• Anonym (Funderar)

    Samma kön. Tänk om hon är min tvillingsjäl

    Har lite tankar Snälla ge mig inga taskiga kommentarer. Vill bara bolla och få ut mig tankar. 
     
    För en tid sedan kom jag i kontakt med en kvinna (är själv kvinna) i ett sammanhang. 
     
    Jag är bisexuell och har därav haft relationer med kvinnor. Så det är inget konstigt för mig att jag kände en attraktion för henne. Där är jag trygg i mig själv. 
     
    Jag upplevde att någonting hände i mig redan första gången jag såg henne och vi pratade. Tyckte hon var trevlig och vacker. Hon har helt enkelt en personlighet och ett intellekt som lockar mig. 
    Hade gärna velat utforska mera av henne. 
     
    Hon har gett mig komplimanger flera gånger i sammanhanget vi mötts i.  Men jag vet inte på vilket sätt hon menar. 
     
    Anledningen till att jag inte frågar henne rakt ut är min rädsla. Har dåliga erfarenheter av att ha varit rak och sagt vad jag känner.  En kvinna som jag umgicks med och som jag berättade mina känslor för  behandlade mig mycket illa och förnedrande. Hon tog strypgrepp på mig när jag berättade att jag var attraherad av henne. Ja jag vet. Det är sjukligt och hon som gjorde så förstod jag sen var sjuk men det hon gjorde, efter att jag varit modig och bekänt mina känslor för henne, min attraktion till henne sitter kvar i mig. Jag är rädd för att berätta om mina känslor för den kvinna jag nu haft kontakt med. 
     
    Den här fantastiska kvinna är en  lyhörd kvinna  och verkar vara en  njutningsmänniska som precis som jag tycker om att få alla sina sinnen aktiverade.
     
    Vad ska jag göra? Tänk om vi är varandras tvillingsjälsr och jag går miste om henne? Endast på grund av min rädsla och av tidigare erfarenheter? Det är så svårt att tyda en kvinnas signaler. Om en själv är kvinna. Jag vill inte släppa den här fantastiska  kvinnan. Tips? 
  • Svar på tråden Samma kön. Tänk om hon är min tvillingsjäl
  • Anonym (Funderar)

    Hej igen "Gösses". 

    För att förtydliga igen: jag "hoppar inte runt" mellan olika kvinnor. Varför skulle jag vilja göra det? Och vad vet du om mina relationer? För din kännedom så kan jag berätta att alla mina tidigare relationer fakruskt varit just långvariga. Men egentligen så är det ingenting som är ditt att veta eller ha att göra med ens. 

    Du verkar ha bestämt dig för att veta hur jag är och vad för slags relationer jag har,, vad jag söker och hur jag beter mig. Som jag sa tidigare så är att utnyttja andra, leka med andras känslor illa. Att hoppa från den ena till den andra tyder vidare på en enorm brist på självkänsla. Synd. 

    Alla människor är dessutom väldigt olika. Så det gäller att vara ödmjuk inför det och att ha ett öppet sinne. Inte trycka ner andra eller tala nedlåtande mot sina medmänniskor. 

    Peace 😊

  • Anonym (gösses)
    Anonym (Funderar) skrev 2023-03-02 22:46:29 följande:

    Hej igen "Gösses". 

    För att förtydliga igen: jag "hoppar inte runt" mellan olika kvinnor. Varför skulle jag vilja göra det? Och vad vet du om mina relationer? För din kännedom så kan jag berätta att alla mina tidigare relationer fakruskt varit just långvariga. Men egentligen så är det ingenting som är ditt att veta eller ha att göra med ens. 

    Du verkar ha bestämt dig för att veta hur jag är och vad för slags relationer jag har,, vad jag söker och hur jag beter mig. Som jag sa tidigare så är att utnyttja andra, leka med andras känslor illa. Att hoppa från den ena till den andra tyder vidare på en enorm brist på självkänsla. Synd. 

    Alla människor är dessutom väldigt olika. Så det gäller att vara ödmjuk inför det och att ha ett öppet sinne. Inte trycka ner andra eller tala nedlåtande mot sina medmänniskor. 

