• Anonym (Vante)

Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?

Det känns som jag är en "bra man", men samtidigt är det väldigt få kvinnor som visar sitt intresse eller som jag börjar dejta, och än mindre blir ihop med. Jag är lite blyg och introvert, undrar om det är en stor avgörande faktor i det hela.

Är det någon mer man som tänker liknande, att det är så svårt att träffa någon? Och som samtidigt tänker att det egentligen inte är något större fel med en som person.

• Svar på tråden Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?
  • Anonym (Rak-svararen)
    Anonym (Vante) skrev 2021-08-09 12:57:43 följande:

Det känns som jag är en "bra man", men samtidigt är det väldigt få kvinnor som visar sitt intresse eller som jag börjar dejta, och än mindre blir ihop med. Jag är lite blyg och introvert, undrar om det är en stor avgörande faktor i det hela.

Är det någon mer man som tänker liknande, att det är så svårt att träffa någon? Och som samtidigt tänker att det egentligen inte är något större fel med en som person.

Anledningen till att det är svårt för många män att träffa en kvinna är att det finns betydligt fler män än kvinnor (ålder 0-65 år.)

Det allra vanligaste är att kvinnor använder den omständigheten för att förklara att män är för dåliga och att de själva är så fantastiska eftersom de får massor av uppmärksamhet från män.

Eftersom det finns fler män än kvinnor behöver dock kvinnor inte anstränga sig. Det innebär att kvinnor är och blir lata och egentligen är oattraktiva för män, men eftersom det finns färre kvinnor blir män ändå tvingade till att ta skräp.

Det vore enkelt för utländska kvinnor och sexrobotar att konkurrera ut svenska kvinnor. Trenden i USA är också att män dejtar mindre eftersom kvinnor har blivit så bortskämda. 

• Jimmy75
    Anonym (Rak-svararen) skrev 2025-12-08 21:26:18 följande:

Anledningen till att det är svårt för många män att träffa en kvinna är att det finns betydligt fler män än kvinnor (ålder 0-65 år.)

Det allra vanligaste är att kvinnor använder den omständigheten för att förklara att män är för dåliga och att de själva är så fantastiska eftersom de får massor av uppmärksamhet från män.

Eftersom det finns fler män än kvinnor behöver dock kvinnor inte anstränga sig. Det innebär att kvinnor är och blir lata och egentligen är oattraktiva för män, men eftersom det finns färre kvinnor blir män ändå tvingade till att ta skräp.

Det vore enkelt för utländska kvinnor och sexrobotar att konkurrera ut svenska kvinnor. Trenden i USA är också att män dejtar mindre eftersom kvinnor har blivit så bortskämda. 

Gud vad skönt när man kan lägga både skuld och lösning utanför sig själv, eller hur? Då behöver man ju inte göra ett skit själv....man skulle nästan kunna säga att det möjliggör att man var lat. Nej men vänta lite nu.....lite som du just anklagade kvinnor för att vara.

Det är förvisso lite skönt och bekvämt att kunna skylla på omständigheter. Du vet, sätta sig i baksätet och ha en massa synpunkter på att det är förarens fel att man kommer fel eller kommer sent. Å andra sidan så har man då också avsagt sig precis ALLA möjligheter att göra något åt situationen. Frågar du mig så betalar jag hellre priset att behöva tänka att det nog är upp till mig själv hur bra eller dåligt jag lyckas, för då är det också helt och hållet upp till mig själv, dvs alla möjligheter att förändra det till något bättre.

Men men, your choice!

• Anonym (X)

Det vore enkelt för utländska kvinnor och sexrobotar att konkurrera ut svenska kvinnor. 

De män som kan tänka sig en robot istället för en person har bevisligen problem med mänsklig interaktion så kommer aldrig in på dejtingmarkmaden ändå.
  • Anonym (A)
    Jimmy75 skrev 2025-12-08 22:20:15 följande:

Gud vad skönt när man kan lägga både skuld och lösning utanför sig själv, eller hur? Då behöver man ju inte göra ett skit själv....man skulle nästan kunna säga att det möjliggör att man var lat. Nej men vänta lite nu.....lite som du just anklagade kvinnor för att vara.

Det är förvisso lite skönt och bekvämt att kunna skylla på omständigheter. Du vet, sätta sig i baksätet och ha en massa synpunkter på att det är förarens fel att man kommer fel eller kommer sent. Å andra sidan så har man då också avsagt sig precis ALLA möjligheter att göra något åt situationen. Frågar du mig så betalar jag hellre priset att behöva tänka att det nog är upp till mig själv hur bra eller dåligt jag lyckas, för då är det också helt och hållet upp till mig själv, dvs alla möjligheter att förändra det till något bättre.

