• Överrumplad

    Fick precis reda på att min man är otrogen

    Hej.
    I morse kollade jag min mans telefon och fick då reda på att han är otrogen och vill lämna mig för denne. Detta har han sagt till henne. 
    Efter att jag åkt och handlat så åkte han iväg, efter att ha varit bortrest utomlands i 2 veckor och kom hem i natt. Sa ingenting, men jag förstår.
    Han vet inte att jag vet.
    Jag försöker bita ihop.
    Vi har 3 barn (4 just nu) och har varit gifta i nästan 30 år.
    Vi har hus och hund och gemensam ekonomi. 
    Nu har han varit hemifrån i 4 timmar, och jag fruktar när han kommer tillbaka.
    Vad ska jag säga?
    Jag vill bara att han packar och försvinner.
    Men barnen då? Vad ska han säga till dom? Vad ska jag säga till dom?
    Pendlar mellan sorg, apati, hysteri och framtida kalkylering av ekonomin.
    Vad ska jag säga när och om han ens kommer hem idag?

  • Svar på tråden Fick precis reda på att min man är otrogen
  • Överrumplad

    Nej vi har fortfarande inte pratat sedan i söndags, då jag sa åt honom att flytta ut.
    Men jag känner honom så väl, jag ser hans ilska och hur han ignorerar mig, det han gör är att ge mig skulden för hur allt blev. 
    Hur livet blev.
    Hur vardagen blev med måsten.
    Tom så lägger han troligen skulden på mig att han har hittat en annan.
    Ja skilsmässor smittar bland medelålders gubbar, nu är nog alla hans vänner frånskilda. Även han snart.
    Motorcykel har han haft, sålde den bara för 2 månader sen då han förlorat sina pensionssparande på aktier och spel.
    Han har gått runt med övervikt och trasiga joggingkläder i alla år, nu rakar han sig och tar på sig tajta jeans.

    Om råden att packa en väska åt honom, hade vi inte haft barn så hade det hänt redan i söndags. Men jag vill inte skapa något drama, jag vill att det här ska gå lugnt till. Det enda som händer är att pappa vill skiljas och ska flytta till eget. Det är det jag säger till barnen.
    Dom vet att jag är ledsen, för jag ville ju inte det här. Men nu är det så här. Och att det här har absolut ingenting med dom att göra, absolut ingenting. Det är mellan pappa och mamma. 

    I natt sov han borta.
    Via barnen fick jag veta att han kollar efter lägenhet. Vet du vad pappa sa? Att han är etta på en lägenhet. 

    Han har redan skickat in skilsmässoansökan, kom på mitt mail.

    Jag ska försöka en dag till. Jobbet är nog bra för att få distans. Igår ville jag knappt åka hem efter jobbet, mådde så illa på vägen hem.
    Men självklart åkte jag hem. Till barnen.
    Det var skönt att han inte var hemma. 
    Men nu saknar jag honom.
    Men även hatar. 
    Jag tycker så himla synd om barnen bara.

  • Ensammake

    Jag tror att det är viktigt att du sätter tydliga gränser och inte accepterar att gränserna förskjuts för att du inte vill bråka inför barnen. 

    Barn lär sig av sina föräldrar, om ger med dig så kommer de omedvetet lära sig att det så det ska gå till. Du bör stå på dig, vara tydlig, saklig och konsekvent med vad som gäller. Vill han stå och gapa och skrika så är det upp till honom, men jag tycker inte att du ska inte acceptera det.

    Har du sagt vad som gäller så är det det som gäller, precis som man gör med barn eller hundar, börjar man tveka och ge med sig så slutar det inte bra.

  • nihka
    Överrumplad skrev 2022-07-15 04:18:15 följande:

    Nej vi har fortfarande inte pratat sedan i söndags, då jag sa åt honom att flytta ut.
    Men jag känner honom så väl, jag ser hans ilska och hur han ignorerar mig, det han gör är att ge mig skulden för hur allt blev. 
    Hur livet blev.
    Hur vardagen blev med måsten.
    Tom så lägger han troligen skulden på mig att han har hittat en annan.
    Ja skilsmässor smittar bland medelålders gubbar, nu är nog alla hans vänner frånskilda. Även han snart.
    Motorcykel har han haft, sålde den bara för 2 månader sen då han förlorat sina pensionssparande på aktier och spel.
    Han har gått runt med övervikt och trasiga joggingkläder i alla år, nu rakar han sig och tar på sig tajta jeans.

