Anonym (X) skrev 2023-12-12 10:10:29 följande:
Fast det är ju inte LÄRARANAS fel att kommunen har dålig budget 🤦🏾?♂️ Snarare så ska man väl hylla de lärarna extra om tar sig an barnen utan tillräckliga resurser.
Fast det har väl inte alls med kommunens budget. Du får nog läsa lite bättre vad jag skrev innan du dissar och gör tummen ner och diverse negativa emojis.
Vår kommun har gått ut och sagt att man inte kan kräva av vårdnadshavarna att de ska skicka med frukt pga tuff ekonomi för vårdnadshavare. Ska skolan ha utflykt ska SKOLAN stå för mat på deras (kommunens budget). Detta då fler och fler vårdnadshavare har tight ekonomi och kanske svårt att skicka med en frukt till ex skogsutflykten eller mat till skolresan.
Eftersom kommunen är väl insatt i att många vårdnadshavare har svårt att skicka med en frukt så kan de ju stoppa presenter till lärarna också. Har man inte råd med en frukt per barn lär man inte ha råd med present heller till lärarna.
Har själv arbetat inom yrket och tycker att det var lite överskattat. Jag fick ju lön och present av min arbetsgivare. Det som berört mig mest genom åren av alla presenter är ett handskrivet brev med ett par rader från en familj vars barn jag hade haft hand om lite grand den terminen. Men tydligen hade det lilla jag gjort för dem gjort ett stort avtryck. Det uppskattade jag mer än många andra pryttlar som jag fått genom åren.