• Sally101

BF Februari 2025

Hej! Har skapat en grupp för oss som har plussat och är beräknade att föda någon gång i februari 2025 GravidSolig

Vi kan följas åt här och dela med oss av frågor, känslor, tankar {#emotions_dlg.flower}

Jag plussade 24 maj och är (utifrån äl) beräknad 4 februari! Vi har försökt i ett år och har två missfall bakom oss, vi håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen denna gångHjärta

• Svar på tråden BF Februari 2025
  • Lillkroken
    Anonym (FrkLund86) skrev 2024-08-08 21:32:55 följande:
    Jag har valt att göra NIPT direkt, dvs inte KUB först, och då fick vi frågan om vi ville kolla kön med. Det tackade vi ja till men har ännu inte bestämt mig för om jag vill veta före förlossningen eller inte. Vill jag inte veta så får min man läsa provsvaret från NIPT själv och försöka hålla bebisens kön för sig själv... Vi har kolla kön på RUL med de andra två barnen och det har stämt båda gångerna. Ska ni kolla?

Jasså okej :) Då fick ni göra ett NIPT privat? Har fått för mig att det är jätte dyrt ???? Men det kan ju såklart vara 100% värt det. 

Spännande! Nä jag kan inte hålla mig, har precis som du kikat in tidigare 2 grav och fått reda på kön. Och visst stämde det dom 2ggr. Sålänge BM är säker så vill jag absolut veta! Tycker det har varit fint att veta innan. Med namn, som man hunnit känna på och kalla magen. 

jag har en av varje. Så ett frisk barn ❤️ är allt jag önskar mig!

• Anonym (A.A)

V. 15 (14+2) och magen har ni börjat växa lite, innan har jag bara upplevt att kläderna suttit lite tajtare men nu börjar den att synas lite mer ❤️

Men alltså vad har man på sig? Och var köper men SNYGGA kläder som magen får plats i? Typ jeans?
    Just nu har jag bara typ träningstights som passar, inga andra av mina byxor funkar längre... 

Och idag kliar magen sjukt mycket, inte liksom utanpå huden så man kan klia tillbaka utan snarare innanför huden... Tips på hur man gör för att står ut med det utan att bli knäpp? 😂

• Anonym (Matilda)

Börjar oxå få problem med kläder! Men köpt två lösa byxor med resår som ja tänker att ja kan ha under magen sen när magen vuxit ännu mer, jeansen sitter inte bra på mig heller! 

Vi har nästan helt bestämt oss för att ta reda på könet på RUL, har det inbokat 9/9, längtar!! 

• Anonym (Anonym123)

Ni som gjort kub, vad fick ni för mått på nackspalten?

• Anonym (FrkLund86)
    Lillkroken skrev 2024-08-09 09:25:53 följande:

Jasså okej :) Då fick ni göra ett NIPT privat? Har fått för mig att det är jätte dyrt ???? Men det kan ju såklart vara 100% värt det. 

Spännande! Nä jag kan inte hålla mig, har precis som du kikat in tidigare 2 grav och fått reda på kön. Och visst stämde det dom 2ggr. Sålänge BM är säker så vill jag absolut veta! Tycker det har varit fint att veta innan. Med namn, som man hunnit känna på och kalla magen. 

jag har en av varje. Så ett frisk barn ❤️ är allt jag önskar mig!

Håller helt med dig, bara det är ett friskt barn så 🙏🏽♥️

Ja precis, i min region erbjuds man NIPT om man får visst värde på KUB. Visste att jag skulle få sämre siffror på KUB eftersom jag är äldre (38 år). Tyckte det var lika bra då att göra NIPT direkt. Vi fick betala ca 6000 kr.