    Om råden att packa en väska åt honom, hade vi inte haft barn så hade det hänt redan i söndags. Men jag vill inte skapa något drama, jag vill att det här ska gå lugnt till. Det enda som händer är att pappa vill skiljas och ska flytta till eget. Det är det jag säger till barnen.
    Dom vet att jag är ledsen, för jag ville ju inte det här. Men nu är det så här. Och att det här har absolut ingenting med dom att göra, absolut ingenting. Det är mellan pappa och mamma. 

    I natt sov han borta.
    Via barnen fick jag veta att han kollar efter lägenhet. Vet du vad pappa sa? Att han är etta på en lägenhet. 

    Han har redan skickat in skilsmässoansökan, kom på mitt mail.

    Jag ska försöka en dag till. Jobbet är nog bra för att få distans. Igår ville jag knappt åka hem efter jobbet, mådde så illa på vägen hem.
    Men självklart åkte jag hem. Till barnen.
    Det var skönt att han inte var hemma. 
    Men nu saknar jag honom.
    Men även hatar. 
    Jag tycker så himla synd om barnen bara.


    OK. Då har du bett honom att flytta och han har en lägenhet på gång. Bra!

    Då kan han skaffa flyttlådor och börja packa i stället för att ligga i hängmattan och texta sin älskarinna. Han kan börja med kläder och personliga tillhörigheter och sedan får ni gå igenom och dela upp det gemensamma. Se till att han även tar med sig sin skit så han inte lämnar till dig att rensa bland hans gamla ratade grejer.

    Bland det ynkligaste en människa kan göra är att skylla sina felsteg på någon annan. Om han ansåg att ni hade problem i förhållandet skulle han ha vänt sig till dig först och inte till en annan kvinna. Det är hans val som han måste står för till 100% själv.

    Jättebra att du inte blandar in barnen. Jag fattar inte hur han tänker som berättar för barnen om hur det går med lägenhetsletandet, men dig. Han gör ju barnen till sitt språkrör. H-e vad lågt! 

    Ambivalens hör till, men kom ihåg att det inte bara är honom som person du saknar utan själva tvåsamheten i sig och drömmen om allt som skulle bli och som nu inte blir. Du kommer inte att sakna den skitstövel han har blivit.
  • molly50
    Överrumplad skrev 2022-07-15 04:18:15 följande:

    Nej vi har fortfarande inte pratat sedan i söndags, då jag sa åt honom att flytta ut.
    Men jag känner honom så väl, jag ser hans ilska och hur han ignorerar mig, det han gör är att ge mig skulden för hur allt blev. 
    Hur livet blev.
    Hur vardagen blev med måsten.
    Tom så lägger han troligen skulden på mig att han har hittat en annan.
    Ja skilsmässor smittar bland medelålders gubbar, nu är nog alla hans vänner frånskilda. Även han snart.
    Motorcykel har han haft, sålde den bara för 2 månader sen då han förlorat sina pensionssparande på aktier och spel.
    Han har gått runt med övervikt och trasiga joggingkläder i alla år, nu rakar han sig och tar på sig tajta jeans.

    Om råden att packa en väska åt honom, hade vi inte haft barn så hade det hänt redan i söndags. Men jag vill inte skapa något drama, jag vill att det här ska gå lugnt till. Det enda som händer är att pappa vill skiljas och ska flytta till eget. Det är det jag säger till barnen.
    Dom vet att jag är ledsen, för jag ville ju inte det här. Men nu är det så här. Och att det här har absolut ingenting med dom att göra, absolut ingenting. Det är mellan pappa och mamma. 

    I natt sov han borta.
    Via barnen fick jag veta att han kollar efter lägenhet. Vet du vad pappa sa? Att han är etta på en lägenhet. 

    Han har redan skickat in skilsmässoansökan, kom på mitt mail.

    Jag ska försöka en dag till. Jobbet är nog bra för att få distans. Igår ville jag knappt åka hem efter jobbet, mådde så illa på vägen hem.
    Men självklart åkte jag hem. Till barnen.
    Det var skönt att han inte var hemma. 
    Men nu saknar jag honom.
    Men även hatar. 
    Jag tycker så himla synd om barnen bara.