Men men, your choice!

Klokt inlägg.
  • Anonym (A)
    Anonym (X) skrev 2025-12-08 22:21:38 följande:
    De män som kan tänka sig en robot istället för en person har bevisligen problem med mänsklig interaktion så kommer aldrig in på dejtingmarkmaden ändå.
    Troligtvis så.
  • Anonym (Rak-svararen)
    Jimmy75 skrev 2025-12-08 22:20:15 följande:

Men men, your choice!

Så du menar att inte heller kvinnor tar ansvar för situationen iom att dom bara lägger skulden på män och alla fel män gör?

• Anonym (Pullo pullare)
    Anonym (Vante) skrev 2021-08-09 12:57:43 följande:

För att du antagligen är 28-42 år. Andelen tillgängliga kvinnor för dig är nästan obefintlig. 

Uppskattningsvis har mellan 75-85% av alla kvinnor i denna ålderskategori en partner. Du konkurrerar med väldigt många män om väldigt få kvinnor. 
    Av de 15-25% "lediga" kvinnor som finns är det vidare säkert inte mer än max hälften som verkligen vill träffa en man. Många är frivilligt singlar. 

Av dom då kanske 10% lediga singelkvinnor som vill ha en partner så konkurrerar du med mängder män. Mycket pga migrationen av män till Sverige. 
    Och av dom är 10% kvinnorna så består majoriteten av: 

Mycket oattraktiva kvinnor/feta
    Frånskilda mammor med småbarn
    Psykfall

Dina chanser att hitta någon du vill ha = 0
  • Jimmy75
    Anonym (Rak-svararen) skrev 2025-12-08 22:42:51 följande:

Så du menar att inte heller kvinnor tar ansvar för situationen iom att dom bara lägger skulden på män och alla fel män gör?

Jag menar att vi alla, var och en har val att göra och kan anta olika perspektiv. Vilket man väljer är helt och hållet upp till en själv och baseras förhoppningsvis på vilket resultat man vill ha. Hur man än väljer att göra kan man aldrig ta sitt egna ansvar ur situationen, även om det aldrig är hela förklaringen. 

Vilket val du vill göra är upp till dig...precis som det är för alla andra. Och om en kvinna då har den erfarenhetsbaserade upplevelsen att hon inte hittar någon man som hon tycker är värt ansträngningen det innebär för hennes del att inleda och hålla liv i den relationen så är det förhoppningsvis det hon kommit fram till att hon mår bäst av. Men självklart kan det ju finnas kvinnor också som är bittra och hellre lägger ansvaret för sina resultat utanför sig själva, precis som det finns män som gör så. Men vad enskilda individer gör säger inget om hela gruppen....precis på samma sätt som en grupps typiska egenskaper inte nödvändigtvis säger något om varje medlem inom den gruppen.

De svart-vita svaren och förklaringarna du vill lägga på världen funkar oftast inte så bra men naturligtvis betraktar vi ju världen utifrån våra erfarenheter. Kom bara ihåg att om du bara byter vinkel men fortfarande tittar på samma sak kommer du uppleva den annorlunda och jag lovar dig att det är betydligt enklare att byta vinkel än att försöka förändra saken du tittar på.

• Jimmy75
    Anonym (Pullo pullare) skrev 2025-12-08 23:05:24 följande:
    För att du antagligen är 28-42 år. Andelen tillgängliga kvinnor för dig är nästan obefintlig. 

Uppskattningsvis har mellan 75-85% av alla kvinnor i denna ålderskategori en partner. Du konkurrerar med väldigt många män om väldigt få kvinnor. 
    Av de 15-25% "lediga" kvinnor som finns är det vidare säkert inte mer än max hälften som verkligen vill träffa en man. Många är frivilligt singlar. 

Av dom då kanske 10% lediga singelkvinnor som vill ha en partner så konkurrerar du med mängder män. Mycket pga migrationen av män till Sverige. 

