• Anonym (fd.Äl­skarin­na)
    Fri 17 Mar 2023 02:18
    30530 visningar
    221 svar
    -3 +2
    221
    30530

    Jag är de andra kvinnan

    Lever i ständig rädsla att mitt förhållande med mannen jag älskar ska ska bli känt och den bubbla jag lever i en dag kommer att spricka. 

    Har ångest över hur något så underbart och vackert samtidigt skadar oskyldiga.

    År en omoralisk slyna vars brott är att för första gången känna mig älskad och respekterad av en man. 

    Har levt så här i fem år nu och idag bestämde jag mig för att ta avsked av min älskade. Han blev såklart lessen och upprörd men förstod också varför.

    Jag vill ju ha egen familj inte parasitera på andras. 

    Känner mig så fruktansvärt ensam och olycklig och tvivlar på att jag kommer hatt hitta kärlek igen. Kommer nog att bli en bitter gammal kärring med en massa katter. 

    Finns det fler som varit i min situation? Hur har det gått för er

  • Svar på tråden Jag är de andra kvinnan
  • Anonym (jaha)
    Fri 31 Mar 2023 13:40
    -2
    Anonym (korven) skrev 2023-03-30 19:15:50 följande:
    Tror inte man kan applicera logik på känslomässiga saker. Det är äpplen och päron.

    Rent logiskt, rationellt, orsak-verkan-tänk så håller jag med dig. Men psykologiskt kan man bete sig i konstiga mönster som är destruktiva för en själv. Det har man såklart ansvar att själv försöka ta sig ur och sådant är riktigt svårt, kräver hårt jobb! Vissa, du kanske, har vuxit upp med bättre förutsättningar och har inte lika många destruktiva mönster, så för dig kanske det är svårt att leva sig in i någon som har sådant med sig i bagaget.

    Drygt av mannen är väl om han ser att kvinnan slösar bort en potentiell karriär. Där kunde han uppmuntrat sin älskarinna tycker jag. Men visst, om han inte hade en susning om det, så är det inte hans ansvar. Men jag tror att han hade en susning om det.
    Ja, alla människor klarar inte av att agera rationellt när det blir jobbigt, men då är det i så fall en brist hos personen som gör att personen agerar irrationellt och omoraliskt som absolut inte användas som ursäkt för att bete sig som ett svin mot andra.

    Att mannen är en dryg jävel som skiter i allt och alla bara han får som han vill stod väl klart redan när han valde att svika sin familj. Och väljer man medvetet att inleda en sån relation med en sån person så får man ju skylla sig själv och eftersom man då också medvetet deltar i allt som görs mot mannens familj så kan man heller inte förvänta sig sympatier från andra.
  • Anonym (fd.Äl­skarin­na) Trådstartaren
    Sat 1 Apr 2023 15:04
    +2
    Anonym (jaha) skrev 2023-03-31 12:51:44 följande:
    1) Ingen har sagt att man måste bli ihop redan vid tonåren och hålla ihop tills man är på ålderdomshemmet. Det ENDA som sagts är att om man tröttnar på sin partner oavsett om man är tonåring eller 75 så skiljer man sig INNAN man skaffar sig en ny. Men det verkar vara alldeles för komplicerat för dig att förstå så du måste genast göra om det till något annat. Och NEJ, det är absolut ingen dröm, faktisk verkar de flesta kunna hantera sånt utan problem. Att bete sig som ett svin är absolut ingen norm.

    2) NEJ majoriteten springer absolut inte runt och knullar allt som har en puls så fort det pirrar till i trosan/kallingarna. Tro det eller ej men majoriteten verkar faktiskt kunna kontrollera sina impulser och bete sig som människor istället för som djur. Dock vill människor som saknar förmåga att kontrollera sig och/eller har usla värderingar alltid gärna tro att alla är lika svaga/omoraliska som dem för att normalisera/rättfärdiga sitt beteende för sig själva och andra.

