• Anonym (Mulle)

    Tycker visst att det är en mänsklig rättighet att få ligga

    En del hackar ner på incels med argumentet att det inte är en rättighet att få ligga. Hur kan det inte vara en rättighet när det är ett mänskligt behov? Begreppet ligga handlar ju inte bara om att få penetrera någon utan om närhet, beröring, osv. Sedan är det självklart att det inte är en rättighet att få ligga med vem man vill, men det är ju uppenbart. 
    Det som stör mig är att många som kommer med det argumentet är folk som själva får ligga, som får uppleva daglig beröring i form av kramar och annan närhet. 

    Att  permanent leva ett liv utan sex, beröring, närhet och allt annat måste ju vara ett rent helvete och en förbannelse. Det är ju fullt förståeligt att de som upplever denna exkludering och brist börjar känna hat. Och de som inte känner hat mot någon annan känner antagligen hat gentemot sig själva, drabbas av psykisk ohälsa och annan skit. 

    Sedan är det som kille jävligt svårt att hitta en partner idag. Jag själv tillhör kanske de 10-15% av killar som har de bästa förutsättningarna när det gäller utseendet. Trots detta upplever jag att det är svårt. Jag har självklart haft tjejer och fått erbjudanden, men det är tufft idag även för mig. För någon som inte tillhör den övre halvan måste det vara jättetufft. Jag upplever att många kvinnor är kräsna, tror för mycket om sig själva trots att de själva är medelmåttor och inte vidare intressanta. Jag tror även att många kvinnor skulle tjäna på en sundare attityd och mindre krav. Jag har stött på en del kvinnor som hade flera bra möjligheter men som sumpade allt eftersom de sprang efter drömprinsar, idag är det ensamma och ångrar sin attityd och sina sumpade chanser. 

      
     

  • Svar på tråden Tycker visst att det är en mänsklig rättighet att få ligga
  • nihka
    Anonym (Pridefestivalen) skrev 2022-11-29 20:46:43 följande:
    Då har jag rätt att klaga.
    Klart du har rätt att klaga, men ingen är skyldig att lyssna på dig.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym ((V))
    Anonym (Pridefestivalen) skrev 2022-11-29 21:13:24 följande:
    Och på den tiden saknades det bra preventivmedel och de som hade sex fick betala genom att barn tillverkades.

    Precis. Därför kunde kvinnor inte bara hoppa i säng med alla som hade stånd för då skulle de blivit gravida för ofta utan socialt skyddsnät. Därför är attraktionen till män (för heterosexuella kvinnor) biologiskt knuten till sociala aspekter såväl som fysiska. 


    både män och kvinnor är i regel attraherade av sunda, friska, starka och vackra individer. Såväl utseendemässigt som mentalt.

  • Anonym ((V))
    Anonym (Pridefestivalen) skrev 2022-11-29 21:21:02 följande:
    Då ska det inte vara synd om när personer får sexrelaterade problem för de personer som har sex.
    Det kan vara något genetiskt som inte ska föras vidare. 

    Eh? hur tänker du? Det är ju lite som att säga att

    personer som får fot- och benrelaterade problem ska det inte vara synd om eftersom de använder sina fötter och ben. Alltså. Om du bryter foten är det inte synd om dig för du använder din fot. Det finns ju dem som sitter i rullstol och inte alls får använda sina fötter på samma sätt. 

  • Anonym ((V))
    Anonym (Pridefestivalen) skrev 2022-11-29 21:18:06 följande:
    Tyck som du vill.
    Men jag tycker det är fel att samhället ska finansera något som inte handlar om gener ska föras vidare med din logik. 

    Det är inte det min logik säger. Du missförstår eller väljer att misstolka. Jag säger att attraktionen inte styrs av rättvise-aspekter och mängden knull tilldelas inte personer utifrån ett rättviseperspektiv. 


    Det är du som har åsikten att den som får ha sex ska betala extra för preventivmedel eller aborter. Lite som att säga att den som är överviktig ska betala mer för operationer.

