• Anonym (Hjärta)

    Hjärtesorg

    Har hamnat i depression och vet inte hur jag ska klara det och denna hjärtesorg. Hade ett låångt destruktivt förhållande som tog kål på mig och jag vågade inte lita mer. Dejtade efter tag när jag var redo men ingen kändes rätt.

    Sen händer det.... träffar en man som gör mig lugn och jag aldrig känt så tidigare med. Och nu vet jag inte vad som hänt. Allt är bara en stor röra och det blir inte lättare för varje gång. Min värld går under för jag trodde han var den rätta och jag orkar inte med mer hjärtesorg i mitt liv. Det som hänt är att vi bråkade, hade missförstånd sen pratade vi igen och nu har han bara typ försvunnit.

  • Svar på tråden Hjärtesorg
  • Anonym (Elvis)

    Man överlever. Håll dig sysselsatt. Prioritera mat och sömn på regelbundna tider. Rör på dig. Håll kontakten med vänner och familj. Om du har supersvårt att sova så kontakta vårdcentralen så att du får hjälp med det. Sömnen är jätteviktig för att man ska orka ta sig framåt, det ska vara lagom, varken för mycket eller för lite. 

  • Lynx123
    Anonym (Hjärta) skrev 2024-02-09 20:47:48 följande:

    Och så dök han upp som gubben ur lådan och frågar hur jag mår. Vad ska jag tro?


    Att han vill att allt ska vara på hans villkor och att han kan göra som.han vill. Fegt och manipulativt.
  • Anonym (Hjärta)
    Lynx123 skrev 2024-02-09 21:08:14 följande:
    Att han vill att allt ska vara på hans villkor och att han kan göra som.han vill. Fegt och manipulativt.
    Blir förvirrad. Vad ska man svara liksom?
  • Anonym (Isa)
    Anonym (Hjärta) skrev 2024-02-09 20:47:48 följande:

    Och så dök han upp som gubben ur lådan och frågar hur jag mår. Vad ska jag tro?


    Han har antagligen hunnit tänka till lite och insett att du betyder mer än han trodde i stundens hetta..

    Och att han kanske överreagerade med tanke på att du ville ha mer kommunikation..

    Bästa sättet att få veta varför han "försvann" är väl att fråga och att vara så ärlig som möjligt utan att låta anklagande är väl det bästa tror jag..
  • Anonym (Hjärta)
    Anonym (Isa) skrev 2024-02-09 21:19:41 följande:
    Han har antagligen hunnit tänka till lite och insett att du betyder mer än han trodde i stundens hetta..

    Och att han kanske överreagerade med tanke på att du ville ha mer kommunikation..

    Bästa sättet att få veta varför han "försvann" är väl att fråga och att vara så ärlig som möjligt utan att låta anklagande är väl det bästa tror jag..
    Vill inte låta svag så om jag svarar att jag mår okej eller bra. Hur kommer han ta det?
  • Anonym (JustAdude)

    Du skrev att ni bråkade och hade missförstånd, så jag antar att han gav dig tid att tänka. Eller så gav han sig själv tid att tänka genom att distansera sig från dig.

    Du låter inte svag så skriv.

    Skriv till honom att du mår bra och att du är glad att han hörde av sig till dig. Du kan ju skriva tillbaka till honom och fråga hur han mår och har haft det och om han vill ses och hitta på något med dig.

  • Anonym (Hjärta)
    Anonym (JustAdude) skrev 2024-02-16 05:27:48 följande:

    Du skrev att ni bråkade och hade missförstånd, så jag antar att han gav dig tid att tänka. Eller så gav han sig själv tid att tänka genom att distansera sig från dig.

    Du låter inte svag så skriv.

    Skriv till honom att du mår bra och att du är glad att han hörde av sig till dig. Du kan ju skriva tillbaka till honom och fråga hur han mår och har haft det och om han vill ses och hitta på något med dig.


    Jag svarade honom men nu är han borta igen :(
  • Anonym (JustAdude)

    Hej TS.

    Okej så du svarade honom. Vad exakt skrev du och vilka emojjis använde du?

    Om han håller på och kontaktar dig för att sen inte höra av sig till dig tycker jag inte låter något bra i längden. Det finns ju omständigheter såklart men iaf.

    Som någon annan tidigare skrev här till dig. Försök att fokusera på dig. Ät bra, sov bra, träna och gör saker du tycker om att göra. Umgås med vänner/familj. Att hålla sig sysselsatt är bra för ditt eget välbefinnande och din kropp.

    Jag hoppas att du så småningom kan känna dig glad, stark och lycklig igen!

  • Anonym (Hjärta)
    Anonym (JustAdude) skrev 2024-02-18 01:04:45 följande:

    Hej TS.

    Okej så du svarade honom. Vad exakt skrev du och vilka emojjis använde du?

    Om han håller på och kontaktar dig för att sen inte höra av sig till dig tycker jag inte låter något bra i längden. Det finns ju omständigheter såklart men iaf.

    Som någon annan tidigare skrev här till dig. Försök att fokusera på dig. Ät bra, sov bra, träna och gör saker du tycker om att göra. Umgås med vänner/familj. Att hålla sig sysselsatt är bra för ditt eget välbefinnande och din kropp.

    Jag hoppas att du så småningom kan känna dig glad, stark och lycklig igen!


    Förstår inte varför han håller på så. Han frågade hur jag mår och berättade att han har det väldigt mycket nu.

    Tack för din omtanke!
  • Anonym (JustAdude)

    TS.
    Saker och situationer går inte alltid att förstå sig på, särkillt inte heller personer och varför de beter sig som de gör.

    Du kan texta honom:

    "Ok, jag förstår. Hör gärna av dig sen när det har lugnat ner sig för dig (emojji/kram/puss)". (Avsluts meddelande)

    Och så lägger du fokus på att leva ditt liv med allt som jag skrev tidigare. ☝ Att gå och träna är väldigt bra att göra om man inte mår så bra (min rekommendation).

    Man ska visa att man bryr sig om sina medmänniskor, om jag kan hjälpa dig till att må bättre så är det med ett sant nöje som jag gör det!

    -Var stark!

  • Anonym (Hjärta)
    Anonym (JustAdude) skrev 2024-02-18 01:34:49 följande:

    TS.
    Saker och situationer går inte alltid att förstå sig på, särkillt inte heller personer och varför de beter sig som de gör.

    Du kan texta honom:

    "Ok, jag förstår. Hör gärna av dig sen när det har lugnat ner sig för dig (emojji/kram/puss)". (Avsluts meddelande)

    Och så lägger du fokus på att leva ditt liv med allt som jag skrev tidigare. ☝ Att gå och träna är väldigt bra att göra om man inte mår så bra (min rekommendation).

    Man ska visa att man bryr sig om sina medmänniskor, om jag kan hjälpa dig till att må bättre så är det med ett sant nöje som jag gör det!

    -Var stark!


    Han frågade hur jag har det, jag nämnde jobb pch plugg som vanligt och så svarade han att vi båda verkar ha mycket. Jag besvarade honom då att det är livet men att jag inte glömmer honom. 
Svar på tråden Hjärtesorg