    Peace 😊


    Nja, att ha ett öppet sinne och vara omogen är inte riktigt samma sak.
    Visst barn är väldigt öppna i sinnet, men det är ju till stor del för att de inte haft tid på sig att mogna och är väldigt naiva.... 
  • Anonym (Funderar)

    Till dig "Hej" 


     
    Imorse vaknade jag upp ledsen. Ångestfylld. Trots helg,fint väder och sol ute (o då brukar jag vanligtvis gå ut och faktiskt njuta av den. Kanske gå en promenad eller  hitta på något,.kanske till och med sett några vackra snödroppar att titta och njuta av) men idag bara så trött och känner ångest och något slags "misslyckande") men läste dina hoppfulla senaste rader här i tråden. 
     
    Tack igen för att du skriver till mig och att du delar med dig av dina  tankar! Väldigt glad över det 🙏 
     
    Låt ditt hjärta leda dig "hej". Jag tror på dig och tänker att hon du tänker på ska vara rädd om dig. Du verkar så fin! Hoppas hon du tycker om ska få veta dina känslor för henne! Du förtjänar henne och att få ha det fint med henne. 
  • Anonym (D)
    Anonym (gösses) skrev 2023-03-02 22:00:42 följande:
    Du bekräftar ju bara det jag skrev... jag vill ju bara lära känna.... för just denna är min tvillingskäl... och om 2 år så ploppar förmodligen nästa tvillingsjäl upp som du oxå bara måste lära känna... och så nästa.... varför ge sig in i en långvarig relation öht om du konstant ska hålla utkik efter nästa tvillingsjäl?

    Ja det är säker jättekul för dig att kunna fortsätta bete dig som en 7 åring som vuxen... men för de som gör misstaget att ha en relation med dig i tron att du oxå resonerar som en vuxen så är det kanske mindre kul?

    Jag har absolut tro på kärlek, jag har bara en annan syn på kärlek och relationer än den disnyeromanstiska varianten med tvillingssjälar som du verkar ha. Du borde kanske lite fundera på vad det är som skiljer mellan människor som kan ha långa relationer och de som hoppar runt konstant? Kan det ha nåt att göra med vilken syn man har på kärlek och relationer kanske?
    Jag hoppar in här, ny i tråden men läst hela. 

    "jag har en annan syn på kärlek och relationer".. Säger du.
    Okej och vad får dig att tro att ditt sätt är det rätta sättet till skillnad från någon annan som ser på kärlek och relationer på ett annat sätt. Säg tex TS sätt? Vem är du att du att klappa TS på huvudet överhuvudtaget undrar jag, genom att nämna disney romantik, naivitet eller "du borde ditt eller datt"?
    Vad vill du bidra med egentligen? 
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Funderar) skrev 2023-02-27 20:48:37 följande:

    Om du vill  får du gärna skicka ett privat meddelande till mig. 


    Anonym (Hej) skrev 2023-02-27 22:44:55 följande:

    Jag är inte beredd att offra mitt alias här och man kan inte skriva till någon som är anonym i forumet. Tyvärr! 


    Anonym (Funderar) skrev 2023-02-28 22:49:23 följande:
    Hej! 
    Förstår om du inte är beredd att offra ditt alias här. Jag är också försiktig i detta. Ska dock se om jag kan lösa det på något annat sätt. Gäller att vara lösningsfokuserad 😊 

    Enkel lösning: skapa ett anonymt Gmail-konto och posta adressen här i tråden.

  • Anonym (Funderar)

    Hej "Hej"! 


    Tänkte jag ville uppdatera dig lite :) 
    Hon har uttryckt att hon gärna tar en fika med mig. Bekräftat både IRL och även i skrift oss emellan. Men hen säger att hon just nu är väldigt trött. Vi båda har haft mycket med andra människor att göra. Har än. 
    Om hon är som jag så behöver hon mycket återhämtning och egentid. Det är mycjket att ta in i vardagen. Massa bestyr. Så även för mig. Så jag respekterar henne och tänker att hon själv får höra av sig till mig IRL när hon vill ta en promenad och en god kaffe i solen. 
    Men såklart har jag ångest och känner mig liten för jag tror allt ska rinna ut i sanden. Tänker ofta på henne och på hur oerhört fint det senaste samtalet var och vad som hände inuti mig där och då. Hur glad jag blev och blir av att tänka på henne samtidigt som jag också kan bli ledsen om du förstår. 
    Men livet är kort. Jag flyter med! Tycker om allt som jag känner om henne. Tycker om att tänka på henne. Fylls av någon slags frid. 
    Vet att jag åtminstone ska försöka vara ärlig i vad jag känner och hur rätt det känns att återigen kunna få träffas! Jag tänker att det finns även något fint i att längta?

