Anonym (intesomiengland) skrev 2021-01-28 16:50:24 följande:
Du verkar vara övertygad om att de inte har bättre saker för sig på skatteverket..
Men snälla nån. Kom inte med halmdockor. Skatteverket gör många saker.
Varför ska man misstänka folk för saker utan underlag, man har inte resurser till sånt. Jag tycker verkligen du är mer paranoid än nödvändigt.. Är du det?
Det här är en halmdocka som inte går att besvara. Ditt syfte är mycket tydligt att skifta fokus från sakfrågan till personliga angrepp gällande något helt annat.
Om det handlar om barn och skilsmässor, och föräldrarpenning, och vabb och sånt- Det har inte med TS att göra just nu. TS har folk som tränger sig på i hemmet. TS kan ringa folkbokföringen och ta reda på om de skrivit sig på adressen eller inte, och således veta om det behövs ge dem någon slags uppsägsningstid så som 3 månader eller om det går att kräva 14 dagar istället (för att vara schysst).
Läs inlägget jag besvarade så kanske du förstår vad jag besvarade och varför svaret blev som det blev?
Vill du återgå till att strikt avhandla TS ursprungliga inlägg är du fri att göra det men då får du vara tydlig med det och inte blanda in mig i det.