tjej" som inte tål andra åsikter, helt saknar argument och bara kör med personangrepp. [...]
    Tecum skrev 2019-12-17 22:25:05 följande: #63
    Tukt skrev 2019-12-17 19:38:03 följande:
    Men vad är dessa relevanta kunskaper du hänvisar till?
    Ska man diskutera kan man ta två spår. Antingen resonerar man runt vad man själv tycker eller har erfarenhet av. Eller så bygger man det helt på fakta och kunskap.
    Om det är det sistnämnda är det rimligt att man är konsekvent och presenterar källorna.
    Det blir nämligen lite svårt att diskutera med någon som säger sig benhårt ha rätt, därför att forskning gjorts på det hela, men ingen vet vad eller när. Inte ens den som sagt att det finns.
    Men om man däremot diskuterar utifrån sig själv, så säg det. Din upplevelse kan ingen ta i från dig.
    ""Problemen börjar tidigt. Var femte ungdom i åldern 16-24 har utsatts för brott av en nuvarande eller före detta partner och unga tjejer uppger oftare att de har blivit utsatta för våld i en nära relation än kvinnor över 25 år, enligt Brottsförebyggande rådet (Källa: Zandra Kanakaris).

"Det finns forskning som visar att den som blir utsatt för våld i ungdomen löper större risk att bli utsatt senare i livet. Ofta sker våldet i offrets allra första kärlaksrelation." Källa: Sibel Korkman, doktorand vid Stockholms universitet.

Förresten, hur gammal var du när du slutade att mobba dina skolkamrater? Eller håller du på fortfarande?

Tecum skrev 2019-12-18 17:27:34 följande: #67
    Tukt skrev 2019-12-17 23:24:40 följande:
    Du leverera citat så ryckta ur ett sammanhang att det inte ens går att avgöra vad det handlar om.
    Men när din diskussionsteknik går över på att hacka och pika. Ja precis så som just mobbare gör, i stället för att ta diskussionen. Ja då  känner jag att vi är vid vägs ände. God natt.
    Du vill ju inte ha någon diskussion om sakfrågan, varken om mobbning eller de följder det kan få. Du ber om källor och underlag, när du får det duger det inte. Det är SÅ typiskt, vissa personer blir supernervösa när mobbingämnet kommer upp, lägger ut rökridåer och försöker dra bort diskussionen från sakfrågan. Sen spelar du förorättad och gör dig till offer. Väldigt typiskt mobbare.... 
    "Tycker du att det är osannolikt att ett våldsamt beteende grundläggs i skolan mtp de extremt mesiga "påföljder" ett sådant våld får?"

Jag tycker att det är sannolikt att du svamlar en hel del, inget i artikeln stödjer att våldsbeteende grundläggs i skolan det är din egna slutsats. Istället för att fråga dumma frågor om varför jag tycker att det är osannolikt kan du länka till seriös forskning som stödjer din slutsats.

"Det står också att mäns våld mot kvinnor aldrig kommer att upphöra om vi inte börjar med killars våld mot tjejer"

Zandra Kanakaris som du citerade utgår ifrån den radikalfeministiska våldsteorin som är rent BS.

• Anonym (HB)
    KlantSmurfen skrev 2019-12-20 20:48:21 följande:
    "Vad säger "all tidigare forskning" då som du tror blint på?"
    Jag trodde att en riktig våldsexpert som du redan visste det. Med tanke på din otroligt unika förmåga att tolka vad som står i en vanlig artikel tvivlar jag på att det är någon mening att förklara för dig vad tidigare forskning säger, som våldsexpert vet du ju redan så mycket bättre än mej, eller hur?

Du har fortfarande inte lagt fram några bevis för att din egna teori (hypotes) stämmer, den som helt saknar argument är du Flört

"men du visade sig vara en "tjej" som inte tål andra åsikter"
    Du får gärna förklara hur håller inte med, BS, bevisa det är synonymt med en tjej som inte tål andras åsikter, jag förstår inte vad "tjej" har med saken att göra och jag tycker att det är väldigt sexistiskt att påstå tjejer inte tål andras åsikter.

"...och bara kör med personangrepp"
    Om det visar sig du fantiserat ihop vad forskningen säger och går till personangrepp för att du inte kan erkänna att du bara har hittat på så var det ett personangrepp...men eftersom du inte ljuger har du nog snart länkat till forskningen som stödjer din egna teori (hypotes) , eller hur?
    KlantSmurfen skrev 2019-12-20 15:41:56 följande: #87
    If the shoe fits, wear it

Apropå personangrepp...sluta skylla ifrån dig...
    Tecum skrev 2019-12-17 22:25:05 följande: #63
    Tukt skrev 2019-12-17 19:38:03 följande:
    Men vad är dessa relevanta kunskaper du hänvisar till?
    Ska man diskutera kan man ta två spår. Antingen resonerar man runt vad man själv tycker eller har erfarenhet av. Eller så bygger man det helt på fakta och kunskap.
    Om det är det sistnämnda är det rimligt att man är konsekvent och presenterar källorna.
    Det blir nämligen lite svårt att diskutera med någon som säger sig benhårt ha rätt, därför att forskning gjorts på det hela, men ingen vet vad eller när. Inte ens den som sagt att det finns.
    Men om man däremot diskuterar utifrån sig själv, så säg det. Din upplevelse kan ingen ta i från dig.
    ""Problemen börjar tidigt. Var femte ungdom i åldern 16-24 har utsatts för brott av en nuvarande eller före detta partner och unga tjejer uppger oftare att de har blivit utsatta för våld i en nära relation än kvinnor över 25 år, enligt Brottsförebyggande rådet (Källa: Zandra Kanakaris).

"Det finns forskning som visar att den som blir utsatt för våld i ungdomen löper större risk att bli utsatt senare i livet. Ofta sker våldet i offrets allra första kärlaksrelation." Källa: Sibel Korkman, doktorand vid Stockholms universitet.

Förresten, hur gammal var du när du slutade att mobba dina skolkamrater? Eller håller du på fortfarande?

Tjejer tål inga åsikter, det kan jag bekräfta, inte heller bögiga mobbar-"killar".

Det är väl ganska logiskt/sunt förnuft om inte annat att mobbare oftare misshandlar sin partner, eftersom dom vid en tidig ålder har lärt sig ett gränslöst beteende där man inte behöver ha respekt för andras utrymme/kroppar/personer/åsikter/behov osv. eftersom det bekräftar ju deras mobbar-föräldrar och mobbar-lärarna i skolan. Skräp.

Acceptera att man är en skitmänniska om det är så att man är en skitmänniska och acceptera fakta säger jag. 

Personligen är jag ett super-mobboffer och har aldrig slagit tjejerna jag har dejtat, medans jag har sett motsatsen i verkligheten.
Svar på tråden Vanligt att killen man är med har mobbat i skolan?