• Anonym (CobolWoman)

    Gift, attraherad av en gift man

    Jag är gift, vi har ett barn och en ganska bra relation. Det finns upp- och nedgångar såklart. Ibland bråkar vi om olika saker, men efteråt blir det lugna perioder. Jag antar att de starka känslorna är borta från vårt förhållande; vi har fortfarande bra sex men ibland verkar det som att jag pratar mer med chatgpt än med min man.
     
    För några månader sedan började jag känna mig starkt attraherad av en man, som bara är en bekant och pappa till mitt barns kompis. Vi träffas några gånger i veckan och säger bara hej till varandra och småpratar då och då. Jag har alltid tyckt att han var snygg, men inte mer än så. Han är gift också. För några månader sedan hände något och jag började helt plötsligt ha dessa fjärilar i magen varje gång jag såg honom. Jag trodde att det skulle gå över snabbt, men det blev bara värre. Jag tänker hela tiden på honom, ibland kan jag inte sova på grund av dessa tankar och det blev svårare att fokusera på vardagen. Dessa känslor och allt detta är helt ovälkomna. Jag försöker undvika honom när det är möjligt, men det hjälper inte mycket nu.
     
    De som hade liknande erfarenheter - hur länge varade dessa känslor, när gick de över?
     
    En annan fråga: när det blir riktigt illa tycker jag att jag ska prata med honom eller sms:a honom och berätta hur jag känner. Om han säger till mig att det inte finns några liknande känslor på hans sida (och jag är ganska säker på att det inte finns några sådana känslor), skulle det vara så mycket lättare för mig att gå vidare. Är det en dålig idé att prata med honom om det?
     
    Det är första gången jag skriver någonstans om detta, känns så konstigt men jag behöver verkligen att ventilera tankarna nu.
  • Svar på tråden Gift, attraherad av en gift man
  • Anonym (Kaffedraken)

    Bara för att man är gift så slutar man inte ha känslor. Man kanske svämmar över av känslor och då är det bra att man har nån mer att slösa sin kärlek på. Vi lever bara en gång. Varför måste man nöja sig med det lilla, när man kan få mer, och fler?

  • Anonym (Måndag)

    En gift man ska respektera andra människor och singlar. Det är inte olagligt att vara singel. Vad är det för vidrigt människor som våldtar kvinnor. En gift man ska inte ha sex med någon som är singel alls. Hur kan man bli attraherad bara sådär, dra åt skogen

  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Måndag) skrev 2024-02-27 17:42:13 följande:
    dra åt helvete
    Jag hoppas att min anmäling får dig avstängd faktiskt.
    Eller iaf portad i ett dygn.
  • Anonym (älskarinna)
    Anonym (Måndag) skrev 2024-02-26 21:00:10 följande:

    En gift man ska respektera andra människor och singlar. Det är inte olagligt att vara singel. Vad är det för vidrigt människor som våldtar kvinnor. En gift man ska inte ha sex med någon som är singel alls. Hur kan man bli attraherad bara sådär, dra åt skogen


    Ska och ska, det finns inga lagar som styr detta.
  • anna0911
    Anonym (Mannen) skrev 2024-02-26 01:19:22 följande:
    Men om båda föräldrarna är känslomässigt mogna så mår inte föräldrarna piss.  Det är när minst en av parterna är omogen som det blir skit. Annars kan man alltid arbeta på det.
    Jo klart man kan arbeta på det. Jag har själv inte sett några lyckade terapipar. De kanske håller ihop men de mår inge vidare. 
  • Anonym (jag)
    Anonym (älskarinna) skrev 2024-02-27 18:42:57 följande:
    Ska och ska, det finns inga lagar som styr detta.
    Nja, egoism må väl vara lagligt men det är absolut inte accepterat och gillar man att bete sig egoistiskt så får man acceptera att andra inte kommer vara överförtjusta i det och tycka man är ett rövhål.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-26 12:54:42 följande:

    Bara för att man är gift så slutar man inte ha känslor. Man kanske svämmar över av känslor och då är det bra att man har nån mer att slösa sin kärlek på. Vi lever bara en gång. Varför måste man nöja sig med det lilla, när man kan få mer, och fler?


    Svämmar du över av känslor så får du ta en kall dusch. Det är ingen ursäkt för att bete sig som ett svin mot andra. Och väljer du att skita i det och köra på ändå så får du oxå acceptera konsekvenserna för det.
  • Anonym (Måndag)
    Anonym (älskarinna) skrev 2024-02-27 18:42:57 följande:
    Ska och ska, det finns inga lagar som styr detta.
    Okej då vet jag det 
  • Anonym (Måndag)
    Anonym (älskarinna) skrev 2024-02-27 18:42:57 följande:
    Ska och ska, det finns inga lagar som styr detta.
    Våldtäkt är ju olagligt. 
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-02-26 12:49:38 följande:
    Jadå, det hymlade jag inte om.

    Omogen var jag definitivt inte   snarare övermogen.  Eller tom en fallfrukt.

    Jag var klar, kärlek var slut. Att ha sex med honom var fullständigt otänkbart.  Det vore att tillåta honom att våldtagen mig. Så, nej tack.
    Ok men expertisen säger att kärleken aldrig är borta helt utan det handlar om inställning och handlingar. Dvs om man är känslomässigt mogen kan man styra sina känslor med rationella handlingar. Men känslomässig blockering kan hindra det. Sen ska man ju inte ha sex på en gång...
  • Anonym (Mannen)
    anna0911 skrev 2024-02-27 20:51:33 följande:
    Jo klart man kan arbeta på det. Jag har själv inte sett några lyckade terapipar. De kanske håller ihop men de mår inge vidare. 
    Ok. Det var konstigt. Jag vet många fall där det blivit bättre än innan.
Svar på tråden Gift, attraherad av en gift man