• Anonym (Hoppla!)

Vad attraheras du, kvinna, först av?

Första intrycket är viktigt och vad är det du lägger märke till först, som du vet att du tänder till på om det är den rätta vad det nu kan vara.

När du sitter på bussen och det glider in en kille som har det där rätta leendet. Skriv gärna och berätta. Det ska bli kul att få se resultatet!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad attraheras du, kvinna, först av?
  • Anonym (Man)
    Gaskarl skrev 2024-06-30 16:57:10 följande:
    Jättedum och en helt onödig kommentar. 
    Vi är många män som inte håller med dig.
    Du var mig en seriös rackare!
  • Anonym (Rob)
    Anonym (skuggshuggare) skrev 2024-06-30 16:59:17 följande:
    Precis som du har dina preferenser har andra sina preferenser. Vissa ögonfärg. Lite konstigt att ifrågasätta vad andra tycker är fint.
    Fast att säga att nån har fina ögon är väl bara för att säga att resten inte är särskilt fin.  Det man kunde hitta som vart fint är ögonen...

Jag förstår bara inte hur så många kan anse att ögonen är attraktiva....
  • Anonym (skuggshuggare)
    Anonym (Rob) skrev 2024-06-30 17:54:59 följande:
    Fast att säga att nån har fina ögon är väl bara för att säga att resten inte är särskilt fin.  Det man kunde hitta som vart fint är ögonen...

Jag förstår bara inte hur så många kan anse att ögonen är attraktiva....
    Som sagt, vi är olika. Jag förstår inte dina preferenser heller.
  • Anonym (Soppa)

Jag attraheras av charm, vänlighet och intelligens. Alltså jag tittar inte alls på män på en buss, men män man möter och interagerar med kan jag bli attraherad av.
    Män verkar mest gå på utseende, kvinnor mer går på hur hela mannen är och uppträder, sen finns det förstås olika saker man tänder på, typ hårfärg, men för mig är personligheten det som överväger

• Anonym (Rob)
    Anonym (Soppa) skrev 2024-06-30 18:25:55 följande:

Jag attraheras av charm, vänlighet och intelligens. Alltså jag tittar inte alls på män på en buss, men män man möter och interagerar med kan jag bli attraherad av.
    Män verkar mest gå på utseende, kvinnor mer går på hur hela mannen är och uppträder, sen finns det förstås olika saker man tänder på, typ hårfärg, men för mig är personligheten det som överväger

Är det verkligen sant de ?  Kan du attraheras av en kille på 156 cm och lite tjock om magen.

Hur ser du själv ut ?   Ofta är ju de kvinnor som själva inte tar hand om sitt utseende som inte är så noga med hur killen ser ut.  
  • Anonym (Soppa)
    Anonym (Rob) skrev 2024-06-30 18:28:46 följande:
    Är det verkligen sant de ?  Kan du attraheras av en kille på 156 cm och lite tjock om magen.

Hur ser du själv ut ?   Ofta är ju de kvinnor som själva inte tar hand om sitt utseende som inte är så noga med hur killen ser ut.  
    Absolut!
    Attraktionen för mig sitter i charmen, beteendet, säkerheten, hur mannen förstår mig och hur vi samspelar.
    Alltså t ex Michael J Fox lär vara typ 1.60, hur charmig som  helst I filmerna förr, han hade haft en chans!
    (Jag är 1,75 och normalsnygg)
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Soppa) skrev 2024-06-30 18:36:43 följande:
    Absolut!
    Attraktionen för mig sitter i charmen, beteendet, säkerheten, hur mannen förstår mig och hur vi samspelar.
    Alltså t ex Michael J Fox lär vara typ 1.60, hur charmig som  helst I filmerna förr, han hade haft en chans!
    (Jag är 1,75 och normalsnygg)
    Hur många män har du varit tillsammans med under 175 cm då ?
  • Anonym (Soppa)
    Anonym (Rob) skrev 2024-06-30 18:38:53 följande:
    Hur många män har du varit tillsammans med under 175 cm då ?
    Du verkar väldigt osäker, det är det som är mindre attraktivt, inte att du är kort.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Soppa) skrev 2024-06-30 18:45:50 följande:
    Du verkar väldigt osäker, det är det som är mindre attraktivt, inte att du är kort.
    Varför inte bara svara ingen på min fråga?   När du inte längre kan säga emot så är jag helt plötsligt osäker...

Det låter ju fint anser att personligheten är viktigast. Jag tror bara inte på de du säger att utseendet är oväsentligt.
    Ser du bra ut så kan du få både och... 
  • Anonym (Soppa)
    Anonym (Rob) skrev 2024-06-30 18:49:57 följande:
    Varför inte bara svara ingen på min fråga?   När du inte längre kan säga emot så är jag helt plötsligt osäker...

Det låter ju fint anser att personligheten är viktigast. Jag tror bara inte på de du säger att utseendet är oväsentligt.
    Jag har aldrig sagt att utseendet är oväsentligt, det är bara inte allt.
    Det jag menar är att en snygging som är korkad och otrevlig inte har en chans hos mig.
    En mindre snygg, även kort man, som kan föra sig med charm och intelligens har alla chanser.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Soppa) skrev 2024-06-30 19:00:36 följande:
    Jag har aldrig sagt att utseendet är oväsentligt, det är bara inte allt.
    Det jag menar är att en snygging som är korkad och otrevlig inte har en chans hos mig.
    En mindre snygg, även kort man, som kan föra sig med charm och intelligens har alla chanser.
    Okej, men sen har du kategorin män som är charmiga ibörjan men som är mindre charmiga att leva med... Och männen som är charmiga för att få dig i säng.

Men ja då förstår jag.  Men verkligheten ser ju oftast inte ut som du beskriver det.  Att du bara kan välja mellan en snygg och korkad man eller jätte charmig, kort och ful man. Det finns ju alla skalor däremellan...
  • Anonym (gg)
    Anonym (Rob) skrev 2024-06-30 18:49:57 följande:

Jag skulle inte säga att den jag är attraherad och kär i nu är ful, men han är heller inte allmänt känd som en snygging direkt. Inte jättelång, har lite mage, ganska otränad, ganska gråhårig. Första gången vi träffades tyckte jag absolut inte han såg bra ut. Positiva utseendeegenskaper är väl hans ögon och leende.

I övrigt är han charmig, rolig, intelligent, har utstrålning, är sexig mentalt. 

Jag är helt galen i honom, det mesta är baserat på hur han är som person.
  • Anonym (Hojåkare)

Underarmarna , vältränade sådana 

• Anonym (Rob)
    Anonym (gg) skrev 2024-06-30 19:07:30 följande:
    Jag skulle inte säga att den jag är attraherad och kär i nu är ful, men han är heller inte allmänt känd som en snygging direkt. Inte jättelång, har lite mage, ganska otränad, ganska gråhårig. Första gången vi träffades tyckte jag absolut inte han såg bra ut. Positiva utseendeegenskaper är väl hans ögon och leende.

I övrigt är han charmig, rolig, intelligent, har utstrålning, är sexig mentalt. 

Jag är helt galen i honom, det mesta är baserat på hur han är som person.
    Jag misstänker att du inte heller är nån allmänt känd snygging.
Svar på tråden Vad attraheras du, kvinna, först av?