Göra slut
Jag och min sambo har varit tsm i 5 år och försökt få barn i snart 4. Vi har gjort fertilitetsbehandlingar och gått igenom två stycken IUI, utan resultat. Som så många andra i liknande situation har vårt sexliv blivit lidande. Ingen av oss har haft lust och det i sig tär på förhållandet. Min sambo jobbar också utomlands så han är borta en stor del av tiden, vilket inte heller direkt hjälper. Hela den här karusellen har bidragit till att jag är idag har utmattningsdepression. Jag känner hur det i hela kroppen kliar liksom, jag vill ha en förändring. Jag tänker att om det inte har hänt någonting de här senaste åren, så måste jag ju göra någonting annorlunda för att komma vidare. Min sambo är inte heller den som uttrycker i ord vad han känner, medan jag är högkänslig. Jag skulle vilja känna mig sedd och hörd och attraktiv! Nu har det kommit till en punkt där jag är otrogen med ett tidigare KK, som jag känner jag får mycket mera av än hos min sambo. Min KK är dock upptagen och har barn och hus, men jag håller ändå på att få känslor för honom. Jag behöver göra slut med min sambo och flytta, för jag tror jag skulle må så mycket bättre av det i slutändan. Men hur gör man slut, när det ändå är en schysst kille liksom. Han är ju en del av min familj..