Anonym (FruL) skrev 2020-01-08 19:55:12 följande:
För att man inte är mer än människa. Vid 41års ålder har jag lärt mig (att försöka) att inte döma andra. Att saker kan hända en själv trots att man tror man är immun mot det - ett exempel är mina känslor under hösten. Det är sådant som händer andra inte mig. Inte oss. Absolut inte oss. Och ändå så hände det. Ett människoliv består av så många nivåer...
Så jag är på ts sida i detta. Jag tror inte på att hon ska berätta nu. Hon bör glömma och gå vidare och vara den bästa frun hon kan vara. Gjort är gjort kommer aldrig mer igen.
Bästa frun hon någonsin kan vara, har ts redan sumpat. Det enda hon skulle kunna göra för att ändra det är att erkänna för sin man, och det kommer hon inte att göra, helt av själviska orsaker.
Själv känner jag ambivalens att berätta.
Jag tycker att det enda rätta skulle vara att ts man på något sätt får reda på otroheten, kvittar hur.
Samtidigt känns det som att han blir dubbelt bestraffad, och enligt ts text, helt oförskyllt.
Som lök på laxen är ju ts otrohet något som fortgår i detta nu. Hon längtar fortfarande efter otroheten och kan inte sluta tänka på honom, men får inget
gensvar.Om hon fått det hade det förmodligen fortsatt.
"Men hon älskar sin man"... och vill leva sitt liv med honom???
Hur kan du vara på ts sida i denna story? Det är ju en sak att bli attraherad av en annan människa, en helt annan sak att gå över gränsen och hoppa i säng med denne.
Det finns ju inget förlåtande/förstående drag i ts historia, bara simpel otrohet.
Din historia...Var det verkligen ditt beslut att ta ett steg tillbaka, eller var det hans?