Förstår att du ser han på ett fint sätt, han visade fina sidor i början och visar intresse för din dotter när ni alla ses. MEN, när ni inte ses skyller han på DIN kära lilla dotter. Förstår att du är förvirrad, denna snälla man, han säger si och så nu, hur ska jag tolka det? Stämmer det som han säger? Min känsla, mitt hjärta blöder för att möta min dotters BEHOV. Men har jag fel?
Det är vad jag tolkar ifrån dig, det du sagt. Det du känner kring din dotter är friskt, är korrekt, din kompass. Lita på den känslan. Tyvärr har han fel, tyvärr är han snäll för att vinna dig och din tillit. Vad han ska säga till sina barn är verkligen inget du ska bry dig om. Han lägger fram det som att det är ditt problem, som att du har orsakat något. Så är det inte.
Tyvärr TS har du träffat en man som inte är hälsosam för din familj. Din dotter och er fina relation ska du vårda, visa med ord och handling att hon räknas, att hon respekteras och att du också respekteras/är värdefull. Vi är vuxna och det innebär att vi måste ta beslut som är jobbiga för oss men som är gynnsamma i längden och det är att värna om er själva. Han är manipulativ och det kommer ge mer lidande i framtiden. Du klarade sig utan honom för ett år sen, det kan du göra igen. Din dotter och du är ett team, fortsätt livet vidare med henne.