    Varför skulle annars våren tveka? :)  
  • Anonym (Funderar)

    Till signaturen "D" 

    Tack och tack för ditt inlägg! Ja, jag undrade fakriskt samma. 

  • Anonym (Funderar)

    Till signaturen "Enkelt". 

    Går ej att citera varken ditt eller andras svar till mig så jag får göra såhär istället  

    Tack att du skrev och för ditt tips! jodå jag skulle kunna skapa en e-post för att bolla med dig "Hej" som någon föreslog. Om hen vill? 

  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Funderar) skrev 2023-03-05 18:12:33 följande:

    Till signaturen "Enkelt". 

    Går ej att citera varken ditt eller andras svar till mig så jag får göra såhär istället  

    Tack att du skrev och för ditt tips! jodå jag skulle kunna skapa en e-post för att bolla med dig "Hej" som någon föreslog. Om hen vill? 


    Ingen orsak 🙂 Lycka till!
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Funderar) skrev 2023-03-05 18:07:11 följande:

    Hej "Hej"! 


    Tänkte jag ville uppdatera dig lite :) 
    Hon har uttryckt att hon gärna tar en fika med mig. Bekräftat både IRL och även i skrift oss emellan. Men hen säger att hon just nu är väldigt trött. Vi båda har haft mycket med andra människor att göra. Har än. 
    Om hon är som jag så behöver hon mycket återhämtning och egentid. Det är mycjket att ta in i vardagen. Massa bestyr. Så även för mig. Så jag respekterar henne och tänker att hon själv får höra av sig till mig IRL när hon vill ta en promenad och en god kaffe i solen. 
    Men såklart har jag ångest och känner mig liten för jag tror allt ska rinna ut i sanden. Tänker ofta på henne och på hur oerhört fint det senaste samtalet var och vad som hände inuti mig där och då. Hur glad jag blev och blir av att tänka på henne samtidigt som jag också kan bli ledsen om du förstår. 
    Men livet är kort. Jag flyter med! Tycker om allt som jag känner om henne. Tycker om att tänka på henne. Fylls av någon slags frid. 
    Vet att jag åtminstone ska försöka vara ärlig i vad jag känner och hur rätt det känns att återigen kunna få träffas! Jag tänker att det finns även något fint i att längta?

    Varför skulle annars våren tveka? :)  

    Låter härligt att längta! Jag hoppas på er, på dig och att våren vill komma snart. 


    idag känner jag mig tveksam! Nu kom tvivlet igen. 

  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Hej) skrev 2023-03-06 07:07:12 följande:

    Låter härligt att längta! Jag hoppas på er, på dig och att våren vill komma snart. 


    idag känner jag mig tveksam! Nu kom tvivlet igen. 


    Tack 😊 

    Åh, så tråkigt att höra att du känner dig tveksam. Att tvivlet kom. Vill du berätta varför? 
  • Anonym (Funderar)
    Hej "Hej" 

    Hur mår du? Nu har jag en e-post adress om du kanske vill skriva privat till mig: 
     
    E-post
     
    Annars finns jag här att bolla med dig också "Hej' 
    Ta hand om dig! 
  • Anonym (Funderar)

    Uppdatering: Jag tror att hon verkligen menade allt fint hon sa till mig,. Tror även att hon verkligen ville ta en fika med mig, eftersom det var hon själv som föreslog det. Men månader och tiden går.  Kanske blev livet annorlunda än vad hon tänkte sig och såg framför sig då?  Jag vet inte. Är  dock säker på att  ingenting av samtalet vi hade förra året var någon slump. Vet ingenting om hennes liv just nu, men respekterar henne och hennes vilja. Ger henne därför  tid att själv känna efter om hon vill träffa mig eller om hon låter mig "rinna ut I sanden". Om livet vill så ses vi igen.  Saknar henne mycket.

    Hon var/är väldigt speciell för mig.