    3) Nej de som pysslar med sånt har inte alls bilden mer klar för sig än andra eftersom de så gott som alltid ska hitta på en massa löjliga ursäkter för att rättfärdiga och normalisera sitt agerande både för sig själva och andra och verkar helt sakna förståelse för varför deras beteende ifrågasätts och kritiseras men vill gärna att andra ska ha förståelse för dem.
    1) Har jag sagt något annat ? 

    2) Har aldrig påstått att någon majoritet springer runt och är otrogna! Vad all forskning säger är att det är relativt vanligt att man i långvariga förhållanden någon gång under alla år varit otrogen.

    3) Har aldrig rättfärdigat otrohet.  Det är skillnad mellan att rättfärdiga och att förklara. Varför skulle en förklaring av ett beteende vara att rättfärdiga? 

    4) Vad har du egentligen mot vårt väldigt trevliga husdjur grisen?  Du använder hela tiden svinet som skällsord. Du borde byta ut ordet svin med ordet djävul, för det är väl det du menar??
  • Anonym (Antik­rist)
    Sat 1 Apr 2023 23:15
    -1
    Anonym (fd.Älskarinna) skrev 2023-04-01 15:04:46 följande:
    1) Har jag sagt något annat ? 

    2) Har aldrig påstått att någon majoritet springer runt och är otrogna! Vad all forskning säger är att det är relativt vanligt att man i långvariga förhållanden någon gång under alla år varit otrogen.

    3) Har aldrig rättfärdigat otrohet.  Det är skillnad mellan att rättfärdiga och att förklara. Varför skulle en förklaring av ett beteende vara att rättfärdiga? 

    4) Vad har du egentligen mot vårt väldigt trevliga husdjur grisen?  Du använder hela tiden svinet som skällsord. Du borde byta ut ordet svin med ordet djävul, för det är väl det du menar??
    Helt rätt en gris (svin) är bra mycket mer reko än du och dina kollegor som gång på gång rättfärdigar otrohet. 
    Backar du i tråden så kan du själv läsa att du säger att eftersom frugan minsann gjorde di och så då var det så synd om mannen att det ni två gjorde bakom ryggen på hans fru var helt ok och riktigt. 

    Så sluta att påstå du inte rättfärdigar ditt och bockens beteende för du gör det precis överallt i tråden. Du säger ju att vi minsann inte vet hur hans fru gör. 

    Med andra ord menar du att två fel blir ett rätt samt att om någon gör något man ogillar då har man minsann rätt att bete dig då omoraliskt man anser att den andre personen förtjänar. 

    Det du inte själv fattar är att din bock hade valet att öppna kakhålet och säga till sin fru att han inte accepterar och om hon inte lyssnar så kunde han lämnat. Istället väljer fegbocken att vara otrogen och sen har mage att säga hsn tänker på barnen? Det är en sådan man du kunde tänka dig som är så feg att ta en konflikt att han springer vid sidan istället.
    Du tror heller inte att han skulle göra exakt samma sak mot dig när du är "frun" som inte längre är lika rolig och det finns en svinaktig kvinna som tänker som du gör. 
    Att ni ens hela tiden verkar besatta av idén att ni är den speciella bocken inte kommer blåsa är så ologiskt att man inte vet om ni skämtar eller faktiskt är så dumma på riktigt. 
  • Anonym (fd.Äl­skarin­na) Trådstartaren
    Sun 2 Apr 2023 01:24
    +1
    Anonym (Antikrist) skrev 2023-04-01 23:15:05 följande:
    Helt rätt en gris (svin) är bra mycket mer reko än du och dina kollegor som gång på gång rättfärdigar otrohet. 
    Backar du i tråden så kan du själv läsa att du säger att eftersom frugan minsann gjorde di och så då var det så synd om mannen att det ni två gjorde bakom ryggen på hans fru var helt ok och riktigt. 

    Så sluta att påstå du inte rättfärdigar ditt och bockens beteende för du gör det precis överallt i tråden. Du säger ju att vi minsann inte vet hur hans fru gör. 

