AndreaBD skrev 2021-01-13 11:57:19 följande:
Du är väldigt osakligt. Mitt inlägg var allt annat än rabiat och det handlar inte om att ha rätt över huvudtaget. Snarare var jag inne på att det inte går att veta allt detta så exakt, att man bör vara lite ödmjuk och öppen för olika tolkningar där. Allt i livet är inte 100 % säker fakta.
Det var ett svar på ditt osakliga påhopp på mig.
Jag svarade mycket sakligt och rättade dina sakfel. Du hade inte ett enda rätt angående spanska sjukan utan det handlade helt om vad du tror snarare än fakta.
Till svar fick jag ett osakligt påhopp. Jag svarade på det.
Bägge inläggen har tagits bort, såklart. Men du av alla måste inse att man rättar sakfel.
Du om någon måste förstå varför man gör det.
Trots din yrkestitel så verkar du ha en mycket dubbel inställning till fakta och åsikter. Att man rättar andra men finner sig inte i att bli rättad av andra?
Men, speciellt med denna pandemi och den massiva propaganda och desinformation vi utsätts för är det än viktigare att skilja på åsikter och fakta. Det har blivit än mer viktigt att rätta rena sakfel.
Pratar man om spanska sjukan och det bara är fel det man påstår så handlar det faktiskt om rätt eller fel. speciellt när detta ligger till grund för en vidare argumentation. För bygger man argumentationen på helt fel grunder så faller hela argumentationen.
Såklart.
Så jo, det handlar om rätt eller fel och man har inte rätt eller frihet att oemotsagt påstå vilka félaktigheter som helst.
Det måste du faktiskt acceptera.