  • Anonym (Hej)
    Anonym (Funderar) skrev 2023-03-21 21:28:18 följande:

    Uppdatering: Jag tror att hon verkligen menade allt fint hon sa till mig,. Tror även att hon verkligen ville ta en fika med mig, eftersom det var hon själv som föreslog det. Men månader och tiden går.  Kanske blev livet annorlunda än vad hon tänkte sig och såg framför sig då?  Jag vet inte. Är  dock säker på att  ingenting av samtalet vi hade förra året var någon slump. Vet ingenting om hennes liv just nu, men respekterar henne och hennes vilja. Ger henne därför  tid att själv känna efter om hon vill träffa mig eller om hon låter mig "rinna ut I sanden". Om livet vill så ses vi igen.  Saknar henne mycket.

    Hon var/är väldigt speciell för mig.


    Hon kanske inte vågar ta kontakt och tänker samma tankar som du att du kommer höra av dig om du verkligen ville det. 


    Jag vet, det känns svårt, allt det här är som en bergochdalbana i tankar och känslor inom en. Men helt underbart och lite läskigt att vara kär. När poletten trillar ner och man inser att det här kommer ju inte bara gå över ? Det här är på riktigt! Känner mig lite maktlös inför mina känslor, vill på ett sätt styra vad jag känner för att det hade varit enklast och på ett annat bara flyta med och njuta av att känna! 

  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Hej) skrev 2023-03-22 06:06:18 följande:

    Hon kanske inte vågar ta kontakt och tänker samma tankar som du att du kommer höra av dig om du verkligen ville det. 


    Jag vet, det känns svårt, allt det här är som en bergochdalbana i tankar och känslor inom en. Men helt underbart och lite läskigt att vara kär. När poletten trillar ner och man inser att det här kommer ju inte bara gå över ? Det här är på riktigt! Känner mig lite maktlös inför mina känslor, vill på ett sätt styra vad jag känner för att det hade varit enklast och på ett annat bara flyta med och njuta av att känna! 


    Hej igen Hej! 
    Jag säger tack igen för dina, som alltid, kloka reflektioner ❤️ fint att få i ett tillstånd av ja, jag vet inte vad en ska kalla det, någon slags väntan eller så är det kamske ett avslut. Jag vet inte vilket. Men en sårbar tid mellan vinter och vår kanske?

    Håller med dig i vad du skriver /tänker. Att "alllt det här är som en bergochdalbana i tankar och känslor inom en.. "När poletten trillar ner och man inser att det här kommer ju inte bara gå över ? Det här är på riktigt!" Ja exakt! Det är i dom stunderna, när en frågar sig själv "vad hände mellan oss" hände det något eller inbillar jag mig bara" jag kunde bara känna en otrolig värme oss emellan, ett pirr i mig,.och sist men inte minst kommer en på att jag kanske borde ha varit mer tydlig i att visa samtidigt som en inte vill visa av rädsla för att bli avvisad och så vidare. Åh, jag känner mig också maktlös på något vis. Frustrerad och ledsen.. men också hoppfull. Så kluvet... 

    Jag tänker att vi, tyvärr faktiskt,  i våra liv, väntar mycket. Vi väntar på rätta tillfällen (dom kommer aldrig) vi väntar på mer mod, vi väntar på.... Ja vad är det vi väntar på egentligen? Och tänk om våra tankar kring att vi känner oss maktlösa inför våra känslor förstör för oss? Förstör något som bara är rätt.... 

    Vad kan en göra för att bli mindre maktlös tror du? Att vi istället vågar chansa och att vi bara kan flyta med och njuta av att känna det vi känner? För egentligen är ju allt njutbart med henne. Hennes sätt att vara, hennes personlighet, ödmjuk och  varm osv..Hur kan en våga öppna sig? Jag önskar att vi båda ska kunna njuta istället för att tveka. Önskar att jag kunde "frysa" det speciella tillfället i december. Att jag vågade. Om hon väljer att träffa mig framöver så ska jag försöka samla mod att verkligen berätta att jag, ända sedan den dagen då jag såg henne första gången, vi skulle ha ett samtal, tänkte vilken otroligt vacker kvinna om henne. Jag vill att hon ska få veta. Vill veta. Kände jag rätt? Hade jag rätt?  Vad säger hjärtat när jag tänker på henne? 

    Massa frågor utan svar ny "Hej"? Vi får kämpa vidare i våra undringar eller hur? Ha en fin kväll "Hej" 😊 
  • Anonym (Funderar)
    Tony Soprano skrev 2023-02-06 11:23:07 följande:
    Du är klok och försiktig.

