• Anonym (jadu)

Är hon otrogen?

Nu är det kanske jag som är paranoid, men jag har i vissa lägen med tjejen känt (vad jag tror är) sperma i henne. Låter sjukt, jag vet, men hon har blivit väldigt nära en manlig kollega på senaste och hon är väldigt mycket på mobilen.

Ibland när vi ska ha sex så tycker jag mig känna att hon är extra våt, fast inte normalt våt liksom. Och om jag kollar det det ut som sperma till viss del.

Det är inte mitt då jag aldrig kommer i henne (hon vill inte) och hon kändes aldrig såhär innan hon började umgås med denna kollega.

Jag har frågat henne skämtsamt om det men hon säger att hon bara måste vara extra våt eller något.

Hjälp, nån?

• Svar på tråden Är hon otrogen?
  • Anonym (maniköping)
    Anonym (man) skrev 2020-05-18 10:49:08 följande:
    Som sagt, en väldigt narcissistisk världssyn.... allt är ok för dig eftersom du får äta kakan och ha den kvar... att hon lever i en lögn och kanske slösar bort sitt liv på en man som hon kanske inte velat ha om hon vetat sanning spelar ju inte dig någon roll... bara du får som du vill så är du nöjd....
    Hon får ju också det hon vill. Hon är lycklig i vårt äktenskap säger hon. Förstår verkligen inte varför denna lilla vita lögn skulle behöva komma upp till ytan och förstöra det vi har. 
  • Anonym (man)
    Anonym (maniköping) skrev 2020-05-18 11:12:38 följande:
    Hon får ju också det hon vill. Hon är lycklig i vårt äktenskap säger hon. Förstår verkligen inte varför denna lilla vita lögn skulle behöva komma upp till ytan och förstöra det vi har. 
    Genom att leva i en stor lögn ja.... och hon får ju heller inte chansen att välja för det ser du ju du till att hon inte får.

Att sitta och rättfärdiga, svek lögner och manipulation med att den andra inte vet är lika fel som att säga att det är ok att man pissar i ditt kaffe, för vadå du får ju ditt kaffe...

Att bedra sin partner och tvinga en person som älskar dig och litar på dig att leva i en lögn och slösa bort sitt liv på dig så att du ska kunna göra som du vill är ingen "liten vit lögn"... det är en ofattbart stor lögn. 

Det du kallar "förstöra" kallar jag låta henne få välja själv, det kommer säkert förstöra ditt fina upplägg och inte längre ge dig chansen att göra som du vill, men det kommer samtidigt ge henne chansen att förhålla sig till ditt verkliga jag och avgöra om hon vill ha kvar dig i sitt liv eller skaffa sig en bättre partner som inte bedrar henne.
  • Anonym (Samma)
    Anonym (maniköping) skrev 2020-05-18 11:12:38 följande:
    "Lilla vita lögn"? Du försöker kanske intala dig själv att det är så, men innerst inne är du en egoist som faktiskt skiter i både fru och barn. Du vill ha.
  • Anonym (maniköping)
    Anonym (Samma) skrev 2020-05-18 12:32:15 följande:
    "Lilla vita lögn"? Du försöker kanske intala dig själv att det är så, men innerst inne är du en egoist som faktiskt skiter i både fru och barn. Du vill ha.
    Innerst inne är vi alla egoister. Det är det samhället vi byggt. Man må vara två i ett förhållande men det är ändå så att man nu för tiden står sig själv närmast. Få är de som faktiskt skulle ta en kula ens för sin fru. 

Det lögn jag lever med anser jag inte vara ett dugg större än andra lögner som folk slänger sig med dagligen. Vi ljuger någonstans mellan 20-200 gånger om dagen i snitt. Den här lögnen är vare sig bättre eller sämre än andra. 

