• Anonym (:-:-:)

Komiskt med otrohet?

Har en sommarstugegranne som har andra fruntimmer än sin fru där på somrarna, frun har andra intressen och brukar inte vilja komma till stugan. En gång ringde frun och undrade om man sett till mannen för hon fick inte tag i honom. Jag hade av en händelse hört av en annan person i området att han är hos någon som vi kan kalla Annika, så jag svarade vad jag visste, jag har inte sett honom sen igår men jag hörde av Gunilla att han är hos någon som heter Annika. Frun blev genast misstänksam och ledsen, förstod läget. När jag sedan nämnde detta för Gunilla så blir responsen: Hihihihihi, jaa du, hahahahaha. Och ja, jag har fått veta att han faktiskt är otrogen och att det inte handlar om något annat.

En annan person jag känner berättade också om en otrohet som han kände till och förstod att det rörde sig om en affär, och han skrattade också åt det hela.

Varför skrattar folk? Finns det några här på FL som tycker det är komiskt med otrohet? Berätta hur du tänker.

• Svar på tråden Komiskt med otrohet?
  • Anonym (Syrran)

Jag har garvat åt att bli bror blev utkastad av sin fru. Mamma berätta att han varit otrogen. Morsan vet om att jag också varit otrogen men när hon berättar hur jäkla klantig min bror varit i det hela så garvar jag som fan. Han är ju världens sämsta på att bedra och komma undan med det. Han har ju gjort alla fel i boken och tagit sjukt stora risker. Klart som fan att det är komiskt. Sedan att jag haft noll respekt för hans fru kan ju ha något med saker att göra, hade jag uppskattat henne så kanske jag blivit förbannad. 

Sedan tyckte jag väl att det va kul att min morsa fått två barn som bedragit sina partners 

• Anonym (Neutrum)
    Anonym (sådär) skrev 2023-06-30 17:05:03 följande:
    Jag tycker snarare att du blandar ihop skalorna helt och hållet. Det som diskuteras är OTRPHET, dvs när man knulla andra UTAN att förhandla med sin partner. Det du och din partner håller på med är något helt annat och därmed en helt annan skala. För om att knulla runt med eller utan sin partners tillåtelse är saksamma varför förhandlar ni öht ?

Att försvinna iväg 1-2 ggr i månaden och knulla nån annan MED sin partners tillåtelse EFTER att ni kommit överens om att det är ok, är väl inte riktigt samma sak som att dra iväg 1-2ggr i månaden och knulla nån annan UTAN sin partners tillåtelse och UTAN att man kommit överens om det?
    Frågan är vad partnern egentligen mår bäst av och jag tycker inte att svaret är självklart.
    Anonym (sådär) skrev 2023-06-30 17:52:17 följande:
    Snacka om hårklyverier och ren BS... kan dit och kan hit, jag det är väl klar att folk KAN mycket om de absolut måste det, folk KAN leva utan armar och ben om de absolut måste men vi pratar ju inte om vad folk KAN utan om vad folk gillar bäst (dvs varför man skrattar åt en skithög som fick ta konsekvenserna av sitt agarenade) och du vet nog lika bra som jag att tjejen som blev våldtagen förmodligen skulle föredra att skithögen får fängelse än alla andra långsökta och fantasifulla alternativ du drar upp.

Vadå JAG tar för givet?, menar du att du på allvar tror att folk i allmänhet föredrar att skithögar går fria och slipper ta konsekvenserna för sina handlingar?
    Det är inte hårklyverier och BS för att jag säger emot dig. Det handlar inte om vad jag tror folk föredrar, jag pratade om att man kan skratta åt olika saker och att upprättelse kan vara olika! Avfärda det som fantasifulla alternativ om du vill men det säger inte emot någonting jag skrev. Jag kan lika gärna kalla allt du kommit upp med för fantasier! Du skriver verkligen otrevligt och vill inte förstå något annat än vad du redan bestämt om tingens ordning här i världen.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Neutrum) skrev 2023-06-30 18:18:31 följande:
    Frågan är vad partnern egentligen mår bäst av och jag tycker inte att svaret är självklart.
    Du menar alltså att skillnaden mellan att knulla runt med andra MED sin partners medgivande och UTAN inte är självklar?

