• Flöjt

    Varför tränar inte alla tjejer sin rumpa?

    En tjejs rumpa är utan tvekan den mest attraktiva kroppsdelen på en kvinna, och som alla killar tittar på mest.

    Vilket tjej som helst kan gå från att vara en 5a till en 9a bara hon har en fin vältränad rumpa. Så hur kommer det sig att inte alla tjejer tränar sin rumpa? Ibland kan jag se tjejer träna sina armar och det känns som ett slöseri med tid och energi.

  • Svar på tråden Varför tränar inte alla tjejer sin rumpa?
  • Anonym (man)

    Varför är inte alla män muskulösa och manliga? När kvinnor ju vill ha en riktig karl. 

  • Anonym (Intressant)
    Anonym (man) skrev 2022-03-20 20:52:16 följande:

    Varför är inte alla män muskulösa och manliga? När kvinnor ju vill ha en riktig karl. 


    Många kvinnor säger redan olika saker vad de tycker männen ska vara för några personer. 
  • Anonym (M2)
    Anonym (Peter) skrev 2022-03-14 10:04:18 följande:

    Han ställer frågor om varför kvinnor inte vill bli så attraktiva för män som möjligt, eller hur?


    Fråga ja, fortfarande inte diktera 
  • Anonym (Rumpkillen)
    Flöjt skrev 2022-01-16 15:18:02 följande:
    Varför tränar inte alla tjejer sin rumpa?

    En tjejs rumpa är utan tvekan den mest attraktiva kroppsdelen på en kvinna, och som alla killar tittar på mest.

    Vilket tjej som helst kan gå från att vara en 5a till en 9a bara hon har en fin vältränad rumpa. Så hur kommer det sig att inte alla tjejer tränar sin rumpa? Ibland kan jag se tjejer träna sina armar och det känns som ett slöseri med tid och energi.


    Relevant fråga.
  • Anonym (Lite bortkastat med rumpövningar?ar)
    Anonym (Rumpkillen) skrev 2022-03-29 20:23:54 följande:
    Relevant fråga.
    För att rumpövningar känns ineffektiva. Helt ärlig nu. Har fått avsevärt bättre resultat på rumpan av att träna basövningar än vad jag fick av rumpövningar. Knäböj och marklyft= röven på köpet.

    Inte för att jag har en jätteröv på något sätt men den har blivit betydligt större och "putigare" sedan jag började träna annorlunda.  
  • Anonym (Rumpkillen)
    Anonym (Lite bortkastat med rumpövningar?ar) skrev 2022-03-29 20:32:32 följande:
    För att rumpövningar känns ineffektiva. Helt ärlig nu. Har fått avsevärt bättre resultat på rumpan av att träna basövningar än vad jag fick av rumpövningar. Knäböj och marklyft= röven på köpet.

    Inte för att jag har en jätteröv på något sätt men den har blivit betydligt större och "putigare" sedan jag började träna annorlunda.  
    Låter verkligen som om du tar hand om din rumpa. Det uppskattar vi rumpkillar.
  • En glad tjej
    Flöjt skrev 2022-01-16 15:18:02 följande:
    Varför tränar inte alla tjejer sin rumpa?

    En tjejs rumpa är utan tvekan den mest attraktiva kroppsdelen på en kvinna, och som alla killar tittar på mest.

    Vilket tjej som helst kan gå från att vara en 5a till en 9a bara hon har en fin vältränad rumpa. Så hur kommer det sig att inte alla tjejer tränar sin rumpa? Ibland kan jag se tjejer träna sina armar och det känns som ett slöseri med tid och energi.


    För att vi tränar för vår egen skull och inte för att killar ska titta på oss! Jag gymmar regelbundet, tre dagar i veckan och är inte utrustad med särskilt stor rumpa. Jag har ändå en pojkvän som gillar allt på mig, alla är inte rumpfixerade.
  • Anonym (Lite_sladdrig)

    Jag gillar när kvinnors rumpor inte är så där fasta och hårda utan en aning hängande och sladdriga, på "rätt sätt". Det ger en lite mer "slampig" känsla och är mer upphetsande.

  • New  Dawn
    Anonym (anonym) skrev 2022-01-17 15:26:35 följande:
    De flesta tränar för att ökad syresättning är bra för hjärnans funktion, och för att bli gladare, mer produktiv, mer skarp och kvicktänkt. (om man tränar kondition.)

    Styrketräning är bra för att orka mer i vardagen utan att få ont. Rumpmuskler har inte ett skit med styrka i vardagen att göra. Benmuskler, armmuskler, rygg- och magmuskler har det däremot. Liksaså kondition.

    Återigen, som har tagits upp i tidigare trådar, de flesta som är överviktiga och ohälsosamma i Sverige är MÄN. 57 procent av männen i Sverige är överviktiga i Sverige. 46 procent av kvinnorna i Sverige är överviktiga.

    Alltså, är det MÄN som grupp som är mer ohälsosamma än kvinnor. Kvinnor 'tar hand om sin kropp' bättre än män. 

    Har sett så många män med kulmagar att det är skrattretande vad de snackar skit om kvinnors kroppar. 
    👍
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Polyrytm
    Mimosa86 skrev 2022-01-16 15:29:06 följande:
    ? Det är väl mer slöseri att träna rumpa än armar? Muskler på armarna har man ju bra nytta av, vad bär man med rumpan? (Nu tänker vi alltså vad som är bäst för tjejen i fråga gällande hennes kropp och inte fokus på killars)
    Sätesmusklerna är ju en av de största muskelgrupperna så det är klart att rumpan(rumpmusklerna) är av nytta. Inte primärt för att man ska glo och klämma på den.

    Även fast det är mysigt också....
  • New  Dawn
    Flöjt skrev 2022-01-17 00:34:34 följande:
    Okej. Så kvinnor resonerar såhär "Jag bryr mig inte om min man åtrår mig och jag tänker inte på något sätt göra mig själv attraktiv för honom eftersom det finns minst 200 män som vill ligga med mig även om jag väger 200kg + jag hade kunnat ta betalt för sex".

    Tack då fick jag mitt svar på frågan i TS.
    Jag tror att väldigt många kvinnor vet och känner att männen åtrår dem, men olika typer av rumpa, så det finns ingen speciell anledning att träna av den anledningen. Det kanske tom är så att det finns fler kvinnor som har problemet att mannen tänder för mycket på dem, och vill ha sex lite för ofta.
    Om de tränar är det nog mer för hälsa, styrka och kanske självkänsla. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden Varför tränar inte alla tjejer sin rumpa?