• V69

Tjejer som spanar på mrkoll

Tjejer, vad är det som motiverar er att kolla upp män (chef, kollegor osv) på mrkoll? Är det i såna fall där ni är uttråkad eller nyfiken, halv intresserad av någon? Varför?

• Svar på tråden Tjejer som spanar på mrkoll
  • Anonym (I)

Why not? Om människor min närhet är dömda för brott vill jag veta det. 

• Anonym (Petra)
    Anonym (Kollar) skrev 2022-07-25 17:18:52 följande:
    Varför då är det av ren vana?
    Jag gör det för att se att killen är den han säger att han är, om han är gift/sambo, osv. MrKoll, Eniro, Facebook, Google, osv kan berätta lite om honom. Det känns tryggare om man vet vem man ska träffa. (även om man så klart alltid ses på stan på första dejten)
  • Anonym (Singeltjej)

Jag och kompisarna kollar alltid upp våra och varandras dejter. Mr Koll, facebook, forum, twitter och diverse slagningar på nätet. Tur i oturen har det inneburit att vi hittat att flera av männen varit i relation eller gifta, haft barn de inte berättat om, upptäckt en psykopat som misshandlat sin förra tjej och en kille som begått sexbrott... 

Men det är hemskt att man ska behöva snoka... men med tanke på att bli kär i fel kille kan typ vara det farligaste en kvinna kan göra- få plikta med sitt liv i värsta fall- så är det ett ont måste.

• Anonym (E.)
    Anonym (Singeltjej) skrev 2022-07-25 23:20:36 följande:

Jag och kompisarna kollar alltid upp våra och varandras dejter. Mr Koll, facebook, forum, twitter och diverse slagningar på nätet. Tur i oturen har det inneburit att vi hittat att flera av männen varit i relation eller gifta, haft barn de inte berättat om, upptäckt en psykopat som misshandlat sin förra tjej och en kille som begått sexbrott... 

Men det är hemskt att man ska behöva snoka... men med tanke på att bli kär i fel kille kan typ vara det farligaste en kvinna kan göra- få plikta med sitt liv i värsta fall- så är det ett ont måste.

Japp. På min tid brukade jag även kolla inkomst hos Skatteverket och skulder hos Kronofogden. Inte för att jag var ute efter någon för pengarnas skull, utan för att jag ville se att han inte ljög för mig. 
  • Anonym (Öhh)

Det är inte bara kvinnor som kollar upp på sådana sidor? Vet män som gör det med dejter och vänner av båda kön som kollar bekantas inkomster.

Finns en hel del oärliga människor i dejting så en snabbkoll om adress, civilstatus och ev brottsregister är liksom inget ovanligt. Som kvinna lär man sig snabbt att inte vara så blåögd.

• Anonym (Ingen koll)
    Anonym (Öhh) skrev 2022-07-26 00:04:40 följande:

Som kvinna lär man sig snabbt att inte vara så blåögd.

Det där är nog olika alla är inte lika försiktiga
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Mimmi)

För mitt eget bästa såklart!

• Mayjel
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-11-24 19:18:26 följande:

Dito. Det är bra att ha koll. Finns ju tyvärr ganska många svekfulla typer. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-11-24 19:18:26 följande:

Självklart så.
  • Anonym (Troligen)

Kontrollbehov/riskbedömning/skvaller

• Anonym (Kollar)

Om en kvinna har blivit kollad en massa på mr.koll betyder det att hon är väldigt populär? 

• Anonym (Ingen koll)
    Anonym (Troligen) skrev 2025-11-24 20:19:14 följande:

Kontrollbehov/riskbedömning/skvaller

Eller att personen är populär 
Svar på tråden Tjejer som spanar på mrkoll