• Sat 21 Jan 2023 20:51
    6782 visningar
    50 svar
    50
    6782

    Hjälp! varför kan jag inte hitta nån kvinna?

    Hej! Nu ska jag försöka ge er en helhetsbild om mitt liv så de blir så lätt som möjligt och sätta er i min situation.

    Jag är en man på 26 år som börja jobba när jag var 16 efter 9an. 
    Idag driver jag tillsammans med min bror ett bolag med 30 anställda och håller en 10% marginal. Samtidigt som jag jobbar rätt mycket så väljer jag och träna en hel del innan och efter jobbet när tiden finns (5-7 pass i veckan). När jag inte tränar ägnar jag mig åt Cross/Enduro åkning.
    Och när jag inte gör nått av de så är jag hemma i mitt hus/garage på landet och ägnar mig åt nått aktivt. UTSEENDE: Ser nog hyffsad ut. inget märkvärdigt.

    Jag som person har relativt svårt för det sociala som på träningar när jag inte känner dom så väl eller delar intressen med dom. Klart man ser tjejer man blir intresserad av och skulle vilja lära känna bättre men vet inte hur man skall öppna en sån konversation, hade jag valt hade jag frågar om hon vill ta en fika rakt ut. 
    Men då går väl ryktet snabbt om att jag går runt o bjuder ut massa.

    Jag är inte den som skriver på sociala medier eller nått heller om jag inte känner personen i fråga. Bomba på nu med tankar! jag kan ta kritik. desto mer kritik desto mer vet jag vad jag har och jobba med! =)
  • Svar på tråden Hjälp! varför kan jag inte hitta nån kvinna?
  • Anonym (Mx)
    Sun 22 Jan 2023 07:48
    #33

    Får jag gissa på att TS har hyfsat höga krav på utseendet hos damerna?

  • Sun 22 Jan 2023 08:39
    #34
    Anonym (SJ) skrev 2023-01-22 07:06:35 följande:
    Synd, dom flesta svaren är kassa.
    Kom med bättre svar då!
  • Sun 22 Jan 2023 08:51
    #35
    Tom Araya skrev 2023-01-22 00:34:33 följande:

    Du måste ut i sociala sammanhang där man naturligt träffar människor och helst då även av motsatt kön.

    Du har ju en massa av aktivitet och intressen. Jag förstår om du inte vill ragga på gymmet eller jobbet. Men det kan ju finnas sociala sammanhang runt/kopplat till jobbet eller intresset för träning eller hojåkning...

    Jag tänker på det du skriver om krogen, kvinnor och ha kul... har du inte kul om du träffar kvinnor på krogen?


    Klart jag kan ha kul och även hitta kvinnor, men när jag dricker så är de sällan jag lägger fokuset på att hitta nån kvinna att gå hem med eller så. De blir nog oftast så bara att man hänger med gänget man kom dit med
  • Sun 22 Jan 2023 08:52
    #36
    Anonym (SJ) skrev 2023-01-22 07:06:35 följande:
    Synd, dom flesta svaren är kassa.
    Nått slags filter har jag med vad som är rimligt och ta in. Men de ligger säkert nått i de flesta.
  • Anonym (SJ)
    Sun 22 Jan 2023 08:53
    #37
    +2
    Johne30 skrev 2023-01-22 08:51:39 följande:
    Klart jag kan ha kul och även hitta kvinnor, men när jag dricker så är de sällan jag lägger fokuset på att hitta nån kvinna att gå hem med eller så. De blir nog oftast så bara att man hänger med gänget man kom dit med
    Du gör rätt. Det är så tjejer vill ha det. De går själva ut på krogen för att ha kul med vännerna, och vill inte att killar ska ragga.
  • Anonym (SJ)
    Sun 22 Jan 2023 08:54
    #38
    +2
    Johne30 skrev 2023-01-22 08:52:39 följande:
    Nått slags filter har jag med vad som är rimligt och ta in. Men de ligger säkert nått i de flesta.
    Jag tycker mest det låter som folk som vill mästra. Och så är det lätt för andra att säga hur man ska göra. Helt annan sak när man själv är i samma situation.
    Helt annan.
  • Sun 22 Jan 2023 08:54
    #39
    Anonym (Mx) skrev 2023-01-22 07:48:06 följande:

    Får jag gissa på att TS har hyfsat höga krav på utseendet hos damerna?


