• Anonym (F)

Våldtäkt av misstag?

Är det verkligen möjligt att våldta någon utan att vara medveten om att det är det man gör? Kan man normalisera något sådant, som man då?

Jag är nära att konfrontera en nu som jag tycker gör så, därav min fråga. Hur oskyldig kan han vara? På riktigt? Vill man inte ha en aktiv andra hälft? Inte någon som försvinner passivt och sedan gråter och mår dåligt flera dagar.

• Svar på tråden Våldtäkt av misstag?
  • Anonym (A)
    Anonym (M) skrev 2023-08-03 17:47:22 följande:
    Fast det drabbar andra också, det blir t.ex en dubbebestraffning av män som förväntas fråga om sex för att inte vara arslen men om de gör det så blir kvinnorna avtända.  
    Och? 
  • Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2023-08-03 16:24:52 följande:
    Och vad är problemet med att mötas av besvikelse i det enskilda fallet? Det är väl bara att säga att det inte verkade som att hon var med på tåget och att du ville försäkra dig om att hon var det. Du kan väl i så fall "lära" de kvinnorna att de uppfattas somatt de inte njuter och deltar. Sen för att en kvinna är så behöver ju inte nästa vara det. Och som parentes, är väl inte konstigt om du vill avbryta en sexakt med någon som knappt verkar delta. Det har du din fulla rätt till, oavsett besvikelse. Kan ju inte vara så roligt att ha sex med nån som inte verkar njuta alls. 
    Enskilda fall skapar också normer, normen som skapas i det här fallet är att man skall fortsätta om hon ligger passiv eftersom kvinnor ligger som döda sillar när de har sex. 
    Är det verkligen så konstigt att en ung kille som har begränsad erfarenhet av sex och råkar ut för några sådana kvinnor drar slutsatsen att det är så sex är?? 
  • Anonym (M)
    Anonym (A) skrev 2023-08-03 17:59:07 följande:
    Och? 
    Du tycker inte det är ett problem att män dubbelbestraffas?? 
  • Anonym (Maria2)
    Fast det drabbar andra också, det blir t.ex en dubbebestraffning av män som förväntas fråga om sex för att inte vara arslen men om de gör det så blir kvinnorna avtända.  
    Om de har sex mot någons vilja så borde de bestraffas. Men så sker ju oftast inte.

Ha tillgång till tända kvinnor är ingen rättighet i lagen så det knappast en bestraffning att inte få det.
  • Anonym (Med nya lagstiftningen)
    Anonym (Maria2) skrev 2023-08-03 18:14:10 följande:
    Om de har sex mot någons vilja så borde de bestraffas. Men så sker ju oftast inte.

Ha tillgång till tända kvinnor är ingen rättighet i lagen så det knappast en bestraffning att inte få det.
    Ingen bestraffning?
    Om kvinnor vill att man tydligt ska fråga om den andra vill ha sex, så kan man inte samtidigt tycka det är okej med kvinnor som tycker det är avtändande när män frågar.

Då får man som kvinna skylla sig själv om man mannen missförstod. 
    Det går inte kräva båda sakerna samtidigt 

Ingen rättighet med män som har sex med kvinnor utan att de frågar kvinnan om hon vill ha sex. 

Det är annorlunda om männen blir bestraffade för att de frågar om ett samtycke. 
    Ett samtycke som de flesta kvinnor bryr sig om. 

Och du ser inte några problem om du medvetet provocerar fram våldtäkter? då du vill bestraffa män som vill reda på om kvinnan verkligen vill ha sex och det inte blivit något missförstånd 
    Och då kan missförstånd äga rum. 

Och du tror att män är tankeläsare?
    Hur förbättrar det ditt liv om du blir våldtagen av misstag?
    Du vill ha något att klaga på?
    Pixie99 skrev 2023-08-03 13:47:50 följande:
    Vad hemskt att du tror att det är så. Det finns inget som heter "underförstått samtycke". En avsaknad av JA är ett NEJ. Hur svårt ska det vara att begripa?

Vi ska inte behöva uppfostra våra barn att inte våga klä sig snyggt, sexigt eller utmanande bara för att sexfixerade idioter kan tro att det är en invit. Det vore ett fruktansvärt samhälle att leva i.
    Och då kan man inte tycka samtidigt det är avtändande med män som frågar aktivt kvinnor om samtycke
    Anonym (A) skrev 2023-01-08 23:47:17 följande:
    Elaka? Om de inte förstår det på riktigt är de inte elaka, bara dumma i huvudet.

Om de gör det av elakhet, så förstår de att de gör fel, men de skiter i det.
    Missförstånd kan äga rum för en massa andra saker. 
    Samt kvinnor som tycker det är avtändande med män som frågar om kvinnan vill ha sex. 

Det är inte omöjligt att man har bra iq men ändå kan en våldtäkt äga rum. 
    Anonym (F) skrev 2023-01-08 21:49:49 följande:
    Våldtäkt av misstag?

Är det verkligen möjligt att våldta någon utan att vara medveten om att det är det man gör? Kan man normalisera något sådant, som man då?

Jag är nära att konfrontera en nu som jag tycker gör så, därav min fråga. Hur oskyldig kan han vara? På riktigt? Vill man inte ha en aktiv andra hälft? Inte någon som försvinner passivt och sedan gråter och mår dåligt flera dagar.

Det blir knasigt om det är männen som ska ta initiativ men de får inte fråga om kvinnan vill ha sex genom att de ställer en direkt fråga. 
  • Mimosa86
    Anonym (F) skrev 2023-01-08 21:49:49 följande:
    Våldtäkt av misstag?

Jo med mycket alkohol innanför västen 
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (Med nya lagstiftningen) skrev 2023-08-03 18:47:31 följande:
    Ingen bestraffning?
    Om kvinnor vill att man tydligt ska fråga om den andra vill ha sex, så kan man inte samtidigt tycka det är okej med kvinnor som tycker det är avtändande när män frågar.

Då får man som kvinna skylla sig själv om man mannen missförstod. 
    Det går inte kräva båda sakerna samtidigt 
    Jag har inte skrivit att kvinnor vill att män ska tydligt fråga. Jag skrev om vad som gäller för samtycke i lagen. Jag skrev också att de får skylla sig själv om de inte får sex på grund av att de inte visar något samtycke.
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (Med nya lagstiftningen) skrev 2023-08-03 18:53:04 följande:
    Det är annorlunda om männen blir bestraffade för att de frågar om ett samtycke. 
    Ett samtycke som de flesta kvinnor bryr sig om. 
    Vilken bestraffning får män som frågar om samtycke? Är det något som händer ofta eller som regel?
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (Med nya lagstiftningen) skrev 2023-08-03 18:59:49 följande:
    Och du ser inte några problem om du medvetet provocerar fram våldtäkter? då du vill bestraffa män som vill reda på om kvinnan verkligen vill ha sex och det inte blivit något missförstånd 
    Jag skrev inte att jag vill något som du påstår, jag skrev om hur samtycket i lagen är.
  • Anonym (Maria2)
    Anonym (Med nya lagstiftningen) skrev 2023-08-03 19:07:25 följande:
    Och du tror att män är tankeläsare?
    Hur förbättrar det ditt liv om du blir våldtagen av misstag?
    Du vill ha något att klaga på?
    Jag förstår inte vad det här har att göra med vad jag skrivit. Jag skrev om vad som är samtycke i lagen och att våldtältsmän borde bestraffas
Svar på tråden Våldtäkt av misstag?