    Han inser kanske att han har gjort fel,men är för stolt för att erkänna det.
    Då är det lättare att lägga skulden för allt på dig.
    Men du ska inte acceptera det.
    Det är han som ensam bär ansvaret för att det har blivit så här.
    Att han sen drar in barnen i det hela är bara så dåligt av honom.
    Tror han inte att det är svårt nog för dem ändå?
    Jag tycker,som Nikha skrev,att du borde packa en väska åt honom så han kan hålla sig borta ett tag.
    Och packa även med hans skittvätt.
    Den ska du inte ta hand om. Det kan han göra själv i fortsättningen.
    Och har han en lägenhet på gång så kan han skaffa flyttlådor också och börja packa.
    Han borde,som den vuxna människa han är,ha smak nog att hålla sig borta från dig ett tag nu.

    Att du saknar honom är inte konstigt. Inte heller att du samtidigt känner ett hat.
    Kanske saknar du den han var? Det ni en gång hade?
    Men försök fokusera på den han har blivit nu.
    Då kommer du lättare att kunna stå emot honom också om han skulle försöka få dig tillbaka eller så.
    Du förtjänar bättre än någon som beter sig som ett rövhål. 
  • Överrumplad

    Tack för allt stöd jag får från er.
    Ni blir min livlina.
    Igår fick våran jourhemsplacerade flicka flytta. Det blev ytterligare en sorg. Hon grät och ville inte flytta, men dom hade hittat en familj till henne så det var dags. Vi var bara akut tillfälliga. Så då grät jag för det också. 
    Han var hemma igår när jag kom hem från jobbet..
    Hade diskat och tvättat. Sa någonting om att han köpt någonting till bilen. Det är det första han sagt sen i söndags då jag bad honom flytta ut. Jag gick upp på övervåningen utan att svara.
    Sen åkte han iväg med bilen.
    Kom aldrig tillbaka.
    Jo jag förstår att jag saknar den han var, den han var för 28 år antagligen. Och att jag sörjer att familjen kraschade med ett brak. Jag sörjer för barnen. Och jag sörjer för misslyckande.
    Och jag kan inte förstå att han har förvandlats till ett svin bara över en dag.
    Jag har skrivit massor av sms där jag ber honom att bara packa och hålla sig på avstånd, men raderat dom alla.
    Jag har blivit totalt orke och viljelös.
    Jag har även tackat nej till en stor cheftjänst på jobbet, tackat nej till mitt drömjobb sedan 10 år tillbaka. 

  • molly50
    Överrumplad skrev 2022-07-16 13:39:28 följande:

    Tack för allt stöd jag får från er.
    Ni blir min livlina.
    Igår fick våran jourhemsplacerade flicka flytta. Det blev ytterligare en sorg. Hon grät och ville inte flytta, men dom hade hittat en familj till henne så det var dags. Vi var bara akut tillfälliga. Så då grät jag för det också. 
    Han var hemma igår när jag kom hem från jobbet..
    Hade diskat och tvättat. Sa någonting om att han köpt någonting till bilen. Det är det första han sagt sen i söndags då jag bad honom flytta ut. Jag gick upp på övervåningen utan att svara.
    Sen åkte han iväg med bilen.
    Kom aldrig tillbaka.
    Jo jag förstår att jag saknar den han var, den han var för 28 år antagligen. Och att jag sörjer att familjen kraschade med ett brak. Jag sörjer för barnen. Och jag sörjer för misslyckande.
    Och jag kan inte förstå att han har förvandlats till ett svin bara över en dag.
    Jag har skrivit massor av sms där jag ber honom att bara packa och hålla sig på avstånd, men raderat dom alla.
    Jag har blivit totalt orke och viljelös.
    Jag har även tackat nej till en stor cheftjänst på jobbet, tackat nej till mitt drömjobb sedan 10 år tillbaka. 


    Så han försöker låtsats som att inget har hänt?
    Jag tycker gott du kan skicka det där sms:et och be honom flytta ut.
    Han behöver inte dra ut på det här i onödan.
  • Elin pelin

    Fina du! Vilket helvete du har det just nu. Klart du måste sörja, ditt förhållande har dött, likaså alla gemensamma drömmar. Det är en stor sorg!
    Känner du att du kan vara ärlig mot din chef om varför jobbet inte passar just nu, att du inte skulle göra ett bra jobb så de tänker på dig nästa gång? Inte för att du kanske orkar tänka på det nu, men om det var din dröm så kan det vara värt att säga varför.
    Även om du inte känner det så, så framstår du som stark och att du kommer klara av detta, du kommer bli lyckligare än tidigare - så småningom!

