Att bli lämnad av sin man
Jag har väldigt svårt att landa i det här med att vi har separerat. Jag ville ändå försöka , för mina känslor finns kvar. Han däremot har låst sig och slutit sig.
vi har gått igenom mycket under 6 år och har ett barn tillsammans . Jag blir förtvivlad av att tänka på att han bara kastar bort det. Att han inte vill mer. Att jag som brukade vara hans älskling som han drog till sig i sängen och ville vara nära , all ömhet han visade och hur nära vi var. att vi var en familj , att han var min man. Allt det biologiska i det, att jag kände mig som hans. det närmsta relationen man har till en annan människa. Det känns så skevt och Hemskt.
att han tagit beslutet att han inte vill vara min närmsta. Rent konkret att han tagit beslutet att en annan man ska ta i mig så som han tagit i mig. Att han inte löngre bryr sig om hur mitt kärleksliv Kommer att vara. han menar på att han vill att jag ska vara lycklig ?med någon annan?. Jag har gett honom allt jag har, varit sårbar , inte hållt tillbaka.
jag blir helt lamslagen av det faktum att han inte bryr sig om någon annan man kommer in i mitt liv . Iallafall är det vad han visar utåt. Jag blir förstörd av att tänka på att han kommer att ligga med någon annan. Jag blir galen.
innan förstod jag inte det här med giftermål. Jag var inte en tjej som drömde om att gifta mig etc. Jag förstod inte innebörden. Jag hade inga krav när vi träffades. han sa att han älskade mig och visade det och det räckte. Men kag gör det nu, det här att man lovar varandra att vara tillsammans och jobba med relationen. Speciellt med barn i bilden. Jag fattar nu varför giftermål är en god idé innan barn. Visst skiljer sig folk ändå . Men jag har fått en helt annan bild av den biten.
jag blir knäckt av det här med att en relation är något man kan lämna av så många olika anledningar för ?att hitta något bättre?. Något som ?passar en ?. att relationer tas så lätt på. Jag har gett allt av mig själv. Alla säger ta det lugnt, du kommer må bättre snart, det funkade inte det där. Du kommer hitta någon annan.
HUR kan man ta så lätt på det?
Jag är en kvinna , jag känner på något djuriskt sätt att eftersom han är pappan till mitt barn ?får ?han inte lämna mig. Jag känner mig så starkt kopplad till honom.
det rent konkreta att bli ?knullad? av en man i 6 å för att han sedan ska säga att relationen inte fungerar. Känns typ mer hemskt än känslan av ett one night stand där någon ghostar en. Han har tagit mig så många gånger , och det hela känns helt fruktansvärt. vet inte om någon kan förstå vad jag menar med det men känns helt fruktansvärt . Därför förstår jag nu det här med sex inom äktenskapet att om man väl är gifta så tar man hand om varandra .
många tankar , någon som kan relatera? Känns helt traumatiskt
Jag känner mig utblottad , lämnad , sviken, förbrukad .
Hans anledning är att relationen inte fungerar .