Vägrar gå i shorts
Jag har en 13-åring som sedan länge ogillar shorts, men igår kom han hem efter att ha varit i ett varmt klassrum och var yr resten av dagen och kunde bara ligga ner och titta på sin skärm (en gejmer). Varför han blev sån har jag ingen aning om men idag är han bra. Igår var det ca 26 grader ute. Idag ska det bli lika varmt och han vägrar bestämt att gå i shorts idag och han har alltid ogillat shorts. Ska man låta honom gå i långbyxor och svettas eller ska man hålla på principer, lära av gårdagen och tvinga honom bära shorts? Till saken hör att han har en del andra killar i sin klass som kan pika vissa klädval osv och är det inte så att nästan alla går i shorts så riskerar han bli retad på skolan om han går i shorts. För övrigt brukar han alltid vara en person som ofta är varm och kan gå i öppen jacka när det är -10 grader ute och inte ha mössa heller då och ändå inte bli kall. Han svettas lätt och blir lätt röd i huvudet och har svett rinnande längs tinningarna och igår när jag kom hem var han röd i huvudet och jag fick tvinga han byta om till shorts och dricka vätska. Var såklart en dum och jobbig mamma.