• Anonym (Peter)

    Killar vad skulle ni göra?

    Vad skulle ni göra om ni kom på er fru/flickvän sedan lång tid med att sexchatta och dela bilder på sig till någon okänd kille på tex Instagram eller FB?

    ser det själv som otrohet att dra igång en sådan relation som pågår i månader. 


    Skulle ni lämna ett annars väldigt bra förhållande, mycket bra sex, förtroende som byggts under flera år, barn, hus, vänner m.m där enda förklaringen är jag vet inte varför, det var spännande och jag älskar bara dig, vill bara vara med dig, förlåt.

    Hur bygger man nytt förtroende?

  • Svar på tråden Killar vad skulle ni göra?
  • Anonym (???)

    Är du söker på att det inte är någon hon känner? Eller att de träffats och haft sex? Eller att de planerar det?

  • PappaX3

    Om hon är ärlig och inte gör det i smyg, utan är öppen med det är en stor skillnad. Enligt mig då såklart. 

  • Anonym (Conny Lingus)

    Jag är gift och sexchattar med andra, tycker om att fantisera med kvinnor och män.

    Jag ser det inte direkt som otrohet, jag älskar min fru och vi har ett bra sexliv ihop. Jag skulle älska om hon ville vara med, att vi skulle sexchatta tillsammans, med andra par eller kvinnor/män.

    Jag har inte frågat henne, men tror hon skulle säga nej. Hon vet inte att jag sexchattar, men  hon vet att jag kollar lite porr på nätet.

  • Anonym (va?)
    Anonym (Conny Lingus) skrev 2023-01-02 09:56:15 följande:

    Jag är gift och sexchattar med andra, tycker om att fantisera med kvinnor och män.

    Jag ser det inte direkt som otrohet, jag älskar min fru och vi har ett bra sexliv ihop. Jag skulle älska om hon ville vara med, att vi skulle sexchatta tillsammans, med andra par eller kvinnor/män.

    Jag har inte frågat henne, men tror hon skulle säga nej. Hon vet inte att jag sexchattar, men  hon vet att jag kollar lite porr på nätet.


    Och du tror inte att det du gör lätt kan tolkas som otrohet när du fru får reda på det?

    Din fru vet ju inte vad du tänker och känner, allt hon vet då är att du haft sexuella kontakter med andra bakom hennes rygg och missbrukat hennes förtroende och ALLT du säger kan vara falskt.
  • Anonym (Conny Lingus)
    ANONYM (CONNY LINGUS) SKREV 2023-01-02 09:56:15 FÖLJANDE:

    Jag är gift och sexchattar med andra, tycker om att fantisera med kvinnor och män.

    Jag ser det inte direkt som otrohet, jag älskar min fru och vi har ett bra sexliv ihop. Jag skulle älska om hon ville vara med, att vi skulle sexchatta tillsammans, med andra par eller kvinnor/män.

    Jag har inte frågat henne, men tror hon skulle säga nej. Hon vet inte att jag sexchattar, men  hon vet att jag kollar lite porr på nätet.


    Anonym (va?) skrev 2023-01-09 10:15:05 följande:
    Och du tror inte att det du gör lätt kan tolkas som otrohet när du fru får reda på det?

    Din fru vet ju inte vad du tänker och känner, allt hon vet då är att du haft sexuella kontakter med andra bakom hennes rygg och missbrukat hennes förtroende och ALLT du säger kan vara falskt.
    Jo, det skulle kunna hända. Man vet inte alltid hur andra kommer att reagera på något. Men jag vet själv vad jag gör, att det inte leder till fysisk kontakt med någon. Jag saknar saker i vårt sexliv hemma som jag inte vill hålla på och tjata om. Det här blir lösningen för mig, en ventil som inte hotar vårt äktenskap.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Conny Lingus) skrev 2023-01-09 14:18:03 följande:
    ANONYM (CONNY LINGUS) SKREV 2023-01-02 09:56:15 FÖLJANDE:

    Jag är gift och sexchattar med andra, tycker om att fantisera med kvinnor och män.

    Jag ser det inte direkt som otrohet, jag älskar min fru och vi har ett bra sexliv ihop. Jag skulle älska om hon ville vara med, att vi skulle sexchatta tillsammans, med andra par eller kvinnor/män.