    Med andra ord menar du att två fel blir ett rätt samt att om någon gör något man ogillar då har man minsann rätt att bete dig då omoraliskt man anser att den andre personen förtjänar. 

    Det du inte själv fattar är att din bock hade valet att öppna kakhålet och säga till sin fru att han inte accepterar och om hon inte lyssnar så kunde han lämnat. Istället väljer fegbocken att vara otrogen och sen har mage att säga hsn tänker på barnen? Det är en sådan man du kunde tänka dig som är så feg att ta en konflikt att han springer vid sidan istället.
    Du tror heller inte att han skulle göra exakt samma sak mot dig när du är "frun" som inte längre är lika rolig och det finns en svinaktig kvinna som tänker som du gör. 
    Att ni ens hela tiden verkar besatta av idén att ni är den speciella bocken inte kommer blåsa är så ologiskt att man inte vet om ni skämtar eller faktiskt är så dumma på riktigt. 
    Du förstår tydligen inte vad jag skriver så jag ger upp. 
    Du lever tydligen i djurens värld tillsammans med svin och bockar. Jag befinner mig i en värld som befolkas av människor. 

    Om du blir så upprörd av vad som skrivs i den här tråden tycker jag att du helt enkelt slutar läsa den. 

    Jag läser inte trådar som gör mig upprörd, du borde göra detsamma. 

    Är helt övertygad om du behöver någon form av hjälp. Denna hjälp kan jag tyvärr inte ge.
  • Okänd
    Mon 3 Apr 2023 01:28
    Meddelande borttaget
  • Anonym (jaha)
    Mon 3 Apr 2023 10:22
    Anonym (fd.Älskarinna) skrev 2023-04-02 01:24:05 följande:
    Du förstår tydligen inte vad jag skriver så jag ger upp. 
    Du lever tydligen i djurens värld tillsammans med svin och bockar. Jag befinner mig i en värld som befolkas av människor. 

    Om du blir så upprörd av vad som skrivs i den här tråden tycker jag att du helt enkelt slutar läsa den. 

    Jag läser inte trådar som gör mig upprörd, du borde göra detsamma. 

    Är helt övertygad om du behöver någon form av hjälp. Denna hjälp kan jag tyvärr inte ge.
    Människor som beter sig värre än djur dvs...

    Ja vi har förstått att du inte gillar kritik, men det förklarar varför du beter dig som du gör, för ids man inte ta till sig kritik så lär man ju aldrig sig nåt heller och då fortsätter man ju bete sig på samma sätt.

    Intressant att du anser att det är andra som behöver hjälp när det faktiskt är DU som beter dig illa och startar trådar för att beklaga dig över det. Om du gör är så rätt, varför startade du dina trådar öht?
  • Anonym (fd.Äl­skarin­na) Trådstartaren
    Mon 3 Apr 2023 12:29
    +1
    Anonym (jaha) skrev 2023-04-03 10:22:15 följande:
    Människor som beter sig värre än djur dvs...

    Ja vi har förstått att du inte gillar kritik, men det förklarar varför du beter dig som du gör, för ids man inte ta till sig kritik så lär man ju aldrig sig nåt heller och då fortsätter man ju bete sig på samma sätt.

    Intressant att du anser att det är andra som behöver hjälp när det faktiskt är DU som beter dig illa och startar trådar för att beklaga dig över det. Om du gör är så rätt, varför startade du dina trådar öht?
    Visst gillar jag kritik som är konstruktiv och väl underbyggd, Du har hittills inte gjort annat än säga att jag har fel åsikter som inte fördömer andra, Jag fördömer inte dig fastän du, i mina ögon har en rigid och otidsenlig syn på mänskliga relationer. 

