• Anonym (Anna)

Träffar min dejt någon annan?

Hej.
    Jag har börjat träffat en kille som jag gillar mycket. 
    Han har använt Tinder tidigare och har kvar sin profil.

Saken är att han tidigare alltid har varit på samma avstånd (samma avstånd som från mig och honom) när man kollar hans profil. 
    Senaste två veckorna när han har varit ledig och vi inte har kunnat ses så har jag gått in och kollat och då står det att han är på ett annat avstånd, som är ganska långt ifrån hans hem, han har varit på det andra avståndet i princip hela tiden.
    Sedan åker han hem i några timmar för att sedan komma tillbaka till kortare avståndet, och han har även varit där hela nätterna ibland.

Jag vet inte vad jag ska tro om det? Verkar det som han träffat någon annan? Och vad tycker ni att jag ska göra?

• Svar på tråden Träffar min dejt någon annan?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Anna) skrev 2023-12-17 22:59:39 följande:
    Det som var ännu mer märkligt var att han sa att han inte har dejtat någon på länge innan han träffade mig.
    Och sedan när vi börjar dejta och det känns seriöst så börjar han helt plötsligt träffa andra också. 
    Jag vet inte hur jag ska göra eller hur jag känner för honom nu längre
    Men du vet ju faktiskt inte om han träffar någon annan eller inte.... 
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (Anna) skrev 2023-12-17 23:21:47 följande:
    Han har alltid haft samma avstånd tidigare när vi inte setts (Hemma).
    Sedan sa han en gång att han bara skulle vara hemma och jag råkade se att hans avstånd hade ändrat sig, och sedan dess har jag börjat kollat ganska ofta för att se.

Jag vill bara radera appen, eller sluta träffa honom eller något. Jag vet inte hur jag ska göra. 
    Vågar du inte fråga honom?
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-12-17 23:20:14 följande:
    Nej du är inte konstig. Jag tror de flesta helst vill att man inte dejtar andra samtidigt. Men sätt inte igång att träffa andra bara för det. Stå för dina gränser istället.
    Jag tror inte jag kan acceptera att han dejtat någon annan samtidigt.

Känner även att han förmodligen kommer ljuga om det ifall jag frågar honom. 
  • Anonym (Dejting)
    Anonym (Anna) skrev 2023-12-17 23:24:54 följande:

Ja alltså ett sätt som jag själv inte skulle använda mig av, men dom en kompis gjorde i början av ett förhållande för att få rätsida. Var att göra en profil med utgångspunkt på hitta kk med fejkbilder och lyckas matcha med killen i fråga. Hon dumpa honom.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Anna) skrev 2023-12-17 23:24:54 följande:

Oj då... Om du redan känner att du inte kan lita på honom så undrar jag hur du ens kan se en framtid bortom dessa två måndader.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Dejting) skrev 2023-12-17 23:22:56 följande:
    Vågar du inte fråga honom?
    Nej. Samtidigt som jag känner att jag inte kommer få ett ärligt svar.

Vi ska ses imorgon, hade jag inte haft känslor för honom hade jag redan ställt in det.
    och tror inte längre på att han faktiskt menade något med att han sa att han gillade mig så mycket. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Anna) skrev 2023-12-17 23:31:47 följande:
    Nej. Samtidigt som jag känner att jag inte kommer få ett ärligt svar.

Vi ska ses imorgon, hade jag inte haft känslor för honom hade jag redan ställt in det.
    och tror inte längre på att han faktiskt menade något med att han sa att han gillade mig så mycket. 
    Fråga honom rakt ut då. Du märker väl om han ljuger.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Dejting) skrev 2023-12-17 23:29:13 följande:
    Ja alltså ett sätt som jag själv inte skulle använda mig av, men dom en kompis gjorde i början av ett förhållande för att få rätsida. Var att göra en profil med utgångspunkt på hitta kk med fejkbilder och lyckas matcha med killen i fråga. Hon dumpa honom.
    Skrev hon med killen också? 
    Eller matchade hon endast och det räckte för att hon skulle dumpa?
  • Anonym (Kram)

Sånt här är ju bara så trist när man hamnar i dessa funderingar och inte kan sluta kolla avståndet och blir nojig.
    om du verkligen gillar honom så tycker jag att du ska fråga om han träffar andra när ni ses eller pratar, så får du ta det därifrån.

• Anonym (Dejting)
    Anonym (Anna) skrev 2023-12-17 23:36:09 följande:
    Skrev hon med killen också? 
    Eller matchade hon endast och det räckte för att hon skulle dumpa?

Jag tyckte hon hade tappat det som gjorde en sån grej istället för att fråga rakt ut. Men men hon hade väl sina skäl. Iaf tror jag de chattade en kväll typ. Han hade skrivit att han hade ett öppet förhållande. Vilket de inte hade. Men som sagt det är galet gå till väga så. Låt inte han styra dig så, in på konstiga vägar. Svartsjuka är osunt men ibland oundviklig. Då är det bättre vara ärlig med funderingar. Bättre förlora en del av stoltheten i att inte fråga och istället göra osunda grejer.

• Anonym (Kvinna)

Det är helt legitimt att fråga honom TS. Berätta att du noterat att hans avstånd ändrats många gånger och att han där mer är aktiv på Tinder. Fråga när ni ses så du kan se hans reaktion. Det är absolut på tiden att fråga om ni ska dejta exklusivt eller inte. Vill han inte det så är det upp till dig om du vill lägga mer tid på honom eller inte. 

• Ordinär Man
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-12-18 17:36:42 följande:

Det är helt legitimt att fråga honom TS. Berätta att du noterat att hans avstånd ändrats många gånger och att han där mer är aktiv på Tinder. Fråga när ni ses så du kan se hans reaktion. Det är absolut på tiden att fråga om ni ska dejta exklusivt eller inte. Vill han inte det så är det upp till dig om du vill lägga mer tid på honom eller inte. 

Visst! Jag föreslår denna formulering. Naturligtvis endast utifrån kärlek och omtanke.

Hej Gullet!

Jag har den senaste tiden följt dina förehavanden så får du får på Tinder. Där har jag sett förflyttningar av din position till olika platser vid olika tidpunkter på dygnet. Du har även tillbringat din dygnsvila på annan plats än din folkbokförda adress.

För en fortsatt god relation vill jag att du redovisar dina resor, vilka du har träffat, och vad syftet för dina resor och möten har varit. 

Vidare kommer varje fortsatt försök att dölja din vidare positionering via sociala medier, att ses som en fientlig handling, att du inte är att lita på, och att du inte älskar mig längre.

Hoppas på ett fortsatt gott samarbete!

Puss!
    Din egen lilla älskade Stasina!
  • Anonym (sådär)

I Sverige 2023 tror jag du ska utgå ifrån att han träffar andra oxå om ni inte uttryckligen sagt något annat.

Det är kanske dags för er att prata om er relation, var ni står och vad ni vill?

Svar på tråden Träffar min dejt någon annan?