• Anonym (K)

Slutat posta

Om en man slutar posta på sociala medier. Är det för att han skaffat flickvän och behöver inte uppmärksamhet från andra kvinnor mer?

• Svar på tråden Slutat posta
  • Anonym (G)
    Fröken Allvar skrev 2023-04-23 12:30:27 följande:
    Det kallas dubbelbindning. Narcissister är duktiga på sådant, även på sociala medier. Svarar ibland, gillar ibland. Varvar hjärtan och ignorans. Det kan skapa besatthet. 
    Jag har en sån, det är hopplöst!
  • Anonym (E)
    Anonym (K) skrev 2023-04-23 08:02:19 följande:

Det är en man som vanligtvis postar flera gånger varje vecka.

Han kan ha träffat någon men det kan också handla om nya prioriteringar i livet eller att han är upptagen, eller att han faktiskt blockat dig från att se hans inlägg för att han vet att du internetstalkar honom.
  • Anonym (K)
    Anonym (E) skrev 2023-04-23 14:38:17 följande:
    Han kan ha träffat någon men det kan också handla om nya prioriteringar i livet eller att han är upptagen, eller att han faktiskt blockat dig från att se hans inlägg för att han vet att du internetstalkar honom.
    Det är en jag känner så ingen stalker.
  • Anonym (E)
    Anonym (K) skrev 2023-04-23 17:24:21 följande:
    Det är en jag känner så ingen stalker.
    Jag vet att du känner honom. Det betyder inte att du inte stalkar honom. Varför bryr du dig så mycket om vad han har för sig?
  • Anonym (K)
    Anonym (E) skrev 2023-04-23 17:35:48 följande:
    Jag vet att du känner honom. Det betyder inte att du inte stalkar honom. Varför bryr du dig så mycket om vad han har för sig?
    Varför bryr du dig om varför jag undrar det jag undrar?
  • Anonym (E)
    Anonym (K) skrev 2023-04-23 18:13:45 följande:
    Varför bryr du dig om varför jag undrar det jag undrar?
    Du verkar osunt fixerad vid den här personen ts. Lämna honom ifred.
  • Anonym (K)
    Anonym (E) skrev 2023-04-23 18:21:01 följande:
    Du verkar osunt fixerad vid den här personen ts. Lämna honom ifred.
    Du verkar fixerad över varför jag undrar det jag undrar. En fråga jag ställt till män då det handlar om en manlig kollega till mig.
  • Anonym (E)
    Anonym (K) skrev 2023-04-23 18:37:24 följande:
    Du verkar fixerad över varför jag undrar det jag undrar. En fråga jag ställt till män då det handlar om en manlig kollega till mig.
    Herregud så barnsligt.... Kan du inte komma med några egna ord istället för att låta som en papegoja? Lämna honom ifred.
  • Anonym (K)
    Anonym (E) skrev 2023-04-23 18:59:03 följande:
    Herregud så barnsligt.... Kan du inte komma med några egna ord istället för att låta som en papegoja? Lämna honom ifred.
    Snarare du som är barnslig?? som hänger upp dig på min fundering
  • Anonym (Dolda inlägg)

Den enklaste förklaringen är väl att han döljer inläggen från dig.

• Anonym (G)
    Anonym (Dolda inlägg) skrev 2023-04-23 19:28:36 följande:

Hur gör man det?
  • Anonym (K)
    Anonym (Dolda inlägg) skrev 2023-04-23 19:28:36 följande:

Han brukar endast posta selfies varav funderingen. 
  • Anonym (Dolda inlägg)
    Anonym (G) skrev 2023-04-23 19:32:35 följande:
    Hur gör man det?
    Bara att kryssa i.
  • Anonym (Wtf)

Och vad är problemet om han hittar en tjej? Varför är just den anledningen av intresse?

• Anonym (K)
    Anonym (Wtf) skrev 2023-04-23 19:37:58 följande:

Och vad är problemet om han hittar en tjej? Varför är just den anledningen av intresse?

Undrar om en man som endast postat selfies och slutar med det om det innebär att han hittat sig en kvinna då. Undrar om det är ett mönster hos män.
  • Anonym (Dolda inlägg)
    Anonym (K) skrev 2023-04-23 19:34:34 följande:
    Han brukar endast posta selfies varav funderingen. 
    Och nu låter det som att han vill dölja sina selfies för dig.
  • Anonym (E)
    Anonym (K) skrev 2023-04-23 19:41:43 följande:
    Undrar om en man som endast postat selfies och slutar med det om det innebär att han hittat sig en kvinna då. Undrar om det är ett mönster hos män.
    Nej det är inget mönster hos män. Ska du inte skälla ut den personen också för att hen ifrågasätter ditt intresse?
  • Anonym (B)
    Anonym (G) skrev 2023-04-23 11:29:33 följande:
    Det är ju skillnad mellan inlägg på FB, Insta jämfört med Snap som är personligt riktat. Brukade han skicka på Snap och plötsligt slutar, så är det antingen intresset som svalnat, eller någon annan som är intressantare.
    Man kan ju posta snaps till alla sina vänner/följare på snap så det behöver ju inte alls vara personligt riktat där.
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (K) skrev 2023-04-23 19:41:43 följande:
    Undrar om en man som endast postat selfies och slutar med det om det innebär att han hittillsat sig en kvinna då. Undrar om det är ett mönster hos män.
    Nej det är inte ett mönster hos män. 
    I min kompiskrets är det snarare så att uteblivna uppdateringar oftast innebär att personen i första hand troligen är blockad pga nåt regelbrott eller att man blivit kapad/hackad.

Själv slutade jag med snapschat då jag tröttnade. Det var inte min grej. 

Vi män är inte så fixerad och fäst vid sociala medier som kvinnor i regel är. Vi har ett liv utanför mobilen också. 
  • Anonym (Glad nu)

Hur är det med er, är ni mer aktiva här och på era sociala konton när livet är topp eller tvärtom, när det går mer i moll?

Svar på tråden Slutat posta