  • Överrumplad

    Jag känner mig bara så himla ensam.
    Har alltid prioriterat familjen och barnen. Alltid kommit hem direkt efter jobbet till dom.
    Hjälpt dom med läxor och prov, jobbansökningar, hjälpt dom med hjärtesorg och kompiskonflikter. Följt med på alla aktiviteter under alla år, alla föräldramöten och utvecklingssamtal och tandläkarbesök. Dom har varit och är mina bästa vänner, och det är alltid mig dom vänt sig till.
    Vi har alltid haft huset fullt av deras kompisar. 
    Mamma är mamma och hon är en trygg förebild. 

    Men nu känns det som att jag tappar även den identiteten.
    Det är ju min enda identitet, känns det som.
    Mamma och Mamma är gift med pappa.
    Och barnen har ju blivit så stora, dom har fullt upp med sina egna liv, så det känns lite som att mitt uppdrag är slut.

    Kanske tycker han att jag inte såg honom. Men han såg nog inte mig heller.
    28 år och man tar varandra för givet.
    Så är det så klart.
    Alla hushållssysslor som han lämnat över till mig, i stort sett allt ansvar för barnen och djuren.
    Hur ska jag orka eller ens hinna med att dalta med honom, en vuxen man?

    Han berättade att han kände sig deprimerad före semestern.
    Jag sa att gå till vårdcentralen och fråga efter antidepressiva. 
    Det har han inte gjort. 
    Troligen tyckte han att jag skulle ordna det åt honom också.
    Istället går han och är otrogen och inbillar sig att dom älskar varandra. Fin medicin.
    Och väldigt egocentrisk.

    Han tog bilen i fredags, och är fortfarande borta.
    Jag har skrivit massor av sms, men kan inte förmå mig att skicka något.
    Sover på soffan, kan inte förmå mig att ens gå in i sovrummet. 
    Har fem barn här nu, det är svårt att visa mig stark och glad inför dom.

    Ja jag känner sorg, tomhet, bitterhet och ilska.
    Jag har blivit ratad och bortvald.
    Och nu går jag igenom både en livskris och identitetskris på samma gång. 

    Tack alla ni som skriver och stöttar, ni ger mig energi att komma framåt. 
    Det känns som att min chockfas är över snart i varje fall.
    Jag längtar så till nyorienteringsfasen nu, men förstår att det tar tid.
    Det har ju bara gått en vecka. 
    Men jag tänker inte gråta mera.

  • Magical

    Du kommer alltid att vara mamma, oavsett hur gamla dina barn är. Era barn kommer minnas att du var den stabila föräldern som stöttade och alltid fanns där, och kommer finnas i framtiden också. Det försvinner inte bara för att man skiljer sig. 
    Vad pappa gör med sin relation till dem är hans eget val. 

  • Ocdmänniska

    Du kommer alltid vara deras mamma, är själv 28 och behöver definitivt min mamma än, även fast jag bor med min sambo. En mamma är ens mamma och det ändras aldrig. 
    Inte heller är det fel att visa att du har det jobbigt, du är inte svag för det. Låt dom ta hand om dig lite istället för en skull. 
    Deras bild av dig kommer inte ändras, snarare att dom ser dig som starkare för att du inte tar nån skit och vet att du är värd mer än att vara med en man som är otrogen mot dig. 

    Det spelar ingen roll heller hur erat förhållande är eller var du och din man, man är inte otrogen när man är tillsammans med någon. 

    Låter verkligen som du fått tagit all lass i erat liv som familj, och det är otroligt starkt av dig. Ge dig själv tid att sörja för det är helt okej att göra det.

  • Marie7

    Dina barn kommer alltid minnas att det var just du som alltid fanns där för dem. En riktig mamma. Var stolt över det. Om en man känner sig åtsidosatt pga det är det fel. Självklart behöver man underhålla kvinna-man relationen och inte bara vara föräldrar, men det förmodar jag att ni säkert gjort nu och då. Hans livskris är inte ditt ansvar. Kände han sig deprimerad är det han som behöver söka vård. Om än stöttning av dig. Tillåt dig att sörja. För den fasen kommer. Låt dina barn ta hand om dig. Relationen mellan de och deras far är något han och de får jobba på. Den måste inte du tillgodose. Tillåt dig att säga att han sårat dig djupt. Men smutskasta inte. Det gör han så bra själv. Ventilera, analysera, skrik och gråt. Din styrka har du i dina barn. Ditt arbete. Familj och vänner. De bär dig nu. Ekonomiskt kommer du klara dig. Det är tryggt. Vila i det. 

