Sjuka barn stannar HEMMA!!!
Blir så jävla trött på alla ni föräldrar som släpper iväg era ungar sjuka till skolan och förskola! Vad fan?!?!
Ser snoriga ungar varje jävla dag. Ta ert ansvar och ta hand om ert sjuka barn!!!
Blir så jävla trött på alla ni föräldrar som släpper iväg era ungar sjuka till skolan och förskola! Vad fan?!?!
Ser snoriga ungar varje jävla dag. Ta ert ansvar och ta hand om ert sjuka barn!!!
använder munskydd vid blöjbyten om barnet inte ser ut att vara friskt
att stanna hemma lätt kanske för dig, men inte till föräldrar som behöver slitna ihjäl sig för att få ihop vardagasekonomin. Du kan du inte säga att alla är idioter som är tvungna lämna barn i förskolan trots kanske de vill inte alls!
Vi kan ju inte gå tillbaka till nivån på vabbande som var under pandemin för det är orimligt. Samhället har inte råd och det är för många verksamheter som skulle gå på knäna. Så jag skickar absolut barn till skolan om de är snoriga men feberfria. Det finns ju någon sorts önsketänkande speciellt hos personal i förskola och skola att barn ska kunna vara friska typ jämt, egentligen. Men alla barn behöver ju ha ett visst antal infektioner för att träna immunförsvaret. Så att barn är småsjuka eller mer sjuka ett antal gånger per år är ju naturligt.
Vår som har jobbig astma och blir väldigt mycket sämre än de flesta barnen när han blir förkyld. Föräldrarna skickar sina snoriga ungar till förskolan för att slippa vabba enstaka dagar, och istället blir vår grabb dålig länge och vi får istället lägga orimligt mycket vabb.
Det kanske svider i er familjs plånbok att vabba i ?onödan?, men kom ihåg att det finns många familjer som drabbas hårt av att deras barn blir smittade. Drömmer mig tillbaka till covidrestriktionerna då våra barn fick låta lungorna vila.
Vår som har jobbig astma och blir väldigt mycket sämre än de flesta barnen när han blir förkyld. Föräldrarna skickar sina snoriga ungar till förskolan för att slippa vabba enstaka dagar, och istället blir vår grabb dålig länge och vi får istället lägga orimligt mycket vabb.
Det kanske svider i er familjs plånbok att vabba i ?onödan?, men kom ihåg att det finns många familjer som drabbas hårt av att deras barn blir smittade. Drömmer mig tillbaka till covidrestriktionerna då våra barn fick låta lungorna vila.
Drömmer mig tillbaka till covidrestriktionerna då våra barn fick låta lungorna vila.