    Nja, mer ute efter en personlighet. Klickar oftast med äldre damer runt 35-45 då dom mognat mer känner jag.
  • Sun 22 Jan 2023 09:06
    #40
    Johne30 skrev 2023-01-22 00:16:47 följande:
    Hur menar du "jämna ut skillnaderna"? menar inte med och utlova nått när jag försöker förklara hur jag är som person. förstår inte din mening helt, no offense!!
    Det var mer en teori, utifrån det du beskrivit om dig själv. Att, etiketten visade på något annat än innehållet. Att det är lite onödigt stor skillnad på hur du beskriver dig, visar upp dig, och hur du faktiskt är. Men det var som sagt bara en tanke. 
  • Sun 22 Jan 2023 11:55
    #41
    Johne30 skrev 2023-01-22 08:51:39 följande:
    Klart jag kan ha kul och även hitta kvinnor, men när jag dricker så är de sällan jag lägger fokuset på att hitta nån kvinna att gå hem med eller så. De blir nog oftast så bara att man hänger med gänget man kom dit med
    Var mer öppen att umgås med andra än bara kompisarna när du går ut. Ofta är det ju med någon annan singelkompis också, som är öppen för att träffa en partner. Sådant brukar underlätta. Man bjuder in ett tjejgäng att umgås. Vad det leder till är en annan sak.

    Jag som har intresse av motorer och hårdrock hamnar ofta i sådana sammanhang att man träffar och umgås med likasinnade på olika evenemang.

    Båtliv lär också vara ett rätt så säkert kort, om du har intresse för det.
  • Sun 22 Jan 2023 11:59
    #42
    Anonym (SJ) skrev 2023-01-22 08:53:18 följande:
    Du gör rätt. Det är så tjejer vill ha det. De går själva ut på krogen för att ha kul med vännerna, och vill inte att killar ska ragga.
    Du generaliserar lite väl mycket. Intresset för att träffa killar/män på krogen finns även bland tjejer/kvinnor. 
  • Anonym (Manma­n)
    Sun 22 Jan 2023 12:00
    #43
    +1
    Johne30 skrev 2023-01-21 20:51:30 följande:
    Hjälp! varför kan jag inte hitta nån kvinna?
    Hej! Nu ska jag försöka ge er en helhetsbild om mitt liv så de blir så lätt som möjligt och sätta er i min situation.

    Jag är en man på 26 år som börja jobba när jag var 16 efter 9an. 
    Idag driver jag tillsammans med min bror ett bolag med 30 anställda och håller en 10% marginal. Samtidigt som jag jobbar rätt mycket så väljer jag och träna en hel del innan och efter jobbet när tiden finns (5-7 pass i veckan). När jag inte tränar ägnar jag mig åt Cross/Enduro åkning.
    Och när jag inte gör nått av de så är jag hemma i mitt hus/garage på landet och ägnar mig åt nått aktivt. UTSEENDE: Ser nog hyffsad ut. inget märkvärdigt.

    Jag som person har relativt svårt för det sociala som på träningar när jag inte känner dom så väl eller delar intressen med dom. Klart man ser tjejer man blir intresserad av och skulle vilja lära känna bättre men vet inte hur man skall öppna en sån konversation, hade jag valt hade jag frågar om hon vill ta en fika rakt ut. 
    Men då går väl ryktet snabbt om att jag går runt o bjuder ut massa.

    Jag är inte den som skriver på sociala medier eller nått heller om jag inte känner personen i fråga. Bomba på nu med tankar! jag kan ta kritik. desto mer kritik desto mer vet jag vad jag har och jobba med! =)
    Du besvarar din egen fråga. För att du inte tar kontakt. Det är så det är i Sverige och i andra länder också. Männen tar kontakt.

    Varje gång man tar kontakt så blir man också bättre på det och mer naturlig. Så börja ta kontakt.