  • molly50
    Överrumplad skrev 2022-07-17 09:17:14 följande:

    Jag känner mig bara så himla ensam.
    Har alltid prioriterat familjen och barnen. Alltid kommit hem direkt efter jobbet till dom.
    Hjälpt dom med läxor och prov, jobbansökningar, hjälpt dom med hjärtesorg och kompiskonflikter. Följt med på alla aktiviteter under alla år, alla föräldramöten och utvecklingssamtal och tandläkarbesök. Dom har varit och är mina bästa vänner, och det är alltid mig dom vänt sig till.
    Vi har alltid haft huset fullt av deras kompisar. 
    Mamma är mamma och hon är en trygg förebild. 

    Men nu känns det som att jag tappar även den identiteten.
    Det är ju min enda identitet, känns det som.
    Mamma och Mamma är gift med pappa.
    Och barnen har ju blivit så stora, dom har fullt upp med sina egna liv, så det känns lite som att mitt uppdrag är slut.

    Kanske tycker han att jag inte såg honom. Men han såg nog inte mig heller.
    28 år och man tar varandra för givet.
    Så är det så klart.
    Alla hushållssysslor som han lämnat över till mig, i stort sett allt ansvar för barnen och djuren.
    Hur ska jag orka eller ens hinna med att dalta med honom, en vuxen man?

    Han berättade att han kände sig deprimerad före semestern.
    Jag sa att gå till vårdcentralen och fråga efter antidepressiva. 
    Det har han inte gjort. 
    Troligen tyckte han att jag skulle ordna det åt honom också.
    Istället går han och är otrogen och inbillar sig att dom älskar varandra. Fin medicin.
    Och väldigt egocentrisk.

    Han tog bilen i fredags, och är fortfarande borta.
    Jag har skrivit massor av sms, men kan inte förmå mig att skicka något.
    Sover på soffan, kan inte förmå mig att ens gå in i sovrummet. 
    Har fem barn här nu, det är svårt att visa mig stark och glad inför dom.

    Ja jag känner sorg, tomhet, bitterhet och ilska.
    Jag har blivit ratad och bortvald.
    Och nu går jag igenom både en livskris och identitetskris på samma gång. 

    Tack alla ni som skriver och stöttar, ni ger mig energi att komma framåt. 
    Det känns som att min chockfas är över snart i varje fall.
    Jag längtar så till nyorienteringsfasen nu, men förstår att det tar tid.
    Det har ju bara gått en vecka. 
    Men jag tänker inte gråta mera.


    Du kommer alltid att vara dina barns mamma. Även när de är vuxna.
    De kommer att minnas att du är den som funnits där för dem och stöttat dem.
    Och de kommer att minnas vad deras pappa gjorde.
    Så det ska du inte oroa dig för.

    Och jag tycker fortfarande du ska skicka det där sms:et.
    Skriv att du vill att han flyttar ut och att du behöver bilen.
    Du har ju större behov av den som har både ditt jobb,barnen och djuren att ta hand om.
    Och packa den där väskan och ställ vid dörren så kanske han fattar när han kommer hem igen. 
    Du måste nog börja sätta gränser nu. För din egen skull,om inte annat. 

    Har du någon du kan prata med?
    Någon vån eller släkting?
    Jag rekommenderar också att gå till t ex en samtalsterapeut.
    Det kan vara skönt at få gå till någon helt utomstående också och få ur sig allt man bär inom sig.
    Det kan vara en bra hjälp på vägen.

    Och vi finns också här om du vill skriva av dig. 

    Du verkar ändå stark i allt det här. Det ska du bära med dig! 
  • molly50

    Jag vill också tillägga att även om man varit tillsammans länge och kanske börjat ta varandra för givet så rättfärdigar inte det att man är otrogen.
    Har man problem eller mår dåligt över något så pratar man om det och försöker lösa problemet. 
    Man beter sig inte som en skitstövel. 

