• Shnyggingen

    Vad skulle ni gjort om ni såg ut så här ?



    Hej!

    Som rubriken lyder, vad hade ni gjort om ni såg ut så här? Hur hade ni känt?

    Hur hade ni reagerat om ni såg detta/ en sån här kropp på stranden eller i badhuset etc.

    Obs. blir inte ledsen för ärliga svar ????????
  • Svar på tråden Vad skulle ni gjort om ni såg ut så här ?
  • Jemp

    Själv är jag mest fascinerad över alla som verkar ta för givet att en överviktig person aldrig rör på sig.

  • Anonym (Gulf)
    Anonym (Alva) skrev 2020-09-04 09:09:39 följande:

    Jag hade noterat en helt vanlig kvinnokropp. En kropp som liknar så många andra.

    Och jag verkligen älskar badhus, stranden och ställen där man ser RIKTIGA människor. För såhär ser människor ut. Och det är vackert.

    Det finns inget verkligt i nerbantade, opererade och konstruerade kroppar.

    Och jag ser hellre att mina döttrar tittar på din kropp en än bimbo med sillisar.


    Fast alternativet till övervikt är inte nerbantad, utan normalviktig. Anledningen till att du tycker att kroppen på bilden ser vanlig ut beror på att övervikt har blivit en folksjukdom. Fler än hälften av svenskarna är överviktiga eller feta och det finns inget vackert i det, bara fler livsstilssjukdomar och ökade vårdkostnader. Lägre livskvalitet för fler.

    Vill poängtera att jag inte tycker att kvinnan på bilden är ful. Men generellt mår inte människokroppen bra av så stor andel fett.
  • cosinus

    Hur andra ser ut bryr jag mig inte i, så jag tänker inget speciellt om andra jag möter vare sig på stranden eller i parken. Så länge kläderna är hela och rena.

    Jag vill däremot ha en kropp som går springa långt med, som är stark, som kan klättra i rep och berg, som orkar allt jag vill göra och då funkar det dåligt med kroppen på bilden. Så jag hade börjat träna i rimlig men ganska hård takt för att orka med allt jag vill.

  • Anonym (Grabb)

    Många fastnar i utseendefrågan... vilket är synd...

    Fler borde istället fundera på hälsan, och hur ens liv påverkas av att under många år gå runt med "övervikt". Övervikt, eller fetma, handlar inte bara om utseende, underkläder, kläder, utan handlar om hur vill jag må, och hur vill jag må om 10år, om 20år, och hur ska jag ge mig själv och min kropp så bra förutsättningar som möjligt.

    jag som man skulle inte reagera nämnvärt om jag såg denna kropp, för den är vanlig. Och jag anser inte heller att den är "ful" i något avseende. Däremot så tycker jag att fler borde fundera på hälsoaspekten. Oavsett om man är man eller kvinna.

    Nej, det finns inget manligt i att gå runt med en stor gubbmage, eller att riktiga män väger minnsann XX(X) kg. Det är ren jävla nonsens och fler borde tänka på sin livslånga hälsa istället.

  • Anonym (Tt)

    Jag skulle försöka gå ner i vikt så jag inte såg ut så längre.

  • Anonym (MM)

    Skulle köpa större underkläder, man ser inte smalare ut om man bär för små kläder, snarare tvärtom. Underkläder i passande storlek gör man ser bra ut. Skulle inte reagera om jag såg dig på stan, varken negativt eller positivt. Brukar inte tänka så om människor jag möter och bedöma som vacker/ful. Frågan är hur du mår i dig själv? Jag är modell större (större än du) och jag är nöjd med hur jag ser ut och mår bra. Om någon annan tycker något annat bryr jag mig inte i det. Huvudsaken man mår bra och trivs med sin kropp. 

  • Hanky Panky

    Jag skulle försöka gå ner i vikt, jag har alltid varit smal och skulle inte vara bekväm i den kroppen.

    Ser jag någon annan som ser ut så tänker jag ingenting speciellt. Hur folk vill se ut spelar ingen roll för mig.

  • mari123
    Anonym (Alva) skrev 2020-09-04 09:09:39 följande:

    Jag hade noterat en helt vanlig kvinnokropp. En kropp som liknar så många andra.

    Och jag verkligen älskar badhus, stranden och ställen där man ser RIKTIGA människor. För såhär ser människor ut. Och det är vackert.

    Det finns inget verkligt i nerbantade, opererade och konstruerade kroppar.

    Och jag ser hellre att mina döttrar tittar på din kropp en än bimbo med sillisar.


    FAST det finns ju väldigt många unga tjejer fortfarande som är smala och sunda UTAN att för den skull gjort ngt ingrepp? 
  • Anonym (ta hand om dig)

    Jag såg ut så där för 5 kg sen. Nu har jag börjat träna ordentligt och äter mer frukt och grönt och äter framför allt mindre mat. Har sökt psykologkontakt och bearbetar tidigare trauman, vilket gör att jag inte längre tröstäter. Tänker gå ner 8 kg till. Det kommer jag att klara!

  • mari123
    Hanky Panky skrev 2020-09-04 16:40:19 följande:

    Jag skulle försöka gå ner i vikt, jag har alltid varit smal och skulle inte vara bekväm i den kroppen.

    Ser jag någon annan som ser ut så tänker jag ingenting speciellt. Hur folk vill se ut spelar ingen roll för mig.


