• Persbrandtkola

Varför fungerar familjeliv så dåligt?

Hej!

Hur kommer det sig att familjeliv fungerar så dåligt? 
    Går ofta segt att skicka och svara på meddelanden, sidan laddar långsamt osv osv m.m.
    Tycker det är dags att ni på familjeliv gör något åt saken! Tack!

• Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?
  • RaYzLeR

Jag tror att moderatorerna jobbar gratis på sin fritid, så då blir det lite eftersatt.

• Anonym (Ew)
    RaYzLeR skrev 2026-01-10 23:29:52 följande:

Jag tror att moderatorerna jobbar gratis på sin fritid, så då blir det lite eftersatt.

nej åtminstone inte alla och det är inte acceptabelt för ett stort forum där folk kan posta vilken skit som helst
  • Anonym (Tummen upp för den funktionen)
    Anonym (Ew) skrev 2026-01-10 23:31:03 följande:
    nej åtminstone inte alla och det är inte acceptabelt för ett stort forum där folk kan posta vilken skit som helst
    Som pedofiltrådar och alla hattrådar mot vissa folkgrupper. Synd att de ej inser att sånt behöver tas bort omedelbart.
  • Tyra myra
    Anonym (Tummen upp för den funktionen) skrev 2026-01-11 07:56:05 följande:
    Som pedofiltrådar och alla hattrådar mot vissa folkgrupper. Synd att de ej inser att sånt behöver tas bort omedelbart.
    Därför hänger mycket på att användarna anmäler dessa trådar.  Har själv inte sett någon pedofiltråd men olika former av hat-trådar finns det helt klart. 

Jag anmäler så fort jag ser något sådant. 
  • Anonym (Ew)
    Tyra myra skrev 2026-01-11 19:16:26 följande:
    Därför hänger mycket på att användarna anmäler dessa trådar.  Har själv inte sett någon pedofiltråd men olika former av hat-trådar finns det helt klart. 

Vilket inte hjälper om ingen modererar på två dagar...
  • Anonym (Tummen upp för den funktionen)
    Tyra myra skrev 2026-01-11 19:16:26 följande:

Då var du inte aktiv varken igår eller i fredags då förmodar jag, när senaste pedofiltråden startades. Den blev iofs borttagen igårkväll men det var ändå alltför slappt av moddarna att dröja ett helt dygn med att stänga ner en sjuk gubbgris som gjorde en tråd där han öppet bad andra medlemmar om detaljerade sexhistorier om barn. Ett rent hån mot hela forumet och dess medlemmar (de som sköter sig). 
  • Anonym (Om...)
    Anonym (Tummen upp för den funktionen) skrev 2026-01-11 20:23:22 följande:
    Då var du inte aktiv varken igår eller i fredags då förmodar jag, när senaste pedofiltråden startades. Den blev iofs borttagen igårkväll men det var ändå alltför slappt av moddarna att dröja ett helt dygn med att stänga ner en sjuk gubbgris som gjorde en tråd där han öppet bad andra medlemmar om detaljerade sexhistorier om barn. Ett rent hån mot hela forumet och dess medlemmar (de som sköter sig). 
    Det behöver rensas i röran, minst sagt,
  • molly50

Det verkar florera en hel del trolltrådar och troll i forumet nu.
    Om moderatorerna visade sig lite oftare så skulle kanske detta minska.

• Anonym (Tyra)
    Anonym (Ew) skrev 2026-01-11 19:53:53 följande:
    Vilket inte hjälper om ingen modererar på två dagar...
    Det är klart med förhoppningsvis kommer de att dyka upp förr eller senare och då är det lättare att gå igenom anmälningarna än att hålla koll på alla trådar.
    Men varje skribent bör tänka sig för lite så att samtalsklimatet blir sådant att alla kan trivas här. Det är ju trots allt ett forum för alla.
  • Anonym (Ew)
    Anonym (Tyra) skrev 2026-01-11 21:55:18 följande:
    Det är klart med förhoppningsvis kommer de att dyka upp förr eller senare och då är det lättare att gå igenom anmälningarna än att hålla koll på alla trådar.
    Men varje skribent bör tänka sig för lite så att samtalsklimatet blir sådant att alla kan trivas här. Det är ju trots allt ett forum för alla.
    De som spammar ner forumet med diverse skräp kommer aldrig att bry sig om vad andra tycker.
  • Anonym (Ew)
    molly50 skrev 2026-01-11 21:50:33 följande:

Det verkar florera en hel del trolltrådar och troll i forumet nu.
    Om moderatorerna visade sig lite oftare så skulle kanske detta minska.

De kan välja att moderera som normala forum men de väljer att inte lägga resurser på det för att trolltrådarna ger mer kortsiktigt. Huvudsaken är att inlägg iaf raderas inom rimlig tid eller att de jobbar för att ta bort sk provocerade trådar. Vilket inte görs. 
Svar på tråden Varför fungerar familjeliv så dåligt?