• Loppan1994

    IVF 2022

    Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

  • Svar på tråden IVF 2022
  • Orkidé8181
    Loppan1994 skrev 2023-06-17 12:32:04 följande:

    Hur går det för er alla? 
    Jag är i v 35+3 och denna värmen alltså 🥵


    Jag har faktiskt precis plussat, är i v 5 :)
    ska på vul om 3 v.

    stackare, förstår att värmen kanske inte uppskattas när man är i v 35!

    min yngsta är född i juli, kommer ihåg att jag stod i shorts utanför BB km 22 på kvällen, värmen höll på å ta dö på mig!
  • Loppan1994
    Orkidé8181 skrev 2023-06-17 14:53:57 följande:
    Jag har faktiskt precis plussat, är i v 5 :)
    ska på vul om 3 v.

    stackare, förstår att värmen kanske inte uppskattas när man är i v 35!

    min yngsta är född i juli, kommer ihåg att jag stod i shorts utanför BB km 22 på kvällen, värmen höll på å ta dö på mig!
    Men grattis vad kul 🥰 spännande att få se första gången 😃 

    Nej fy den uppskattas verkligen inte 😂 
  • Orkidé8181
    Loppan1994 skrev 2023-06-19 01:02:19 följande:
    Men grattis vad kul 🥰 spännande att få se första gången 😃 

    Nej fy den uppskattas verkligen inte 😂 
    Tack Hjärta

    Har bestämt mig för att inte vara gnällig, men går typ 1 dag så är det något fel med vädret igen? hahaha
  • Loppan1994
    Orkidé8181 skrev 2023-06-19 16:26:31 följande:
    Tack Hjärta

    Har bestämt mig för att inte vara gnällig, men går typ 1 dag så är det något fel med vädret igen? hahaha
    Haha ellerhur! När regnet väl kom så vart man less direkt, och nu när solen är här så är de likadant 😂
  • Orkidé8181
    Loppan1994 skrev 2023-06-22 15:12:47 följande:
    Haha ellerhur! När regnet väl kom så vart man less direkt, och nu när solen är här så är de likadant 😂
    Just nu känns det som man bara ska vara glad och tacksam, men nu känner jag mig nere för att det är årets längsta dag imorgon, sen vänder det igen? hahaha

    orkar inte med mig själv just nu?

    hur mår du? 
  • Loppan1994
    Orkidé8181 skrev 2023-06-22 16:06:10 följande:
    Just nu känns det som man bara ska vara glad och tacksam, men nu känner jag mig nere för att det är årets längsta dag imorgon, sen vänder det igen? hahaha

    orkar inte med mig själv just nu?

    hur mår du? 
    Ja lite så, tacksam för att man lyckats efter de vi kämpat så hårt för, men är svårt att va tacksam hela tiden 😮?💨

    Svullna fötter, foglossning, sammandragningar och sendrag i magen, konstant trött, kissnödig så fort jag rör mig och gråter för allt 😂 haha det sammanfattar mima veckor sen v 23 till nu 😂 
    Slutade med trombylen igår då den inte anses göra nån mer nytta och fl närmar sig. Än har jag inte haft nån protein i urinen så hoppas innerligt jag klarar mig undan havandeskapsförgiftning denna gång :) 

    Har kämpat med snitt pga förlossningsrädsla men blev nekad så är blandade känslor. Har tid på bf dagen 18 juli så sa läkaren att antingen blir de igångsättning eller så blir vi hemskickade så ovissheten är extrem 🙄 

    Hur mår du? 🤗
  • Orkidé8181
    Loppan1994 skrev 2023-06-23 10:33:30 följande:
    Ja lite så, tacksam för att man lyckats efter de vi kämpat så hårt för, men är svårt att va tacksam hela tiden 😮?💨

    Svullna fötter, foglossning, sammandragningar och sendrag i magen, konstant trött, kissnödig så fort jag rör mig och gråter för allt 😂 haha det sammanfattar mima veckor sen v 23 till nu 😂 
    Slutade med trombylen igår då den inte anses göra nån mer nytta och fl närmar sig. Än har jag inte haft nån protein i urinen så hoppas innerligt jag klarar mig undan havandeskapsförgiftning denna gång :) 

    Har kämpat med snitt pga förlossningsrädsla men blev nekad så är blandade känslor. Har tid på bf dagen 18 juli så sa läkaren att antingen blir de igångsättning eller så blir vi hemskickade så ovissheten är extrem 🙄 

    Hur mår du? 🤗

    Stackare, det sjuka är att efter förlossningen så bara försvinner allt å man glömmer bort hur jobbigt allt var? hahaha

    har glömt, men är det erat första? 


    jag tag fortfarande cyklogest, ska ta fram till vul 5: e juli, får se sedan om jag ska fortsätt, är redan trött på de där plupparna?

    varför blev du nekad snitt? 
    jag har fört mina 2 på ? vanligt ? vid och det tips jag kan ge är att ? bara ? följa med och lita på de du har runtomkring dig, kroppen sköter detta? med min andra sa de att jag skulle försöka hålla emot för det fick inte gå för fort, men det gick ju inte! Kroppens värkar går inte att styra över, varken att bromsa eller skynda på?

    jag mår bra, har förvånansvärt lite symtom, trött å mår lite illa emellanåt? blir lite varm också när jag gör saker
    annars ingenting? spänner såklart lite nertill men inget jag liksom störs av

  • Loppan1994
    Orkidé8181 skrev 2023-06-23 10:51:55 följande:

