• Anonym (X)

Hatbrott mot svenskar, Sveriges Radio vågar skriva om detta, varför?

Idag 2020-02-25 P1 Morgon och förra vecka Studio Ett har man tagit upp om invandrarbarn som rånar svenska barn. När de rånar svenskar säger de nedsättande saker, säger att de hatar svenskar och att de kommer ta över. Säger ord som jävla svennar och förnedrar svenska barn genom att kissa de i ansiktet.

Detta har tidigare bara alternativ media skrivit om och Sverigedemokraterna har pratat om detta problem. Det har självklart lett till att etablerad media tigit om det.

Vad blir konsekvenserna av att public service tar upp detta? Det är som att erkänna att Sverigedemokraterna hade rätt. Hade det varit bättre att fortsätta tiga?

• Svar på tråden Hatbrott mot svenskar, Sveriges Radio vågar skriva om detta, varför?
  • Anonym (X)
    KillBill skrev 2020-03-02 11:58:34 följande:

Förnedringsvåld  där unga gärningsmän urinerar på unga offer är inget  nytt utan något som svenska ungdomar har ägnats sig sedan lång tid tillbaka.

Nedan länkar jag till tre exempel där svenska ungdomar urinerat på brottsoffer. Ett exempel är från 80-talet, ett exempel är från 2006 och ett exempel är från 2018 (där misshandeln tragiskt nog resulterade i  att brottsoffret avled):

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vmgdVV/de-kissade-pa-honom

https://expo.se/arkivet/2003/04/vem-%C3%A4r-det-som-m%C3%B6rdar-v%C3%A5ra-barn

https://www.jnytt.se/article/gicas-dod-pojkarnas-egna-ord-efter-mordatalet/
    KillBill visar sitt fulaste Whataboutism-tryne. OCH? Att detta brott begåtts tidigare, att en svensk gjorde detta mot en invandrare för 40 årsen ursäktar fortfarande inte att invandrare i nutid rånar och förnedrar svenska barn, är det så otroligt svårt att ta in??
  • KillBill
    Anonym (X) skrev 2020-03-02 12:13:18 följande:
    KillBill visar sitt fulaste Whataboutism-tryne. OCH? Att detta brott begåtts tidigare, att en svensk gjorde detta mot en invandrare för 40 årsen ursäktar fortfarande inte att invandrare i nutid rånar och förnedrar svenska barn, är det så otroligt svårt att ta in??

Det är den som försöker göra förnedringvåld till en fråga om invandring som visar sitt fula tryne.

Var befann sig debatten om förnedringsvåld när svenska ungdomar slog iranska ungdomar på käften och urinerade på dem? Var befann sig debatten om förnedringsvåld när svenska överklassungdomar urinerade på klasskamrater som sov eller tvingade klasskamrater att plocka upp avföring med händerna? Var befann sig debatten om förnedringsvåld när svenska ungdomar urinerade på en EU migrant för att sedan misshandla honom till döds?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (X)
    KillBill skrev 2020-03-02 12:48:09 följande:

Det är den som försöker göra förnedringvåld till en fråga om invandring som visar sitt fula tryne.

Var befann sig debatten om förnedringsvåld när svenska ungdomar slog iranska ungdomar på käften och urinerade på dem? Var befann sig debatten om förnedringsvåld när svenska överklassungdomar urinerade på klasskamrater som sov eller tvingade klasskamrater att plocka upp avföring med händerna? Var befann sig debatten om förnedringsvåld när svenska ungdomar urinerade på en EU migrant för att sedan misshandla honom till döds?

Som sagt, vill du prata om gamla fall för 20-40 årsen så kan du väl skapa en tråd om det. Jag pratar om förnedringsbrott 2019-2020 som är ett problem NU. Varför ska vi blunda för detta problem för att du hittar enstaka gamla fall??
  • KillBill
    Anonym (X) skrev 2020-03-02 12:57:39 följande:
    Som sagt, vill du prata om gamla fall för 20-40 årsen så kan du väl skapa en tråd om det. Jag pratar om förnedringsbrott 2019-2020 som är ett problem NU. Varför ska vi blunda för detta problem för att du hittar enstaka gamla fall??

20-40 år sedan?  Varför försöker du förminska de övergrepp som utförts av svenskar? Svenska ungdomar urinerade på och misshandlade EU migranten Gica för bara ett och halvt år sedan.

• Anonym (X)
    KillBill skrev 2020-03-02 13:12:04 följande:

20-40 år sedan?  Varför försöker du förminska de övergrepp som utförts av svenskar? Svenska ungdomar urinerade på och misshandlade EU migranten Gica för bara ett och halvt år sedan.

