• Anonym (Hatar mitt liv)

    Stålsätta sig en månad till

    Det finns så mycket jag vill säga. Jag vill göra slut med min partner. Hon är så otroligt jobbig och jag orkar inte med henne längre. Saken är den att vi har en inplanerad resa under påsklovet som barnen sett fram emot så jag måste svälja all min stolthet och kämpa och spela en roll några veckor till. Sedan kommer friheten!!

  • Svar på tråden Stålsätta sig en månad till
  • Anonya
    EpicF skrev 2024-03-25 22:05:08 följande:
    Jag antar att ts inte är tillsammans och har barn med någon under 20. 

    Vuxna ska kunna lägga sina känslor åt sidan och fokusera på barnen.
    I alla situationer? Om man fått veta man har en livshotande sjukdom, att någon dött osv? Att få veta att den man lever med och har barn med vill skiljas är ingen liten sak, speciellt inte om man inte anat något innan eller själv tycker relationen är dålig. Hela ens liv vänds upp och ner, inte nog med att den du kanske älskar eller åtminstone tycker mycket om inte längre vill ha dig, utan du vet också att det påverkar barnen mycket, att du inte kommer bo heltid med dem längre, du måste flytta osv. Det är en kris. 

    TS, jag tycker det är bra att du med tanke på barnen inte gör det precis före resan utan håller ut en litet tag till. Men bestäm dig genast för att göra det några dagar efter resan så att du dels vet att det inte är så lång tid kvar, dels inte riskerar att skjuta upp det mer.
  • Anonya
    Anonym (jo) skrev 2024-03-25 23:24:46 följande:
    Jo, om killen är en fin person.  I det här fallet verkar ju TS var dum i huvudet och ett svin, och tjejen lär må dåligt. Kanske för hos eventuellt håller ihop familjen och ts kontrollerar henne. Låter ju så
    Var läser du något sådant?!
  • Anonym (Erik)
    Anonym (jo) skrev 2024-03-25 23:24:46 följande:
    Jo, om killen är en fin person.  I det här fallet verkar ju TS var dum i huvudet och ett svin, och tjejen lär må dåligt. Kanske för hos eventuellt håller ihop familjen och ts kontrollerar henne. Låter ju så
    man är inget svin bara för man inte mår bra av en relation och försöker ta sig ur den på ett snyggt och respektfullt sätt. 
  • Anonym (jo)
    Anonym (Erik) skrev 2024-03-26 00:00:23 följande:
    man är inget svin bara för man inte mår bra av en relation och försöker ta sig ur den på ett snyggt och respektfullt sätt. 
    Men du ser ju hur han skriver? :)
  • Agda90
    EpicF skrev 2024-03-25 16:33:09 följande:

    Agda90: Jag anser inte att man ska behöva "stållsätta" sig flera veckor till. Om man ska ta hänsyn till allt när man vill göra slut så blir det svårt eftersom det alltid är någon födelsedag, semester, jul, påsk, midsommar, speciella helger etc. 

    Ingen vet vad ts ex står. Att separera innebär inte automatiskt ilska, sorg eller andra känslor. 

    Och är man en vuxen människa, som jag förutsätter att både ta och sambon är, så kan man hålla känslorna i schack och upprätthålls ek fasad för barnen den aktuella veckan om det nu är så Att ts bestämt sig för att säga som det är. 


    Har varit med om endel uppbrott i mitt liv, vissa tuffa och jobbiga och andra lätta. Vissa har jag tagit steget och i andra har partnen gjort det. Ibland har det också varit ett gemensamt beslut. 

    Senaste uppbrottet som var 2019 så var i vi gemensamt överens om att bryta, och vet du vi fick till en helt normalt beteende av hänsyn till barnen. 

    Du får gärna kalla mig känslokall, men det innebär infart att du inte känner mig ett skit. 
    Och du känner inte TS och än mindre hans fru. Så varför ska dina ord vara lag?
    Alla människor reagerar olika i svåra situationer. Bara för att du har gått genom x antal uppbrott gör det inte dig till en expert på hur det funkar för alla. 

