• wyhib

Vad ska ni köpa i julklapp till era barns pedagoger/lärare

Vad ska ni köpa i julklapp till era barns lärare och pedagoger?
    Jag ska köpa ekologiska badbomber från Lush och en liten chokkladask till mina barns 3 pedagoger och 2 lärare. Är nyfiken på vad andra köper.

• Svar på tråden Vad ska ni köpa i julklapp till era barns pedagoger/lärare
  • Anonym (Tacksam!)

Såg rubriken och insåg att himmel vad skönt det är att barnen går i högstadiet och vi slipper detta! 

• Agda90

Jag hade en gammal kollega på FB. Hon var lärare. inför varje terminsavslutning la hon upp och skröt hur mycket presenter hon hade fått av sina elever. Lite som att skryta om hur populär hon var som lärare. 
    Jag tyckte att det var äckligt rent ut sagt och det var då jag slutade samla ihop pengar för att ge lärarna presenter. 

• violis

Presenter vid jul/ sommar är inget vi förväntar oss..som någon sa att ta hand om era barn är vårt jobb..o vi får lön för det ( en dålig lön i förhållande till utbildning ,ansvar och arbetsbelastning..men det är ju ett kvinnoyrke 😎) 

Sen precis som alla andra så uppskattar vi att få uppskattning för det jobb vi gör om ni är nöjda med det arbete och omsorg vi ger era barn varje dag?men uppskattning behöver inte betyda köpta presenter..det kan vara ett kort ni och ert barn gjort tillsammans där ni skriver något ,det kan vara att berätta hur glada o nöjda ni är för allt ert barn får göra ,uppleva och lära sig

Att ni dagligen ser till att era barn har de kläder de behöver för att klara dagen utan att bli blöta eller kalla 
    Att ni varje dag ser till att plocka ur alla era barns kläder så att vi när vi kommer in med 20-25 blöta frusna barn möts av ett tomt torkskåp 
    Att ni namnar alla era barns kläder som ni vill ha tillbaka 
    Att ni tänker på att köpa kläder och skor som barnen har en chans att klara av att ta på sig själva ?
    Allt sådant är också uppskattning i vardagen då det underlättar för oss och ger oss mer tid för att ge era barn en meningsfull förskoletid

Sedan finns det ingen uppskattning som slår att mötas av glada ? Violis jag har saknat dig !?  om man varit borta någon dag..eller alla dagliga kramar o barn som kryper intill och visar att de vill ha närhet att de litar på en och kommer för en tröstande famn när de är ledsna för att de slagit sig eller saknar sina föräldrar , att få lyssna på allt barnen vill berätta, hur de litar på att du ska kunna hjälpa dem med ett problem stort som litet 

• Anonym (Y)
    Anonym (Tacksam!) skrev 2023-12-01 15:31:19 följande:

Såg rubriken och insåg att himmel vad skönt det är att barnen går i högstadiet och vi slipper detta! 

Intresseflaggan hissas
  • Anonym (Pannkaka)

Så är det inte här. Men snart är det gymnasiet så då kanske... 

(Kan tycka när grundskolan går ut och säger att man inte kan kräva ens en frukt på en utflykt att de borde gå ut med ett statement med inga presenter till lärare heller, men men. Möjligen typ armband och sådant som barnen kan göra själva på fritids och en teckning.)
  • Anonym (Pannkaka)

(Kan tycka när grundskolan går ut och säger att man inte kan kräva ens en frukt på en utflykt att de borde gå ut med ett statement med inga presenter till lärare heller, men men. Möjligen typ armband och sådant som barnen kan göra själva på fritids och en teckning.)
  • Anonym (X)
    Anonym (Pannkaka) skrev 2023-12-12 08:44:19 följande:

Fast det är ju inte LÄRARANAS fel att kommunen har dålig budget 🤦🏾?♂️ Snarare så ska man väl hylla de lärarna extra om tar sig an barnen utan tillräckliga resurser.
  • Anonym (X)

Wow så lärarna i högstadier gör inget? Nyhet för mig.
  • Anonym (Pannkaka)
    Anonym (X) skrev 2023-12-12 10:10:29 följande:
    Fast det är ju inte LÄRARANAS fel att kommunen har dålig budget 🤦🏾?♂️ Snarare så ska man väl hylla de lärarna extra om tar sig an barnen utan tillräckliga resurser.
    Fast det har väl inte alls med kommunens budget. Du får nog läsa lite bättre vad jag skrev innan du dissar och gör tummen ner och diverse negativa emojis. 

Vår kommun har gått ut och sagt att man inte kan kräva av vårdnadshavarna att de ska skicka med frukt pga tuff ekonomi för vårdnadshavare. Ska skolan ha utflykt ska SKOLAN stå för mat på deras (kommunens budget).  Detta då fler och fler vårdnadshavare har tight ekonomi och kanske svårt att skicka med en frukt till ex skogsutflykten eller mat till skolresan. 

Eftersom kommunen är väl insatt i att många vårdnadshavare har svårt att skicka med en frukt så kan de ju stoppa presenter till lärarna också. Har man inte råd med en frukt per barn lär man inte ha råd med present heller till lärarna. 

Har själv arbetat inom yrket och tycker att det var lite överskattat. Jag fick ju lön och present av min arbetsgivare. Det som berört mig mest genom åren av alla presenter är ett handskrivet brev med ett par rader från en familj vars barn jag hade haft hand om lite grand den terminen. Men tydligen hade det lilla jag gjort för dem gjort ett stort avtryck. Det uppskattade jag mer än många andra pryttlar som jag fått genom åren. 
  • Anonym (X)
    Anonym (Pannkaka) skrev 2023-12-12 10:41:09 följande:
    Fast det har väl inte alls med kommunens budget. Du får nog läsa lite bättre vad jag skrev innan du dissar och gör tummen ner och diverse negativa emojis. 

Vår kommun har gått ut och sagt att man inte kan kräva av vårdnadshavarna att de ska skicka med frukt pga tuff ekonomi för vårdnadshavare. Ska skolan ha utflykt ska SKOLAN stå för mat på deras (kommunens budget).  Detta då fler och fler vårdnadshavare har tight ekonomi och kanske svårt att skicka med en frukt till ex skogsutflykten eller mat till skolresan. 

Eftersom kommunen är väl insatt i att många vårdnadshavare har svårt att skicka med en frukt så kan de ju stoppa presenter till lärarna också. Har man inte råd med en frukt per barn lär man inte ha råd med present heller till lärarna. 

Har själv arbetat inom yrket och tycker att det var lite överskattat. Jag fick ju lön och present av min arbetsgivare. Det som berört mig mest genom åren av alla presenter är ett handskrivet brev med ett par rader från en familj vars barn jag hade haft hand om lite grand den terminen. Men tydligen hade det lilla jag gjort för dem gjort ett stort avtryck. Det uppskattade jag mer än många andra pryttlar som jag fått genom åren. 
    Då är det ju ännu mer irrelevant, det är ju inte obligatoriskt.
    Dessutom handlar ju tråden om vad man SKA ge, inte om man inte ska göra det. Lite som att fråga vilken färg folk har på bilen och få svaret "jag gillar inte bilar". Who cares liksom. Keep on scrolling.
Svar på tråden Vad ska ni köpa i julklapp till era barns pedagoger/lärare