Har ni börjat fundera på namn?
  • Anonym (FrkLund86)
    Anonym (A.A) skrev 2024-08-09 09:31:43 följande:

V. 15 (14+2) och magen har ni börjat växa lite, innan har jag bara upplevt att kläderna suttit lite tajtare men nu börjar den att synas lite mer ❤️

Men alltså vad har man på sig? Och var köper men SNYGGA kläder som magen får plats i? Typ jeans?
    Just nu har jag bara typ träningstights som passar, inga andra av mina byxor funkar längre... 

Och idag kliar magen sjukt mycket, inte liksom utanpå huden så man kan klia tillbaka utan snarare innanför huden... Tips på hur man gör för att står ut med det utan att bli knäpp? 😂

Väldigt svårt med kläder! Hittade två par ?kostymbyxor? med resår. Hoppas kunna ha dem ett tag i alla fall. Hade gärna haft jeans men mina vanliga går inte att knäppa längre och gravidjeans är alldeles för stora över magen eller för små över höfterna 🙈

• Anonym (Anonym123)
  • LinneaWookie
    Anonym (Anonym123) skrev 2024-08-09 19:41:27 följande:
    Tror det var 2,03.

Kombinerat med blodprov och ålder (jag är 35) så kom de i alla fall fram till 1/2000 på DS och 1/20000 på de andra två trisomierna.
    Så det känns sköntHjärta
  • Anonym (Anonym123)

Ingen som fått runt 2,6 mm nackspalt på kub?

• Anonym (40+ 6 barnsmamma)

Hej  längesen jag skrev här men tänkte ge en liten uppdatering nu iaf. Allt fortskrider som det bör vilket gjort att jag nu äntligen börjat slappna av lite. Vi har också gjort köns-ul och det bakas en liten pojk därinne. SoligHjärta

Nästa ul är om ca en månad så håller tummarna allt ser bra ut då med. Drömmer

• Lillkroken
    Anonym (Anonym123) skrev 2024-08-15 13:52:00 följande:

Ingen som fått runt 2,6 mm nackspalt på kub?

Jag frågade om det. 3.5mm så börjar de kika vidare sa hon ☺️ amin bebis låg runt 1.3
  • Anonym (40+ 6 barnsmamma)
    Anonym (40+ 6 barnsmamma) skrev 2024-08-21 14:24:52 följande:

Hej  längesen jag skrev här men tänkte ge en liten uppdatering nu iaf. Allt fortskrider som det bör vilket gjort att jag nu äntligen börjat slappna av lite. Vi har också gjort köns-ul och det bakas en liten pojk därinne. SoligHjärta

Nästa ul är om ca en månad så håller tummarna allt ser bra ut då med. Drömmer

Tyvärr stannade inte vår lille kvar hos oss. Igår v. 16+2 fick vi konstaterat hjärtstopp på UL efter undersökning pga misstänkt vattenläckage och mol. Det hade skett nyligen då han uppskattades till lite större än den vecka han var i. Idag satte de igång mig och för ca 2h sedan kom vår ängel. Liten liten men så fin. Må han vila i frid!OskyldigHjärta

• Meddelande borttaget
  • missme24
    Anonym (40+ 6 barnsmamma) skrev 2024-08-27 21:42:48 följande:

Tyvärr stannade inte vår lille kvar hos oss. Igår v. 16+2 fick vi konstaterat hjärtstopp på UL efter undersökning pga misstänkt vattenläckage och mol. Det hade skett nyligen då han uppskattades till lite större än den vecka han var i. Idag satte de igång mig och för ca 2h sedan kom vår ängel. Liten liten men så fin. Må han vila i frid!OskyldigHjärta

Åh nej, men kära dig och liten ♥️ Beklagar så hemskt mycket. Må din ängel vila i frid, önskar er ljus och styrka 🙏🏽🕯️
  • Cocachins

Åh vad ledsen jag blir av att läsa, jag beklagar verkligen Hjärta
  • Anonym (FrkLund86)

Så sorgligt ♥️ Stor kram till dig!
Svar på tråden BF Februari 2025