    Eftersom du har ett ordnat liv kommer du snart att hitta någon om du gör det.
  • Anonym (Jongl­ören)
    Sun 22 Jan 2023 12:01
    #44
    -1 +2
    Tom Araya skrev 2023-01-22 11:59:34 följande:
    Du generaliserar lite väl mycket. Intresset för att träffa killar/män på krogen finns även bland tjejer/kvinnor. 
    Oh yes. Fast de låtsas som att det inte är så Skrattande
  • Anonym (M)
    Sun 22 Jan 2023 19:43
    #43
    +1
    Johne30 skrev 2023-01-21 21:39:58 följande:
    Fester när man hade de livet till. har säkert varit med 10-15 kvinnor. haft ett förhållande på 4 år som jag inte nämnt..  mycket var väl var innan jag blev kär då. sen starta jag bolaget och levde med henne. när vi gick isär så har de blivit några lösnummer som jag inte varit intresserad av nå mer än bra sex (såklart har jag tagit upp de med dom innan vi låg med varann.)
    Med den historian tycker jag inte att du ska se dig som en person som har svårt att hitta en partner. Ha lite is i magen och fortsätt att göra saker där du lär känna nya människor så kommer du förmodligen att hitta någon!
  • Sun 22 Jan 2023 21:18
    #44
    +1
    Anonym (Johanna) skrev 2023-01-21 21:33:47 följande:
    Fast det där är lätt att säga men svårt i praktiken. Det där är inget en kvinna vill ha på sina axlar att bära att du ska dra ner på tid etc. För om det av olika skäl inte kan bli så har du jävligt mycket att stå till svars för... 
    Gör den prioriteringen NU istället, för att då visa att du faktiskt har platsen för en kvinna.

    Många män lovar att dra ner på hobbys och jobb när barnen kommer men det händer aldrig och så föds barnen och .. Nej men nu måste vi fixa ekonomi nu kan jag givetvis inte gå ner i tid... Det blir en klassisk Alfons Åberg och "jag ska bara"... Och så radas det upp med allt som måste fixas före man drar ner på tid, (huset, garaget, lekstugan, tvättstugan, friggebod, bilen, båten, husvagnen..) men rätt tillfälle kommer aldrig... Och så går åren.. 
    TS verkar vara en aktiv person, istället för några timmar på facebook blir det några timmar på gymmet, istället för några timmar framför dumburken blir det några timmar i garaget.
    Han är ju singel och dejtar inte så det bör ju inte spela någon roll tidsmässigt om han är i garaget eller har serie maraton med netflix och chips.

    Det märks ju om han prioriterar om tiden när annat dyker upp.

    "Gör den prioriteringen NU istället, för att då visa att du faktiskt har platsen för en kvinna."
    Hur många timmar/dag har du sjäkv bokat in tid för meningslös tumrullning så att TS ska känna att det finns en lucka för honom i din kalender?


  • Anonym (Benny Burgar­e)
    Sun 22 Jan 2023 21:43
    #45
    Johne30 skrev 2023-01-21 20:51:30 följande:
    Hjälp! varför kan jag inte hitta nån kvinna?
    Hej! Nu ska jag försöka ge er en helhetsbild om mitt liv så de blir så lätt som möjligt och sätta er i min situation.

    Jag är en man på 26 år som börja jobba när jag var 16 efter 9an. 
    Idag driver jag tillsammans med min bror ett bolag med 30 anställda och håller en 10% marginal. Samtidigt som jag jobbar rätt mycket så väljer jag och träna en hel del innan och efter jobbet när tiden finns (5-7 pass i veckan). När jag inte tränar ägnar jag mig åt Cross/Enduro åkning.
    Och när jag inte gör nått av de så är jag hemma i mitt hus/garage på landet och ägnar mig åt nått aktivt. UTSEENDE: Ser nog hyffsad ut. inget märkvärdigt.

    Jag som person har relativt svårt för det sociala som på träningar när jag inte känner dom så väl eller delar intressen med dom. Klart man ser tjejer man blir intresserad av och skulle vilja lära känna bättre men vet inte hur man skall öppna en sån konversation, hade jag valt hade jag frågar om hon vill ta en fika rakt ut. 
    Men då går väl ryktet snabbt om att jag går runt o bjuder ut massa.

