• Anonym (Vill han mer?)

    Är han intresserad?

    Jag jobbar ihop med en kille sen några månader tillbaka. Nu till min fundering: Han är nyseparerad och ska påbörja sitt nya liv här nu inom kort. Jag har sett honom på Tinder o han berättade för oss kollegor att han var nöjd med att gå vidare i livet då de haft en dålig relation länge. Jag har haft ett gott öga till honom, men såklart inte visat det då han är/varit upptagen. Nu har vi börjat messa med varandra, relativt oskyldigt. Men sen drygt en vecka tillbaka hörs vi flera ggr om dagen när vi inte möts på jobbet. Det är mkt skämt osv, men även allvarliga samtal om livet i stort. han erbjöd sig att bjuda mig på middag inom kort efter att vi hade pratat om vår favoritmat. Hade ni tolkat det som en invit eller mer kompis?

  • Svar på tråden Är han intresserad?
  • Anonym (Problem!)
    Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-14 20:18:34 följande:
    Jag har inte bråttom, om jag säger så.
    Eftersom han är så hungrig på livet skulle jag tippa att han har riktigt bråttom. De brukar vara som kor på grönbete efter ett sexlöst äktenskap.
  • Anonym (rebound)
    Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-11 12:38:45 följande:
    Är han intresserad?

    Jag jobbar ihop med en kille sen några månader tillbaka. Nu till min fundering: Han är nyseparerad och ska påbörja sitt nya liv här nu inom kort. Jag har sett honom på Tinder o han berättade för oss kollegor att han var nöjd med att gå vidare i livet då de haft en dålig relation länge. Jag har haft ett gott öga till honom, men såklart inte visat det då han är/varit upptagen. Nu har vi börjat messa med varandra, relativt oskyldigt. Men sen drygt en vecka tillbaka hörs vi flera ggr om dagen när vi inte möts på jobbet. Det är mkt skämt osv, men även allvarliga samtal om livet i stort. han erbjöd sig att bjuda mig på middag inom kort efter att vi hade pratat om vår favoritmat. Hade ni tolkat det som en invit eller mer kompis?


    Som att du är en potentiell rebound.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-14 18:38:25 följande:
    Nu är middagen bokad iaf, ska bli väldigt spännande! 
    Spännande!! Men hur gick det till när ni bestämde det? :D
    Ses ni på dagarna och skriver privat på kvällar eller?
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Hej) skrev 2023-12-14 20:53:51 följande:
    Spännande!! Men hur gick det till när ni bestämde det? :D
    Ses ni på dagarna och skriver privat på kvällar eller?
    Ja exakt så! Vi ses på jobbet och sen skriver vi med varandra efteråt. Det är ju bara i nån vecka detta har eskalerat. Han frågade mig om min favoritmat. Och därefter sa han att han skulle bjuda mig på den rätten, att jag skulle säga ett datum så lagar han till oss. Typ så gick det till Men det är lite pirrigt för ingen på jobbet vet nåt. 
  • Anonym (Problem!)
    Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-14 21:12:46 följande:
    Ja exakt så! Vi ses på jobbet och sen skriver vi med varandra efteråt. Det är ju bara i nån vecka detta har eskalerat. Han frågade mig om min favoritmat. Och därefter sa han att han skulle bjuda mig på den rätten, att jag skulle säga ett datum så lagar han till oss. Typ så gick det till Men det är lite pirrigt för ingen på jobbet vet nåt. 
    Laga mat till dig, vilken klassiker. Då blir det hemmadejt alltså. Är väl mycket bättre att träffas ute om du inte vill ligga första kvällen.
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-14 21:12:46 följande:
    Ja exakt så! Vi ses på jobbet och sen skriver vi med varandra efteråt. Det är ju bara i nån vecka detta har eskalerat. Han frågade mig om min favoritmat. Och därefter sa han att han skulle bjuda mig på den rätten, att jag skulle säga ett datum så lagar han till oss. Typ så gick det till Men det är lite pirrigt för ingen på jobbet vet nåt. 
    Jag håller inte med dom andra som skrivit att han bara skulle vara intresserad av sex..eller att han bara vill ha dig som en vän som han kan prata med..

