• Anonym (Ung123)

Varför flörtar gifta män?

Jag var ute med några kompisar på en bar/nattklubb och då fick jag jättemycket ögonkontakt med en man i 35-40 års åldern. Han satt där med sin fru/sambo/flickvän? Och ett annat par.

Varför flirtar/tittar män som är upptagna på yngre tjejer? Jag är själv 23 år. Dessutom när hans kvinna sitter bredvid honom, flörtar han ändå. 

Varför är män så? 

• Svar på tråden Varför flörtar gifta män?
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Den yngre) skrev 2024-07-20 09:57:54 följande:

För att dom lever i tråkiga äktenskap och vill ha lite uppmärksamhet.  Flörta tillbaka så tänker dom garanterat på dig  nästa gång frun släpper till.....

Och så får den yngre kvinnan lite uppmärksamhet också. Win win!
  • Anonym (Ögonkontakt)

Det är oförskämt och respektlöst av mannen att bete sig så inför sin partner. Men att flirta är väl det mest sexuellt oskyldiga vi kan göra med varandra. Förutsatt att båda förstår leken och att ingen utnyttjar den andre. Endel unga flickor kan tappa bort sig helt om de får ögonkontakt. Det är underhållande men elakt om man fortsätter. Andra är med på noterna och tycker att det är spännande. Vi män gör det för att det är en liten oskyldig sexuell handling, vi går igång på det helt enkelt. Delvis för bekräftelsen men också för stimulansen.

• Anonym (N)

Varför flirtar gifta kvinnor?

• Anonym (Bil-Erik)

Svaret är det gamla "gubb-ordspråket":

"Att titta skadar inte!" sa gubben till sin fru (hon var inte glad att han satt o glodde på unga brudar)

"Gubb-ordspråket"! Skrattande

• blacksmith

Nästa gång du går ut prova annat än kortkort och ta trosor över busken så kanske det blir mindre blickar när du sitter med benen isär.

• Anonym (Enkelt)
    Anonym (Den yngre) skrev 2024-07-20 09:57:54 följande:

För att dom lever i tråkiga äktenskap och vill ha lite uppmärksamhet.  Flörta tillbaka så tänker dom garanterat på dig  nästa gång frun släpper till.....

Anonym (Enkelt) skrev 2024-07-21 18:28:47 följande:
    Och så får den yngre kvinnan lite uppmärksamhet också. Win win!

Så är det nog dom flesta gånger. Mannen får lite ögongodis som han tankemässigt tar med sig i sängkammaren och den yngre kvinnan får lite tillfällig bekräftelse. Ingen större skada skedd med andra ord.
  • Tilolo

Svar till TS:

Jag var med om liknande situationer när jag befann mig i ett förhållande. Personen var väl medveten om att jag noterade dennes (för andra utomstående) oskyldigt flörtande med andra. Men för mig var det inte det eftersom det inte var något vi hade kommit överens om.
    Om inte annat så är det underförstått att man inte gör så när man befinner sig i en relation eftersom relationen är tänkt att man inte ska ha detta behov. Man finner relationen tillräcklig. Men relationen var inte tillräcklig i vårt fall, vilket inget annat var heller var för personen, för att personen i själva verket var olycklig i sig själv. 

Så detta skedde alltid i syfte att skapa en reaktion så att hen kunde få energi till sin maktposition gentemot mig, för att få sig själv att tro att den inte kände denna pockande otillräcklighetskänsla. 

När jag påpekade faktum så kom hen alltid med övertygande bortförklaringar, trots att det var tydligt med vad som försiggick. Det får en tillslut att ifrågasätta sitt egna omdöme. 

Så det var svårt att komma till bukt med problemet och det blev att jag allt mer blev mer på tårna inför och under stora tillställningar. 

Kanske upplever hans partner något liknande när han beter sig på detta sätt.   