Det är bara sex det handlar om. 
  • Anonym (man)
    Anonym (Samma) skrev 2020-05-18 12:32:15 följande:
    Exakt, otrogna människor ljuger ofta lika mycket för sig själva som de ljuger för sin partner, det ingår i fegheten och falskheten att inte ens kunna vara ärlig med sig själv.
  • Anonym (maniköping)
    Anonym (man) skrev 2020-05-18 11:50:22 följande:
    Genom att leva i en stor lögn ja.... och hon får ju heller inte chansen att välja för det ser du ju du till att hon inte får.

Att sitta och rättfärdiga, svek lögner och manipulation med att den andra inte vet är lika fel som att säga att det är ok att man pissar i ditt kaffe, för vadå du får ju ditt kaffe...

Att bedra sin partner och tvinga en person som älskar dig och litar på dig att leva i en lögn och slösa bort sitt liv på dig så att du ska kunna göra som du vill är ingen "liten vit lögn"... det är en ofattbart stor lögn. 

Det du kallar "förstöra" kallar jag låta henne få välja själv, det kommer säkert förstöra ditt fina upplägg och inte längre ge dig chansen att göra som du vill, men det kommer samtidigt ge henne chansen att förhålla sig till ditt verkliga jag och avgöra om hon vill ha kvar dig i sitt liv eller skaffa sig en bättre partner som inte bedrar henne.
    Jag anser inte min lögn vara så stor som du målar upp. Vi lever i en annan tid nu. 

Hon lever inte i en stor lögn. Vårt äktenskap är lyckligt och vi har det bra tillsammans. Det är inte en lögn det vi har är äkta. Men hon tillfredställer inte alla mina behov och därför så ser jag till att lösa det på egen hand. 

Hon slösar knappast bort sitt liv på mig. Vi har väldigt fina barn tillsammans och en fin vardag med både hus, bil, sommarstuga och utlandsresor. Vi lever gott tillsammans. Hon skulle haft ett betydligt tråkigare liv ensam. 

Du kanske tycker det är en ofattbar stor lögn men jag resonerar helt annorlunda. Enligt mig lever du med föråldrade tankar om äktenskap och otrohet. Du har blivit indoktrinerad av kyrka och stat sedan barnsben. Förr var äktenskap ett sätt att förtrycka kvinnor på. Att ge män en chans att behålla sin kvinna utan att behöva lägga manken till. Idag är det på sin höjd en ekonomisk angelägenhet att gifta sig. 

Hon har valt det liv vi har tillsammans och är lycklig i det. Vad jag gör vid sidan av det har hon inte med att göra
  • Anonym (man)
    Anonym (maniköping) skrev 2020-05-18 12:42:34 följande:
    Innerst inne är vi alla egoister. Det är det samhället vi byggt. Man må vara två i ett förhållande men det är ändå så att man nu för tiden står sig själv närmast. Få är de som faktiskt skulle ta en kula ens för sin fru. 

Det lögn jag lever med anser jag inte vara ett dugg större än andra lögner som folk slänger sig med dagligen. Vi ljuger någonstans mellan 20-200 gånger om dagen i snitt. Den här lögnen är vare sig bättre eller sämre än andra. 

Nope, det är bara ännu ett tarvligt försök att normalisera ditt beteende för att undvika stå för ditt beteende inför dig själv. Alla är definitivt inte så falska och egoistiska, bara vissa. 

Vi pratar inte om vilken lögn DU lever i, du är fullt medveten om vad du pysslar med och vad du gör bakom ryggen på din fru. Vi pratar om den lögn HON lever i. Världen kretsar inte kring dig och allt handlar inte om dig och vad du vill som du verkar tro. 

