• V69

    Tjejer som spanar på mrkoll

    Tjejer, vad är det som motiverar er att kolla upp män (chef, kollegor osv) på mrkoll? Är det i såna fall där ni är uttråkad eller nyfiken, halv intresserad av någon? Varför?

  • Svar på tråden Tjejer som spanar på mrkoll
  • Anonym (Ingen koll)
    Anonym (Kia) skrev 2022-02-11 10:20:16 följande:
    Håller med. Och tycker det är tragiskt. Har själv en singel-väninna som ständigt hämtar uppgifter killars inkomster.
    Vilka andra uppgifter kollar hon. Du gör aldrig själv det 
  • Anonym (Liss)

    Hade det funnits mr koll för tjugo år sedan skulle jag sett att mannen jag trodde på var gift.

  • Anonym (Ingen koll)
    Anonym (Liss) skrev 2022-02-21 13:38:09 följande:

    Hade det funnits mr koll för tjugo år sedan skulle jag sett att mannen jag trodde på var gift.


    Är du ofta där och kollar
  • Anonym (Hahah)
    Anonym (Kia) skrev 2022-02-10 08:22:46 följande:

    Känns fånigt. För det första visar mr.Koll vilka som är pensionärer och bor ensamma med, tycker själv det är vidrigt. Deras ålder borde inte vara synlig med en pensionärssymbol. Vad vill man? Ge inbrottstjuvar tips eller?

    Sen ni som kollar upp brott, grattis. Det är bara mindre allvarliga brott och strafföreläggande ni hittar. Sånt som många knappt bryr sig om.

    En mördare är helt prickfri på Mr.Koll, trots att det står att gallringstiden är 20 år eller vad det nu står. Kvinnan har inte bytt namn heller, står som folkbokförd på "hinseberg". Hon är inte heller med på lexbase. Det är 4 år sedan mordet begicks som lokaltidningar följde och rapporterade om, och dömd för mord blev hon och sitter ännu på anstalt.

    Så ni som är "rädda" ser helt klart en falsk trygghet med mr.koll och lexbase. Det är enbart vardagsbrott som läggs ut där. Träffar ni en fd mördare kommer ni inte hitta den infon på dessa sidor, trots att det varit på nyheterna och i tidningar om mordet.


    Hur kan man bo ensam me någon? ???????? hahaha
  • Anonym (Hahah)
    Anonym (Golddigger-tendens) skrev 2022-02-10 19:49:53 följande:

    Skulle nog dra slutsatsen att hon har lite golddigger-tendenser av det och vill ha koll på vilka män som har god ekonomi eller ej. Betyder inte att hon är intresserad, mer att hon vill ha koll ifall hon skulle bli intresserad.

    Sånt gör tydligen kvinnor och det är helt normalt. Är själv kvinna men blir ändå chockad över vilken absolut koll vissa kvinnor vill ha på sin omgivning, även koll på löst bekanta och att det tydligen skall vara normalt att göra så.


    Nja, de finns nog en del som e golddiggers, men min anledning att ja kollar upp någon e för att folk kan aldrig vara ärliga i dagens läge..ja har grova trust issues.. :(
  • Anonym (Lamot)
    Anonym (Kollar) skrev 2022-07-18 11:07:11 följande:

    Kollar verkligen tjejer upp killar där?


    Givetvis 
  • Anonym (Kollar)
    Anonym (Lamot) skrev 2022-07-25 16:08:06 följande:
    Givetvis 
    Varför då är det av ren vana?
  • Anonym (Mimmi)

    Nu måste man betala för att veta om någon är dömd.Blev svårare .

  • Anonym (I)

    Why not? Om människor min närhet är dömda för brott vill jag veta det. 

  • Anonym (Petra)
    Anonym (Kollar) skrev 2022-07-25 17:18:52 följande:
    Varför då är det av ren vana?
    Jag gör det för att se att killen är den han säger att han är, om han är gift/sambo, osv. MrKoll, Eniro, Facebook, Google, osv kan berätta lite om honom. Det känns tryggare om man vet vem man ska träffa. (även om man så klart alltid ses på stan på första dejten)
  • Anonym (Singeltjej)

    Jag och kompisarna kollar alltid upp våra och varandras dejter. Mr Koll, facebook, forum, twitter och diverse slagningar på nätet. Tur i oturen har det inneburit att vi hittat att flera av männen varit i relation eller gifta, haft barn de inte berättat om, upptäckt en psykopat som misshandlat sin förra tjej och en kille som begått sexbrott... 

    Men det är hemskt att man ska behöva snoka... men med tanke på att bli kär i fel kille kan typ vara det farligaste en kvinna kan göra- få plikta med sitt liv i värsta fall- så är det ett ont måste.

  • Anonym (E.)
    Anonym (Singeltjej) skrev 2022-07-25 23:20:36 följande:

    Jag och kompisarna kollar alltid upp våra och varandras dejter. Mr Koll, facebook, forum, twitter och diverse slagningar på nätet. Tur i oturen har det inneburit att vi hittat att flera av männen varit i relation eller gifta, haft barn de inte berättat om, upptäckt en psykopat som misshandlat sin förra tjej och en kille som begått sexbrott... 

    Men det är hemskt att man ska behöva snoka... men med tanke på att bli kär i fel kille kan typ vara det farligaste en kvinna kan göra- få plikta med sitt liv i värsta fall- så är det ett ont måste.


    Japp. På min tid brukade jag även kolla inkomst hos Skatteverket och skulder hos Kronofogden. Inte för att jag var ute efter någon för pengarnas skull, utan för att jag ville se att han inte ljög för mig. 
  • Anonym (Öhh)

    Det är inte bara kvinnor som kollar upp på sådana sidor? Vet män som gör det med dejter och vänner av båda kön som kollar bekantas inkomster.

    Finns en hel del oärliga människor i dejting så en snabbkoll om adress, civilstatus och ev brottsregister är liksom inget ovanligt. Som kvinna lär man sig snabbt att inte vara så blåögd.

  • Anonym (Ingen koll)
    Anonym (Öhh) skrev 2022-07-26 00:04:40 följande:

     Som kvinna lär man sig snabbt att inte vara så blåögd.


    Det där är nog olika alla är inte lika försiktiga
Svar på tråden Tjejer som spanar på mrkoll