• StudierKemi

Hur känns det att vara lesbisk?

Hur känns det att vara lesbisk, kan någon berätta? 

Är det att ni känner sexuell attraktion till en annan kvinna (för då skulle inte jag kunna vara lesbisk, jag är likgiltig inför snygga kvinnor). Eller är det att ni vet att personkemin med männen aldrig fungerar, så ni går till kvinnor för att få närhet, för att kramas, men att det inte sätter hjärtat i brand? Kan någon lesbisk förklara, snälla?

• Svar på tråden Hur känns det att vara lesbisk?
  • Anonym (Fluid)
    Anonym (Du?) skrev 2023-02-02 11:22:45 följande:
    Men herregud, meddelandefunktionen förstås. Så komplicerat kan det inte vara, ens för en 50-taggare. Du kan ju räkna ut hur man skickar meddelanden/PM/chattar på dejtingsajter, så varför inte här? Är nog bara en undanflykt för att du inte vågar.
    Ja, där ser man tydligt hur man skickar meddelanden. Hur gör man här då?
    Vad står PM för förresten? Jag vet vad det betyder annars, men trodde inte det var samma som mejl/meddelande.
  • Anonym (Fluid)

Och var finns chatten?

• StudierKemi

Tack alla för era svar och inputs! Det uppskattas! Och tack Rebbys för ditt svar som kommer från en kvinna med "den erfarenheten" som jag så gärna ville veta mer om. Jag känner som du, att det är otänkbart för en att ha sex med en man, men hos mig utlöstes tanken när jag var 30 år alltså (precis innan jag fyllt 31), och inte i ung ålder som hos dig. Men då vet jag, en mycket stor del av mig tänker som en homosexuell just nu, för jag klarar inte av killar mer (inget skoj alls). Dessutom vill inte jag att min partner känner gnistor hela tiden men inte jag, jag vill inte serva en man en sådan känsla som sagt, jag vill att båda känner samma. Så att prova tjejer infaller sig så naturligt. Tack igen Rebbys. 

• Rebbys
    StudierKemi skrev 2023-02-02 12:42:09 följande:

Tack alla för era svar och inputs! Det uppskattas! Och tack Rebbys för ditt svar som kommer från en kvinna med "den erfarenheten" som jag så gärna ville veta mer om. Jag känner som du, att det är otänkbart för en att ha sex med en man, men hos mig utlöstes tanken när jag var 30 år alltså (precis innan jag fyllt 31), och inte i ung ålder som hos dig. Men då vet jag, en mycket stor del av mig tänker som en homosexuell just nu, för jag klarar inte av killar mer (inget skoj alls). Dessutom vill inte jag att min partner känner gnistor hela tiden men inte jag, jag vill inte serva en man en sådan känsla som sagt, jag vill att båda känner samma. Så att prova tjejer infaller sig så naturligt. Tack igen Rebbys. 

Ingen orsak. Kul att kunna bidra med något. 

Lycka till.
  • Anonym (Du?)
    Anonym (Fluid) skrev 2023-02-02 12:39:14 följande:
    Ja, där ser man tydligt hur man skickar meddelanden. Hur gör man här då?
    Vad står PM för förresten? Jag vet vad det betyder annars, men trodde inte det var samma som mejl/meddelande.
    Samma inkorg som du får meddelande när du blir avstängd etc.
    Googla!
  • Anonym (Fluid)
    Anonym (Du?) skrev 2023-02-02 13:19:01 följande:
    Samma inkorg som du får meddelande när du blir avstängd etc.
    Googla!
    Oj, ja nu såg jag att man kan skicka direkt till mottagaren. Man fyller i mottagarens namn. Det visste jag inte.
    Tack!
    Var finns chatten då?
  • Anonym (Du?)
    Anonym (Fluid) skrev 2023-02-02 13:21:09 följande:
    Oj, ja nu såg jag att man kan skicka direkt till mottagaren. Man fyller i mottagarens namn. Det visste jag inte.
    Tack!
    Var finns chatten då?
    När folk skriver chatt, så menar de att skriva privata meddelanden. Herregud! Chatt i den bemärkelsen du verkar tro försvann väl för 15 år sedan.
  • Anonym (Fluid)
    Anonym (Du?) skrev 2023-02-02 13:25:22 följande:
    När folk skriver chatt, så menar de att skriva privata meddelanden. Herregud! Chatt i den bemärkelsen du verkar tro försvann väl för 15 år sedan.
    Hur menar du? Finns ju många chattar på nätet.
  • Anonym (Du?)
    Anonym (Fluid) skrev 2023-02-02 13:26:57 följande:
    Hur menar du? Finns ju många chattar på nätet.
    Aldrig sett. Bara meddelandefunktioner.
  • Anonym (Fluid)

Hur ska man veta att folk menar skicka meddelanden till varann, när dom säger chatt? Jag kallar det att mejla varann. 

• Anonym (Fluid)

PM då, vad står det för? Jag vet ju att det betyder ungefär som det står här:

En promemoria, latin "för minnet", eller memorandum är ett kortfattat dokument som utgör minnesanteckningar; numera i synnerhet en sammanfattad redogörelse för ett avgränsat ämne.

• Anonym (Du?)
    Anonym (Fluid) skrev 2023-02-02 13:34:37 följande:

PM då, vad står det för? Jag vet ju att det betyder ungefär som det står här:

En promemoria, latin "för minnet", eller memorandum är ett kortfattat dokument som utgör minnesanteckningar; numera i synnerhet en sammanfattad redogörelse för ett avgränsat ämne.

Du vet mycket väl att PM är privat meddelande, vilket också kommer upp om man googlar. Men nu är vi OT. Ta och skriv till Ren Luft nu istället. Om du vågar.
  • Anonym (Fluid)
    Anonym (Du?) skrev 2023-02-02 13:39:02 följande:
    Du vet mycket väl att PM är privat meddelande, vilket också kommer upp om man googlar. Men nu är vi OT. Ta och skriv till Ren Luft nu istället. Om du vågar.
    Nej, jag visste faktiskt inte det. Jag ser ju att folk ofta säger att de ska skicka PM, men nu när du skrev ut det, privat meddelande... så känner jag mig rätt så dum SkämsFörvånad

Jag vågar, men jag vill inte.
Svar på tråden Hur känns det att vara lesbisk?