• Anonym (Trådskapare)

    Greta Thunberg dömd i tingsrätten

    Greta blev igår dömd till böter i tingsrätten för att ha demonstrerat i Malmö.

    Några timmar senare var hon och demonstrera igen och polisen fick lyfta bort henne återigen.

    Jag har svårt att se att hon gjort något dåligt. Hon har inte förhindrat utryckningsfordon och demonstrerar fredligt.

    Sedan så har hon ju i sak rätt. 


    Vi har just nu ett brinnande Europa. Fortsätter detta kommer vi ha miljontals klimatflyktingar. 

    Hur kan människor i sociala medier säga att hon borde dömas till rättspsykiatrisk vård för att hon faktiskt försöker bromsa utvecklingen? 

  • Svar på tråden Greta Thunberg dömd i tingsrätten
  • Meddelande borttaget
  • klyban
    Hysteri skrev 2024-03-25 15:06:56 följande:
    Oj det gick snabbt 😂😂🤣🤣🤣

    Glädjer mig att se hur rätt jag har 

    Jaså? Dina egna icke relevanta inlägg då? Intressant med ditt hycklande men jag förmodar att det är för utmanade för dig att diskutera Greta?😉😉😁😁😁😁

    I stället kör du med lite fler arga populistiska inlägg 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    Inte alls, Greta säger lyssna på forskningen, och forskningen är i en konsensus i vad som skapar klimatet idag.
    Som även Exxon Mobiles forskning och studie berättade skulle ske och som vi idag uppfyller.


     


    Så utmanande?
    Nej, inte det allra minsta :no:


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Casanova)

    Domedagsprofeter har en tendens att bli bortglömda allt eftersom deras profetior inte går i uppfyllelse. Jordens snara undergång har vi ju hört till leda i många år. Greta har ju själv fått flytta fram undergångsdatumet minst en gång.

    Gick åt mer ved i år än på många år. Tydligen någon avancerad variant av växthuseffekten där det blir kallare när det blir varmare.

    Skit samma... Låt henne hållas. Men döm henne hårt om hon blir en återfallsförbrytare. Vi har lagar och regler, de gäller även henne.

  • klyban
    Anonym (Casanova) skrev 2024-03-25 16:46:26 följande:

    Domedagsprofeter har en tendens att bli bortglömda allt eftersom deras profetior inte går i uppfyllelse. Jordens snara undergång har vi ju hört till leda i många år. Greta har ju själv fått flytta fram undergångsdatumet minst en gång.

    Gick åt mer ved i år än på många år. Tydligen någon avancerad variant av växthuseffekten där det blir kallare när det blir varmare.

    Skit samma... Låt henne hållas. Men döm henne hårt om hon blir en återfallsförbrytare. Vi har lagar och regler, de gäller även henne.


    Det är bara du som inte förstår tidsperspektivet.


     


    Forskningen har förutspått det som nu sker.
    Men domedag, ja, i andra änden kommer det bli massdöd utan tvekan.
    Men vi kanske har turen idag inte att leva idag, men våra barn kommer mest troligtvis göra detta.
    Och de kan tacka dig för denna present du gav dom....


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Casanova)
    klyban skrev 2024-03-25 16:48:14 följande:

    Det är bara du som inte förstår tidsperspektivet.


     


    Forskningen har förutspått det som nu sker.
    Men domedag, ja, i andra änden kommer det bli massdöd utan tvekan.
    Men vi kanske har turen idag inte att leva idag, men våra barn kommer mest troligtvis göra detta.
    Och de kan tacka dig för denna present du gav dom....


    Det där hörde jag i mitten på 90-talet också när jag gick i skolan, mer än 30 år sedan och inte ett skit har ändrat sig. Vi skulle bo under vatten, oljan skulle varit slut osv.

    Alla förutsägelser har tagit fel. Helt uppenbart stämmer inte modellerna.

    Givet vad planeten råkat ut för historiskt så är systemet uppenbarligen robust.

    Sen är jag inte emot miljöpolitik. Men symbolpolitik av den typ som Greta och andra idioter pysslar med betackar jag mig för. Det finns ju ingen som helst logik. Världen skulle kollapsa i kaos, elände och miljöförstöring eftersom alla skulle sluta bry sig, om hon fick igenom sin vilja.
  • klyban
    Anonym (Casanova) skrev 2024-03-25 16:56:18 följande:
    Det där hörde jag i mitten på 90-talet också när jag gick i skolan, mer än 30 år sedan och inte ett skit har ändrat sig. Vi skulle bo under vatten, oljan skulle varit slut osv.