    Jag förstår att du inte delar mina åsikter och det är ok för mig. Att du inte är ok med att jag tycker som jag tycker är väldigt tydligt. Som du uttrycker dig kallar människor för svin, bockar mm, visar på att du hatar uppemot 40% av den svenska befolkningen. 20 % har varit otrogna någon gång och 20% är de som de varit otrogna med.  Om man hatar nästan halva befolkningen i det land man lever i DÅ HAR MAN PROBLEM !
  • Anonym (jaha)
    Mon 3 Apr 2023 13:00
    -2
    Anonym (fd.Älskarinna) skrev 2023-04-03 12:29:11 följande:
    Visst gillar jag kritik som är konstruktiv och väl underbyggd, Du har hittills inte gjort annat än säga att jag har fel åsikter som inte fördömer andra, Jag fördömer inte dig fastän du, i mina ögon har en rigid och otidsenlig syn på mänskliga relationer. 

    Jag förstår att du inte delar mina åsikter och det är ok för mig. Att du inte är ok med att jag tycker som jag tycker är väldigt tydligt. Som du uttrycker dig kallar människor för svin, bockar mm, visar på att du hatar uppemot 40% av den svenska befolkningen. 20 % har varit otrogna någon gång och 20% är de som de varit otrogna med.  Om man hatar nästan halva befolkningen i det land man lever i DÅ HAR MAN PROBLEM !
    Så mao, det du kallar "konstruktiv kritik" är medhåll och ryggklappar, och håller man inte med dig så är det bara destruktivt och jättetaskigt.

    Ja det är väl klart att du inte dömer mig för det är ju inte jag som springer runt och knullar upptagna personer utan du. Det som diskuteras i denna tråd är DITT  agerande som du tydligen inte tycker får fördömas.

    Som sagt, det här är så typiskt för egoistiska människor, man vill kunna bete sig hur fan man vill mot andra och ändå slippa dömas för det utan bara få medhåll och förståelse, springa runt och knulla upptagna snubbar är helt ok, men kalla nån för svin ja det är oförlåtligt....de själva behöver inte vara schyssta mot andra, men alla andra ska alltid vara schyssta mot dem Drömmer
  • Anonym (fd.Äl­skarin­na) Trådstartaren
    Mon 3 Apr 2023 14:01
    +1
    Anonym (jaha) skrev 2023-04-03 13:00:09 följande:
    Så mao, det du kallar "konstruktiv kritik" är medhåll och ryggklappar, och håller man inte med dig så är det bara destruktivt och jättetaskigt.

    Ja det är väl klart att du inte dömer mig för det är ju inte jag som springer runt och knullar upptagna personer utan du. Det som diskuteras i denna tråd är DITT  agerande som du tydligen inte tycker får fördömas.

    Som sagt, det här är så typiskt för egoistiska människor, man vill kunna bete sig hur fan man vill mot andra och ändå slippa dömas för det utan bara få medhåll och förståelse, springa runt och knulla upptagna snubbar är helt ok, men kalla nån för svin ja det är oförlåtligt....de själva behöver inte vara schyssta mot andra, men alla andra ska alltid vara schyssta mot dem Drömmer
    Komentar överflödig
  • Anonym (jaha)
    Mon 3 Apr 2023 14:45
    -1
    Anonym (fd.Älskarinna) skrev 2023-04-03 14:01:26 följande:
    Komentar överflödig
    Japp, vi har nog alla redan fattat att du inte gillar kritik och varför så det finns nog inte så mycket mer att tillägga.
  • Mon 3 Apr 2023 19:54
    +2