    Jag har också alltid varit smal och jag vill inte förlora den frihet som det innebär. Känslan att kunna röra sig lätt....göra pedikyr och pyssla med fötterna utan stånk etc etc. Har inget med utseendet att göra och om karlar vill "ha ngt rejält att hålla i" så skiter jag i det! VILL man vara smal så får man rätt ofta säga NEJ till sig själv, men det är ju ett val man gör.
  • Anonym (!)

    Jag bryr mig inte om hur andra ser ut. Men jag hade nog funderat över de illasittande underkläderna.

    Hade jag själv sett ut så hade jag nog känt mig deppig och missnöjd.

  • Anonym (ok)

    Personligen hade jag inte trivts men hade inte reagerat på någon annan. För egen del handlar det mest om att kunna röra mig som jag vill.

  • Anonym (totaldeppig)
    Jemp skrev 2020-09-04 12:34:18 följande:

    Själv är jag mest fascinerad över alla som verkar ta för givet att en överviktig person aldrig rör på sig.


    Det är förmodligen erfarenhetsbaserat.

    De två personer jag har känt i flera decennier som har riktiga viktproblem (som man kan dö av) har inte tränat regelbundet ens i ett år av sitt liv. Och nu är det för sent, nu kan de inte gå 500 m utan att klaga eller gå tre trappor utan att halvt få infarkt och flåsa i en kvart.

    Men jag blir glad varje gång jag ser en mullig person som motionerar.
  • mari123

    Kvinnan på bilden är ju inte morbidly obese! Jag tänker att hon är en rätt kort och SATT kvinna. Stadig benstomme! Vill hon se smal ut så 8-10 kg bort och underkläder som PASSAR ! Vem som helst ser tjock ut i för trånga kläder

  • Anonym (B)

    Jag skulle inte trivas och jag skulle träna flera gånger om veckan/lägga om min kost om jag såg ut så här.

    Jag skulle däremot inte tänkt nåt alls om jag såg en annan person med den här kroppen.

    Viktigast att man trivs med sig själv och mår bra , inte vad andra tycker.

  • mari123
    Anonym (B) skrev 2020-09-05 13:21:22 följande:

    Jag skulle inte trivas och jag skulle träna flera gånger om veckan/lägga om min kost om jag såg ut så här.

    Jag skulle däremot inte tänkt nåt alls om jag såg en annan person med den här kroppen.

    Viktigast att man trivs med sig själv och mår bra , inte vad andra tycker.


    Eller hur!.....och VEM är det som lägger ut sin egen kropp till bedömning? ...eller kanske ngn annans kropp? Märkligt i vilket fall
  • Anonym (anonym 21-åring)

    När jag träffar andra så dömer jag inte kroppsstorlek, det som jag dömer (ofrivilligt) är hur iordninggjorda personer är och vilka samtalsämnen personer föredrar. Alltså jag gillar inte när folk går runt med fettigt hår, personer som använder mycket smink, har på sig bimbokläder (typ sånt som är mode för unga tjejer och säljs på Gina). Oavsett tjock, smal eller mittemellan så dömer jag inte efter det.

    Jag tror det för mig grundar sig i att dem flesta personer jag träffat med roliga och bra personligheter har varit strax över normalviktiga och uppåt och dem som är väldigt smala har varit osäkra, jämför sig mycket med andra och det verkar som att de fastnat i en bubbla där de tror att allt dem besitter är sitt utseende. Vilket leder till en jäkligt tråkig samvaro. 

    Oavsett så tycker jag du ska skita i vad vi andra tycker och ÄLSKA dig själv, det är en riktig superkraft. Alla dömer och oavsett om man ändrar på sig så kommer folk inte sluta att döma en. Finns massor av guider på nätet hur man stärker sin självkänsla. Din självkänsla kommer inte bli bättre bara för att du ändrar på dig, utan det är något du måste jobba på med din kropp som den är nu.

    /21-årig tjej med ett BMI på 23,4

  • Anonym (vad är hälsa?)
    Jag har 20 kg övervikt och har tränat regelbundet i hela mitt liv. Just nu styrketränar jag 4 dagar i veckan och innan dess har jag alternerat mellan simning 1,5-2km per pass, styrketräning, spinning, step up, yoga. Jag har varit överviktig hela mitt vuxna liv även om det blev värre nu efter att barnen kom. Jag håller på att ta tag i det nu, för hälsans skull.

    Jag vet många överviktiga som tränar men som ändå är överviktiga och då beror det på felaktighet i kaloriintaget. I mitt fall att jag hanterar stress och trycker ner känslor med hjälp av sötsaker. 

    Jag vet också många smala människor som inte rör sig en meter i onödan men som håller sig smala ändå. Kanske för att de inte äter fel eller så råkar de ha fötts med en tacksam kroppstyp/ förbränning. 

    Min poäng är att man ska passa sig för att avgöra om någon är hälsosam baserat endast på hur de ser ut. Jag vet att min övervikt ökar risken för t ex diabetes men jag vet också att jag löper mindre risk att bli t ex benskör än någon av mina arbetskamrater som aldrig använder sina skelett och muskler till annat än att gå till bilen. 
  • isterband

    Suck. Vet inte om det är modigt eller tragiskt att lägga ut sin kropp såhär och folk ska hålla på och kommentera hej vilt.

Svar på tråden Vad skulle ni gjort om ni såg ut så här ?