       Jag gillar din tråd, du uttrycker dig mjukt och fint ! Se till att träffas flera gånger och närma dig henne försiktigt. Du har fått flera goda råd; använd dig av dom. Det måste vara svårt att med din "läggning" närma dig en kvinna som du förhoppningsvis ska få en lång relation med. Jag önskar dig lycka till, återkom när det hela löst sig, bra eller dåligt 

       /Lennart H.
    Tack igen :) 

    Våren tvekade nog förlänge..  Tror att allt kanske var en illusion ändå!?  Att det nog bara var jag som fick för mig att det fanns en ömsesidig nyfikenhet, ett intresse och en attraktion mellan oss.. Tror jag hade fel. Hon har nog inget intresse för mig. Tyvärr. Eller så låter hon allt hon ev kände rinna ut i sanden. Synd isåfall. Men ville uppdatera dig då du frågade om jag kunde berätta hur det går oavsett hur det går. Så nu gör jag det. Ha en fin kväll och tack igen för dina fina snälla ord till mig. Allt gott! 
  • Anonym (Funderar)

    Kom in på min tråd igen. Nu har det gått en tid. Tänkte uppdatera er. Jag hade fel om personen.

    Allt var en illusion och jag en naiv drömmare. Hon vill inte träffa mig, (för om hon ville det på riktigt fanns alla chanser till det men hon valde att träffa andra och gjorde annat) vi må kanske ha någon slags djupare kontakt på ett sätt som inte kan förklaras, (sagt av oss båda) men hon vill inte ha mig och är inte intresserad av varken mig eller att träffa mig.  Hon är kär i någon annan (en man) som hon har ett intresse för och som hon valt och väljer att dejta och har gjort så en period.

    Det visade sig alltså att jag hade fel i mångt och mycket. Jag blev dock en erfarenhet rikare genom att sluta vara naiv och fantisera om henne och vad som kunnat hända mellan oss. Viktigt att värna om sig. Kärlek och även vänskap skall vara  ömsesidig. Jag tycker fortfarande  om henne, tänker mycket på henne, men hon i sin tur vet jag inte längre vad eller hur hon tänker.Önskar henne ändå allt gott - för den unika, fina person  hon är.

  • Anonym (Funderar)
    Finns även ett bra citat som jag numera lärt mig att ha med mig: "Säg vad du menar och mena det du säger." Handlingar väger mer än ord (även om ord i sig är värdefulla och kan vara sanna) 
    En annan sak jag lärt mig är att inte vara en drömmare och naiv. Inte anta saker längre. Inte gissa mig fram till att en person kan ha känslor för mig. Det är då jag trasslar till det för mig själv. Då det börjar göra ont. 
    Mitt råd till alla därute som kan känna igen sig i mitt inlägg: snälla! Försök att berätta om dina känslor för en person som du intresserar dig för och är nyfiken på och attraheras av. Oavsett hinder eller rädslor och osäkerhet. Eller läs av situationer rätt. Rsken är annars att det blir så som jag beskriver i mitt inlägg. En bärs av någon slags illusion. En illusion som på sikt blir svårare och svårare att hantera. 
    Nu har jag fått vetskap om att hon inte har något intresse för mig. Hon är således inte min tvillingsjäl. Hon är dessutom kär i en man och det är även något hon sagt till mig. Även om hon inte vet om den relationen är bra för henne eller inte, är det ju inte mig hon tänker på. Inte mig hon vill säga godmorgon eller godnatt till. Hon har nog aldrig sett mig på samma sätt som jag sett henne helt enkelt. Jag levde i min egen lilla fantasivärld och i en illusion. 
    I framtiden värdesätter jag mig själv bättre. Med det kommer insikten om att inte låta sig bli hänförd av personer som får mig att tro, eller som säger till mig att jag är "speciell" eller "du är annorlunda" När personen egentligen inte är det minsta intresserad av att träffa mig. Om en tycker om någon som människa vill en ha personen i sitt liv. Inte fösa bort den.

     Livet är kort. Se till att följa dina drömmar, dina fantasier osv, men gör inte dig själv olycklig. 
     
     
     
     
Svar på tråden Samma kön. Tänk om hon är min tvillingsjäl