    Om jag förstår rätt så var de älskade som du nu lämnat upptagen. Jag har varit i samma i några år. Lite av o på. Slutade för 4 månader sen helt. Eftersom det sen länge stod klart att det aldrig skulle bli ngt större av det. Och.. på nåt sätt dör intresset för att bara vara den där extra efter ett tag. Inte så underhållande längre. Det slutade väl med att vi båda var rätt trötta på varandra. Inte hörts på länge. O ärligt så vill jag inte det. Det var bra då men får räcka nu... Men jag känner precis som du att det var fantastiskt på alla plan när det var som bäst. Känner också igen känslan av att man kanske aldrig känner lika starkt igen. En saknad helt enkelt. Hjärtat glömmer inte. Det finns dock andra saker att balansera det mot. Som får mig att känna, vara övertygad om att det är bra såhär. Tex vem vill vara hemlig? Vem bryr sig om mig när jag behöver det? Jag vill ha någon som finns för mig - så var inte den relationen. O även lite annat som hände över tid som gör att jag inte vill mer. Brukar tänka på det om jag känner mig "svag". Och det hjälper.
    Hjärtat känner att det var bra fortf.. Men försöker omvärdera det till att det var bra där o då men inte nu längre. Sen kan det vara svårt att känna mkt för andra - med det i bagaget. Men det blir bättre med tiden. Så känner jag

  • Anonym (fd.Äl­skarin­na) Trådstartaren
    Mon 3 Apr 2023 22:20
    +1

    Till Yeepz

    Jo, visst känner jag igen det där. Det är vad jag vill försöka att visa. Det som du och jag har sett som fantastiskt en gång är inte ens hälften så bra som om det varit i en "normal relation". 

    Har fått en massa skit för att man tycker att jag propagerar för otrohet, Tycker inte alls att jag gör det utan tvärtom vill jag varna andra för att ge sig in i den här typen av förhållanden. 

    Du gör helt rätt som tänker på dig själv, din framtid och avslutar.

    Jag vet inte bakgrunden till att du gick in förhållandet men starka känslor har säkert med saken att göra, Så var det för mig också. Där för är det också naturligt att det blir en sorgeprocess när man avslutar. 

    Du gör rätt!!

  • Tue 4 Apr 2023 10:42
    +1

    Till f.d Älskarinna, 

    Förstod och förstår precis vad du menar.
    Initialt var det okänt för mig att den andre var upptagen. Kallade sig frånskild. Men det blev ändå relativt tidigt klart genom samtal att hon var upptagen. Förvisso frånskild, men numera upptagen särbo. Det var inte var bra och skulle avslutas. En klassisk novellinledning. Var inte naiv eller dum. Men det blev hur lr hur väldigt mycket känslor åt båda håll. Vad kan man göra när det händer...Känslor är det bästa som finns. Inget jag upplevt tidigare, ej heller efter (ännu). Själv ville jag mer, pratades mycket om det, lovades, men hände inget. Jag ville hon skulle välja, men hon gjorde inte det. Jag tog paus rätt snart, vi sågs igen. Höll på så rätt länge, vi sågs bara för att.. O nu ses vi inte mer. Det är bra så.

    Håller med dig. Det är inget bra upplägg i längden. Vill inte direkt rekommendera det för någon. Jag var ju där, vet vad som hände. Två personer kände mycket, ville mycket, det drog iväg. Men när dammet lagt sig så var det inte bra med så olika förutsättningar.

    Minnet och känslorna kommer alltid finnas där. Det var bra då. Men dags att gå vidare.

    Ta hand om dig och lycka till

  • Anonym (jaha)
    Tue 4 Apr 2023 14:04
    -1
    Yeepz skrev 2023-04-04 10:42:54 följande:

    Till f.d Älskarinna, 

    Förstod och förstår precis vad du menar.
    Initialt var det okänt för mig att den andre var upptagen. Kallade sig frånskild. Men det blev ändå relativt tidigt klart genom samtal att hon var upptagen. Förvisso frånskild, men numera upptagen särbo. Det var inte var bra och skulle avslutas. En klassisk novellinledning. Var inte naiv eller dum. Men det blev hur lr hur väldigt mycket känslor åt båda håll. Vad kan man göra när det händer...Känslor är det bästa som finns. Inget jag upplevt tidigare, ej heller efter (ännu). Själv ville jag mer, pratades mycket om det, lovades, men hände inget. Jag ville hon skulle välja, men hon gjorde inte det. Jag tog paus rätt snart, vi sågs igen. Höll på så rätt länge, vi sågs bara för att.. O nu ses vi inte mer. Det är bra så.