    Alla förutsägelser har tagit fel. Helt uppenbart stämmer inte modellerna.

    Givet vad planeten råkat ut för historiskt så är systemet uppenbarligen robust.

    Sen är jag inte emot miljöpolitik. Men symbolpolitik av den typ som Greta och andra idioter pysslar med betackar jag mig för. Det finns ju ingen som helst logik. Världen skulle kollapsa i kaos, elände och miljöförstöring eftersom alla skulle sluta bry sig, om hon fick igenom sin vilja.

    Massor av saker har ändrat sig, tex Exxon´s studie så uppfyller vi de mesta av parametrarna och om vi fortsätter förbränna fossilbränslen.
    Så fel vet vi de aldrig hade.


    Att du inte förstår tidsperspektivet på en klimatkatastrof, berättar endast en sak att du inte vill veta eller har den intellektuella kapaciteten att förstå.


     


    Greta berättar lyssna på forskare, vad är fel i det menar du?
    Att du förnekar forskningen som berättar vad som nu skett och detta inte skulle existera?


    Vi döda vår framtid, och vissa håller fast i fossilbränslen som det vore livet som blev över.
    Det är en mycket bra fråga varför de gör detta och med tanken att det är ett obsolet energi och du inte ens fattat det än.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Casanova)
    klyban skrev 2024-03-25 18:11:57 följande:

    Massor av saker har ändrat sig, tex Exxon´s studie så uppfyller vi de mesta av parametrarna och om vi fortsätter förbränna fossilbränslen.
    Så fel vet vi de aldrig hade.


    Att du inte förstår tidsperspektivet på en klimatkatastrof, berättar endast en sak att du inte vill veta eller har den intellektuella kapaciteten att förstå.


     


    Greta berättar lyssna på forskare, vad är fel i det menar du?
    Att du förnekar forskningen som berättar vad som nu skett och detta inte skulle existera?


    Vi döda vår framtid, och vissa håller fast i fossilbränslen som det vore livet som blev över.
    Det är en mycket bra fråga varför de gör detta och med tanken att det är ett obsolet energi och du inte ens fattat det än.


    Nu är det ju så enkelt att hela EU står för en ensiffrig procent av utsläppen.

    Du kan tycka vad du vill. Greta också. Alla länder som har utsläpp av betydelse tittar på kaoset som miljörörelse skapat i väst och är noga med att inte göra om samma misstag. På så sätt har du och Greta motverkat era mål genom ogenomtänkt hantering.

    Men det spelar faktiskt ingen roll om vi begår ekonomiskt självmord. Utsläppen styrs inte av oss.

    Klimatmodellerna kommer att testas oavsett vad du och Greta tycker. Personligen tror jag att forskningen är vinklad och missvisande. Finns många vittnesmål på det. Historiska förutsägelser angående klimatet har varit fel vart enda år som jag levat. Men nu ska de alltså stämma?

    Tja... Den som lever få se.
  • klyban
    Anonym (Casanova) skrev 2024-03-25 18:49:31 följande:
    Nu är det ju så enkelt att hela EU står för en ensiffrig procent av utsläppen.

    Du kan tycka vad du vill. Greta också. Alla länder som har utsläpp av betydelse tittar på kaoset som miljörörelse skapat i väst och är noga med att inte göra om samma misstag. På så sätt har du och Greta motverkat era mål genom ogenomtänkt hantering.

    Men det spelar faktiskt ingen roll om vi begår ekonomiskt självmord. Utsläppen styrs inte av oss.

    Klimatmodellerna kommer att testas oavsett vad du och Greta tycker. Personligen tror jag att forskningen är vinklad och missvisande. Finns många vittnesmål på det. Historiska förutsägelser angående klimatet har varit fel vart enda år som jag levat. Men nu ska de alltså stämma?

    Tja... Den som lever få se.

    Du verkar inte greppa att Exxon gjort en klimatstudie på 70-talet, och där syftet var att räkna ut vad som händer om vi fortsätter förbränner fossilbränslen.
    Och denna studien uppfyller vi ett flertal parametrar för, en del gått fortare andra långsammare.
    Jag föstår med ditt svar du inte har den intelektuella kapaciteten för förstå forskningen och att en agenda ligger i grunden som gör du inte ens vill ta del av den.
    Än mindre ta in att de har rätt många många punkter.
    Dock sker en komisk sak här som "argument" tillbaka, och sker det inte just denna sekunden, så ska vi låtsas om att det aldrig gör, men det gör ju det, så det blir ju dubbelkomiskt.

