• Anonym (Gaby20)

Flyttat ut nu. Ångest!

Vi har strulat fram och tillbaka i över fyra år, bott ihop i 2,5 år. Problem med hans ungar varannan vecka som avskyr mig. Så jag gick bakom ryggen och hittade en egen liten lägenhet. Han blev vansinnig och sa att om jag inte säger upp den så får det vara slut. Men jag vill inte vara i beroendeställning längre i hans hus och med hans barn och regler, varför jag behåller lägenheten. Detta har gjort att han helt tappat hoppet för vårt förhållande och betett sig illa mot mig. Därför flyttade jag iallafall i panik och tillfälligt in i min lägenhet nu. Har sån ångest och mår så dåligt. Hade velat få kontakt med andra i samma sits som jag. Hur gör man? Hur går man vidare? Håller på att dö.

• Svar på tråden Flyttat ut nu. Ångest!
  • Anonym (Gaby20)

Jag bor med honom och hans dotter igen och har min lägenhet kvar. Detta för att han sa att om jag bor i min lägenhet så är det 100% slut för alltid och jag var inte mogen för det.

Nu är han mer crazy än någonsin och jag hyr ut min lägenhet med 2 veckors uppsägningstid. Jag vet ärligt inte vad jag håller på med och varför jag står ut!? Han klagar på om jag går hem och hälsar på min mamma efter jobb, eftersom han tycker att hon påverkar mig dåligt....eller om jag umgås eller träffar vissa av mina väninnor, eftersom han tycker alla är psykiskt störda. Han vill bara att jag ska vara hemma med honom och hans dotter (som avskyr mig). 

Jag spådde mig för några veckor sedan hos en av de bästa medium och hon sa att om jag inte bor med honom så kommer det ta slut och hon tyckte att jag skulle prova bo där i några månader, varför jag gjorde det.

• Anonym (Gaby20)

Jag bor med honom och hans dotter igen och har min lägenhet kvar. Detta för att han sa att om jag bor i min lägenhet så är det 100% slut för alltid och jag var inte mogen för det.

Nu är han mer crazy än någonsin och jag hyr ut min lägenhet med 2 veckors uppsägningstid. Jag vet ärligt inte vad jag håller på med och varför jag står ut!? Han klagar på om jag går hem och hälsar på min mamma efter jobb, eftersom han tycker att hon påverkar mig dåligt....eller om jag umgås eller träffar vissa av mina väninnor, eftersom han tycker alla är psykiskt störda. Han vill bara att jag ska vara hemma med honom och hans dotter (som avskyr mig). 

Jag spådde mig för några veckor sedan hos en av de bästa medium och hon sa att om jag inte bor med honom så kommer det ta slut och hon tyckte att jag skulle prova bo där i några månader, varför jag gjorde det.

• sextiotalist
    Anonym (.) skrev 2020-12-11 06:14:46 följande:

Tycker det är lite trenden att kvinnor är så ouppfostrade själva att de inte klarar passa in i en annan familj. Tidigare i historien var det inte så stora problem, då fungerade ju familjerna relativt bra.

Dåligt uppfostrade????
    Inte passa in i en familj????
    Dvs kvinnorna låter sig inte hunsas längre, är det du menar. 

Eller det kanske är så att dagens män är så fruktansvärt dåligt uppfostrade att de inte kan inkludera en partner på ett sätt så hon känner sig välkommen, respekteras och vill att den nya partnern ska må bra, att ens barn beter sig hövligt i varje fall mot en ny partner.
  • sextiotalist
    Anonym (Gaby20) skrev 2021-01-29 15:21:13 följande:

är du självdestruktiv? Vill du skada dig själv?
  • Stårschan2
    Anonym (Gaby20) skrev 2021-01-29 15:21:22 följande:

Skit i mediet! Flytta tillbaka till lägenheten så snart du får möjlighet. Det är inte värt att försöka rädda något som är så dåligt för dig. Både karln och hans dotter behandlar dig ju som skit.
  • Pulverkaffe
    Stårschan2 skrev 2021-01-29 16:03:07 följande:

Skit i mediet! Flytta tillbaka till lägenheten så snart du får möjlighet. Det är inte värt att försöka rädda något som är så dåligt för dig. Både karln och hans dotter behandlar dig ju som skit.

Vad är det för folk som bor i din lghoch accepterar 2 veckors uppsägningstid? Uteliggare?
  • Anonym (Gaby20)

Den som bor i min lght är en ung person på 20 år som bara provbor ifrån sina föräldrar och som kan flytta tillbaka till dem igen snabbt eftersom hon inte har några möbler eller större saker, så det funkar perfekt.

JA, känns som att jag är destruktiv och har borderline. Inte normalt att acceptera att min partner dagligen kallar mig för mytoman, egoist eller idiot o hora. Men är så van.