  • nihka
    Överrumplad skrev 2022-07-17 09:17:14 följande:

    Jag känner mig bara så himla ensam.
    Har alltid prioriterat familjen och barnen. Alltid kommit hem direkt efter jobbet till dom.
    Hjälpt dom med läxor och prov, jobbansökningar, hjälpt dom med hjärtesorg och kompiskonflikter. Följt med på alla aktiviteter under alla år, alla föräldramöten och utvecklingssamtal och tandläkarbesök. Dom har varit och är mina bästa vänner, och det är alltid mig dom vänt sig till.
    Vi har alltid haft huset fullt av deras kompisar. 
    Mamma är mamma och hon är en trygg förebild. 

    Men nu känns det som att jag tappar även den identiteten.
    Det är ju min enda identitet, känns det som.
    Mamma och Mamma är gift med pappa.
    Och barnen har ju blivit så stora, dom har fullt upp med sina egna liv, så det känns lite som att mitt uppdrag är slut.

    Kanske tycker han att jag inte såg honom. Men han såg nog inte mig heller.
    28 år och man tar varandra för givet.
    Så är det så klart.
    Alla hushållssysslor som han lämnat över till mig, i stort sett allt ansvar för barnen och djuren.
    Hur ska jag orka eller ens hinna med att dalta med honom, en vuxen man?

    Han berättade att han kände sig deprimerad före semestern.
    Jag sa att gå till vårdcentralen och fråga efter antidepressiva. 
    Det har han inte gjort. 
    Troligen tyckte han att jag skulle ordna det åt honom också.
    Istället går han och är otrogen och inbillar sig att dom älskar varandra. Fin medicin.
    Och väldigt egocentrisk.

    Han tog bilen i fredags, och är fortfarande borta.
    Jag har skrivit massor av sms, men kan inte förmå mig att skicka något.
    Sover på soffan, kan inte förmå mig att ens gå in i sovrummet. 
    Har fem barn här nu, det är svårt att visa mig stark och glad inför dom.

    Ja jag känner sorg, tomhet, bitterhet och ilska.
    Jag har blivit ratad och bortvald.
    Och nu går jag igenom både en livskris och identitetskris på samma gång. 

    Tack alla ni som skriver och stöttar, ni ger mig energi att komma framåt. 
    Det känns som att min chockfas är över snart i varje fall.
    Jag längtar så till nyorienteringsfasen nu, men förstår att det tar tid.
    Det har ju bara gått en vecka. 
    Men jag tänker inte gråta mera.


    Du har fortfarande kvar allt detta minus en otrogen skitstövel som inte orkar ta tag i sina personliga- och relationsproblem utan kör med flyktbeteende. Det kommer bli likadant med den nya när nyhetens behag försvunnit. Man älskar inte varandra efter några veckor med tät sms-kontakt på avstånd. De känner inte ens varandra utan de har båda en bild av den andra som de har skapat och är betuttade i men det är stor skillnad på lust och love.

    Man tar med sig själv när man flyr så han är ingen ny människa några veckor senare och några km bort. Vardagen kommer att komma ikapp honom. Hon kommer dessutom att prioritera sitt barn och han kommer på andraplats. Sedan kan det visst bli kärlek med tiden, men när svackorna kommer så kommer hon att undra om han kommer vara otrogen mot henne också. Eller så blir det bara en kortare fling. Hur det än blir är det inte dina bekymmer.

    Möblera om i huset. Låt någon av de stora barnen med flick/pojkvän ta ert gamla sovrum kanske med dubbelsängen så inreder du ett nytt sovrum som är bara ditt. Jag tycker inte du ska packa hans grejer utan lägga dem i högar när du rensar ut garderoberna i sovrummet åt barnen så får han packa ner dem själv. Du och barnen skapar ert nya hem. Ändra på det du velat ändra på men som du av hänsyn till din man låtit honom ha som han vill. Han ska flytta och du behöver inte ta någon hänsyn alls till honom längre. Bred ut dig i ditt hem. Köp en massagestol eller något annat du vill unna dig och barnen. Han ska flytta och då är huset inte längre hans hem utan ditt och barnens som ni ställer i ordning efter era behov.

    Skicka inte de där smsen. När du vet vad du vill säga på riktigt kommer du säga det till hans ansikte.
Svar på tråden Fick precis reda på att min man är otrogen