    Det är DET jag menar med känslokall för du verkar sakna förmågan att sätta dig in i andras situation. 
  • EpicF

    Anonym (Elina): Så ts snart ex-sambo är narcissist? 

    Rätt magstarkt att kalla en okänd person för narcissist. 

  • EpicF

    Anonya: Jaha, så nu har någon närstående i ts familj helt plötsligt fått en livshotande sjukdom och det har också varit ett dödsfall. Jösses vad folk drar iväg i fantasier. 

    Naturligtvis är det den situationen ts befinner sig i. Att han vill göra slut och gör han det före semestern så får båda två uppföra sig som vuxna och fokusera på barnen. 

    För barnen så berättar de efter semestern, på ett skonsamt att. Kanske flyttar de inte isär med en gång heller. Allt tar sin tid med en separation. 

    Sedan vet vi inte heller vad ts sambo står. 

  • EpicF

    Agda90: Mina ord vara lag? 

    Var skrev jag att mina ord ska vara lag? 

    Förövrigt saknar jag inte förmågan att sätta mig in i andra situationer. Hade jag gjort det så hade jag inte haft mitt jobb. 

  • Anonym (Elina)
    EpicF skrev 2024-03-26 11:04:59 följande:

    Anonym (Elina): Så ts snart ex-sambo är narcissist? 

    Rätt magstarkt att kalla en okänd person för narcissist. 


    Självklart är det inte jag som kallar TS Ex för det. Har du läst hans inlägg eller?
  • EpicF
    Anonym (Elina) skrev 2024-03-26 12:40:16 följande:
    Självklart är det inte jag som kallar TS Ex för det. Har du läst hans inlägg eller?
    Så inlägg 17 och inlägg 39 var det inte du som skrev? Någon tog ditt nick och skrev? Lyckades komma förbi spärren för att kunna skriva under exakt samma nick som dig? 

    Och ja, jag har läst ts inlägg. 
  • Anonym (Elina)
    EpicF skrev 2024-03-26 12:48:53 följande:
    Så inlägg 17 och inlägg 39 var det inte du som skrev? Någon tog ditt nick och skrev? Lyckades komma förbi spärren för att kunna skriva under exakt samma nick som dig? 

    Och ja, jag har läst ts inlägg. 
    Ja, och då var det han som skrev att hon har tydligt narcissistiska drag. Jag känner inte TS sambo så.
  • EpicF
    Anonym (Elina) skrev 2024-03-26 13:00:34 följande:
    Ja, och då var det han som skrev att hon har tydligt narcissistiska drag. Jag känner inte TS sambo så.
    Du känner inte sambon men ändå kan du påstått att hon är narcissist.
  • Anonym (Elina)
    EpicF skrev 2024-03-26 13:35:08 följande:
    Du känner inte sambon men ändå kan du påstått att hon är narcissist.
    Klart jag inte kan, men man får ju utgå från det som TS skriver. Vad ska man annars utgå ifrån?
    Om det inte är sant, så kan lika gärna alltihopa vara påhitt. Men det är inget man kan utgå ifrån, så jag svarar bara utifrån den info jag fått. Om sen TS bara tycker att hans EX är knäpp eller dum för att han är arg, då kan han ju bara säga det eller bortse från det jag svarar.
  • Anonya
    EpicF skrev 2024-03-26 11:08:46 följande:

    Anonya: Jaha, så nu har någon närstående i ts familj helt plötsligt fått en livshotande sjukdom och det har också varit ett dödsfall. Jösses vad folk drar iväg i fantasier. 

    Naturligtvis är det den situationen ts befinner sig i. Att han vill göra slut och gör han det före semestern så får båda två uppföra sig som vuxna och fokusera på barnen. 


    Jag menade inte att något av det skulle hänt här. Jag bara undrar om du anser att man även i de situationerna ska kunna hålla sig cool, lägga undan känslorna och vara som vanligt så att barnen inte ens märker något. De allra flesta kan inte göra så, inte heller om de får veta att deras man/fru/sambo de har barn med kommer lämna dem. 
Svar på tråden Stålsätta sig en månad till