Och?? Ska man blunda för invandrare som förnedrar och rånar svenska barn menar du? 
  • AnonymMänniska

Hatbrott mot nazister har SD säkert statistik på.

• KillBill
    Anonym (X) skrev 2020-03-02 13:29:05 följande:

Och?? Ska man blunda för invandrare som förnedrar och rånar svenska barn menar du? 

Nej, har någon påstått det?
  • Anonym (X)
    KillBill skrev 2020-03-02 13:43:22 följande:
    Nej, har någon påstått det?
    Varför kommer du med whataboutism hela tiden då? 
  • Anonym (*)
    Anonym (X) skrev 2020-03-02 12:10:09 följande:
    Sluta ljug och sprid falska nyheter. Eller medar du att SVT och SR nu sprider falska nyheter? Vet du något ingen annan vet??
    Varför skulle inte SVT/SR kunna sprida falska nyheter? Det blir dom ju anklagade för hela tiden, speciellt av SD-flocken.

Alltid kul när Sverije-vännerna hyllar SVT/SR när det passar deras syfte. Imorgon säger nyheterna något annat och då pissar ni på dom igen...

• Anonym (X)
    Anonym (*) skrev 2020-03-02 13:54:22 följande:
    Jag sprider inga falska nyheter. Jag bara säger att jag läst att det inte är så utspritt som vissa vill göra gällande, samt även efterfråga källa på att det finns en massa anmälningar på detta.
    Källa från SVT:
    Anmälda ungdomsrån ökar kraftigt i Sverige: ?De förnedrar en?

Med hot och våld kommer rånarna över jackor, mobiltelefoner och pengar. Antalet anmälda ungdomsrån ökar i Sverige. Kvällens Opinion live handlar helt om de unga brottsoffren ? och de unga förövarna.

? Vi har sett en ökning som ligger nånstans mellan 25-30 procent sedan 2015, men ökningen har stuckit lite de senaste två åren, säger Erik Nord, polischef i Storgöteborg.

2015 anmäldes 771 fall under årets tre första kvartal i Sverige. De tre första kvartalen i år var samma siffra 1798.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/anmalda-ungdomsran-okar-kraftigt-i-sverige-de-fornedrar-en
  • Anonym (*)
    Anonym (X) skrev 2020-03-02 13:58:57 följande:
    Källa från SVT:

Med hot och våld kommer rånarna över jackor, mobiltelefoner och pengar. Antalet anmälda ungdomsrån ökar i Sverige. Kvällens Opinion live handlar helt om de unga brottsoffren ? och de unga förövarna.

? Vi har sett en ökning som ligger nånstans mellan 25-30 procent sedan 2015, men ökningen har stuckit lite de senaste två åren, säger Erik Nord, polischef i Storgöteborg.

2015 anmäldes 771 fall under årets tre första kvartal i Sverige. De tre första kvartalen i år var samma siffra 1798.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/anmalda-ungdomsran-okar-kraftigt-i-sverige-de-fornedrar-en
    Du länkar alltså till en artikel där man skriver om ungdomsrån. Var finns siffrorna för de som förnedras? Det som din trådstart handlar om?
  • Anonym (Signatur)
    Anonym (*) skrev 2020-03-02 14:15:04 följande:

Du länkar alltså till en artikel där man skriver om ungdomsrån. Var finns siffrorna för de som förnedras? Det som din trådstart handlar om?

Återigen, trådstarten handlar INTE om några siffror utan ATT det händer. Som sagt, sluta tillskriv ts något som hon/han inte skrivit.
  • Anonym (*)
    Anonym (Signatur) skrev 2020-03-02 14:17:47 följande:
    Återigen, trådstarten handlar INTE om några siffror utan ATT det händer. Som sagt, sluta tillskriv ts något som hon/han inte skrivit.
    Och ingen har förnekat att det händer.

Varför länkar då TS till en artikel med siffror, om nu siffrorna inte har betydelse?
  • Anonym (Signatur)
    Anonym (*) skrev 2020-03-02 14:24:00 följande:

Och ingen har förnekat att det händer.

Varför länkar då TS till en artikel med siffror, om nu siffrorna inte har betydelse?

För att du efterfrågade det kanske? Spela inte dummare än vad du är.

Varför påstår du att du har en källa, och när jag bad dig länka så skrev du att det var en slängd morgontidning? tycker du att din "källa" är bättre kanske?
  • klyban
    Anonym (X) skrev 2020-03-02 13:44:55 följande:
    Varför kommer du med whataboutism hela tiden då? 
    Vad är whatabout här?
    Det är samma slags brott som tas upp.
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • KillBill
    Anonym (X) skrev 2020-03-02 13:58:57 följande:
    Källa från SVT:

Jämfört med för några år sedan så ökar ungdomsrånen men på 90-talet så begicks fler ungdomsrån än år 2019.