    Jag är inte den som skriver på sociala medier eller nått heller om jag inte känner personen i fråga. Bomba på nu med tankar! jag kan ta kritik. desto mer kritik desto mer vet jag vad jag har och jobba med! =)
    Kan det vara så att du har för höga krav?

    Min första tanke. 
  • Sun 22 Jan 2023 22:40
    #46
    Anonym (Benny Burgare) skrev 2023-01-22 21:43:35 följande:
    Kan det vara så att du har för höga krav?

    Min första tanke. 
    Nej. Jag pratar ju knappt med nån alls just nu..tjej då.. bryr mig inte om de haft akne eller är mulliga, så länge de vårdar de dom har. Personligetsmässigt, kanske!...
  • Sun 22 Jan 2023 22:41
    #47
    ClumsySmurf skrev 2023-01-22 21:18:28 följande:
    TS verkar vara en aktiv person, istället för några timmar på facebook blir det några timmar på gymmet, istället för några timmar framför dumburken blir det några timmar i garaget.
    Han är ju singel och dejtar inte så det bör ju inte spela någon roll tidsmässigt om han är i garaget eller har serie maraton med netflix och chips.

    Det märks ju om han prioriterar om tiden när annat dyker upp.

    "Gör den prioriteringen NU istället, för att då visa att du faktiskt har platsen för en kvinna."
    Hur många timmar/dag har du sjäkv bokat in tid för meningslös tumrullning så att TS ska känna att det finns en lucka för honom i din kalender?
    Precis min tanke! Pricken över I'et
  • Anonym (Johan­na)
    Mon 23 Jan 2023 16:04
    #48
    ClumsySmurf skrev 2023-01-22 21:18:28 följande:
    TS verkar vara en aktiv person, istället för några timmar på facebook blir det några timmar på gymmet, istället för några timmar framför dumburken blir det några timmar i garaget.
    Han är ju singel och dejtar inte så det bör ju inte spela någon roll tidsmässigt om han är i garaget eller har serie maraton med netflix och chips.

    Det märks ju om han prioriterar om tiden när annat dyker upp.

    "Gör den prioriteringen NU istället, för att då visa att du faktiskt har platsen för en kvinna."
    Hur många timmar/dag har du sjäkv bokat in tid för meningslös tumrullning så att TS ska känna att det finns en lucka för honom i din kalender?
    Hade du läst mina andra svar till TS hade du kanske förstått mer hur jag tänker. TS behöver göra plats för att kunna ha möjlighet att befinna sig på marknaden. Hur ska han bättra på möjligheten att träffa någon om han bara vandrar mellan jobb och träning? Det visar ju också att han är villig att engagera sig och anstränga sig och prioritera en flickvän. Han ska definitivt inte rulla tummarna i fåtöljen hemma utan vidga vyerna och jobba på det han faktiskt ber om hjälp om.
  • Anonym (Oj)
    Mon 23 Jan 2023 17:13
    #50
    ClumsySmurf skrev 2023-01-22 21:18:28 följande:
    TS verkar vara en aktiv person, istället för några timmar på facebook blir det några timmar på gymmet, istället för några timmar framför dumburken blir det några timmar i garaget.
    Han är ju singel och dejtar inte så det bör ju inte spela någon roll tidsmässigt om han är i garaget eller har serie maraton med netflix och chips.

    Det märks ju om han prioriterar om tiden när annat dyker upp.

    "Gör den prioriteringen NU istället, för att då visa att du faktiskt har platsen för en kvinna."
    Hur många timmar/dag har du sjäkv bokat in tid för meningslös tumrullning så att TS ska känna att det finns en lucka för honom i din kalender?

    Klart han kan fortsätta leva som han gör, och sedan plocka bort saker för att få tid att dejta.
    Men grejen är att han inte hittar någon att dejta i garaget eller på gymmet, eller på jobbet. 


    Om man inte ens tar sig tid att leta efter någon, så hittar man ingen. Alla som läser tråden förstår varför TS lever ensam. Själv verkar han inte förstå det med tanke på hans fråga. 

Svar på tråden Hjälp! varför kan jag inte hitta nån kvinna?