    Jag har inte frågat henne, men tror hon skulle säga nej. Hon vet inte att jag sexchattar, men  hon vet att jag kollar lite porr på nätet.


    Jo, det skulle kunna hända. Man vet inte alltid hur andra kommer att reagera på något. Men jag vet själv vad jag gör, att det inte leder till fysisk kontakt med någon. Jag saknar saker i vårt sexliv hemma som jag inte vill hålla på och tjata om. Det här blir lösningen för mig, en ventil som inte hotar vårt äktenskap.
    Men berätta vad du gör då så får du veta hur hon reagerar. För du är väl intresserad av hur din fru känner det.
  • Anonym (va?)
    Anonym (Conny Lingus) skrev 2023-01-09 14:18:03 följande:
    Jo, det skulle kunna hända. Man vet inte alltid hur andra kommer att reagera på något. Men jag vet själv vad jag gör, att det inte leder till fysisk kontakt med någon. Jag saknar saker i vårt sexliv hemma som jag inte vill hålla på och tjata om. Det här blir lösningen för mig, en ventil som inte hotar vårt äktenskap.
    Och då antar jag att du är medveten om vilka risker du tar med er relation och att det om det kommer fram mycket väl kan betyda slutet för er relation?

    Att det inte skulle hota ert äktenskap är ju inte sant, det hotar inte ert äktenskap så länge din fru inte får reda på det. men i samma sekund det kommer fram så kan er relation mycket väl vara slut. Så det du pysslar med hotar absolut ert äktenskap.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Vuxna människor) skrev 2022-12-25 19:15:06 följande:

    Kan det vara förklimakteriet som spökar?

    Jag är inne på tredje vågen av att äggstockarna signalerar med stora flaggor och säger "du måste föröka dig nuuuuu för det är sista ringningen, baren stänger, på honom bara!!"

    Kåt som en 15-årig kille kan kvinnan bli då, i flera månader, så lite svårt att behålla fokus. Kunde inte ens hämta posten utan att snegla på grannen och undra om han får tillräckligt hemma och kanske jag borde be om en dejt i tvättkällaren..

    (hallå storhjärnan kan du kicka in nu snälla det är pinsamt när limbiska systemet hoppar jämfota så där)

    Från att knappt se mina manliga kollegor blev 5/8 i ett veckomöte plötsligt liggbara. Inte normalt. Inte ett dugg rimligt faktiskt.

    Jag väljer min egen man alla dar i veckan men detta tillstånd är störande och energikrävande, och det finns ett antal kvinnor som hamnar i ny relation p.g.a. klimakteriet.

    hellobonafide.com/blogs/news/increased-sex-drive-in-perimenopause-you-re-not-alone


    +1 på den. Tonåren o förklimakteriet är inte att leka med i hormonell galenskap.
    Så länge det inte handlar om fysiska träffar, låt det vara. Man mår bra av att boosta lusten, av att prata med en okänd för att det är frikopplat från vardagen o kravlöst. Det har inte med dig att göra helt enkelt, det är bara fantasier även om det är med hjälp av en verklig man.
  • Anonym (Conny Lingus)

    Är killen okänd även för din fru? Alltså en anonym sexchatt som inte ska leda till att de träffas? I så fall är det väl inte så farligt.

    Men om de vet vilka de är och utvecklar en relation under lång tid, som kan tänkas leda till möte, då är det värre. Och då beror det troligen på att hon är missnöjd med sitt äktenskap och vill ut. I så fall bör hon ta det steget, och låta dig gå vidare i livet. Troligen kan du träffa någon som är trogen, om det är viktigt för dig.

  • Anonym (va?)
    Anonym (Mia) skrev 2023-02-05 20:23:28 följande:
    +1 på den. Tonåren o förklimakteriet är inte att leka med i hormonell galenskap.
    Så länge det inte handlar om fysiska träffar, låt det vara. Man mår bra av att boosta lusten, av att prata med en okänd för att det är frikopplat från vardagen o kravlöst. Det har inte med dig att göra helt enkelt, det är bara fantasier även om det är med hjälp av en verklig man.
    Fast att sextjatta och utbyta nakenbilder med andra är ju betydligt mer än en fantasi... en fantasi är någon som finns i ens huvud och stannar där utan att man GÖR något av det. Men så fort man börjar agera på det vilket man faktiskt gör när man sextjattar och utbyter sexbilder med andra så är det absolut inte bara en fantasi längre.