    Mitt mål är att lämna en planet som går att leva för våra barn och framtid, du har tagit en väg där du berättar de är betydelselösa för dig och att du inte bryr dig om deras välfärd alls.


     


    Och det Greta säger är lyssna på forskarna.
    Och varför inbillar du dig det är bara du och jag som ska göra något?
    Det är dock väldigt intressant att du berättar att det är vinklat, och när du inte ens förstår forskningen från början.
    För hade du förstått forskningen, så hade du kunnat börjat med Exxon´s forskning.
    Du vet som i Exxon Mobil ett av världens största oljebolag.(Du kanske frågar dig varför var de så korkade och gjorde sådan forskning, men det var på uppmaning av USA administration och göra denna extremt omfattande studie.)


     


    Jag ska göra en förutsägelse och att du kommer fly ifrån forskningen nu.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Casanova)
    klyban skrev 2024-03-26 12:24:15 följande:

    Du verkar inte greppa att Exxon gjort en klimatstudie på 70-talet, och där syftet var att räkna ut vad som händer om vi fortsätter förbränner fossilbränslen.
    Och denna studien uppfyller vi ett flertal parametrar för, en del gått fortare andra långsammare.
    Jag föstår med ditt svar du inte har den intelektuella kapaciteten för förstå forskningen och att en agenda ligger i grunden som gör du inte ens vill ta del av den.
    Än mindre ta in att de har rätt många många punkter.
    Dock sker en komisk sak här som "argument" tillbaka, och sker det inte just denna sekunden, så ska vi låtsas om att det aldrig gör, men det gör ju det, så det blir ju dubbelkomiskt.

    Mitt mål är att lämna en planet som går att leva för våra barn och framtid, du har tagit en väg där du berättar de är betydelselösa för dig och att du inte bryr dig om deras välfärd alls.


     


    Och det Greta säger är lyssna på forskarna.
    Och varför inbillar du dig det är bara du och jag som ska göra något?
    Det är dock väldigt intressant att du berättar att det är vinklat, och när du inte ens förstår forskningen från början.
    För hade du förstått forskningen, så hade du kunnat börjat med Exxon´s forskning.
    Du vet som i Exxon Mobil ett av världens största oljebolag.(Du kanske frågar dig varför var de så korkade och gjorde sådan forskning, men det var på uppmaning av USA administration och göra denna extremt omfattande studie.)


     


    Jag ska göra en förutsägelse och att du kommer fly ifrån forskningen nu.


    Jag har förstått att du är arbetslös, pysslar med småskalig drogbruk, är allmänt liberal med droger, mer bidrag till sådana som dig själv och solidaritet. Antar att det är andra som ska uppoffra sig och visa solidaritet.

    Sen snackar du om "intellektuell kapacitet". Om du tar den tid du lägger ner på olika forum och skaffar ett jobb i stället så ska du se att det klarnar lite.

    Greta är en extremist. Som jag sa tidigare. Genomför man det hon vill så har du kaos och mer miljöförstöring.

    Hon har all rätt att ha sina åsikter. Men bryter hon mot lagen ska hon straffas. Upprepar hon brotten så måste straffet bli hårt så att hon fattar att följa lagen.
  • Anonym (Göran.)

    Inte bra att finnas i belastningsregistret när man söker arbete. Dessutom upprepade gånger. Återfall i brott. 


    varje gång jag söker arbete frågar AG om jag förekommer i belastningsregistret. 


    Det är ett vitt papper, vitt som snö. Det känns skönt. 


     

  • klyban
    Anonym (Casanova) skrev 2024-03-26 19:35:13 följande:
    Jag har förstått att du är arbetslös, pysslar med småskalig drogbruk, är allmänt liberal med droger, mer bidrag till sådana som dig själv och solidaritet. Antar att det är andra som ska uppoffra sig och visa solidaritet.

    Sen snackar du om "intellektuell kapacitet". Om du tar den tid du lägger ner på olika forum och skaffar ett jobb i stället så ska du se att det klarnar lite.

    Greta är en extremist. Som jag sa tidigare. Genomför man det hon vill så har du kaos och mer miljöförstöring.