Psykfall

In the words of Wayne Gretzky - You miss 100% of the shots you don´t take!
  • Anonym (Patrik)
    Anonym (Pullo pullare) skrev 2025-12-08 23:05:24 följande:

Psykfall

Vilken härlig kvinnosyn, man riktigt känner hur det osar bitter incel lol. Nä, jag är faktiskt gift/ har flickvän. Mina djupaste sympatier till henne, hon har inte hittat ett kap. Undrar hur länge hon behöver för att förstå det =)

Dy har aldrig tänkt på att feta kvinnor, att många är det för att dom har slutat dejta män för gott, inte har något romantiskt intresse för dom. Och nu bara skiter i män och lever livet i ställe. Känner några, och som bryr sig inte ett dugg om dom är oattraktivt för män. Varför  skulle dom bry sig? När män inte längre är intressanta. Den twisten kan du fundera lite på i alla dina egna fakta  =)

Kort och gott, många män hittar inte kvinnor för dom ser på kvinnor som du gör, utrycker sig om kvinnor som du gör. 
  • Jimmy75
    Anonym (Patrik) skrev 2025-12-08 23:23:43 följande:
     Vilken härlig kvinnosyn, man riktigt känner hur det osar bitter incel lol. Nä, jag är faktiskt gift/ har flickvän. Mina djupaste sympatier till henne, hon har inte hittat ett kap. Undrar hur länge hon behöver för att förstå det =)

Dy har aldrig tänkt på att feta kvinnor, att många är det för att dom har slutat dejta män för gott, inte har något romantiskt intresse för dom. Och nu bara skiter i män och lever livet i ställe. Känner några, och som bryr sig inte ett dugg om dom är oattraktivt för män. Varför  skulle dom bry sig? När män inte längre är intressanta. Den twisten kan du fundera lite på i alla dina egna fakta  =)

Kort och gott, många män hittar inte kvinnor för dom ser på kvinnor som du gör, utrycker sig om kvinnor som du gör. 
    Word!
  • Anonym (sköldmö)
    Anonym (Rak-svararen) skrev 2025-12-08 22:42:51 följande:

Om en kvinna hellre är singel än med en man som inte känns rätt, då är det ett val hon har gjort. Gnäller hon över singelskapet och lägger skulden på män, då tar hon inte ansvar för situationen.

En kvinna som tycker att inga män duger, har antagligen för höga krav i förhållande till vad hon själv har att erbjuda. Det är inte mäns fel. Men det är som sagt hennes val om hon hellre är singel, många trivs som singlar. Män kan göra samma val.

Många män och kvinnor är trots allt i relationer med varandra. Så uppenbarligen "duger" många.

De män som inte lyckas attrahera de kvinnor de vill ha, får antingen steppa upp, sänka sina krav eller förbli singlar. Precis som kvinnor i samma situation. Men jag tror att män som har svårt att träffa kvinnor kan behöva hjälp också. Hjälp att bygga sociala nätverk, kanske öva på socialt samspel. Göra sig mer attraktiva. Det är ingen garanti för att hitta en partner, men det ökar chansen.
  • Anonym (What)

Hur känns det att vara en del av naturligt urval? Ensamma män är precis just det - naturligt urval. De blir inte valde för de kan inte ge det kvinnorna vill ha. Extremt enkelt.

Att de inte slutar böla, skyller på kvinnor, inte lyssnar på kvinnor och kollar videor på typ Andrew Tate gör bara hela naturliga urvals-processen starkare.
  • Anonym (Pullo pullare)

Vad i det jag skrev är fel?? 
  • Anonym (Pullo pullare)

Kan ts nöja sig med resterna som finns över i form av oattraktiva fetton och liknande som ingen annan velat ha, så har han en chans. 

Jag bryr mig inte om varför vissa kvinnor eller män är feta. Jag bara konstaterar det och försöker svara på frågeställningen. 

Problemet för ts är att han har fel ålder. Utbudet är minimalt. Så hans chanser är noll. 

Han borde glömma kvinnor och skaffa ett husdjur istället. Det är kört för honom. 
  • Anonym (Kattis)

Dom männen kan kolla upp sitt utseende,hygien ,men ..framför allt hur dom beter sig!!!Som Vilda 5-åringar..

• Anonym (Pullo pullare)
    Anonym (Kattis) skrev 2025-12-09 18:45:08 följande:

Dom männen kan kolla upp sitt utseende,hygien ,men ..framför allt hur dom beter sig!!!Som Vilda 5-åringar..

Ts chanser är minimala oavsett hur han beter sig eller uppför sig. 

85% av alla brudar i hans ålder är tingade. Och jag är övertygad om att han inte är intresserad av resterna som ingen annan ville ha. 

Ts chanser ligger i att kunna locka till sig en kvinna mellan 18-25 år. Men för att lyckas med det måste han vara riktigt attraktiva och ung i sinnet. 

Vill han söka i sin ålderskategori finns bara fetton, psykiskt sjuka och andra avarter att hämta. 

Tyvärr ts. Du får skaffa en katt eller hund istället. Ditt tåg har gått 
Svar på tråden Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?