    Att skylla det på hormoner håller inte heller för alla som drabbas av hormonella förändringar springer ju inte runt och sextjattar med andra så bevisligen är det inte hormonerna som avgör hur man agerar utan helt andra saker. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (va?) skrev 2023-02-06 16:47:21 följande:
    Fast att sextjatta och utbyta nakenbilder med andra är ju betydligt mer än en fantasi... en fantasi är någon som finns i ens huvud och stannar där utan att man GÖR något av det. Men så fort man börjar agera på det vilket man faktiskt gör när man sextjattar och utbyter sexbilder med andra så är det absolut inte bara en fantasi längre.

    Att skylla det på hormoner håller inte heller för alla som drabbas av hormonella förändringar springer ju inte runt och sextjattar med andra så bevisligen är det inte hormonerna som avgör hur man agerar utan helt andra saker. 
    Att tänka är isåfall också att agera. Om frun sitter o tittar på manliga kollegans underarmar o händer o tänker på hur de skulle kännas över hennes kropp så är det lika nära/långt ifrån  en ev otrohet som att skicka skriva om sex  med en anonym nätkontakt. Teoretiskt sett kan båda sakerna eskalera, i praktiken har nästan alla gjort det första o väldigt många det andra utan att det någonsin händer mer. 
  • Anonym (Vuxna människor)
    Anonym (va?) skrev 2023-02-06 16:47:21 följande:
    Fast att sextjatta och utbyta nakenbilder med andra är ju betydligt mer än en fantasi... en fantasi är någon som finns i ens huvud och stannar där utan att man GÖR något av det. Men så fort man börjar agera på det vilket man faktiskt gör när man sextjattar och utbyter sexbilder med andra så är det absolut inte bara en fantasi längre.

    Att skylla det på hormoner håller inte heller för alla som drabbas av hormonella förändringar springer ju inte runt och sextjattar med andra så bevisligen är det inte hormonerna som avgör hur man agerar utan helt andra saker. 
    Men att den kvinnliga hormonkarusellen påverkar olika individer tämligen olika genom livet är medicinska fakta.

    Alla kvinnor har inte svår PMS eller endo som måste medicineras redan tidigare i livet heller, men vissa har det.

    Alla får inte samma hormonella swing under graviditet, inte ens samma kvinna under olika graviditeter får exakt samma hormonpåverkan och det finns det mycket data på.

    Alla får inte samma toppar och dalar medan deras östrogen och progesteron växlar tempo i övergångsåldern. Vissa tappar all sexlust, andra får mycket mer i perioder, och allt däremellan.

    Det står tydligt i texter om klimakteriet att kvinnor påverkas väldigt olika och kan uppvisa olika symptom eller rentav beteendeförändringar beroende på vilket hormon det är som har dippat och ändrat kvoten mellan de båda. Kroppen justerar sig gradvis till den nya nivån men det tar tid.

    "Lägre östrogennivåer
    ? Serotonin är ett hormon som stabiliserar humöret och ger en känsla av lycka och välbefinnande, säger Elisabeth. När östrogennivåerna sjunker, sjunker även serotoninnivåerna. När detta sker är det lätt att känna sig gråtmild, nedstämd eller till och med deprimerad.


    Östrogendipparna kommer i skov och kan förstärka eventuella psykiska besvär. När kroppen har anpassat sig till de nya hormonnivåerna brukar humöret stabiliseras fram tills nästa gång östrogennivån sjunker, säger hon."


    Lägre progesteronnivåer
    Det andra könshormonet, progesteron, har en lugnande effekt på oss.
    ? Sjunkande progesteronnivåer kan leda till sömnproblem, nedstämdhet, irritabilitet och oro, säger Elisabeth.