Så varför förhandlar du då med din partner när att knulla runt med andra bakom ryggen på sin partner är samma sak?
    Anonym (sådär) skrev 2023-06-30 18:29:31 följande:
    Du menar alltså att skillnaden mellan att knulla runt med andra MED sin partners medgivande och UTAN inte är självklar?

Så varför förhandlar du då med din partner när att knulla runt med andra bakom ryggen på sin partner är samma sak?
    Men vad har den här diskussionen med att skratta åt otrohet och varför man gör det? Kan du hålla dig till ämnet är du snäll?
  • Anonym (Neutrum)
    Anonym (sådär) skrev 2023-06-30 18:29:31 följande:

Ett försök att komma tillbaka på den tillåtna banan antar jag. Men hur kan jag veta att det inte är mest för att jag själv mår bättre då?

Det är ju inte säkert att partnern ser det som ett förslag, utan mer som ett ultimatum, även om det inte framställts riktigt så?

"Det man inte vet har man inte ont av" är ett väldigt gammalt ordspråk.
  • Anonym (?)

Hur kan otrohet vara komiskt?

• Anonym (sådär)
    Anonym (Neutrum) skrev 2023-06-30 18:51:49 följande:
    Ett försök att komma tillbaka på den tillåtna banan antar jag. Men hur kan jag veta att det inte är mest för att jag själv mår bättre då?
    Den tillåtna banan... ok, men då måste ju det betyda att den andra banan inte är tillåten och då är det väl i så fall två olika banor och inte en och samma eller?
    Det är ju inte säkert att partnern ser det som ett förslag, utan mer som ett ultimatum, även om det inte framställts riktigt så?
    Så är det väl alltid med alla slags förhandlingar, det är inte säkert att man får som man vill, men det är ju FORTFARNDE inte samma sak som att skita i att förhandla öht och göra som man vill i smyg eller hur?
    "Det man inte vet har man inte ont av" är ett väldigt gammalt ordspråk.
    Så varför förhandlar du då?

• Xenia
    Anonym (?) skrev 2023-06-30 19:29:01 följande:

Hur kan otrohet vara komiskt?

Det var inte otroheten i sig som var komisk utan att den otrogne blev påkommen.
    Xenia skrev 2023-07-01 00:34:47 följande:
    Det var inte otroheten i sig som var komisk utan att den otrogne blev påkommen.
    Tråden handlar även om att känna till en otrohet som inte uppdagats, och skratta åt saken. Varför gör man det?
  • Xenia
    Anonym (:-:-:) skrev 2023-07-01 00:42:40 följande:
    Tråden handlar även om att känna till en otrohet som inte uppdagats, och skratta åt saken. Varför gör man det?
    Ja, det är inget jag känner igen mig i.

Men kanske man blir så generad och chockad så man skrattar.
  • Anonym (Neutrum)
    Anonym (:-:-:) skrev 2023-07-01 00:42:40 följande:
    För att de flesta inte vet vad de ska göra åt det och oftast känner att det inte angår dem.

Lite samma sak som om man får höra att en kollega på jobbet har en gigantisk hemorrojd och därför står upp och jobbar. Man har svårt att tänka bort det när man ser personen.

På tidigare jobb hade vi ett par som var otrogna med varandra i flera år, båda gifta med barn på vardera håll. Det tisslades och skrattades en hel del när de tog samma fredag ledigt och försvann från jobbets parkering i den enas bil eller kom tillbaka från långlunch med gräs på axlarna och liknande. De hade sin affär och fortsatte sedan som vänner, jag vet ju inte vilken deal de hade med sin partner så varför ska jag lägga mig i?
    Anonym (Neutrum) skrev 2023-07-01 08:40:10 följande:
    För att de flesta inte vet vad de ska göra åt det och oftast känner att det inte angår dem.