    Stackare, det sjuka är att efter förlossningen så bara försvinner allt å man glömmer bort hur jobbigt allt var? hahaha

    har glömt, men är det erat första? 


    jag tag fortfarande cyklogest, ska ta fram till vul 5: e juli, får se sedan om jag ska fortsätt, är redan trött på de där plupparna?

    varför blev du nekad snitt? 
    jag har fört mina 2 på ? vanligt ? vid och det tips jag kan ge är att ? bara ? följa med och lita på de du har runtomkring dig, kroppen sköter detta? med min andra sa de att jag skulle försöka hålla emot för det fick inte gå för fort, men det gick ju inte! Kroppens värkar går inte att styra över, varken att bromsa eller skynda på?

    jag mår bra, har förvånansvärt lite symtom, trött å mår lite illa emellanåt? blir lite varm också när jag gör saker
    annars ingenting? spänner såklart lite nertill men inget jag liksom störs av


    Ja å tur är väl det haha 

    Det är våran första gemensamma, jag har en pojk sen innan 

    Åh rinner den oxå sådär härligt? Jag tog i 2-3v efter pluss men den där andra som ja glömt namnet på 😅 men det var pga en studie vi var med på annars tar man ju inte de vid fet så vet inte om det var det som gjorde att de tog sig 🤔

    Läkaren tyckte ändå min förlossning gick bra, blev igångsatt och från ballonger ramla ut så tog de 7h tills han va ute, men hade ju kraftig havandeskapsförgiftning med organ påverkan och fick eklampsi kramper efteråt så det sitter i :( 

    Är rädd att få Panikattacker oxå.

    Haha men exakt, vid krystandet sa dom till mig med att andas igenom några verkar men det var bannemig inte lätt när kroppen tyckte på själv 😂 

    Ja jag får försöka behålla ett lung och bara lyssna och hoppas det går bra. 

    Härligt att du mår bra, hoppas de håller i sig 🤗
  • Mathilda88
    Orkidé8181 skrev 2023-06-17 14:53:57 följande:
    Jag har faktiskt precis plussat, är i v 5 :)
    ska på vul om 3 v.

    stackare, förstår att värmen kanske inte uppskattas när man är i v 35!

    min yngsta är född i juli, kommer ihåg att jag stod i shorts utanför BB km 22 på kvällen, värmen höll på å ta dö på mig!
    Stort grattis!! Och till dig med Loppan1994! Håller tummarna för att allt går bra! Ja märkligt det här med kejsarsnitt - man får till sig att man har rätt till det, men hör så många som nekas ändå trots olika omständigheter. Svägerskan fick göra akutsnitt på första pga för svaga värkar och bebis på sned. Nekades snitt andra gången när hon efterfrågade (inkl flera andra orsaker) och slutade ändå på exakt samma sätt. Oskyldig

    Själv inväntar jag att RMC Malmö öppnar efter sommarstängningen igen och mensen preliminärt kommer i slutet av augusti så nästa omgång kan startas. Har gjort första försöket i maj som visade på granulerade (dåliga) ägg. Alla dog. Så mkt ångest nu inför hösten om det ens är värt att genomgå all den fysiska och psykiska smärtan två gånger till innan en ev äggdonation. Försöker tänka på annat kul i livet, men svårt när kroppen fortfarande är helt rubbad ur balans och påminner en varje dag om vad som pågår. Förra månaden LH hela cykeln, denna cykeln deppig. Hoppas man kan få må normalt igen nästa cykel! {#emotions_dlg.flower}
  • Loppan1994
    Mathilda88 skrev 2023-07-19 19:31:10 följande:
    Stort grattis!! Och till dig med Loppan1994! Håller tummarna för att allt går bra! Ja märkligt det här med kejsarsnitt - man får till sig att man har rätt till det, men hör så många som nekas ändå trots olika omständigheter. Svägerskan fick göra akutsnitt på första pga för svaga värkar och bebis på sned. Nekades snitt andra gången när hon efterfrågade (inkl flera andra orsaker) och slutade ändå på exakt samma sätt. Oskyldig

    Själv inväntar jag att RMC Malmö öppnar efter sommarstängningen igen och mensen preliminärt kommer i slutet av augusti så nästa omgång kan startas. Har gjort första försöket i maj som visade på granulerade (dåliga) ägg. Alla dog. Så mkt ångest nu inför hösten om det ens är värt att genomgå all den fysiska och psykiska smärtan två gånger till innan en ev äggdonation. Försöker tänka på annat kul i livet, men svårt när kroppen fortfarande är helt rubbad ur balans och påminner en varje dag om vad som pågår. Förra månaden LH hela cykeln, denna cykeln deppig. Hoppas man kan få må normalt igen nästa cykel! {#emotions_dlg.flower}
    Nu är våran pojke äntligen här 😍 förlossningen gick över förväntan, blev igångsatt och 3h senare kom han ☺ 

    Håller tummarna för dig att dina ägg ska funka ❤
  • Mathilda88
    Loppan1994 skrev 2023-07-25 21:56:47 följande:
    Nu är våran pojke äntligen här 😍 förlossningen gick över förväntan, blev igångsatt och 3h senare kom han ☺ 

    Håller tummarna för dig att dina ägg ska funka ❤
    Stort grattis!!!!! Hjärta{#emotions_dlg.flower}NalleSoligHjärta Så underbart att få höra!!

    Tack så mycket! Hjärta
Svar på tråden IVF 2022