• Anonym (klant)

det är bara idioter till män som håller på så, antingen är hans fru en idiot hon med eller så ingår det här i att trycka ner henne. Sådana män som han vill ingen vettig person ha att göra med. Varför idioter gör vad de gör kan klart vara intressant att få veta, men det viktigaste är att inte ta in dem i sina liv för de bara förstör.

• Anonym (Äckliga gubbslem)
    Anonym (Ung123) skrev 2024-07-15 18:11:05 följande:
    Varför flörtar gifta män?

Jag var ute med några kompisar på en bar/nattklubb och då fick jag jättemycket ögonkontakt med en man i 35-40 års åldern. Han satt där med sin fru/sambo/flickvän? Och ett annat par.

Varför flirtar/tittar män som är upptagna på yngre tjejer? Jag är själv 23 år. Dessutom när hans kvinna sitter bredvid honom, flörtar han ändå. 

Varför är män så? 

När du är 40+ kommer din man flörta med en 23 åring. Det finns tydligen inga män som är nöjda med det dom har. De borde vara singlar hela livet, för de respekterar aldrig sina fruar.Att försöka få en ny är tydligen viktigare än att behålla det de har.

Giriga, respektlösa, själviska, egoistiska är dom ALLA och särskilt när dom blir gubbar.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Äckliga gubbslem) skrev 2024-08-04 12:45:31 följande:
    När du är 40+ kommer din man flörta med en 23 åring. Det finns tydligen inga män som är nöjda med det dom har. De borde vara singlar hela livet, för de respekterar aldrig sina fruar.Att försöka få en ny är tydligen viktigare än att behålla det de har.

Giriga, respektlösa, själviska, egoistiska är dom ALLA och särskilt när dom blir gubbar.
    Det är väl inte respektlöst att snegla lite på vackra kvinnor? Alla gör väl det mer eller mindre. Vi lever i ett öppet samhälle där kvinnor inte går runt och skyler sig för att respektera sin man. 
  • Anonym (Ögonkontakt)
    Anonym (Äckliga gubbslem) skrev 2024-08-04 12:45:31 följande:

Låter som du farit illa i en tidigare relation. Men drar du inte alla över en kam nu? Alla vi män över 40+ kan väl knappast kvalificera oss i din gubbkategori. Men den ilskan du bär på är inte bra för dig. Den kommer göra dig illa och det kommer inte drabba dina antagonister.
  • Anonym (Sunshine)

Bara för att man är i ett förhållande så har man väl ögon att se med. Och jag är ju fortfarande människa. Jag kanske inte flörtar när jag är ute men man är kanske trevlig mot folk och pratar och kanske ger en o annan blick på någon. Men det betyder inte att jag vill ligga med personen.. Jag har då varit i hop med min gubbe i 23 år. Jag vill inte byta ut honom men att titta på någon annan ute är ju inte förbjudet. ELLER? 

• Anonym (Afrot)
    Anonym (Sunshine) skrev 2024-08-05 02:28:14 följande:

Bara för att man är i ett förhållande så har man väl ögon att se med. Och jag är ju fortfarande människa. Jag kanske inte flörtar när jag är ute men man är kanske trevlig mot folk och pratar och kanske ger en o annan blick på någon. Men det betyder inte att jag vill ligga med personen.. Jag har då varit i hop med min gubbe i 23 år. Jag vill inte byta ut honom men att titta på någon annan ute är ju inte förbjudet. ELLER? 

Att du inte är man och inte flörtar är således till svar på varför gifta män flörtar? Vi tar till oss av informationen om ditt gloende och går vidare, tror jag.
  • Jimmy75

Nu har jag inte läst några av svaren, utan skriver direkt i relation till trådstart. Min första reaktion blir att undra varför en observation/upplevelse blir representativt för hela gruppen män? Jo jag fattar att det antagligen hänt mer än ett tillfälle, eller att du möjligen hört/sett liknande berättelser, men det enkla svaret är att man får fråga den enskilda mannen varför just han gör så.... och oavsett vad han svarar så säger det dig fortfarande inget om hur en annan man kommer göra i liknande situation. 