    Hårdrar man ditt resonemang skulle man kunna  säga att de som är så oattraktiva i sin personlighet att de inte får ligga eller lyckas ha nära relationer till andra människor och sedan utvecklar psykisk ohälsa pga det måste betala mer för sin vård. Varför ska vi som är lyckliga och inte lider av ångest eller ensamhet betala extra för någon annan? Allt barnbidrag, alla dagis-platser, fritids, skola, sporter, tandvård, vacciner, bidrag i ngn form, utbildning osv som du någonsin tagit del av är en del av ett samhälle som tycker att vi hjälps åt.


    Däri ligger även att tonåringar som trevar igång sitt sexuella liv inte ska behöva bli föräldrar. Eller att barn som inte är önskade ska behöva födas in i dysfunktionella familjer. Tycker jag. Du verkar vara av den åsikten att om en sextonåring ens får chansen att pröva ligga med någon när inte du själv har ett sexliv ska den straffas på alla sätt som går. 

  • Anonym (.)
    Anonym (Pridefestivalen) skrev 2022-11-29 21:13:24 följande:
    Och på den tiden saknades det bra preventivmedel och de som hade sex fick betala genom att barn tillverkades.
    Och det ledde till många oönskade barn. Är det så du vill ha det idag?
  • Anonym ((V))
    Anonym (Pridefestivalen) skrev 2022-11-29 20:48:03 följande:
    Även de som har sex vill ha sex.
    Eftersom det är något som berör samhället då har jag rätt att få klaga till min fördel. 
    Klaga till din fördel? Vad klagar du på och vilken fördel är det du eftersöker?
  • Anonym (Pridefestivalen)
    Anonym (.) skrev 2022-12-02 15:27:38 följande:
    Och det ledde till många oönskade barn. Är det så du vill ha det idag?
    Folk får minska ned på sexet. 
  • Anonym (Pridefestivalen)
    Anonym ((V)) skrev 2022-12-03 16:51:01 följande:
    Klaga till din fördel? Vad klagar du på och vilken fördel är det du eftersöker?
    Det som påverkar mig negativt som samhället påverkar en. 
  • Anonym (Pridefestivalen)
    Anonym ((V)) skrev 2022-12-02 14:58:48 följande:

    Det är inte det min logik säger. Du missförstår eller väljer att misstolka. Jag säger att attraktionen inte styrs av rättvise-aspekter och mängden knull tilldelas inte personer utifrån ett rättviseperspektiv. 


    Det är du som har åsikten att den som får ha sex ska betala extra för preventivmedel eller aborter. Lite som att säga att den som är överviktig ska betala mer för operationer.

    Hårdrar man ditt resonemang skulle man kunna  säga att de som är så oattraktiva i sin personlighet att de inte får ligga eller lyckas ha nära relationer till andra människor och sedan utvecklar psykisk ohälsa pga det måste betala mer för sin vård. Varför ska vi som är lyckliga och inte lider av ångest eller ensamhet betala extra för någon annan? Allt barnbidrag, alla dagis-platser, fritids, skola, sporter, tandvård, vacciner, bidrag i ngn form, utbildning osv som du någonsin tagit del av är en del av ett samhälle som tycker att vi hjälps åt.


    Däri ligger även att tonåringar som trevar igång sitt sexuella liv inte ska behöva bli föräldrar. Eller att barn som inte är önskade ska behöva födas in i dysfunktionella familjer. Tycker jag. Du verkar vara av den åsikten att om en sextonåring ens får chansen att pröva ligga med någon när inte du själv har ett sexliv ska den straffas på alla sätt som går. 


    Du erkänner nu att sex inte är något för privilegierade då du jämför med annat. 
  • Anonym (Pridefestivalen)
    pyssel skrev 2022-11-29 22:08:00 följande:
    Vilka konsekvenser har du av att många har ett sexliv? 
    Exempelvis taskiga kommentarer. 
  • Anonym (Pridefestivalen)
    nihka skrev 2022-10-11 21:49:40 följande:
    Det är du som klagar och säger negativa saker. Det är du som skriver konstig, misslyckad och oattraktiv om den som inte har sex. 

    Jag bryr mig inte. Jag skiter fullkomligt i andra människors (obefintliga) sexliv.
    Om du inte skulle ha brytt dig så hade du inte haft ett sexliv. 