    Håller med dig. Det är inget bra upplägg i längden. Vill inte direkt rekommendera det för någon. Jag var ju där, vet vad som hände. Två personer kände mycket, ville mycket, det drog iväg. Men när dammet lagt sig så var det inte bra med så olika förutsättningar.

    Minnet och känslorna kommer alltid finnas där. Det var bra då. Men dags att gå vidare.

    Ta hand om dig och lycka till


    Ja du var där och gick på allt hon sade utan att ha en aning om det var sant eller ej. Jag menar, har du pratat med hennes man och kollat om allt hon sagt om deras relation stämmer? Förmodligen inte, så det där med att TVÅ personer kände mycket kan man kanske ta med en stor skopa salt. 

    Det är ju väldigt märkligt att du tex skriver "Kallade sig frånskild men det blev ändå genom samtal klart att hon var upptagen".. dvs hon ljög dig rakt i ansiktet precis som hon ljög för sin familj. Du skriver att det "pratades mycket men inget hände", dvs ord och handlingar överensstämde inte men du envisas ÄNDÅ med att tro att allt hon sagt var sant. Är det verkligen så otroligt svårt att ens tänka tanken att en person som utan problem ljuger för sin familj lika väl kan ljuga för dig med?
  • Tue 4 Apr 2023 14:24
    +1
    Anonym (jaha) skrev 2023-04-04 14:04:24 följande:
    Ja du var där och gick på allt hon sade utan att ha en aning om det var sant eller ej. Jag menar, har du pratat med hennes man och kollat om allt hon sagt om deras relation stämmer? Förmodligen inte, så det där med att TVÅ personer kände mycket kan man kanske ta med en stor skopa salt. 

    Det är ju väldigt märkligt att du tex skriver "Kallade sig frånskild men det blev ändå genom samtal klart att hon var upptagen".. dvs hon ljög dig rakt i ansiktet precis som hon ljög för sin familj. Du skriver att det "pratades mycket men inget hände", dvs ord och handlingar överensstämde inte men du envisas ÄNDÅ med att tro att allt hon sagt var sant. Är det verkligen så otroligt svårt att ens tänka tanken att en person som utan problem ljuger för sin familj lika väl kan ljuga för dig med?
    Lång historia. Nej jag gick inte på allt. Och trodde inte längre på vad hon sa när det gått en liten tid. Men det började så. Syftet var att berätta hur känslor kan finnas oavsett hur knepigt eller korkat det verkar. Hur orimligt det än är. Ja och vi säger så: Jag kan eg bara svara för mig att jag kände mycket. Berätta gärna om egna erfarenheter. Lovar att läsa. 
  • Okänd
    Tue 4 Apr 2023 14:58
    Meddelande borttaget
  • Anonym (jaha)
    Tue 4 Apr 2023 14:58
    Yeepz skrev 2023-04-04 14:24:27 följande:
    Lång historia. Nej jag gick inte på allt. Och trodde inte längre på vad hon sa när det gått en liten tid. Men det började så. Syftet var att berätta hur känslor kan finnas oavsett hur knepigt eller korkat det verkar. Hur orimligt det än är. Ja och vi säger så: Jag kan eg bara svara för mig att jag kände mycket. Berätta gärna om egna erfarenheter. Lovar att läsa. 
    Ehm, du verkar ju fortfarande tro på att det ni hade bara var sååååå romantiskt och fint trotts att du vet att hon ljög för dig från första början. Och du verkar fortfarande vara totalt övertygad om att hon kände samma sak för dig som du kände trotts att hon ljög för dig från första början och inte följde upp sina ord med handlingar. Ljuger man för folk man säger sig älska? Är inte en person som ljuger för både sin partner och sin älskare en lögnare? Ska man lita blint på människor som sviker och ljuger? Ska man öht ha en relation med en person som ljuger och sviker?