    Utöver effekterna av hormonförändringar kan många uppleva att de fysiska symptomen under klimakteriet också har en negativ påverkan på humöret.
    ? Det är jobbigt att gå runt och oroa sig för plötsliga värmevallningar, att inte få sova tillräckligt, att inte kunna njuta av sex i samma utsträckning som tidigare eller att vänja sig vid en ny vikt, säger Elisabeth."
    -


    Östrogen påverkar inte bara serotoninnivåerna utan kan även påverka vår kognitiva förmåga. Följande symptom är vanliga under klimakteriet:


    glömska



    slöhet



    trötthet



    koncentrationssvårigheter



    frustration på grund av ovan (vilket kan påverka humör negativt).



     


    Studier visar att omkring 25 procent upplever psykiska besvär som de behöver söka professionell hjälp för, och många tycker att de psykiska förändringarna under klimakteriet är svårare att hantera än de fysiska symptomen."

    www.kry.se/din-halsa/klimakteriet-och-psykisk-halsa/

  • Anonym (Hemligt)

    Jag skulle applådera och säga till henne att äntligen vågar du utforska din sexualitet och ägnar dig att få blomma, om hon säger att det är mig hon älskar och vill ha. Sen om hon frågar mig om hon får ligga med en annan så blir svaret JA. För att återigen med samma krav som innan, att det är mig hon älskar och vill bo med. Om det är de som också krävs för att få igång sex livet. så i dags läget så drömmer jag om att komma på henne. Men sanningen är att så är inte fallet. Jag sex chattar med en vän som också är gift och har barn. vi delar våra hemligheter. Hon berättar allt hon har gjort med sin man nån helg o.s.v. och tvärtom blir ju inte så mkt, men ibland får jag ljuga lite. Men jag tror på öppen förhållande ifall kan komma varandra närmre. jag kallar inte detta för otrohet det du frågar om. Men att fysisk göra nåt mot sin partners samtycke är otroget för mig. Men vin fru kanske tycker det är otrohet det jag gör när jag och min vän skriver till varandra. Jag bryr mig inte om vad hon tycker, jag måste ha detta spänning för att få detta äktenskap att fungera känslomässig. Det är som att jag gör detta så länge tills hon har tillåtit sig själv att blomma. Sen kan jag sluta med allt. 

  • Anonym (Conny Lingus)
    Anonym (Hemligt) skrev 2023-02-12 11:28:50 följande:

    Jag skulle applådera och säga till henne att äntligen vågar du utforska din sexualitet och ägnar dig att få blomma, om hon säger att det är mig hon älskar och vill ha. Sen om hon frågar mig om hon får ligga med en annan så blir svaret JA. För att återigen med samma krav som innan, att det är mig hon älskar och vill bo med. Om det är de som också krävs för att få igång sex livet. så i dags läget så drömmer jag om att komma på henne. Men sanningen är att så är inte fallet. Jag sex chattar med en vän som också är gift och har barn. vi delar våra hemligheter. Hon berättar allt hon har gjort med sin man nån helg o.s.v. och tvärtom blir ju inte så mkt, men ibland får jag ljuga lite. Men jag tror på öppen förhållande ifall kan komma varandra närmre. jag kallar inte detta för otrohet det du frågar om. Men att fysisk göra nåt mot sin partners samtycke är otroget för mig. Men vin fru kanske tycker det är otrohet det jag gör när jag och min vän skriver till varandra. Jag bryr mig inte om vad hon tycker, jag måste ha detta spänning för att få detta äktenskap att fungera känslomässig. Det är som att jag gör detta så länge tills hon har tillåtit sig själv att blomma. Sen kan jag sluta med allt. 


    Instämmer, jag sexchattar men är obrottsligt trogen min fru. Skulle önska att hon ville ge sig hän med fantasier tillsammans med mig, men man får inte alltid det man önskar sig. 
  • Anonym (Hemligt)
    Anonym (Conny Lingus) skrev 2023-02-12 15:23:12 följande:
    Instämmer, jag sexchattar men är obrottsligt trogen min fru. Skulle önska att hon ville ge sig hän med fantasier tillsammans med mig, men man får inte alltid det man önskar sig. 
    Ja så är det ju. Vet ej om jag hade känt så om hon hade haft hög sexlust. Men att ta det positiva ur det negativa så har detta gjort mig mer öppen och säker i mig själv. Så får man se det.
  • Anonym (Gnome)

    Det enda jag hade varit sårad över är att min partner inte varit öppen med det. Sexuellt frisläppt har jag inga problem med, önskar vi hade mer av det och då öppet och ömsesidigt så vi kan njuta av fantasier ihop.