    Du snackar om att jag skulle se kvinnor som servicearbetare men du tycker jag är skyldig andra något.

    "Det som kommer först är att personen är konstig, misslyckad och oattraktiv. Och då får den inte knulla. Sedan är personen fortfarande konstig, misslyckad och oattraktiv flera decennier senare om den inte förändrat något åt det bättre."

    Vad är du skillnaden om jag tycker andra är misslyckade? 
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Pridefestivalen) skrev 2022-12-31 18:26:47 följande:
    Om du inte skulle ha brytt dig så hade du inte haft ett sexliv. 

    Du snackar om att jag skulle se kvinnor som servicearbetare men du tycker jag är skyldig andra något.

    "Det som kommer först är att personen är konstig, misslyckad och oattraktiv. Och då får den inte knulla. Sedan är personen fortfarande konstig, misslyckad och oattraktiv flera decennier senare om den inte förändrat något åt det bättre."

    Vad är du skillnaden om jag tycker andra är misslyckade? 
    Hur är en lyckad person för dig?
  • Anonym (Pridefestivalen)
    Anonym ((V)) skrev 2022-12-02 14:58:48 följande:

    Det är inte det min logik säger. Du missförstår eller väljer att misstolka. Jag säger att attraktionen inte styrs av rättvise-aspekter och mängden knull tilldelas inte personer utifrån ett rättviseperspektiv. 


    Det är du som har åsikten att den som får ha sex ska betala extra för preventivmedel eller aborter. Lite som att säga att den som är överviktig ska betala mer för operationer.

    Hårdrar man ditt resonemang skulle man kunna  säga att de som är så oattraktiva i sin personlighet att de inte får ligga eller lyckas ha nära relationer till andra människor och sedan utvecklar psykisk ohälsa pga det måste betala mer för sin vård. Varför ska vi som är lyckliga och inte lider av ångest eller ensamhet betala extra för någon annan? Allt barnbidrag, alla dagis-platser, fritids, skola, sporter, tandvård, vacciner, bidrag i ngn form, utbildning osv som du någonsin tagit del av är en del av ett samhälle som tycker att vi hjälps åt.


    Däri ligger även att tonåringar som trevar igång sitt sexuella liv inte ska behöva bli föräldrar. Eller att barn som inte är önskade ska behöva födas in i dysfunktionella familjer. Tycker jag. Du verkar vara av den åsikten att om en sextonåring ens får chansen att pröva ligga med någon när inte du själv har ett sexliv ska den straffas på alla sätt som går. 


    Det är faktiskt en skillnad på när någon mår dåligt för de blir utan sex och någon som har sex och får problem pågrund av sexet. 
    Att inte ha sex och mår dåligt, är inte ett direkt resultat av något som är ingen mänsklig rättighet. 
    Man gör inte något som är ingen mänsklig rättighet. 

    Många av er kan själva påstå att sex är inget behov och ingen mänsklig rättighet. 

    Dessutom många er kan redan  säga att samhället ska inte hjälpa dessa män. 
    Om ni föreslår själva att någon ska bli utan stöd så får jag föreslå att ni också ska det. 
  • Anonym (Pridefestivalen)
    Anonym ((V)) skrev 2022-12-02 14:58:48 följande:

    Det är inte det min logik säger. Du missförstår eller väljer att misstolka. Jag säger att attraktionen inte styrs av rättvise-aspekter och mängden knull tilldelas inte personer utifrån ett rättviseperspektiv. 


    Det är du som har åsikten att den som får ha sex ska betala extra för preventivmedel eller aborter. Lite som att säga att den som är överviktig ska betala mer för operationer.

    Hårdrar man ditt resonemang skulle man kunna  säga att de som är så oattraktiva i sin personlighet att de inte får ligga eller lyckas ha nära relationer till andra människor och sedan utvecklar psykisk ohälsa pga det måste betala mer för sin vård. Varför ska vi som är lyckliga och inte lider av ångest eller ensamhet betala extra för någon annan? Allt barnbidrag, alla dagis-platser, fritids, skola, sporter, tandvård, vacciner, bidrag i ngn form, utbildning osv som du någonsin tagit del av är en del av ett samhälle som tycker att vi hjälps åt.