Som sagt du har en väldigt narcissistisk världsbild där allt kretsar kring dig och det är synd att din partner inte vet om det.
  • Anonym (maniköping)
    Anonym (man) skrev 2020-05-18 12:44:58 följande:
    Exakt, otrogna människor ljuger ofta lika mycket för sig själva som de ljuger för sin partner, det ingår i fegheten och falskheten att inte ens kunna vara ärlig med sig själv.
    Jag känner mig vare sig feg eller falsk på grund av min otrohet. Det är inte av feghet jag inte berättar. Det är för att jag inte vill förstöra mitt vardagsliv. Jag förtjänar det bästa, och ser till att få det. 

Ärlig är jag mot mig själv.  
  • Anonym (maniköping)
    Anonym (man) skrev 2020-05-18 12:50:14 följande:
    Nope, det är bara ännu ett tarvligt försök att normalisera ditt beteende för att undvika stå för ditt beteende inför dig själv. Alla är definitivt inte så falska och egoistiska, bara vissa. 

Vi pratar inte om vilken lögn DU lever i, du är fullt medveten om vad du pysslar med och vad du gör bakom ryggen på din fru. Vi pratar om den lögn HON lever i. Världen kretsar inte kring dig och allt handlar inte om dig och vad du vill som du verkar tro. 

Som sagt du har en väldigt narcissistisk världsbild där allt kretsar kring dig och det är synd att din partner inte vet om det.
    Inför mig själv står jag helt klart för mitt beteende. Alla kanske inte är otrogna men alla är definitivt lika egoistiska. 

Hon lever inte i en lögn. What you se is what you get heter det ju. Och det hon ser och vet om vårt förhållande är precis det hon vill ha. Jag kommer aldrig lämna hennes sida, hon vet att jag finns där för henne i vått och torrt. 

Det man inte vet har man inte ont av. Det gäller alltid. Mitt liv kretsar kring mig, jag lever det till fullo och tar tillvara på alla chanser jag får. Det är precis det som är meningen med livet. 
  • Anonym (Samma)
    Anonym (maniköping) skrev 2020-05-18 12:42:34 följande:

Försök inte skylla på andra då du gör fel.

Berätta för din fru hur du ser på saken, sedan får hon avgöra vad hon tycker. Hennes rätt till egoism är väl lika stor som din? Förhoppningsvis värderae hon sig själv mer än vad du gör.

• Anonym (Samma)
    Anonym (maniköping) skrev 2020-05-18 12:52:07 följande:
    Jag känner mig vare sig feg eller falsk på grund av min otrohet. Det är inte av feghet jag inte berättar. Det är för att jag inte vill förstöra mitt vardagsliv. Jag förtjänar det bästa, och ser till att få det. 

Ärlig är jag mot mig själv.  
    Du måste trolla. Uttråkad gymnasieelev?

• Anonym (maniköping)
    Anonym (Samma) skrev 2020-05-18 13:17:49 följande:
    Försök inte skylla på andra då du gör fel.

Berätta för din fru hur du ser på saken, sedan får hon avgöra vad hon tycker. Hennes rätt till egoism är väl lika stor som din? Förhoppningsvis värderae hon sig själv mer än vad du gör.
    Jag har inte försökt skylla på andra en enda gång. Skulle det komma fram skulle jag också stå för det jag gjort. Men jag ser till att sköta detta så pass snyggt att jag inte tror det kommer att komma fram.

Naturligtvis lägger jag mig inte vad hon gör på sin tid. Men jag tror inte hon är otrogen i alla fall. Hon är inte speciellt intresserad av sex. Hon har andra intressen helt enkelt. 
    Anonym (Samma) skrev 2020-05-18 13:18:26 följande:
    Du får tro vad du vill. Men jag försöker beskriva exakt så som jag tycker om den här saken. 
  • Anonym (Samma)
    Anonym (maniköping) skrev 2020-05-18 13:22:07 följande:
    Hon är inte speciellt intresserad av sex. Hon har andra intressen helt enkelt. 
    Anonym (Samma) skrev 2020-05-18 13:18:26 följande:
    Precis, hon är nog inte speciellt intresserad av sex - med dig.

Svar på tråden Är hon otrogen?