Varför väljer över huvud taget NÅGON människa som är i en relation att flirta utanför den relationen....oavsett man eller kvinna?

Varför valde min fru att visa intresse för en annan man hon träffade medan vi fortfarande var gifta? Kan jag få det svaret här inne? Kommer det svaret säga något om andra kvinnor?

Jag kan komma på en hel hög med möjliga förklaringar till det du upplevde - därmed inte sagt att det är ett okej beteende. Frågan för mig blir ändå vad du tänker att du har för nytta av svaren du får här. Får man tillräckligt många svar från OLIKA personer, vilket redan det är begränsad möjlighet till här inne, så kan man dra vissa slutsatser som är mer sannolika än andra och som kan gälla på gruppnivå. Det är dock fortfarande så att det har noll betydelse i det enskilda fallet.

• Anonym (Ögonkontakt)

Bortsett från TS situation, som var kränkande. Då partnerna var närvarande. Så undrar man ju över den omvända situationen. Finns det inga 40+ kvinnor här som också flirtar trots att de är i ett förhållande. Jag förstår att TS syftar mer på kränkningen, men diskussionen lutar mer åt att män är svin och att man inte får flirta när man är i ett förhållande. Handen på hjärtat, visst flirtar ni me?

• Anonym (Enkelt)
    Anonym (Ögonkontakt) skrev 2024-08-10 07:44:23 följande:

Bortsett från TS situation, som var kränkande. Då partnerna var närvarande. Så undrar man ju över den omvända situationen. Finns det inga 40+ kvinnor här som också flirtar trots att de är i ett förhållande. Jag förstår att TS syftar mer på kränkningen, men diskussionen lutar mer åt att män är svin och att man inte får flirta när man är i ett förhållande. Handen på hjärtat, visst flirtar ni me?

Troligen om dom får lite bekräftelse och uppmärksamhet. Om man inte ser bra ut, är gammal eller överviktig så blir det inte lika mycket bekräftelse och det är lättare tillhands att man klagar på beteendet i sig.
  • Feminina

Jag skulle aldrig vara så respektlös att jag flirtade med andra när min partner står bredvid. Det är riktigt respektlöst, och man gör inte sin partner så illa om man älskar honom/henne.

Jag skulle heller aldrig ta initiativet att flirta med någon. Om jag mot förmodan skulle flirta tillbaka skulle jag verkligen vara intresserad. Vid ett eventuellt gensvar skulle jag även vara ärlig mot min partner.
  • Jimmy75

Alltid roligt med den här typen av trådar i såna här forum, i synnerhet när det gäller laddade ämne innehållande begrepp med extremt otydliga definitioner, eller rättare sagt avsaknad av någon slags objektiv definition.

Scenariot TS beskriver är ju som du säger bara kränkande....såvida det nu inte är en del av det parets gemensamma överenskommelse om sin relation. En del finner ju tydligen det bara spännande att ha det så. För mig kokar det ner till några viktiga punkter. 

1. Förvissa dig om att ditt beteende inte gör någon annan illa, vare sig din partner eller den du flirtar med - kan du inte det, låt då bli

2. Var klar över dina egna gränser. Varför gör du som du gör? Vilken typ av/hur mycket bekräftelse är okej att ta emot (Se punkt 1)

3. Vad tänker du att det ska/kan leda till (Se punkt 1 och 2)? Om man inte helt lugnt tar sig igenom alla frågorna utan några tveksamheter så bör man nog istället för att flirta använda tiden till ensam reflektion över hur man på riktigt tycker man har det i sitt liv.

• Jimmy75

Om du nu fortfarande kollar tråden Ung123 så är jag nyfiken på om du fick någon bättre klarhet i din fundering?

Svar på tråden Varför flörtar gifta män?