  • Anonym (MrKoll)
    Anonym (Peter) skrev 2022-12-23 18:31:40 följande:

    Inga problem med att vara fri. Om hon vill Sexchatta har jag inga problem med det om det är anonymt. Att gå bakom ryggen på mig och skicka 100 tals meddelanden till samma snubbe, fråga hur han sovit, vad han gör etc varje dag är något annat. Det är att inleda ett distansförhålland. Kanske bara jag som gör skillnad på det?


    Men nu hänger jag inte med. Har hon bara sexchattat eller har hon även haft någon typ av distansförhållande som du kallar det för?


    Det är klart det blir värre om hon inte bara håller sig till sexchatt utan även skapar en känslomässig koppling till honom genom att skriva regelbundet, bry sig och kanske dela känslomässiga detaljer.

  • Anonym (Seriöst)
    Anonym (Vuxna människor) skrev 2023-02-11 14:09:08 följande:
    Men att den kvinnliga hormonkarusellen påverkar olika individer tämligen olika genom livet är medicinska fakta.

    Alla kvinnor har inte svår PMS eller endo som måste medicineras redan tidigare i livet heller, men vissa har det.

    Alla får inte samma hormonella swing under graviditet, inte ens samma kvinna under olika graviditeter får exakt samma hormonpåverkan och det finns det mycket data på.

    Alla får inte samma toppar och dalar medan deras östrogen och progesteron växlar tempo i övergångsåldern. Vissa tappar all sexlust, andra får mycket mer i perioder, och allt däremellan.

    Det står tydligt i texter om klimakteriet att kvinnor påverkas väldigt olika och kan uppvisa olika symptom eller rentav beteendeförändringar beroende på vilket hormon det är som har dippat och ändrat kvoten mellan de båda. Kroppen justerar sig gradvis till den nya nivån men det tar tid.

    "Lägre östrogennivåer
    ? Serotonin är ett hormon som stabiliserar humöret och ger en känsla av lycka och välbefinnande, säger Elisabeth. När östrogennivåerna sjunker, sjunker även serotoninnivåerna. När detta sker är det lätt att känna sig gråtmild, nedstämd eller till och med deprimerad.


    Östrogendipparna kommer i skov och kan förstärka eventuella psykiska besvär. När kroppen har anpassat sig till de nya hormonnivåerna brukar humöret stabiliseras fram tills nästa gång östrogennivån sjunker, säger hon."


    Lägre progesteronnivåer
    Det andra könshormonet, progesteron, har en lugnande effekt på oss.
    ? Sjunkande progesteronnivåer kan leda till sömnproblem, nedstämdhet, irritabilitet och oro, säger Elisabeth.


    Utöver effekterna av hormonförändringar kan många uppleva att de fysiska symptomen under klimakteriet också har en negativ påverkan på humöret.
    ? Det är jobbigt att gå runt och oroa sig för plötsliga värmevallningar, att inte få sova tillräckligt, att inte kunna njuta av sex i samma utsträckning som tidigare eller att vänja sig vid en ny vikt, säger Elisabeth."
    -


    Östrogen påverkar inte bara serotoninnivåerna utan kan även påverka vår kognitiva förmåga. Följande symptom är vanliga under klimakteriet:


    glömska


    slöhet


    trötthet


    koncentrationssvårigheter


    frustration på grund av ovan (vilket kan påverka humör negativt).


     


    Studier visar att omkring 25 procent upplever psykiska besvär som de behöver söka professionell hjälp för, och många tycker att de psykiska förändringarna under klimakteriet är svårare att hantera än de fysiska symptomen."

    www.kry.se/din-halsa/klimakteriet-och-psykisk-halsa/


    Fast detta förklarar ju bara ökade sexuellaluster eller andra besvär. Detta skall inte användas som ursäkt till otrohet. 
Svar på tråden Killar vad skulle ni göra?