    Däri ligger även att tonåringar som trevar igång sitt sexuella liv inte ska behöva bli föräldrar. Eller att barn som inte är önskade ska behöva födas in i dysfunktionella familjer. Tycker jag. Du verkar vara av den åsikten att om en sextonåring ens får chansen att pröva ligga med någon när inte du själv har ett sexliv ska den straffas på alla sätt som går. 


    Att må dåligt är det ingen mänsklig rättighet?

    Att ha sex är det och ni själva som sagt kan säga det när det passar er bra. 
    Logiskt borde då vården uppmana folk att sluta göra det omänskliga(sexet) så de inte får problem. 
  • Anonym (Pridefestivalen)
    Anonym (Pridefestivalen) skrev 2022-12-31 21:52:18 följande:
    Att må dåligt är det ingen mänsklig rättighet?

    Att ha sex är det och ni själva som sagt kan säga det när det passar er bra. 
    Logiskt borde då vården uppmana folk att sluta göra det omänskliga(sexet) så de inte får problem. 
    Tillägg. 
    Skrev fel. 
    Menade om det var ingen mänsklig rättighet att må bra.
  • pyssel
    Anonym (Pridefestivalen) skrev 2022-12-31 21:52:18 följande:
    Att må dåligt är det ingen mänsklig rättighet?

    Att ha sex är det och ni själva som sagt kan säga det när det passar er bra. 
    Logiskt borde då vården uppmana folk att sluta göra det omänskliga(sexet) så de inte får problem. 
    Det är inte speciellt mycket logik över något du skriver. Hur tycker du att vi ska göra med psykvården, "enligt din logik" om olika tillstånd? 
    Anonym (Pridefestivalen) skrev 2022-12-31 18:12:40 följande:
    Exempelvis taskiga kommentarer. 

    Hur ska vi göra med din yttrandefrihet, "enligt din logik", som låter folk förstå att du inte har ett sexliv och både är djupt missnöjd och klandrar omgivningen för det? 
  • Anonym (Pridefestivalen)
    Anonym ((V)) skrev 2022-12-02 14:58:48 följande:

    Det är inte det min logik säger. Du missförstår eller väljer att misstolka. Jag säger att attraktionen inte styrs av rättvise-aspekter och mängden knull tilldelas inte personer utifrån ett rättviseperspektiv. 


    Det är du som har åsikten att den som får ha sex ska betala extra för preventivmedel eller aborter. Lite som att säga att den som är överviktig ska betala mer för operationer.

    Hårdrar man ditt resonemang skulle man kunna  säga att de som är så oattraktiva i sin personlighet att de inte får ligga eller lyckas ha nära relationer till andra människor och sedan utvecklar psykisk ohälsa pga det måste betala mer för sin vård. Varför ska vi som är lyckliga och inte lider av ångest eller ensamhet betala extra för någon annan? Allt barnbidrag, alla dagis-platser, fritids, skola, sporter, tandvård, vacciner, bidrag i ngn form, utbildning osv som du någonsin tagit del av är en del av ett samhälle som tycker att vi hjälps åt.


    Däri ligger även att tonåringar som trevar igång sitt sexuella liv inte ska behöva bli föräldrar. Eller att barn som inte är önskade ska behöva födas in i dysfunktionella familjer. Tycker jag. Du verkar vara av den åsikten att om en sextonåring ens får chansen att pröva ligga med någon när inte du själv har ett sexliv ska den straffas på alla sätt som går. 


    Det är en åsikt att det ska handla om rättighet till sex nu men inte när exempelvis kvinnor får hjälp av vården så de kan få ett sexliv. 
  • pyssel
    Anonym (Pridefestivalen) skrev 2023-01-30 19:14:39 följande:
    Det är en åsikt att det ska handla om rättighet till sex nu men inte när exempelvis kvinnor får hjälp av vården så de kan få ett sexliv. 
    Män får också hjälp av vården med sitt sexliv. 
Svar på tråden Tycker visst att det är en mänsklig rättighet att få ligga