• Anonym (Lisa)

Går det att vara juriststudent och bloggare samtidigt?

Hejsan,

Jag pluggar juridik till vardags men har funderat på att börja blogga som influencer om min vardag men vill gärna höra åsikter kring det. Det var ett tag sedan jag bloggade sist, jag började blogga när jag var 14 år och slutade när jag var 16 år då jag ville fokusera på att göra bra ifrån mig på gymnasiet inför juristlinjen men tvekar lite. Kan det krocka med mitt framtida yrke som jurist? Jag planerar att plugga affärsjuridik så jag kommer inte jobba med det klassiska juridiken (försvara i rätten) utan jobba med affärsjuridik som innebär transaktioner och business. 

• Svar på tråden Går det att vara juriststudent och bloggare samtidigt?
  • Anonym
    Anonym (Lisa) skrev 2024-08-26 22:42:13 följande:

Precis. 

Nu var det ju du som skrev att man inte kan kalla sig jurist utan att uppfylla ett visst grundkrav, som jag citerade.
  • Anonym (fsdr)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-08-26 22:47:59 följande:

Instagram och tiktok har jag redan. Har nästan 5 000 följare där. Jag umgås även med en del kända influencers i stockholm då jag själv är stockholmare. Precis :)

jadu gumman och så frågar du vad FL tycker, skulle inte tro det
  • Anonym (Lisa)

Har jag sagt att jag kallar mig för jurist? Nej, det har jag inte och jag kallar inte mig för jurist heller :)

• Anonym
    Anonym (Lisa) skrev 2024-08-26 23:11:05 följande:

Har jag sagt att jag kallar mig för jurist? Nej, det har jag inte och jag kallar inte mig för jurist heller :)

Vad snackar du om? Har jag sagt att du sagt det?

Du skrev att man inte kan kalla sig för jurist om man inte gått juristprogrammet, vilket jag citerade. I nästa andetag håller du med mig om det kan man visst, fast det var du som just skrivit motsatsen.
    Så vilket är det?

• Anonym (Urban)
    Anonym skrev 2024-08-26 23:18:07 följande:

Vad snackar du om? Har jag sagt att du sagt det?