I Malmö begicks exempelvis 164 ungdomsrån år 2019. År 1998 skedde 210 ungdomsrån i Malmö

I Stockholm begicks 547 ungdomsrån år 2019. År 1998 skedde 682 ungdomsrån i Stockholm.

Beaktar man folkökningen under perioden så blir minskningen av ungdomsrån jämfört med 1998 ännu större

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/agenda-om-personran-mot-unga-inte-den-forsta-vagen
  • Anonym (Ua)
    Anonym (Signatur) skrev 2020-02-26 15:55:57 följande:

Haha, nej du. Finns inget positivt med vänsterextrem kommunistisk politik.

Håller helt med. Ska bli skönt när dessa hemska partier förhoppningsvis flyger ut med huvudet före i nästa val
  • klyban
    Anonym (Ua) skrev 2020-03-02 16:26:29 följande:
    Håller helt med. Ska bli skönt när dessa hemska partier förhoppningsvis flyger ut med huvudet före i nästa val
    Och vilka skulle detta vara?
  • Jonnynilsson
    klyban skrev 2020-02-28 08:38:24 följande:

Fascismen är inte en lösning på detta problem, kommer aldrig vara.
    Då den är bara till för ett extremt fåtal.

Enda sättet och lösa problem är att försöka lösa dom, och det har alla regerande partier varit rätt dåliga på, och SD kommer inte lösa något, de kommer bara skylla på andra, och sen kommer vi få se en statsskuld som kommer skena iväg.

Jag vet detta är många år in i tiden, men du kommer stå där en dag och inse att klyban hade rätt.
    För jag vet redan den dagen kommer.

Nja alltså jag står inte bakom SD och kommer aldrig rösta på dem. Jag önskar att våra traditionella partier hade vaknat mycket tidigare och därmed inte förlorat röster till bland annat SD.

Men den sandlådepolitik som de traditionella ledande partierna står för går tyvärr inte hem i stugorna. Allt fler vänder sig till missnöjespartier och det är bristen på handling som är grunden för detta. Tyvärr vägrar man inse det. Vår statsminister skyller varje gång sin handlingsförlamning på tidigare skattesänkningar. Det hemskt att vi fortfarande efter alla dessa år lider av skattesänkningarna. Att dessa Skattesänkningar gör regeringen totalt handlingsförlamade är fruktansvärt (ironi).

Nä nu orkar jag inte debattera mer. Men jag tror att Kyban och jag har en någorlunda samma syn på läget. Men vi uttrycker oss lite olika och öppnar för lite olika tolkningar.

Ha en bra dag alla!
  • klyban
    Jonnynilsson skrev 2020-03-03 08:23:08 följande:
    Nja alltså jag står inte bakom SD och kommer aldrig rösta på dem. Jag önskar att våra traditionella partier hade vaknat mycket tidigare och därmed inte förlorat röster till bland annat SD.

Men den sandlådepolitik som de traditionella ledande partierna står för går tyvärr inte hem i stugorna. Allt fler vänder sig till missnöjespartier och det är bristen på handling som är grunden för detta. Tyvärr vägrar man inse det. Vår statsminister skyller varje gång sin handlingsförlamning på tidigare skattesänkningar. Det hemskt att vi fortfarande efter alla dessa år lider av skattesänkningarna. Att dessa Skattesänkningar gör regeringen totalt handlingsförlamade är fruktansvärt (ironi).

Nä nu orkar jag inte debattera mer. Men jag tror att Kyban och jag har en någorlunda samma syn på läget. Men vi uttrycker oss lite olika och öppnar för lite olika tolkningar.

Ha en bra dag alla!

Det som är fundersamt är varför man söker hjälp i fascismen, istället för påverka sitt parti och politiskahållnig man haft.
    Och att hoppa från till en mer än en bara spegelbild av den tidigare politiken, kan jag bara se som en viss ointelligens.
    Och just enbart för SD har inga planer på göra nått som gynnar de flesta, och Hörby är en försmak hur illa de komemr styra.

Den mer normala flytten vore att hoppa ett eller två stek till höger/vänster, hoppar man tex från S till SD, så b€rättar man att man inte förstår ett jävla skit om politik, ens det allra minsta.
    Och det är vad såna som SD utnyttjar, denna okunskap.

Svar på tråden Hatbrott mot svenskar, Sveriges Radio vågar skriva om detta, varför?