    Ja livet är komplicerat ibland, och känslor är inte alltid rationella men så är det ju det för alla, det tillhör liksom att vara vuxen att man behöver lära sig kontrollera sina känslor och hantera jobbiga situationer i livet. Jag menar kan man inte kontrollera sina impulser och känslor så utgör man ju en fara för sig själv och sin omgivning och skulle behöva vård.

    Hur har du tänkt dig att du ska kunna lära dig något av dina erfarenheter och växa som människa när du sitter och romantiserar svek och lögner och förvandlar det till något vackert?
  • Tue 4 Apr 2023 15:06
    +2
    Anonym (jaha) skrev 2023-04-04 14:58:53 följande:
    Ehm, du verkar ju fortfarande tro på att det ni hade bara var sååååå romantiskt och fint trotts att du vet att hon ljög för dig från första början. Och du verkar fortfarande vara totalt övertygad om att hon kände samma sak för dig som du kände trotts att hon ljög för dig från första början och inte följde upp sina ord med handlingar. Ljuger man för folk man säger sig älska? Är inte en person som ljuger för både sin partner och sin älskare en lögnare? Ska man lita blint på människor som sviker och ljuger? Ska man öht ha en relation med en person som ljuger och sviker?

    Ja livet är komplicerat ibland, och känslor är inte alltid rationella men så är det ju det för alla, det tillhör liksom att vara vuxen att man behöver lära sig kontrollera sina känslor och hantera jobbiga situationer i livet. Jag menar kan man inte kontrollera sina impulser och känslor så utgör man ju en fara för sig själv och sin omgivning och skulle behöva vård.

    Hur har du tänkt dig att du ska kunna lära dig något av dina erfarenheter och växa som människa när du sitter och romantiserar svek och lögner och förvandlar det till något vackert?
    Din uppfattning. Inte min. Sagt vad jag ville säga. Tack
  • Anonym (jaha)
    Tue 4 Apr 2023 16:19
    Yeepz skrev 2023-04-04 15:06:58 följande:
    Din uppfattning. Inte min. Sagt vad jag ville säga. Tack
    Nähe så vad menar du då med allt detta du skrev? (se det undertrukna).
    Yeepz skrev 2023-04-04 10:42:54 följande:

    Till f.d Älskarinna, 

    Förstod och förstår precis vad du menar.
    Initialt var det okänt för mig att den andre var upptagen. Kallade sig frånskild. Men det blev ändå relativt tidigt klart genom samtal att hon var upptagen. Förvisso frånskild, men numera upptagen särbo. Det var inte var bra och skulle avslutas. En klassisk novellinledning. Var inte naiv eller dum. Men det blev hur lr hur väldigt mycket känslor åt båda håll. Vad kan man göra när det händer...Känslor är det bästa som finns. Inget jag upplevt tidigare, ej heller efter (ännu). Själv ville jag mer, pratades mycket om det, lovades, men hände inget. Jag ville hon skulle välja, men hon gjorde inte det. Jag tog paus rätt snart, vi sågs igen. Höll på så rätt länge, vi sågs bara för att.. O nu ses vi inte mer. Det är bra så.

    Håller med dig. Det är inget bra upplägg i längden. Vill inte direkt rekommendera det för någon. Jag var ju där, vet vad som hände. Två personer kände mycket, ville mycket, det drog iväg. Men när dammet lagt sig så var det inte bra med så olika förutsättningar.

    Minnet och känslorna kommer alltid finnas där. Det var bra då. Men dags att gå vidare.

    Ta hand om dig och lycka till


    Du snackar ju väldigt mycket om vad BÅDA kände hit och dit, men hur kan du vara så säker på vad hon kände när du VET att hon är en patologisk lögnare som ljög både för dig och sin partner?

    Och vad menar du med din uppfattning inte min?
    Du håller alltså inte med om att vuxna människor borde kunna kontrollera sina känslor och impulser?


  • Okänd
    Thu 6 Apr 2023 10:26
    Meddelande borttaget
Svar på tråden Jag är de andra kvinnan