Anonym (16år) skrev 2022-07-04 12:49:18 följande:
De flesta som skiljer sig kanske inte fortsätter som vänner och därmed känner med den andra och att det hela blir jobbigt för denne.
Men du har kanske rätt, det kanske är samma sak om man bara försöker se till vad det är. Men jag tycker det är svårt.
Han lever troligtvis i villfarelsen att det här ä en bra lösning dessutom. Så jag tror inte att han vill ?flytta?/inte komma och hälsa på här. Men att vi ska skiljas är inget problem. Vi är ju eniga om att vi inte borde gift oss.
Så ett alternativ är att se det som att vi har skaffat bostaden till barnen och att jag skaffar egen lya och huset är tillgängligt för den som vill och kan och att det i första hand är barnens bostad. Då kan vi hänga med varann om vi vill men jag kan välja att vara min egen när det passar. Men det här skulle betyda att vi liksom fortsätter att vara bundna till varann på ett sätt jag skulle vilja slippa.
Är jag hopplös? 
De flesta som skiljer sig är inte ovänner, även om de inte umgås dagligen...
Och många pappor jobbar på annan ort och har sina barn tex. varannan helg. (sjömän, resemontörer, riksdagsledamöter, osv)
Så såå ovanliga är ni inte! Lös det på samma sätt som alla andra - se till att pappan skaffar en lägenhet där han kan bo när han har barnen!
Att DU istället ska skaffa en lägenhet till är ju bara... jättekonstigt...