    Hon har all rätt att ha sina åsikter. Men bryter hon mot lagen ska hon straffas. Upprepar hon brotten så måste straffet bli hårt så att hon fattar att följa lagen.

    Jag gav en hel del saklighet, du svarade med ad hominem och snudda inte ens vid ämnet och vad som är saken i grunden och hur Greta säger lyssna på forskarna och forskarna berättar att de har rätt då vi ser dessa saker ske en efter en.

    Och det är inte mycket extremt med Gretas protester och budskap om att lyssna på forskningen.
    Och det svåra brottet är i nivå att slängt skräp på backen, och det är intressant att du försöker förstora.
    För det berättar du har en agenda och nu när din saklighet är som bortblåst, så är detta cementerat.


    Men varför vill du lämna en planet till de efterkommande generationerna som inte går leva på, och enbart för du inte klarar av att släppa fossilbränslen.


    Anonym (Göran.) skrev 2024-03-26 19:42:59 följande:

    Inte bra att finnas i belastningsregistret när man söker arbete. Dessutom upprepade gånger. Återfall i brott. 


    varje gång jag söker arbete frågar AG om jag förekommer i belastningsregistret. 


    Det är ett vitt papper, vitt som snö. Det känns skönt. 


     


    Så du inbillar dig den som tar Greta till anställnings intervjun inte redan vet om hennes aktivism?
    Hennes status har sedan länge passerat att hon kan inkognito söka jobb, och detta brott som går lika vid typ slänga lite skräp på backen(Inte för Greta gör det.).
    Så är det något ingen kommer ens bry sig om i den anställningen.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (M)
    klyban skrev 2024-03-23 19:59:08 följande:

    Försvara eller försvara, hennes "brott" är i nivå att slänga skräp.


    Varför det har med klimatet och göra, det har med att göra att det är vad Greta säger och har sin aktivism och göra med.


    Och den uppenbara att LYSSNA på forskarna.


    Hysteri skrev 2024-03-23 13:22:16 följande:
    Tack för att du bevisar hur rätt jag har genom att skriva ett till argt icke relevant populistiskt inlägg 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    Finns inget denna gång heller, men låter dig vara nu och pga du inte vill delta i en diskussion.


    Vad tror du personer som begår brott tycker om deras brott? Naturligtvis att de är struntsaker. Precis som du försöker förminska hennes legala övertramp. Och såklart har hennes aktivism med klimatet att göra men nu diskuterar vi ju brott hon gjort sig skyldig till. Du har svårt att hålla isär olika ämnen förstår jag. 
  • klyban
    Anonym (M) skrev 2024-03-27 23:24:27 följande:
    Vad tror du personer som begår brott tycker om deras brott? Naturligtvis att de är struntsaker. Precis som du försöker förminska hennes legala övertramp. Och såklart har hennes aktivism med klimatet att göra men nu diskuterar vi ju brott hon gjort sig skyldig till. Du har svårt att hålla isär olika ämnen förstår jag. 

    Hennes legala övertramp är i nivån av slänga skräp på backen.
    Blir rätt komiskt när du försöker göra det till ett svårt brott, men förstår det är en agenda bakom detta och att du inte ens tror på det du skriver där.


     


    Såklart Gretas aktivism har med klimatet och göra, för hennes budskap är ju att lyssna på forskarna.
    Du vet det som du vägrar sakligt delta i och istället försöka smutskasta Greta för sin aktivism.
    Som på detta är DIREKT befogad också, som vi tex lärt oss av Exxons studie vad som sker om vi fortsätter förbränna fossilbränslen.


     


    Tycker du verkligen jag har svårt att hålla isär saker, kanske du inte ser styckes indelningarna då, som just gör detta och håller isär ämnena inom ämnet.
    Ibland blir ad hominem bara för roligt, så istället för prata om mig, så kanske du ska testa vara saklig?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (XR nästa)

    Har jobbat med klimatfrågan i över 30 år. Blir mer och mer frustrerad över att det görs så lite för att minska klimatutsläppen. Idag ser vi med oönskad tydlighet hur klimatet förändras.

    Funderar allvarligt på att gå med i XR eller liknande och börja protestera på riktigt, när jag snart pensioneras. Det är allvar nu och vi kan inte utreda sönder frågan, eller hitta på massor med bortförklaringar. Det handlar om våra barn och barnbarns framtid. 

    //En av alla forskare som Greta vill att vi ska lyssna på

Svar på tråden Greta Thunberg dömd i tingsrätten