• Anonym (Låtsasledsen?)

Är min sorg över att hon lämnat mig verkligen befogad?

Min tjej bestämde sig för inte så länge sedan om att vi skulle separera. Jag hade själv haft tankarna i åtminstone ett halvår. Så på så vis känns det ömsesidigt. 

Det stora MEN, är dock att jag ändå sörjer otroligt mycket och hanterar förlusten som om att jag vore helt förälskad och hon gått bakom ryggen på mig. 

Ibland känns det som vi människor känner en viss typ av känslor i ett läge för att det är det vi är programmerade att göra.

Det jag söker nu är FRÅGOR att ställa sig, för att så att säga uppskatta, huruvida sorgen är befogad. 

KAN NI, som läser detta, ställa frågor till mig, för att kontrollera om det verkeligen är befogat?

• Svar på tråden Är min sorg över att hon lämnat mig verkligen befogad?
  • Anonym (Hej)

Var du fortfarande och är fortsatt attraherad av henne?

• Anonym (Låtsasledsen?)
    Anonym (Hej) skrev 2023-12-17 10:10:07 följande:

Var du fortfarande och är fortsatt attraherad av henne?

Nej.

Jag är dock övertygad att vi skulle kunna attraherad av varandra om vi arbetade på våra problem.

• Anonym (Låtsasledsen?)
    Anonym (Hej) skrev 2023-12-17 10:58:37 följande:

Vilka problem?

Vi har inte kommunicerat våra behov av varandra samt själva på ett tydligt sätt. Jag har tagit henne för givet och hon har haft en intensiv period på jobbet. Under tiden gav jag henne allt utrymme men stöttade tyvärr inte. 

Vi har båda två inte känt oss uppskattade av varandra eller prioriterade.

Sammantaget har vi därför tillåtit oss att glida ifrån varandra. Vi har därmed inte jobbat på problemen eller på att ?smörja? relationen. 

Det är synd och ledsamt då vi i övrigt har alla förutsättningar för att skapa oss ett fint liv. Men det är komplicerat nu.

• Anonym (Hej)

Ja då låter det ju som att ni inte jobbade på förbättring. Tog det enkla vägen och separerade.

• OlgaElvira

Oavsett hur ömsesidigt det var så är det en förlust. Förlust av de drömmar du hade, förlust av den kärlek du tidigare kände. Att du nu känner sorg är helt naturligt, vid förluster så sörjer vi.
    Acceptera att du sörjer, men ingen sorg varar. Sorg har flera stadier oavsett vad man sörjer. Förnekelse (nej, det kan inte ha blivit såhär), ilska (varför gjorde hon såhär), förhandling (om jag bara hade gjort såhär) depression ( man sitter i ett svart hål och ingentig betyder nåt) sedan acceptans (ja, nu blev det såhär, det är bara att gå vidare). Man fladdrar mellan de olika stadierna, några går man snabbt förbi, men förbi måste man.
    Glöm inte att äta, få i dig vätska och gå utomhus.

.
  • AndreaBD

Det är helt normalt. Man investerar ju ändå känslor i relationen och man sörjer när det tar slut. Det är bara så. Och det ska vara så. Annars skulle det ju inte vara något djup på känslorna. Men den processen hjälper också till att mogna, man lär sig mycket av det. Gör det bästa av det! Distrahera dig om det känns för mycket, men gå ändå genom processen, den är bra för något också. 

• Jemp

Saknar du henne eller sörjer du det som inte blev? 

Båda är helt ok att sörja. 

• Anonym (Jan)
    Anonym (Låtsasledsen?) skrev 2023-12-17 10:06:37 följande:
    Är min sorg över att hon lämnat mig verkligen befogad?

Min tjej bestämde sig för inte så länge sedan om att vi skulle separera. Jag hade själv haft tankarna i åtminstone ett halvår. Så på så vis känns det ömsesidigt. 

Det stora MEN, är dock att jag ändå sörjer otroligt mycket och hanterar förlusten som om att jag vore helt förälskad och hon gått bakom ryggen på mig. 

Ibland känns det som vi människor känner en viss typ av känslor i ett läge för att det är det vi är programmerade att göra.

Det jag söker nu är FRÅGOR att ställa sig, för att så att säga uppskatta, huruvida sorgen är befogad. 

KAN NI, som läser detta, ställa frågor till mig, för att kontrollera om det verkeligen är befogat?

Jag genomgick en skilsmässa för 8 år sedan och även om det var ett ömsesidigt beslut var det en riktigt jobbig tid känslomässigt efteråt. Man investerar mycket tid och känslor i ett förhållande. Tomheten jag kände efter att hon hade flyttat var det värsta. Det var många trevliga minnen vi delade på och vi är fortfarande goda vänner. Det verkar som ni gick isär som vänner och det är ju bra det och det är OK att sörja.
  • Anonym (Låtsasledsen?)
    Anonym (re) skrev 2023-12-17 13:15:59 följande:

två veckor?

Ja hurså? 
  • Anonym (Hmm)

Är inte så säker på att det är sorg över att hon dumpat dig som du känner. Utan kanske sorg att er kärlek försvann. Eller sorg över att du inte försökte mer. Sorg över att det inte blev som du tänkt dig. Eller bara jobbigt att bli dumpad.

• Anonym (Låtsasledsen?)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-12-17 18:49:16 följande:

Är inte så säker på att det är sorg över att hon dumpat dig som du känner. Utan kanske sorg att er kärlek försvann. Eller sorg över att du inte försökte mer. Sorg över att det inte blev som du tänkt dig. Eller bara jobbigt att bli dumpad.

Ja så kan det mycket väl vara
Svar på tråden Är min sorg över att hon lämnat mig verkligen befogad?