• Pulverkaffe
    Anonym (Gaby20) skrev 2021-01-29 16:17:41 följande:

Den som bor i min lght är en ung person på 20 år som bara provbor ifrån sina föräldrar och som kan flytta tillbaka till dem igen snabbt eftersom hon inte har några möbler eller större saker, så det funkar perfekt.

JA, känns som att jag är destruktiv och har borderline. Inte normalt att acceptera att min partner dagligen kallar mig för mytoman, egoist eller idiot o hora. Men är så van.

Han kallar dig mytoman?
  • Stårschan2
    Pulverkaffe skrev 2021-01-29 16:38:50 följande:
    Han kallar dig mytoman?
    Inte nog med det - han kallar henne idiot och hora. Inte direkt någon drömkille.
  • Pulverkaffe
    Stårschan2 skrev 2021-01-29 16:45:14 följande:

Inte nog med det - han kallar henne idiot och hora. Inte direkt någon drömkille.

Ja, vad vet vi? Hon kanske är mytoman? Det vore inte första gången på FL.
  • Pinotage

Jag googlade just ordet Självdestruktiv - och fick upp en bild på dig.
    Det måste var ett jävligt dåligt medium som inte såg att det där inte slutar lyckligt om du inte lämmar. Ett medium ska inte styra ditt agerande!
  • Anonym (Falabella)
    Anonym (Gaby20) skrev 2020-12-10 14:06:58 följande:

Tack alla. Fick sån ångest igen. Han vill att jag hämtar allt annat nu som jag har kvar där. han ställer ut det i carporten. Känner mig så illa behandlad av honom.

Han bevisar ju bara att du gjorde rätt, tack för det!

Mycket jobbigare med de som blir fejk-gulliga och försöker övertala kvinnan att komma tillbaka till (oftast) samma skit ett varv till.
  • Anonym (Falabella)
    Anonym (Gaby20) skrev 2021-01-29 16:17:41 följande:

Men hör du inte själv hur det låter?

Vill du bli misshandlad psykiskt resten av ditt liv? Sök stöd och ta dig ur eländet, snälla.
  • Ess

Varför slösar du pengar på en som säger exakt samma som han säger?
    Varför valde du följa ett absolut uruselt, kasst, värdelöst råd?
    Anonym (Gaby20) skrev 2021-01-29 15:21:13 följande:

Han är ju för fan inte riktigt klok. Gör slut en gång för alla, och gå vidare med ditt liv. Han är ju bara en kvarnsten runt halsen på dig.
  • Anonym (b)

Så ledsen jag blir av att läsa att du är tillbaka i helvetet

• AnnaSthlm

Jag förstår var du är. Du låter andra människor styra ditt beteende mannen, mediumet mm. Jag skulle rekommendera att du faktiskt uppsöker en terapeut som hjälper dig att se saker klarare. Du behöver nya perspektiv.

• Anonym (Gaby20)

Jag känner ärligt talat inte igen mig själv. Brukar inte vara sååå självdestruktiv!! Jag pratar redan med en psykolog. Dock är det ju fel även på mig som inte accepterar att hans barn kommer och går i huset som de vill. Jag är inte heller alltid så lätt att leva med utan kan vara en egoist på många sätt. Tror att han fått nog helt enkelt. Sen är han säkerligen en narcissist och egoist han med. Jag vet inte längre vad som är rätt och vad som är fel. Jag får hela tiden höra att jag är problemet och borde ändra mig, men samtidigt så vill jag inte bli behandlad hursomhelst heller. Jag vill känna ett värde och bli uppskattad för den jag är. Han har inte sagt att han älskar mig på minst ett halvår och han ger aldrig komplimanger trots att det är något jag är van vid, eftersom jag alltid sett väldigt bra ut. Jag känner mig som en sopa helt enkelt. Kanske därför jag är kvar. Det är han och hans dotter mot mig.

• Anonym (ooo)
    Anonym (Gaby20) skrev 2021-02-10 14:48:21 följande:

Jag känner ärligt talat inte igen mig själv. Brukar inte vara sååå självdestruktiv!! Jag pratar redan med en psykolog. Dock är det ju fel även på mig som inte accepterar att hans barn kommer och går i huset som de vill. Jag är inte heller alltid så lätt att leva med utan kan vara en egoist på många sätt. Tror att han fått nog helt enkelt. Sen är han säkerligen en narcissist och egoist han med. Jag vet inte längre vad som är rätt och vad som är fel. Jag får hela tiden höra att jag är problemet och borde ändra mig, men samtidigt så vill jag inte bli behandlad hursomhelst heller. Jag vill känna ett värde och bli uppskattad för den jag är. Han har inte sagt att han älskar mig på minst ett halvår och han ger aldrig komplimanger trots att det är något jag är van vid, eftersom jag alltid sett väldigt bra ut. Jag känner mig som en sopa helt enkelt. Kanske därför jag är kvar. Det är han och hans dotter mot mig.

men vadå - vill du känna dig som en sopa? 
Svar på tråden Flyttat ut nu. Ångest!