    Nej jag tror nog att han är intresserad av mer än det med dig faktiskt.

    Och min "tro" av att han vill mer än så förstärks av att han vill bjuda på middag hemma hos sig dessutom..

    Vad mer för bevis behöver du för att förstå att han verkligen gillar dig.Solig

    Och berätta gärna hur det gick sen. ;))
  • Anonym (Hmmm ....)
    Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-14 21:12:46 följande:
    Ja exakt så! Vi ses på jobbet och sen skriver vi med varandra efteråt. Det är ju bara i nån vecka detta har eskalerat. Han frågade mig om min favoritmat. Och därefter sa han att han skulle bjuda mig på den rätten, att jag skulle säga ett datum så lagar han till oss. Typ så gick det till Men det är lite pirrigt för ingen på jobbet vet nåt. 
    Så han ska laga middag till dig i sitt hem där han bor med sin fru? Ja, det kan nog bli intressant. 

    Svar på din andra fråga. Ja, man (män) hör av sig så mycket när de hittat nån som orkar lyssna och ger dem egobost, något han behöver just nu.
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (Hmmm ....) skrev 2023-12-15 03:31:32 följande:
    Så han ska laga middag till dig i sitt hem där han bor med sin fru? Ja, det kan nog bli intressant. 

    Svar på din andra fråga. Ja, man (män) hör av sig så mycket när de hittat nån som orkar lyssna och ger dem egobost, något han behöver just nu.
    Hur vet du det?

    Att Ja män hör av sig så mycket när de hittat nån som orkar lyssna och ger dom en egoboost...och dessutom vissste du tydligen att det var något han behöver JUST nu??

    Hur kan du skriva som om att du vet säkert om något du inte vet ?

    Bara för att du själv har gjort samma sak så behöver faktiskt inte alla män vara lika patetiska som dig!
    om du nu inte är en kvinna som har träffat på en sån jök!
    men det betyder ju inte att alla kvinnor träffar såna idioter.
  • Anonym (Vill han mer?)
    Anonym (Hedda) skrev 2023-12-15 01:59:34 följande:
    Jag håller inte med dom andra som skrivit att han bara skulle vara intresserad av sex..eller att han bara vill ha dig som en vän som han kan prata med..

    Nej jag tror nog att han är intresserad av mer än det med dig faktiskt.

    Och min "tro" av att han vill mer än så förstärks av att han vill bjuda på middag hemma hos sig dessutom..

    Vad mer för bevis behöver du för att förstå att han verkligen gillar dig.Solig

    Och berätta gärna hur det gick sen. ;))
    Jag lovar att berätta! Nej jag känner likadant, han lägger ner lite väl mkt tid på en för att det bara skulle vara som för en vän. Men tiden får utvisa helt enkelt. Tack för positiva ord! 
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-14 21:12:46 följande:
    Ja exakt så! Vi ses på jobbet och sen skriver vi med varandra efteråt. Det är ju bara i nån vecka detta har eskalerat. Han frågade mig om min favoritmat. Och därefter sa han att han skulle bjuda mig på den rätten, att jag skulle säga ett datum så lagar han till oss. Typ så gick det till Men det är lite pirrigt för ingen på jobbet vet nåt. 

    Men hur är stämningen mellan er på jobbet då? 


    Det låter ju pirrigt och spännande, vill du inte vara i det där forever? :D Alltså, är det inte roligt som det är just nu? Förutom ovissheten då. 

  • Anonym (?)
    Anonym (Vill han mer?) skrev 2023-12-14 18:38:25 följande:
    Nu är middagen bokad iaf, ska bli väldigt spännande! 
    Du leker verkligen med elden. Du vill inte hamna i en situation där ni har sex och sen blir det inget. Men ändå låter du allt rulla på mot sängen.

    Var ska han laga middag till dig?
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Är han intresserad?