Lite samma sak som om man får höra att en kollega på jobbet har en gigantisk hemorrojd och därför står upp och jobbar. Man har svårt att tänka bort det när man ser personen.

På tidigare jobb hade vi ett par som var otrogna med varandra i flera år, båda gifta med barn på vardera håll. Det tisslades och skrattades en hel del när de tog samma fredag ledigt och försvann från jobbets parkering i den enas bil eller kom tillbaka från långlunch med gräs på axlarna och liknande. De hade sin affär och fortsatte sedan som vänner, jag vet ju inte vilken deal de hade med sin partner så varför ska jag lägga mig i?
    Att välja att inte lägga sig i behöver inte betyda att man tycker det är lustigt?
  • Anonym (Neutrum)
    Anonym (:-:-:) skrev 2023-07-04 14:09:11 följande:
    Att välja att inte lägga sig i behöver inte betyda att man tycker det är lustigt?
    Jo, när ett par kommer tillbaka helt rödkindade med gräsklipp på axlarna och ser ut som katten som svalt undulaten, då skrattar man.
    Anonym (Neutrum) skrev 2023-07-04 14:21:20 följande:
    Jo, när ett par kommer tillbaka helt rödkindade med gräsklipp på axlarna och ser ut som katten som svalt undulaten, då skrattar man.
    Det kan väl en person skratta åt även om den sedan väljer att lägga sig i så jag förstår inte kopplingen
  • Anonym (Neutrum)
    Anonym (:-:-:) skrev 2023-07-04 14:42:47 följande:
    Det kan väl en person skratta åt även om den sedan väljer att lägga sig i så jag förstår inte kopplingen
    Jag talar om vad jag och mina kollegor gjorde i situationen, jag vet inte vad alla andra på planeten gör.
    Anonym (Neutrum) skrev 2023-07-04 14:49:52 följande:
    Jag talar om vad jag och mina kollegor gjorde i situationen, jag vet inte vad alla andra på planeten gör.
    Din förklaring till varför man skrattar innehöll även att man inte lägger sig i. Varför gör DU den kopplingen?
  • Anonym (Q)
    Anonym (:-:-:) skrev 2023-06-28 14:26:26 följande:
    Komiskt med otrohet?

Har en sommarstugegranne som har andra fruntimmer än sin fru där på somrarna, frun har andra intressen och brukar inte vilja komma till stugan. En gång ringde frun och undrade om man sett till mannen för hon fick inte tag i honom. Jag hade av en händelse hört av en annan person i området att han är hos någon som vi kan kalla Annika, så jag svarade vad jag visste, jag har inte sett honom sen igår men jag hörde av Gunilla att han är hos någon som heter Annika. Frun blev genast misstänksam och ledsen, förstod läget. När jag sedan nämnde detta för Gunilla så blir responsen: Hihihihihi, jaa du, hahahahaha. Och ja, jag har fått veta att han faktiskt är otrogen och att det inte handlar om något annat.

En annan person jag känner berättade också om en otrohet som han kände till och förstod att det rörde sig om en affär, och han skrattade också åt det hela.

Varför skrattar folk? Finns det några här på FL som tycker det är komiskt med otrohet? Berätta hur du tänker.

Jag tänker att folk tycker han är en idiot som har andra fruntimmer, och att de skrattar bakom ryggen på honom. Han tror väl att folk inte fattar och det är ganska kul, att han är så dum som inte fattar att andra vet. 

• Anonym (Neutrum)
    Anonym (:-:-:) skrev 2023-07-04 15:01:14 följande:
    Din förklaring till varför man skrattar innehöll även att man inte lägger sig i. Varför gör DU den kopplingen?
    Den som skrattar skvallrar troligen inte.

Den som blir arg kanske gör det.

Om man inte fattar det själv...suck..
Svar på tråden Komiskt med otrohet?